40 miliard euro na rozvoj elektromobility: Tak zní plán německých automobilek

JohnST  |  24. 11. 2018 12:05

A rozum by niekto nevedel u nemcov navysit???

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 11. 2018 14:20

Zamette si pred vlastnim prahem, Johne

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  25. 11. 2018 16:13

Problémem je, že tyto miliardy jdou jen na podporu výroby elektromobilů. Další miliardy bude třeba investovat do zdrojů, další do přenosových soustav, další do nabíječek a stovky miliard po posílení místních sítí. Žádná místní síť není dimenzována na tak velké odběry v místě zástavby pro bydlení.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 06:24

A ty si byl na odběru krve.

Odpovědět  |   | 
Džordž Klůny , SOA  |  24. 11. 2018 12:36

Tak to je bomba! Džordž Klůny , SOA (Sons of Andrej)

Odpovědět  |   | 
jirka  |  24. 11. 2018 12:37

a německou čistou energii budou dotovat jaderné elektrárny z české republiky. Jádro taky není výhra padesát tis let skladovat odpad. Kdyby evropa makala společně na výstavbě jaderných elektráren pro všechny pak by se to snad dalo plus solar taky není špatnej jak vetrník ale furt to není ono.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  25. 11. 2018 10:36

pro vyhorele palivo se vyvyji a jiz davno i ve zkusebnim provozu testuji jaderne elektrarny nove generace (nejcasteji oznacovane jako 4 generace), ktera prave jako palivoi vyuzivaji to "vyhorele" pouzite, protoze to co se dnes skladuje je vycerpane vesmes jen ze 3-4%

proto take treba Francie "vyhorele" palivo recykluje, protoze se jim tato nakladan metoda diky velkemu podilu jadernych elektraren vyplaci, podobne o tom uvazuji treba v Cine, kde je jaderna energetika s vyznamnym podilem v energetickem mixu, a mam dojem ze prave v Cine ted nekdy nedavno udelali v recyklaci vyhorteleho paliva nejaky zasadni prulom

mimochodem Nemci ted vesmes planuji budovani vetrniku ne samostatne, ale ve spojeni s precerpavacima elektrarnama, tak aby kazda vetrna elektrarna mela zaroven i 3-5x vetsi denni kapacitu zalohovanou do vody

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  28. 11. 2018 15:02

Ak mame na mysli reaktory na tzv.rychle neutrony (inak nazyvane aj 4.generacia), nijake 'vyhorene' palivo sa v ich aktivnej zone nepouziva. Naopak, vyzaduju ovela vyssi stupen obohatenia paliva ako 'klasicke' reaktory (pripadne ine palivo, trebars plutonium).

Pridana hodnota spociva v tom ze aktivna zona sa obklopi materialom, ktory potom moze posluzit ako palivo samotne v druhom stupni (perspektivne je tu thorium, ktoreho je dostatok). Co je (okrem celkovo vyssej ucinnosti), najvacsia vyhoda, cim sa v podstate zbavujete obohacovacieho procesu, ktory je velmi nakladny. Nevyhodou je zlozitost a cena. Vodou sa to uz velmi uchladit neda (aktivna zona je mala a koncentracia energie obrovska), pouziva sa teda casto tekuty sodik. Napriek pomerne strasidelnemu chladeniu (vieme co sodik dokaze) je tento reaktor paradoxne bezpecnejsi. Nijake vyvarenie, parna a vodikova explozia v dosledku grafitoveho moderatora tu nehrozia (to sa stalo v Cernobyle).

Na spici je v tomto momentalne nie Cina ani Francia, ale Ruska federacia (prosim pritomnych ziadne zbytocne a nesuvisiace 'farebne' kecy okolo), ktora ma v seriovej produkcii uz takyto reaktor davno a to uz v niekolkych generaciach ako jedina na svete. Najnovsim prispevkom je BN-12oo (nazov odvodeny od vykonu). Ten by som videl ako riesenie aj u nas.

Mimochodom, tie precerpavacky su zaujimave - a co sa tyka tych precerpavaciek, velmi zaujimavo vyzera moznost vyuzit priliv a odliv. Naco sa tahat s vrtulou, ked to za nas moze spravit Mesiac a Slnko spolocne.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  24. 11. 2018 13:39

Vystoupit z EU, zvýšit minimální mzdu na trojnásobek, postavit na německých hranicích dvě jaderné elektrárny.
Ekonomické rabování České republiky Německem by se otočilo.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  24. 11. 2018 13:58

Díky soudruhu.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  24. 11. 2018 22:35

Jenomže já nejsem levičák. To neznamená, že si mi líbí politicky kryté umělé držení nízkých nákladů pracovní síly ve prospěch zisků německého průmyslu, který si zde zajišťuje i trh.

Český Pepík vyrobí lacině produkt, který si pak draho koupí.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 11. 2018 17:29

Raději být levičák, než blb.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  28. 11. 2018 15:12

No, podal to trochu jednoducho, ale ma aj v niecom pravdu. Existuje jediny NORMALNY dovod na to, aby nasinec v TEJ ISTEJ firme na TEJ ISTEJ pozicii zarabal tretinovy plat?

Niekde je chyba a ja Vam poviem aj kde. Chyba je, ze tie firmy nie su NASE. Nemame cim konkurovat, a tak sa musime ponukat za almuznu. A co je horsie, ked to pojde takto dalej, nebude nasa ani poda ani voda ani vzduch. Ostatne aspon nieco z toho NASEHO si paradoxne uz kupujeme od CUDZICH a za toto by som vesal a to doslova.

To, ci budeme v EU alebo nie, na tom nezmeni nic. Zmenit to moze jedine zmena splocenskoekonomickej formacie a ta sa blizi a ci sa to niekomu paci alebo nie, pride. Pride, pretoze prist musi, dnesny status nie je trvalo udrzatelny a cim viac sa 'niekto' (vieme kto ze) bude snazit to nasilu drzat v sucasnom status quo, tym silnejsie uder dopadne. Bolo to tak vzdy (historia ma prikladov xyz) a bude to tak vzdy. A bude to boliet a velmi. Az potom mozno cakat zlepsenie a vyvoj naberie novy dych.

Odpovědět  |   | 
king014  |  25. 11. 2018 09:44

Žádní soudruzi z eu nechtějí vystoupit, soudruzi v eu vládnou, marxistická ideologie prostě zvítězila. Vystupují pouze xenofobové, pravicoví extremisté, rasisté, masožravci a jiná dobrá společnost. Problém je že není kam vystoupit.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 11. 2018 14:10

Idealne by nam je postavili Rusove a penize na ne bychom si pujcili taky od nich, co

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  24. 11. 2018 14:26

To je mi ale pitomí, jo, pitomí nápad !

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  24. 11. 2018 15:02

Vystupit z EU? To ako vazne?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  24. 11. 2018 22:36

Ano, zcela vážně.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  25. 11. 2018 10:12

Vidim, ze okrem inych bublin zijes aj geopolitickej bubline. Putin, Trump, Erdogan a Orban by z teba mali radost. Rozmyslal som ci do tejto skupiny zaradit aj Babisa, ale nepoznam okolnosti do takych detailov, tak neviem ci tam uplne patri, snad nie (zatial)...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 11. 2018 18:52

Andrej neni zadny osviceny genius, ale do tech 4 jmenovanych zakomplexovanych primitivu (brnkajicich na velikasskou narodni/nacionalistickou notu) ma snad jeste dost daleko. On je predevsim byznysman.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 06:29

Jestli von je byznysman tak já sem papež kříženej s ETým. Von jen pochybným způsobem přebral různý firmy a dost pochybným způsobem je vede. Pořad žvaní vo tom jak strašně maká a výsledky stojej za pendrek.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 11. 2018 08:32

Dela byznys, ve kterem se toci velke prasule (vcetne dotaci), takze je byznysman. Jak je uspesny resp jak zacinal - o tom to slovo neni.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 10:24

Je to stébáckej vykuk a komušskej vyžírka s mentalitou zabedněnýho sedláka.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 11. 2018 09:10

To se s byznysmanem nevylucuje.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  25. 11. 2018 10:37

jj to je super napad, a kde na ty 2 jaderky vezmes finance? pujcis jim na to?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 10:27

Investuje ze svýho, už vydělal majlant na Tezle

Odpovědět  |   | 

další prachy v hajzlu čerpadláři nebudou mít co žrát....

Odpovědět  |   | 
Saman  |  25. 11. 2018 10:40

cerpqadlari se prizpusobej, beztak maj dnes vice nez polovinu zisku z prodeje ostatniho zbozi a sluzeb, takze zakaznik ktery se u nich zdrzi dele kvuli nabijeni je pro ne vlastne lepsi zakaznik nez ten ktery u nich zaplati jen palivo

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 06:31

Čeroadláři stejně pochcípaj na rakovinu z výparů benzínu.

Odpovědět  |   | 
Tomogo  |  24. 11. 2018 22:18

Nevím jestli 40 miliard bude stačit na dost jaderných elektráren.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  25. 11. 2018 10:56

Nemci prechazi na plyn a vitr, kazdy rok do energetiky investuji prez 45 miliard eur, cca 25 miliar pak jsou poplatky za OZE az dokonci obe 2 faze a 3 fazi prenosove spoustavy ze severu do Bavorska a Badenska, tak CR budou moct uplne odriznout a CR tak zustane strasne moc elektriny, odhady jsou do 4-5 let, a CEZs CEPS na to samozrejme jiz reaguji a vyhledove se maji vyrobni kapacity elektriny v CR utlumovat, tak aby CR mohla do te doby ze silne energeticky exportni zeme, prejit na mirne energeticky dovozovou zemi

do Nemecka nevyvazime nejvic elektriny, do Nemecka pouze nejvic elektriny reexportujeme tedy Nemeckou elektrinu ze severu prez nas Nmeci jen "transferuji" , nasim nejvetsim odberatelem elektriny je Rakousko a Slovensko

a mimochodem, az si nemci dosvajej ty 3 trasy paterniho vedeni, tak ceske site CEPS budou extremne naddimenzovane a vesmes minimalne vyuzivane, odhady CEPS jsou okolo 10% razem nam totiz ubude v soustave neco okolo 13TW

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  25. 11. 2018 16:09

Pokud budou Germánské zítřky tak růžové jak píšete pak nechápu proč se snaží vytvořit regiony a do toho Böhmen und Mähren přidat Bavorsko s centrálou kde asi? No v Mnichově. Aby jsme nemohli spustit oddělovací transformátory, které nás chrání před přetoky. S naším přebytkem si hlavu nelamte. Stačí odstavit nějakou tu hnědouhelnou elektrárnu ma z přebytku je rázem nedostek. M.j. naše FVE vyrobí marginální množství 3,5% a to nás ročně stojí 44 miliard ve fakturách a další miliardy v zelených bonusech z našich daní.

Odpovědět  |   | 
pan Michaelis  |  25. 11. 2018 16:10

Rozhodně! Elektromobilita ve spojení s plně autonomními vozidly je tím jediným správným řešením! Řidič nemá právo mluvit do řízení, vše bude naplánováno osvícenými eurokomisařskými mozky. Bože, jak já se na tu budoucnost těším!!!

Odpovědět  |   | 
josephko  |  25. 11. 2018 20:37

Európske automobilky, aj keby nemali na krku nôž od EÚ, nemajú inú možnosť ako investovať do elektromobilov. Čína veľmi tvrdo elektromobily presadzuje, podobne aj v Amerike Elon Musk. Ak by európski výrobcovia zaspali, tak by nielen stratili trhy v USA a Číne, ale v Európe by ich začali ničiť americké a čínske automobilky.
Ako sa hovorí: "Kdo jen chvíli stál, už stojí opodál."

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 06:37

Evropský automobilky si myslej, že vývoj ubrzděj patama a zase vám prodaj ještě miliony stejnejch plechovek s novejma "čistejma dízlema" a s novejma kecama. Život ve zlatý klecy vede do záhuby.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 06:40

Aspoň že jim Čína dala koule do svěráku a pomalu, ale jistě utahuje. Šéf čínsky odbočky koncernu dokonce začal mluvit Čínsky

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  26. 11. 2018 17:00

Asi nechápeš, že lidi ty dýzly chtějí. A to tvoje pojebaný elektro nechce nikdo. A i pokud by se zvýšila poptávka desetinásobně, pořád to bude pár procent. Většina lidí to ani nemá kde nabíjet, prober se.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 11. 2018 09:13

Dyzlove nabozenstvi vzniklo umele a spousta lidi dyzl nepotrebuje, spousta lidi totiz nezna rozdil mezi dyzlem a benalem a o svych autech vi kulovy

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  27. 11. 2018 15:50

Naprostá většina na nové EV nemá. Pokud na to nemají, nemají tedy ani problém kde to nabíjet, pokud na to nemají, nemají ani problém s malý dojezdem.
Počítá se ve stejné třídě a velikosti jako konvenční vůz. To ak někdo mění Oktávku za něco jako elektro Citygo, protože na víc nemá. A stejně si pak musí půjčovat větší auto. Si moc jako neukazuje na moc dobré řešení.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově b…

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z tamních cest, které se objevují na různých video serverech. Oni ty auta umějí ale i řádně opravit, jak dokazuje i tento případ.

22.  2.  2019 | | 20 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konc…

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už nyní víme, že verze se spalovacím motorem se osmého roku života nedočkají, model jako takový však úplně neskončí.

18.  2.  2019 | | 69 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 130 N/A