Nejsportovnější kompakt z Ingolstadtu přijíždí s posíleným motorem a hromadou skvělé výbavy.
Sportovní verze už tak sportovního modelu bude k dostání pro RS 3 s karoseriemi Sportback i Sedan. Výkon přeplňovaného pětiválce s objemem 2,5 litru stoupnul z 294 kW (400 k) na 299 kW (407 k), dostupných o sto otáček za minutu výše – maximum dává v 5700 až 7000 otáčkách. Točivý moment zůstává na 500 N.m, ale je k mání v pásmu 2250 až 5700 otáček za minutu, čili v další stovce otáček navíc. Změn Audi dosáhlo zvýšením plnicího tlaku o 0,1 baru na 1,6 baru. Maximální rychlost vzrostla o 10 km/h na 300 km/h a zrychlení na stovku zabere jen 3,8 sekundy.
Vrcholnému provedení samozřejmě nechybí špičková výbava. Je tu například výfuk s klapkami, které mohou v určitých jízdních režimech zůstat zcela otevřené i když vůz stojí. Odpružení je osazeno adaptivními tlumiči, které se individuálně přizpůsobují aktuálnímu stavu vozovky a situaci. Elektromagnetické ventily umí měnit charakteristiku tlumení během deseti milisekund. Nechybí zde technologie RS Torque Splitter, která skrze elektronicky řízené spojky reguluje množství hnacích sil mezi zadními koly. V režimu RS Torque Rear je schopna poslat v oblouku vše na vnější kolo pro efektní drifty.
Verze Performance bude k dostání v pěti barvách, vždy má zatmavené znáčky, světla a logo výrobce. Vnější LED osvětlení obsahuje motivy šachovnicové vlajky, číslice 300 a označení RS 3. Standardně má skořepinové sedačky, čalounění mikrovláknem Dinamica a kůží Nappa a spoustu modrých doplňků, včetně pásů, prošívání, koberečků nebo segmentu v horní části volantu.
Infozábavní systém dostal grafiku s motivem uhlíkových vláken, řidiči je schopen měřit zajeté časy na kolo, přetížení či zrychlení. Každý z tří set kusů dostane speciální karbonovou plaketku s nápisem „1 of 300,“ k zákazníkům dorazí začátkem roku 2023.