Výkon přeplňovaného pětiválce s objemem 2,5 litru u RS3 Performance stoupnul z 294 kW (400 k) na 299 kW (407 k), dostupných o sto otáček za minutu výše – maximum tedy dává v 5700 až 7000 ot./min. Zdroj: Audi

Výkon přeplňovaného pětiválce s objemem 2,5 litru u RS3 Performance stoupnul z 294 kW (400 k) na 299 kW (407 k), dostupných o sto otáček za minutu výše – maximum tedy dává v 5700 až 7000 ot./min. | Zdroj: Audi

Točivý moment zůstává na 500 Newtonmetrech, ale je k mání v pásmu 2250 až 5700 ot./min., čili v další stovce otáček navíc. Zdroj: Audi

Točivý moment zůstává na 500 Newtonmetrech, ale je k mání v pásmu 2250 až 5700 ot./min., čili v další stovce otáček navíc. | Zdroj: Audi

Maximální rychlost vzrostla o 10 km/h na 300 km/h a zrychlení na stovku zabere jen 3,8 sekundy. Zdroj: Audi

Maximální rychlost vzrostla o 10 km/h na 300 km/h a zrychlení na stovku zabere jen 3,8 sekundy. | Zdroj: Audi

Změn Audi dosáhlo zvýšením plnicího tlaku o 0,1 baru na 1,6 baru. Zdroj: Audi

Změn Audi dosáhlo zvýšením plnicího tlaku o 0,1 baru na 1,6 baru. | Zdroj: Audi

Vrcholnému provedení samozřejmě nechybí špičková výbava – například výfuk s klapkami, které mohou v určitých jízdních režimech zůstat zcela otevřené i když vůz stojí. Zdroj: Audi

Vrcholnému provedení samozřejmě nechybí špičková výbava – například výfuk s klapkami, které mohou v určitých jízdních režimech zůstat zcela otevřené i když vůz stojí. | Zdroj: Audi

Vnější LED osvětlení obsahuje motivy šachovnicové vlajky, číslice 300 a označení RS 3. Zdroj: Audi

Vnější LED osvětlení obsahuje motivy šachovnicové vlajky, číslice 300 a označení RS 3. | Zdroj: Audi

Standardně má skořepinové sedačky, čalounění mikrovláknem Dinamica a kůží Nappa a spoustu modrých doplňků, včetně pásů, prošívání, koberečků nebo segmentu v horní části volantu. Zdroj: Audi

Standardně má skořepinové sedačky, čalounění mikrovláknem Dinamica a kůží Nappa a spoustu modrých doplňků, včetně pásů, prošívání, koberečků nebo segmentu v horní části volantu. | Zdroj: Audi

Infozábavní systém dostal grafiku s motivem uhlíkových vláken, řidiči je schopen měřit zajeté časy na kolo, přetížení či zrychlení. Zdroj: Audi

Infozábavní systém dostal grafiku s motivem uhlíkových vláken, řidiči je schopen měřit zajeté časy na kolo, přetížení či zrychlení. | Zdroj: Audi

Každý z tří set kusů dostane speciální karbonovou plaketku s nápisem „1 of 300,“ k zákazníkům dorazí začátkem příštího roku. Zdroj: Audi

Každý z tří set kusů dostane speciální karbonovou plaketku s nápisem „1 of 300,“ k zákazníkům dorazí začátkem příštího roku. | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition Zdroj: Audi

Audi RS3 Performance Edition | Zdroj: Audi

Točivý moment zůstává na 500 Newtonmetrech, ale je k mání v pásmu 2250 až 5700 ot./min., čili v další stovce otáček navíc. Zdroj: Audi
Maximální rychlost vzrostla o 10 km/h na 300 km/h a zrychlení na stovku zabere jen 3,8 sekundy. Zdroj: Audi
Změn Audi dosáhlo zvýšením plnicího tlaku o 0,1 baru na 1,6 baru. Zdroj: Audi
Vrcholnému provedení samozřejmě nechybí špičková výbava – například výfuk s klapkami, které mohou v určitých jízdních režimech zůstat zcela otevřené i když vůz stojí. Zdroj: Audi
28
Fotogalerie

300 v hodině pro 300 vyvolených: Audi RS 3 má speciální edici Performance

Nejsportovnější kompakt z Ingolstadtu přijíždí s posíleným motorem a hromadou skvělé výbavy.

Sportovní verze už tak sportovního modelu bude k dostání pro RS 3 s karoseriemi Sportback i Sedan. Výkon přeplňovaného pětiválce s objemem 2,5 litru stoupnul z 294 kW (400 k) na 299 kW (407 k), dostupných o sto otáček za minutu výše – maximum dává v 5700 až 7000 otáčkách. Točivý moment zůstává na 500 N.m, ale je k mání v pásmu 2250 až 5700 otáček za minutu, čili v další stovce otáček navíc. Změn Audi dosáhlo zvýšením plnicího tlaku o 0,1 baru na 1,6 baru. Maximální rychlost vzrostla o 10 km/h na 300 km/h a zrychlení na stovku zabere jen 3,8 sekundy.

Vrcholnému provedení samozřejmě nechybí špičková výbava. Je tu například výfuk s klapkami, které mohou v určitých jízdních režimech zůstat zcela otevřené i když vůz stojí. Odpružení je osazeno adaptivními tlumiči, které se individuálně přizpůsobují aktuálnímu stavu vozovky a situaci. Elektromagnetické ventily umí měnit charakteristiku tlumení během deseti milisekund. Nechybí zde technologie RS Torque Splitter, která skrze elektronicky řízené spojky reguluje množství hnacích sil mezi zadními koly. V režimu RS Torque Rear je schopna poslat v oblouku vše na vnější kolo pro efektní drifty.

Verze Performance bude k dostání v pěti barvách, vždy má zatmavené znáčky, světla a logo výrobce. Vnější LED osvětlení obsahuje motivy šachovnicové vlajky, číslice 300 a označení RS 3. Standardně má skořepinové sedačky, čalounění mikrovláknem Dinamica a kůží Nappa a spoustu modrých doplňků, včetně pásů, prošívání, koberečků nebo segmentu v horní části volantu.

Infozábavní systém dostal grafiku s motivem uhlíkových vláken, řidiči je schopen měřit zajeté časy na kolo, přetížení či zrychlení. Každý z tří set kusů dostane speciální karbonovou plaketku s nápisem „1 of 300,“ k zákazníkům dorazí začátkem roku 2023.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud