365 dní od uvedení nového Fiatu 500 na trh

Ve čtvrtek 14. září to bylo přesně 365 dnů, které nás dělilo od představení nového Fiatu 500. Nástupce modelu, který se stal legendou, opravdovou ikonou motoristické historie. Premiéra nového modelu bude velice významnou událostí, pro níž byl vytvořen speciální komunikační projekt s názvem „500 wants you“. Jedná se o interaktivní multimediální platformu, vymyšlenou a připravenou v úzké spolupráci s turínskými pobočkami reklamních agentur Leo Burnett a Arc.

Tento revoluční projekt využívá Internet a zahrnuje i další komunikační prostředky; jeho jediným cílem je zapojit veřejnost do přípravy velice oblíbeného italského malého vozu. „500 wants you“ je obrovská on-line laboratoř, jejíž uživatelé se v ní mohou seznámit s přípravou stylové koncepce nového auta, vyjádřit své priority, přijít s tvůrčími nápady, a to kombinovaným, aktivním způsobem použitým takto úplně poprvé. Na stránce www.fiat500.com se budou shromaždovat příspěvky a očekávání veřejnosti, které budou vyhodnoceny a možná využity během vývoje auta.

Internetová stránka „500 wants you“ obsahuje složku „500ology“, největší on-line encyklopedii příběhů a obrázků věnovaných „pětistovce“, sepsanou společně s uživateli. A je v ní také „Concept Lab“, virtuální místnost, v níž se můžete věnovat tvorbě koncepčního modelu a nechat si zaregistrovat své nápady. Jak už to však na Internetu bývá, je „www.fiat500.com” trvale se rozvíjející projekt, jenž do sebe vstřebává nový obsah, činnosti a podněty. Je to součást programu, který přepokládá, že se během 365 dnů zbývajících do uvedení nového auta na trh objeví spousta nových nápadů, které budou v nadcházejících měsících postupně realizovány. Musíme zdůraznit, že internetová adresa www.fiat500.com se u veřejnosti trvale těší neobvyklé oblibě; k dnešnímu dni si na ní návštěvníci prohlédli více než 10 000 000 stránek. A ještě důležitější je, že jsme prostřednictvím Concept Lab získali 130 000 nápadů na uspořádání, příslušenství a úpravy nového modelu. Rovněž bylo předloženo 17 návrhů na domovskou stránku a 370 „Faces for the 500“, což je hra vybízející návštěvníky, aby hledali souvislost mezi výrazem v obličeji a některou vybranou částí 500.

Plánuje se, že některé dosavadní akce na stránce budou nahrazeny jinými zajímavými novinkami. Soutěž “Designboom” již byla uzavřena a veřejnost bude zakrátko seznámena nejen s vítěznými projekty, ale i se jmény vítězných návrhářů. Na druhé straně mohou videoamatéři v rámci soutěže „500 take you“ posílat do 22. října své devadesátisekundové videonahrávky o svém osobním vztahu k 500, které nebudou postrádat ironii, optimismus a jiskru. A konečně v soutěži “500 wants a mascot” bylo ze 700 maskotů uveřejněných on-line vybráno pět finalistů a návštěvníci stránky budou mít teď celý měsíc na to, aby svým hlasováním určili, který z nich se stane příjemným a optimistickým symbolem nové 500.

Nyní se stránka „500 wants“ rozšířila o nové zábavné prvky. Jedním z nich je “Speak 500”, multimediální archiv obsahující více než 50 zvukových nahrávek s výslovností slova „500“ v mnoha jazycích a regionálních dialektech celého světa. Stránka se bude exponenciálně rozrůstat i díky příspěvkům návštěvníků, kteří se mohou zapojit do tvorby jejího obsahu zasíláním vlajek země či oblastí, z nichž pocházejí, a také grafických transkripcí výrazu “500”.

Druhou akcí je „Jingle Box“, tvůrčí hudební program, díky němuž se každý může stát skladatelem a pokusit se složit pro domovskou stránku svou vlastní hudební znělku. Návštěvníci mají přístup ke skutečnému dýžejovskému pultu, na němž si mohou vybrat a namíchat různé hudební základy, zvukové efekty a více než 70 přednatočených vokálů (v italštině a angličtině). Vytvořené znělky si lze okamžitě poslechnout, nahrát je do archivu stránky a dokonce si je i nahrát do vlastních počítačů jako MP3 soubory (lidé si tak budou moci převést své vlastní výtvory do svých mobilních telefonů nebo MP3 přehrávačů).

A konečně, nyní je také k dispozici rovněž “500screenmate”, program, který si budou moci návštěvníci stáhnout do svých počítačů. Ten je pomocí vyskakovacích oken vždy upozorní na začátek akce nebo na aktuální informace související se světem nové 500.

Tyto vzrušující programy jsou přístupné pro všechny; plně vycházejí z filozofie projektu „500 wants you“: „auta vytvořeného pro lidi, v němž se promítají jejich vlastní nápady“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků