421 koní: Nejvýkonnějším Volvem všech dob je XC60 v úpravě Polestaru

Nejvýkonnější verzí modelu XC60 je samozřejmě hybrid

Společnost Polestar, která nyní spadá pod automobilku Volvo, aplikovala po předchozích kreacích XC90, S/V90 a V60 svá kouzla také na nejnovější crossover XC60, konkrétně na hybridní verzi XC60 T8. Jedná se o stejnou úpravu, jakou podstoupil větší sourozenec, model XC90.

Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Hybridní jednotka T8 nyní nabízí 421 koní (314 kW), což je historicky nejvyšší výkon automobilu značky Volvo.

Polestar spolupracuje s mágy z Cyan Racing, kteří mají přes dvě desítky let zkušeností s optimalizací výkonu, úpravami převodovek a podvozků. Společně vylepšili výkon a točivý moment ve středních otáčkách, a také nově naladili software převodovky, který je nyní schopen dlouhodobě držet zařazený rychlostní stupeň v otáčkách atakující omezovač.

I přes výrazný nárůst výkonu je hybridní Volvo XC60 T8 Polestar nadále schopno nabídnout kombinovanou spotřebu paliva 2,1 l/100 km a dojezd čistě na elektřinu 45 kilometrů. Alespoň podle tiskové zprávy výrobce.

Volvo končí se spalovacími motory. Novinky od roku 2019 už jen s elektromotory

Volvo končí se spalovacími motory. Novinky od roku 2019 už jen s elektromotory

Henry Fries, viceprezident pro výzkum a vývoj společnosti Polestar, se vyjádřil v tom smyslu, že jejich cílem bylo vytvořit výkonný automobil, jehož dynamické vlastnosti by byly využitelné každý den.

„Nové XC60 s dynamickým podvozkem a nejmodernější pohonnou jednotkou je vynikajícím základem pro naši další práci. Optimalizace Polestar proměnila nové Volvo XC60 v automobil pro skutečné řidiče“, dodal Fries.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků