421 koní: Nejvýkonnějším Volvem všech dob je XC60 v úpravě Polestaru

Nejvýkonnější verzí modelu XC60 je samozřejmě hybrid

Společnost Polestar, která nyní spadá pod automobilku Volvo, aplikovala po předchozích kreacích XC90, S/V90 a V60 svá kouzla také na nejnovější crossover XC60, konkrétně na hybridní verzi XC60 T8. Jedná se o stejnou úpravu, jakou podstoupil větší sourozenec, model XC90.

Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Hybridní jednotka T8 nyní nabízí 421 koní (314 kW), což je historicky nejvyšší výkon automobilu značky Volvo.

Polestar spolupracuje s mágy z Cyan Racing, kteří mají přes dvě desítky let zkušeností s optimalizací výkonu, úpravami převodovek a podvozků. Společně vylepšili výkon a točivý moment ve středních otáčkách, a také nově naladili software převodovky, který je nyní schopen dlouhodobě držet zařazený rychlostní stupeň v otáčkách atakující omezovač.

I přes výrazný nárůst výkonu je hybridní Volvo XC60 T8 Polestar nadále schopno nabídnout kombinovanou spotřebu paliva 2,1 l/100 km a dojezd čistě na elektřinu 45 kilometrů. Alespoň podle tiskové zprávy výrobce.

Volvo končí se spalovacími motory. Novinky od roku 2019 už jen s elektromotory

Volvo končí se spalovacími motory. Novinky od roku 2019 už jen s elektromotory

Henry Fries, viceprezident pro výzkum a vývoj společnosti Polestar, se vyjádřil v tom smyslu, že jejich cílem bylo vytvořit výkonný automobil, jehož dynamické vlastnosti by byly využitelné každý den.

„Nové XC60 s dynamickým podvozkem a nejmodernější pohonnou jednotkou je vynikajícím základem pro naši další práci. Optimalizace Polestar proměnila nové Volvo XC60 v automobil pro skutečné řidiče“, dodal Fries.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků