40 miliard euro na rozvoj elektromobility: Tak zní plán německých automobilek

Německé sdružení automobilového průmyslu zveřejnilo shrnující informace o zájmu místních automobilek rapidně rozšířit své působení na poli elektromobility. Investice do vývoje mají přesáhnout desítky miliard eur.

O neutuchajícím zájmu výrobců soustředit se na téma elektrifikace slýcháme ze všech stran. Toto téma nyní do závratných čísel shrnulo i německé sdružení pro automobilový průmysl. Vedoucí sdružení VDA Bernhard Mattes nyní uvedl, že německé značky mají v plánu během příštích dvou let investovat do elektromobility dohromady na 40 miliard eur, tedy v přepočtu přes 1 bilion korun.

Za stejnou dobu se pak má nabídka elektrických vozidel z Německa zvětšit z dnešních zhruba 30 na rovných 100. Podle Mattese stojí za snahou automobilek rozšířit elektromobilitu mimo jiné i úsilí o znovuzískání důvěry u zákazníků. Pochopitelně na základě dřívějšího emisního skandálu Dieselgate, který měl na celý německý průmysl hodit špatné světlo.

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

„Ano, samozřejmě se kvůli manipulacím aut, potažmo softwaru aut, ztratila část důvěryhodnosti, to je jasné. Tuto důvěru si musíme u všech zúčastněných, i u politiky, získat zpět,“ připustil Mattes. Informace z tiskové konference v Berlíně přinesla ČTK.  

Postupným vývojem a zmíněnými investicemi se má dosáhnout možného cíle, kdy bude do roku 2030 přibližně 30 % nových aut na německém trhu tvořeno elektromobily. V současnosti jsou to méně než 2 %. Podobně silný nárůst se počítá také u hybridních vozidel.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Zmíněno však bylo také nutné přizpůsobení infrastruktury elektromobilům a hybridům. Současně se totiž asi 76 % všech nabíjecích stanic v Evropě nachází pouze ve čtyřech zemích, a to v Německu, Francii, Nizozemsku a Británii. Aby drtivý přechod na elektřinou poháněná vozidla vyšel, podle Mattese je potřeba rychle zvýšit počet těchto stanic a vytvořit mnohem rozsáhlejší síť.

Toto prohlášení se každopádně nezdá kdovíjak převratné, stejně jako zmínka o navýšení počtu větrných elektráren či jiných zdrojů čisté energie, aby používání elektromobilů alespoň částečně působilo jako ekologičtější varianta osobní dopravy. Ideální by tedy bylo v Německu zvýšit množství větrných elektráren ze současných asi 30 tisíc na 84 tisíc.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků