35d od BMW: silný diesel dostane 20 koní k dobru

Již tak nejvýkonnější šestiválcový naftový motor dneška bude v dohledné době ještě výkonnější. BMW včera oznámilo, že motoru, který dnes najdeme pod kapotami modelů 3, 5, 6, 7, X3, X5 a X6, přidá dalších 20 koní a místo současných 286 koní, dosahovaných při 4 400 ot./min. nabídne celkem 306 koní, taktéž při 4 400 ot/min. Vyšší výkon bude pramenit ze zvýšeného točivého momentu, který svého maxima 600 Nm (dosud 580) dosáhne již v 1 500 ot./min. (dosud 1 750). Spotřeba má při tom všem klesnout o 4 %.

Tip: Přečtěte si náš test BMW 335d Coupe.

Efektivnějšího fungování motoru je dosaženo pomocí upravených vstřikovačů nafty, které jsou schopny pracovat s tlakem až 2 000 barů (dosud maximálně 1 600), upravena byla též obě turba.

Bohužel, motor má být nadále spojen pouze s automatickou převodovkou, „manuálu” se zákazníci nedočkají. Posílený motor má být na trh uveden v následujících měsících a svou premiéru si odehraje v modelu 735d. Do dalších by se měl dostat krátce poté.

Klepněte pro větší obrázek
BMW 35d

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků