457 km/h na veřejné silnici: Takto zlomil Koenigsegg Agera RS rekord Bugatti

Již včera jsme vás informovali, že došlo k překonání světového rekordu v rychlosti sériově vyráběného auta. Koenigsegg Agera RS dosáhl ve dvou jízdách průměrné rychlosti 444,6 km/h. Zde máme malou ukázku toho, jak to probíhalo.
457 km/h na veřejné silnici: Takto zlomil Koenigsegg Agera RS rekord Bugatti

Světlo světa spatřilo video, které ukazuje, jak tovární jezdec Koenigseggu Niklas Lilja, překonává světový rekord se svým vozem Agera RS. Ta se o víkendu proháněla po nevadské silnici z Las Vegas do Pahrumpu rychlostí až 444,6 km/h, čímž zlomila prvenství Bugatti, jež s Veyronem Super Sport dosáhlo v roce 2010 na metu 431 km/h. Díky tomu je tak Koenigsegg Agera RS oficiálně nejrychlejším sériově vyráběným vozem na světě.

 

Na videu lze vidět, jak vůz během první jízdy atakuje hranici 437,7 km/h a během druhé pak absurdních 457,5 km/h. Tyto dvě rychlosti se poté zprůměrovaly a daly dohromady oficiální čas světového rekordu, který pravděpodobně v blízké budoucnosti zapíše Guinnessova kniha rekordů. Všechna data zaznamenala telemetrie Racelogic. Na automobil byly použity pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, zástupci výrobce byli samozřejmě u rekordu přítomni, aby poskytli náležitou asistenci.

Oficiálně nejrychlejší na světě! Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti

Oficiálně nejrychlejší na světě! Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti

Novému rekordmanovi přicházely gratulace z celého světa, mimo jiné i od konkurence z Hennessey, která se chystá se svým modelem Venom F5 dosáhnout rychlosti 484 km/h, čímž by současný rekord hravě překonala. Taktéž se o to pokusí i poražené Bugatti s Chironem, který má se standardními pneumatikami jet i 450 km/h. Ty speciální, s názvem W16 quad turbo, ho pak mají údajně katapultovat až na 483 km/h. Bude to ještě napínavé!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků