328 km/h bez střechy! I to umí nový McLaren 600LT Spider

Nejnovější počin McLarenu kombinuje dynamiku supersportovního kupé s rozjařeností otevřeného vozu. Tento roadster by stál za hřích.

Napínali nás, ne, že ne. McLaren se před týdnem vytasil s krátkou upoutávkou, na které ukázal pouze zadní část vozu, která nám, kromě nápisu 600LT na poznávací značce, moc neřekla. Byly tu dva možné scénáře, buď si pro nás připravili závodní verzi nebo roadster.

Teď se už ale opona zvedla a my tu máme McLaren 600LT Spider v divoce zelené barvě, s titanovými výfuky a karbonovým zadním křídlem. Díky skvělé tuhosti výchozího modelu nebylo potřeba přidávat dodatečné výztuhy a hmotnost tedy přidává pouze mechanismus na složení střechy, který váží jen 50 kilogramů.

McLaren zažil rekordní rok. Nyní láká na nový model

McLaren zažil rekordní rok. Nyní láká na nový model

Hřmotný osmiválec umístěný za řidičem zůstal beze změn. To znamená dvakrát přeplňovaná jednotka o objemu 3.8 litru a výkonem 442 kW (600 koní), která posílá všechen výkon na zadní kola prostřednictvím 7stupňové automatické převodovky. I přes mírný hmotnostní hendikep akceleruje na stovku za 2,9 sekundy, tedy stejně rychle, jako verze se střechou. Zrychlení z 0 na 200 km/h je už ale o 0,2 sekundy horší (8,4 s).

Maximální rychlost je také menší, konkrétně o 4 km/h. I tak ale s otevřeným McLarenem můžete upalovat 324 km/h, což je stejně, jako silnější 720S Spider. Třídílná skládací střecha se dá složit i během jízdy až do rychlosti 40 km/h. Míru větru v kabině reguluje elektricky ovládaný deflektor.

BMW zvažuje vývoj supersportu. V hledáčku může mít McLaren

BMW zvažuje vývoj supersportu. V hledáčku může mít McLaren

Dostupnost roadsteru bude omezená, na jeho objednání musíte kontaktovat lokálního dealera. Čeští zákazníci mohou využít služeb McLaren Praha. Cena byla stanovena na 256.500 dolarů (v přepočtu 5.570.000 Kč).

Za příplatek půl milionu korun je pak k mání paket MSO Clubsport Pack, který vůz vybaví karbonovými skořepinami, přidá karbonové doplňky na exteriér, titanové šrouby kol a vymění některé materiály v interiéru za karbonové. Ve výsledku pak bude 600LT Spider o sto kilo lehčí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků