328 km/h bez střechy! I to umí nový McLaren 600LT Spider

Nejnovější počin McLarenu kombinuje dynamiku supersportovního kupé s rozjařeností otevřeného vozu. Tento roadster by stál za hřích.

Napínali nás, ne, že ne. McLaren se před týdnem vytasil s krátkou upoutávkou, na které ukázal pouze zadní část vozu, která nám, kromě nápisu 600LT na poznávací značce, moc neřekla. Byly tu dva možné scénáře, buď si pro nás připravili závodní verzi nebo roadster.

Teď se už ale opona zvedla a my tu máme McLaren 600LT Spider v divoce zelené barvě, s titanovými výfuky a karbonovým zadním křídlem. Díky skvělé tuhosti výchozího modelu nebylo potřeba přidávat dodatečné výztuhy a hmotnost tedy přidává pouze mechanismus na složení střechy, který váží jen 50 kilogramů.

McLaren zažil rekordní rok. Nyní láká na nový model

McLaren zažil rekordní rok. Nyní láká na nový model

Hřmotný osmiválec umístěný za řidičem zůstal beze změn. To znamená dvakrát přeplňovaná jednotka o objemu 3.8 litru a výkonem 442 kW (600 koní), která posílá všechen výkon na zadní kola prostřednictvím 7stupňové automatické převodovky. I přes mírný hmotnostní hendikep akceleruje na stovku za 2,9 sekundy, tedy stejně rychle, jako verze se střechou. Zrychlení z 0 na 200 km/h je už ale o 0,2 sekundy horší (8,4 s).

Maximální rychlost je také menší, konkrétně o 4 km/h. I tak ale s otevřeným McLarenem můžete upalovat 324 km/h, což je stejně, jako silnější 720S Spider. Třídílná skládací střecha se dá složit i během jízdy až do rychlosti 40 km/h. Míru větru v kabině reguluje elektricky ovládaný deflektor.

BMW zvažuje vývoj supersportu. V hledáčku může mít McLaren

BMW zvažuje vývoj supersportu. V hledáčku může mít McLaren

Dostupnost roadsteru bude omezená, na jeho objednání musíte kontaktovat lokálního dealera. Čeští zákazníci mohou využít služeb McLaren Praha. Cena byla stanovena na 256.500 dolarů (v přepočtu 5.570.000 Kč).

Za příplatek půl milionu korun je pak k mání paket MSO Clubsport Pack, který vůz vybaví karbonovými skořepinami, přidá karbonové doplňky na exteriér, titanové šrouby kol a vymění některé materiály v interiéru za karbonové. Ve výsledku pak bude 600LT Spider o sto kilo lehčí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků