328 km/h bez střechy! I to umí nový McLaren 600LT Spider

Nejnovější počin McLarenu kombinuje dynamiku supersportovního kupé s rozjařeností otevřeného vozu. Tento roadster by stál za hřích.

Napínali nás, ne, že ne. McLaren se před týdnem vytasil s krátkou upoutávkou, na které ukázal pouze zadní část vozu, která nám, kromě nápisu 600LT na poznávací značce, moc neřekla. Byly tu dva možné scénáře, buď si pro nás připravili závodní verzi nebo roadster.

Teď se už ale opona zvedla a my tu máme McLaren 600LT Spider v divoce zelené barvě, s titanovými výfuky a karbonovým zadním křídlem. Díky skvělé tuhosti výchozího modelu nebylo potřeba přidávat dodatečné výztuhy a hmotnost tedy přidává pouze mechanismus na složení střechy, který váží jen 50 kilogramů.

McLaren zažil rekordní rok. Nyní láká na nový model

McLaren zažil rekordní rok. Nyní láká na nový model

Hřmotný osmiválec umístěný za řidičem zůstal beze změn. To znamená dvakrát přeplňovaná jednotka o objemu 3.8 litru a výkonem 442 kW (600 koní), která posílá všechen výkon na zadní kola prostřednictvím 7stupňové automatické převodovky. I přes mírný hmotnostní hendikep akceleruje na stovku za 2,9 sekundy, tedy stejně rychle, jako verze se střechou. Zrychlení z 0 na 200 km/h je už ale o 0,2 sekundy horší (8,4 s).

Maximální rychlost je také menší, konkrétně o 4 km/h. I tak ale s otevřeným McLarenem můžete upalovat 324 km/h, což je stejně, jako silnější 720S Spider. Třídílná skládací střecha se dá složit i během jízdy až do rychlosti 40 km/h. Míru větru v kabině reguluje elektricky ovládaný deflektor.

BMW zvažuje vývoj supersportu. V hledáčku může mít McLaren

BMW zvažuje vývoj supersportu. V hledáčku může mít McLaren

Dostupnost roadsteru bude omezená, na jeho objednání musíte kontaktovat lokálního dealera. Čeští zákazníci mohou využít služeb McLaren Praha. Cena byla stanovena na 256.500 dolarů (v přepočtu 5.570.000 Kč).

Za příplatek půl milionu korun je pak k mání paket MSO Clubsport Pack, který vůz vybaví karbonovými skořepinami, přidá karbonové doplňky na exteriér, titanové šrouby kol a vymění některé materiály v interiéru za karbonové. Ve výsledku pak bude 600LT Spider o sto kilo lehčí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků