457 km/h na veřejné silnici: Takto zlomil Koenigsegg Agera RS rekord Bugatti

Již včera jsme vás informovali, že došlo k překonání světového rekordu v rychlosti sériově vyráběného auta. Koenigsegg Agera RS dosáhl ve dvou jízdách průměrné rychlosti 444,6 km/h. Zde máme malou ukázku toho, jak to probíhalo.
457 km/h na veřejné silnici: Takto zlomil Koenigsegg Agera RS rekord Bugatti

Světlo světa spatřilo video, které ukazuje, jak tovární jezdec Koenigseggu Niklas Lilja, překonává světový rekord se svým vozem Agera RS. Ta se o víkendu proháněla po nevadské silnici z Las Vegas do Pahrumpu rychlostí až 444,6 km/h, čímž zlomila prvenství Bugatti, jež s Veyronem Super Sport dosáhlo v roce 2010 na metu 431 km/h. Díky tomu je tak Koenigsegg Agera RS oficiálně nejrychlejším sériově vyráběným vozem na světě.

 

Na videu lze vidět, jak vůz během první jízdy atakuje hranici 437,7 km/h a během druhé pak absurdních 457,5 km/h. Tyto dvě rychlosti se poté zprůměrovaly a daly dohromady oficiální čas světového rekordu, který pravděpodobně v blízké budoucnosti zapíše Guinnessova kniha rekordů. Všechna data zaznamenala telemetrie Racelogic. Na automobil byly použity pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, zástupci výrobce byli samozřejmě u rekordu přítomni, aby poskytli náležitou asistenci.

Oficiálně nejrychlejší na světě! Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti

Oficiálně nejrychlejší na světě! Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti

Novému rekordmanovi přicházely gratulace z celého světa, mimo jiné i od konkurence z Hennessey, která se chystá se svým modelem Venom F5 dosáhnout rychlosti 484 km/h, čímž by současný rekord hravě překonala. Taktéž se o to pokusí i poražené Bugatti s Chironem, který má se standardními pneumatikami jet i 450 km/h. Ty speciální, s názvem W16 quad turbo, ho pak mají údajně katapultovat až na 483 km/h. Bude to ještě napínavé!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků