na e-pneu sice něco je i na barum ael není tam závislost rozměru na tlaku v pneumatikách a myslím si že pro každý rozměr by měl být i oněco jinýž tlak. našel jsem jen závislost rychlostního indexu na tlaku ale zdá se mi to nějak hodně. Zkus napsat něco bližššího a svoje zkušenosti. kolik kdo vouká do jakých pneumatika a jaký stím má zkušenosti.
MĚ SE JEDNÁ O TO KOLIK JE NA DANÝ ROZMĚR. TENTO ROZMĚR NEMÁM TP A ANI NENÍ NA DVEŘÍCH AUTA. TAKŽE TO MUSÍM ZJISTIT JINAK. NEMÁTE NĚKDO ZKUŠENOSTI. DÍKY ZA INFO.
ICEKILLER
Hodně info je na www. e-pneu.cz ale i na Barum je něco.
Dobrý den.
Jaký je teda optimální tlak v penumatikách např. 205/50/15 či 195/50/15 a 185/60/14. A kde se dají najít doporočené tlaky v pneumatikách. Děkuji za jakýkoliv názor a radu či odkaz. Jaké máte zkušenosti s huštěním? Na jaký tlak hustíte pneu? A jaké jsou přepočty mezi jednotlivými jednotkami. Děkuji za info.
IceKiller
Předepsaný tlak v pneumatikách daného rozměru je závislý především na zatížení pneumatiky, takže pokud chceš zjistit správné huštění, musíš vědět na jaké auto to je (typ, motor, rok výroby). Potom s tím není nejmenší problém. Tebou uvedené rozměry nejsou zas až tak frekventované a vypadá to na něco z produkce PSA.
jedná se o vůz Ford Escort 1.6 EFi r.v. 93. a je tam dané jiné pneu a kola jak originál nyní 205/55/15 a chci vědět jaký je doporučený tlak na tyto rozměry 195/50/15, 205/50/15 a nakolik kdo hustí pneu a jakou rychlostí jezdí a jaké stím má zkušenosti at již pozitivní tak negativní.
Tak to bude nejspíš provedení GAF a na to patří 175/70R13 s huštěním 1,9 vpředu a 1,9-2,1 vzadu podle zátěže. Širší nízkoprofil bys znovu podle zátěže měl u stejného auta hustit 2,1 vpředu a 2,0-2,4 vzadu.
Alternativní pneumatiky včetně huštění najdeš v každém pneuservisu, mají od jednotlivých pneuznaček nástěnné plachty kde to je.
U tak lehkého auta jakým je starý escort 1,3 nic nezkazíš tlakem lehce nad 2 bar. Já bych volil 2,2 vpředu i vzadu.
Doporucene tlaky udava vyrobce (obvykle v servisni knizce nebo na dverich zevnitr). Takze z toho bych vychazel. Dale je nutne prizpusobit tlak v pneumatice povrchu vozovky, obecne se doporucuje pro provoz na kvalitnich silnicich a dalnicich trochu pridat, auto nebude tolik plavat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.