35d od BMW: silný diesel dostane 20 koní k dobru

42 komentářů

Zelí
24. června • 21:31

To je typická neschopnost ala bmw. Řadový šestiválec - blok motoru ( jak já říkám ingot) jak z ruského tanku. To nemá v moderním autě co pohledávat toto beranidlo. Ti bavorští kreténi jsou úplně natvrdlí. To jim snad budou muset poslat zakáz z Bruselu, aby to pochopili.

Ronick
25. června • 5:38

ROFL :-D:-D

t
25. června • 11:15

no neviem, 535d v manuale je uplne o hovne, netvrdim ze 535i v manuale je zla ale ten diesel ma taky vykon ze pri plnom kotli naberie otacky behom 2 sekund a hned treba radit. No tak na to mozem kaslat aby som mal svalovice z kazdeho vyjazdu z krizovatky. Mame X5 3,0d s chipom na 276k a uz to ide dost slusne a neviem a nechcem si predstavit ze by som to mal v manuale, fuj este to by chybalo.

aaa
25. června • 18:51

535d v manuále je úplně o hovně? jak to můžeš vědět, když tahle verze neexistuje??X5 3.0d s chipem na 276k? to určitě...

bmw m power
27. června • 15:29

Hmm, jak to tady čtu tak si myslím že věršina těch co tu pomlouvají BMW tak asi nikdy neseděli v ničem jiným než v tom tříválcovým ďáblu z dílen škodovky který má nádherných 50k a nemůže utáhnout ani prázdný auto!!!

aaa
25. června • 18:51

535d v manuále je úplně o hovně? jak to můžeš vědět, když tahle verze neexistuje??X5 3.0d s chipem na 276k? to určitě...

BHudak
25. června • 13:27

Další chytrák :-D

xxx
25. června • 16:53

Hmmm, nechajme supersporty a hlavne benziny bokom, tam rozsah pouzitelnych otacok, charakter auta a určenie je o uplne inom. Povedz mi kolko luxusnych limuzin s 300 ps d i e s l o m motorom s manualnou prevodovkou sa vyraba a predava.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
25. června • 18:09

Kdyz manual chybi v nabidce, tezko se muze nejaky prodat. To je jako vznest dotaz, ze je zbytecne davat do Ferrari dizlovy motor, protoze si zatim nikdo zadne nekoupil :)

aaa
25. června • 0:07

ty ingoty jsou to nejlepší ty troubo. v životě bych nechtěl pod kapotou al blok.
šedá litina tlumí vibrace, nedilatuje tolik co hliník s teplem, je neskutečně pevná a nesmrtelná.
hliník vibrace netlumí, roztahuje se jak blázen, není pevný, prohýbá se, a časem jde do háje.btw, zkus si u hliníkovýho bloku po 200tkm měnit těsnění pod hlavou. jak to budeš dotahovat, vytáhneš štefty i se závitama a pak ten blok můžeš hodit akorát do šmelcu. viz např. bmw motory m52, m54 hliníkový bloky.
starý dobrý litinový bmw bloky např. m40, m42, s42, m50, s54 všechny dodneška jezdí, bez problému se dají kdykoliv rozdělat a složit.

Zelí
25. června • 12:39

Stará známá závada bavorských šestiválců - skřivená nebo prasklá hlava. Takové auto se v německu dá do bazaru, protože oprava je moc drahá.
Ten řadový ingot je smrtelně nebezpečný jak pro posádku v autě, tak pro toho, který je tím beranidlem trefený. Tento motor je důvodem toho, že pětkový bavor má jen čtyři hvězdy. Ten ingot zásadně zkracuje deformační zóny. Proto výrobci s průměrným iq přešli na vidlicové víceválce už před lety.
Jinak v ruském tanku je řadový dvanáctiválec. Takže na něj bavoři se šestiválcem nemají. (koneckonců na to přišli němci už výprasku u Kurska).

aaa
25. června • 18:46

zelenino, píšeš nesmysly. zajímavý je, že k tvé zásadní pointě litinovýho bloku vs. hliníkovýmu se už nevyjadřuješ, ale naopak to teď stačíš na bezpečnost.
ale opět jsi vedle, I6 namontovaný podélně se při kolizi utrhne ze silentbloků a normálně zajede pod auto. taky se někdy podívej pod kapotu, kde ten motor je. na poslední válec skoro nevidíš, protože je umístěnej co nejvíc dozadu k těžišti, tzn. mezi nárazníkem a začátkem motoru je neuvěřitelně hodně místa. a žádna jiná koncepce kromě V12 nemá lepší chod než I6.V6, oproti I6 ten motor jde jak bolavá noha, obvykle blok z hliníku, jen 3x uložená extrémně namáhaná klika, zbytečně 4 vačky a milion věcí na rozvodech, obvykle oproti I6 nemá sílu v nízkých otáčkách a papá.
tuhle koncepci vymyslel ten, kdo potřeboval krátkou zastavbu nebo zástavbu příčně.
jinak je po tom motoru hovno.šestiválcový hlavy u bmw praskaly u komurkových (nepřímovstřikových) dieselů vlivem poruch na chlazení. tak stejně jako praskaly nepřímovstřikový dieselový hlavy u čtařválcu u VW.

Zelí
27. června • 22:28

Já jsem se problému litiny nebo hliníku vůbec nedotknul. To je z hlediska deformačních zón zcela jedno. To vzpomenul někdo jiný. Samozřejmě dlouhý blok řadového šestiválce v hliníku je asi větší konstrukční problém než v litině, ta to zkousne spíš. Litina nemá takovou roztažnost, takže možná by to bavoři měli rádi lehčí, ale nejde to. Vyrábět v dnešní době, kdy se válčí o každé kilo, blok z litiny to je fakt středověk, tady se myslím taky není ani co chlubit.
Řadové šesti a více válce v litině měl v oblibě např. E.Bugatti, ale to bylo ve dvacátých letech minulého století a motorová kapota měla skoro dva metry.
Co se týká deformačních zón, tak to jsi zcela mimo realitu. Potíže s řadovým motorem při čelním nárazu se vykoumaly jako neřešitelné už kolem roku 1970 a znamenalo to vpodstatě jejich konec. Kromě křováků v mnichově, ti na to ještě nepřišli. Těm to musí dát někdo befelem.

xxx
25. června • 16:46

vo vela veciach s tebou suhlasim, no co sa tyka tej bezpecnosti radoveho a V motora je hovadina jak rampa. Fakty, ktore neberies do uvahy je vela. Napr. Ten ingot sa pri posune vzad opiera o stredovy tunel a naasledne je vedeny prevodovkou pod auto atd.
Praskajuca hlava medzi ventilmi bola znamou vadou u motorov 2,4 td od rady tds je to uz ojedinele. Aj tato zavada sa prejavovala hlavne na autach dovezenych z nemecka od starsieho pana ktory na nom chodil len cez vikend a po 10-tich rokoch mal najazdenych 80 tis. km. Nechcem to zlahcovat, bol to problem, no hlavne na motoroch cez 200 tis. km.
Pokial viem od doby T34 bol vidlicovy motor, no mozno sa mylim tak sorry.

Zelí
27. června • 22:14

V T34 je skutečně řadový. Používá se i jako motor v terénních autech. Má cca 550 koní.
Jinak jakákoli tuhá nedeformovatelná struktura v deformační zóně je všeobecně nepřekonatelný problém, dojde k nárustu zpoždění během deformace (takové cuk cuk). Posun dlouhého motoru dozadu samozřejmě musí nastat, protože je v deformační zóně a pokud by se dostal do kabiny to by byl průser, takže se posune pod podlahu. Mercedes na to přišel a má podélný V motor, v Audi jsou taky V motory v podélném uspořádání.
Motory 3litry jsou konstruovány na náběh 500 tisíc km. Mají-li problém při 200 tisíc, tak jsou to šroty.

Martin46
25. června • 17:07

tak ten kto pise ze motor R6 je zaostaly je asi uplny blbec, mam ten zaostaly radovy motor, pri objeme 3l dava bez turba vykon 190kW(po novom uz 200kW ) pri oficialnej priemernej spotrebe 8.7l, realnu spotrebu mam 9.1l, zatah uz od volnobehu, krasny zvuk radoveho sestvalca. Radovy motor bezpecnost nezhorsuje, ale praveze zlepsuje, kedze je schopny absorbovat energiu narazu na vacsej dlzke ako V ecka. Audi nie je konkurencieschopne co sa tyka vyvoja sestvalcovych motorov, neviem preco ale mam pocit ze je to ich V konstrukciou, nedosahuju ani zdaleka vykony R6 motorov a maju ovela, ovela vyssiu spotrebu. Hovorim hlavne o atmosfericky plenych motoroch.Takze bud ti drbka alebo zavidis

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
25. června • 18:10

9 l :) a to s tim jezdite jak? Po dalnici stovkou, co? R6 motory od BMW jsou vyborne, spickove, paradni, ale uprimne za 9 l jezdi x30D ;)

Petronius
25. června • 19:28

Cumim jak pero na ty udavane spotreby ...kdyz si koupim 3l tak jezdim a vyuzivam potencial motoru ... ja mam prumer 13 a to nejezdim uplne na krev. 9l jsou dlouhe trasy 130-150km/h.

BHudak
25. června • 17:17

Jezis. To sou zas bláboly. Koukni se na statistiky majitelů jak 330i (190/195/200kw) a statistiky majitelů Audi A4 3,2FSI (188/195kw) a zjistíš, že si nemaj co vyčítat, protože co do spotřeby sou na tom stejně....

D1.8T
25. června • 17:32

Hezkej příklad. Samotnýho mě nenapad, tak jsem to hodil do spritmonitoru a BMW dle tvých kriterií má skoro o 2l na 100km nižší spotřebu. Dík za tip...

BHudak
30. června • 7:35

Chce to srovnávat X30xi vs audi quatr a vyjde ti ta sama spotřeba

WISAStar
25. června • 16:29

ostatni presli n a v6 proto ze ho muzou dat napric a ne kvuli bezpecnosti. kdyz to s oplem omegou napalis do zdi tak se motor zasune pod auto do tunelu kde je kardanka a ne mezi poswadku. Je tam system lan a ruznejch hovadin. bmw to ma asi stejne. az bmw prejde na v6 tak znacka konci.

Radek Ondrášík
24. června • 22:16

A co teprve ti zaostalci, co jeste v dnesni dobe pouzivaji radove 4valce. Proste jak to neni hvezda ci trojuhelnik na 3 faze, tak nebrat :)

pepi730
24. června • 21:26

A obrázok ako to už je u AR obvyklé určite zodpovedá skutočnosti...;-)

thomasrider
24. června • 10:53

no paráda:-D i těch 286k a 580Nm je pecka.. a tenhle automat bych klidně snesl řadí rychle..

mvb
24. června • 11:47

myslim ze teoretickych zajemcu o tento motor s manualem bude minimum...

Chudas
24. června • 14:10

95% lidí by spolehlivě zlikvidovalo převodovku do roka né-li dříve. Takovejhle točák je prostě nesmysl dávat na manuál. Navíc v případě X5,X6 a možná v budoucnu 6 a 7 řad naprostej nesmysl. Chápal bych to do trojky max do 5tky, ale na co ničit luksusní jízdní vlastnosti trojky těžkým nafťákem ?

BHudak
24. června • 21:23

To sou zas teorie....

Radek Ondrášík
24. června • 14:23

Zlikvidovalo prevodovku? A to jako proc? Neni duvod likvidace spojky ci prevodovky. Kamiony maji taky stovky Nm a manualy ;)A co se tyka pochopeni - spise je k nepochopeni, ze manual neni. Proste nechme lidem zvolit si.

palo
24. června • 16:51

Tak nevim,jestli pan Ondrasik videl nekdy prevodovku nakladniho automobilu,pokud ne tak bych vám doporučil se na ní podívat,ta je konstruovaná na takový tocivy moment a navic co se tyce velikosti je taky nekde jinde...takze v tom bude problem..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
24. června • 18:54

Tim chcete rici, ze prachbidnych 550 Nm u BMW znici prevodovku. Smankote, jak to pak delaji automobilky u supersportu, kde je moment u manualu i dvojnasobny.

stb
24. června • 19:26

v motorsportu rozhodne ta prevodovka vydrzi 100tkm.. boze boze..:-/

Radek Ondrášík
24. června • 19:57

Ja o motosportu nemluvim. Mluvim o civilnich vozech, kde se pracuje s manualy s vyrazne vetsimi momenty a necini to problemy. Neni duvod, aby relativne tuctovych 500-550 Nm melo problemy s prevbodovkou ci spojkou. Chapu, ze pro lidi je to hrozive cislo, ale na druhou stranu kdyz se podivate na moment ne na klice, ale treba na poloose za prevodovkuo, budete se divit, ale tam jsou ty momenty jeste vetsi. A navic i ten automat musi s tim momentem pracovat, jako manual a musi to vydrzet. Takze je to spise o tom, ze je to jedodussi a komfornejsi nasadit automat, nez to, ze by to prevodovka nemela snad vydrzet. Ale chapu, ze 600 Nm znici prevodovku, ale treba 550 v manualu uz ne :) A to v beznych vozech. Proste misto vymysleni blbosti, kdybyste radeji byli proto, aby byl manual k dispozici a mohl si vybrat kazdy co chce. Ale to by clovek chtel po nekterych opravdu hodne.

Ronick
25. června • 5:40

Kterépak civilní vozy mají manuál a krouťák výrazně vyšší než 550 ??? :-D:-D

RedBaron
25. června • 9:23

Třeba Corvette nebo Viper už dlouhá léta :o)

Permon
25. června • 9:31

Jenomze to jsou traktory, tzn. prevodovky z traktoru, litinove bloky motoru, listove pera... proste traktory! Ty se nepocitaj mezi beznou civilni produkci. :-D

Majk
24. června • 22:46

No, tak nějak vzácně s Vámi musím souhlasit. Měli by dát vybrat, zda automat nebo manuál.
To, co se týče likvidace manuální převodovky vs. automatické... Jde asi především o to, že když člověk řadí s manuálem velice prudce, škube spojkou atd. dává té převodovce (spojce, poloosám apod.) zahulit a to na ni nemusí působit závratná čísla toč. momentů. Automat řadí pokaždé téměř stejně takovou rychlostí, která je kompromisem mezi životností a živostí.Nákladní vozy a supersporty bych do toho moc netahal. Ne, že by tam dnes nebyla velká konkurence, ale takový přetlak, jako mezi "auty pro smrtelníky" tam zas není. A tím pádem si automobilky mohou dovolit přidat "tu a tam" trochu matroše navíc nebo trochu pozměnit jeho vlastnosti a nechat si to pěkně od kupce zaplatit. Kor, když kupci takových aut na cenu jistě nehledí a dopřejí si jen to nej.Kdežto mezi "auty pro smrtelníky" je cena jedním z hlavních kritérií a tomu se musí přizpůsobit i použité materiály, konstrukční řešení apod.

Radek Ondrášík
24. června • 22:59

Souhlasím, ale proste pokud u naprosto stejne beznych vozu s momentem 500-550 Nm je manual vcelku bezny a najednou u 600 Nm uz to nejde ;) tak je to jenom vymluva.

kubik
24. června • 20:22

manual,automat - neni to jedno bmw zase prislo z hezkou novinkou a na tom jestli to je poloautomat ci manual preci nesejde ja osobne jsem pro manual

aaa
24. června • 20:44

no třeba já bych 535d chtěl s manuálem

Pool
25. června • 22:33

Chlapi co mají rádi auta chtějí manuál....pro koho je to jen dopravní prostředek si samozřejmě zvolí automat. Automat je dobrej tak do zácpy...

aaa
24. června • 17:41

x30d má manuál a 500nm. k x35d bmw zákazníkovi vnutí automat a filtr pevných částic bez možnosti výběru. s manuálem a kroutícím momentem problém není.

Doporučujeme

Články odjinud