3,0 TFSI s kompresorem: premiéra v Audi A6

19 komentářů

Jeniik
16. července • 10:41

Co to je zase za tupé promo? To už neexistuje redaktor s technickým přehledem? Kompresor se téměř VŽDY dává za škrtící klapku (příkladem budiž jeho kominace s karburátorem, kdy kompresor je pod ním). Chtělo by to ty reklamní letáčky trošku víc promýšlet, ne jen přepisovat ;-)

vitulaaak
5. září • 9:36

Nemas pravdu...kompresor se dnes dava temer vzdy pred skrtici klapku...

lojza z kopřiv
11. července • 13:08

Zas máme obdivovat audinesmysl, který propálí do atmosféry to, co tu v podzemí vznikalo miliony let a díky čemuž si šejkové stavějí umělé ostrovy a Amíci vedou války? To ta kvanta inženýrských makovic u Audi uměj jenom vymýšlet ropáky (včetně benzínů). Větší a ještě větší a nejvíc koní na celém světě! To jim to pořád žerete tuhle neekologickou strategii? K čemu? Co budou dělat naši vnukové? Litr Naturalu za 300kč, vzduch jak v Pekingu,...?

Špizek
11. července • 17:18

Auta jsou stale vetsi, tezsi a vykonejsi a pritom spotreby stale mensi a mensi, tak nevim o co ti de?! Inzenyrske makovice u Audi vymysleli to, co si trh zada... My jim to nezereme, my to po nich vyzadujeme!

tonda blábol
12. července • 11:21

slyšels někdy slova hybrid, hydrogen, elektromobil? Každý dealer tě hned ve dveřích vítá se slovy: "Máme tady skvělý turbodýzl s ohromným tahem odspoda, bla bla bla..." a v reálu to smrdí a padaj z toho saze.3-[

Zelí
15. července • 22:46

Správný grýnlajn jezdí na trávu. Není to žádná novinka, když jsem měl ještě plínky jezdil jsem vozem s kravským potahem. 100% grýnlajn. Ale smrdělo to fest. Můžeš tam zasednout s bursíkem. A je to bezpečné i bez airbagů.

Špizek
12. července • 16:50

Slysel, a co?
Ja auto kupuju podle toho, co chcu a ne podle toho, s jakymi kecy me vita dealer...

Skyline
11. července • 14:09

Az bude litr naturalu za 300 kc, tak bud bude normalni plat 3000 kc na hodinu, nebo se nebude pouzivat jako palivo do aut.
Jinak by ses mel zamyslet nad tim, jestli by dnes jezdilo po silnicich tolik aut, kdyby byl litr za tri stovky a jestli by takova situace opravdu vedla ke zhorseni ovzdusi, nebo jestli by spis vedla k jeho zlepseni.

jj
11. července • 11:47

Mají na skladě všemi vychvalovaný motor z RS4 a jen kvůli emisím (a spotřebě CO2) vymýšlejí ptákoviny.
Navíc bmw dělá atmosférický 3L s výkonem 195kW, což mi nepřijde o tolik slabší než 213kW u TSFI.

doombukurest
11. července • 17:12

motor s rs4 podla mna nieje na chvalenie znie ako vysavac audi je tazka na predok mne osobne sa vobec nepacilo....teda v porovnani s e46 m3...

Peeskle
11. července • 11:58

V Type R je taky atmosfericky plneny dvoulitr a v GTI je preplnovany s tim samym vykonem... je tam rozdil v kroutaku... JO jo nafoukat motor umi kazdy ale poradna atmosfera to je kumst... vemte treba z S2000... BMW a Honda patri ke spicce v atmosferach... BMW uz ukazalo ze umi delat foukane motory ale honda zatim ceka... ale to prijde:-)

jj
11. července • 12:04

Jojo, když ono se to pak musí točit a nende to vocpoda :-D
Ale na potah to TFSI asi nebude špatný.

A4
11. července • 11:29

Rok a pol po tom čo BMW uviedlo na trh 3.0 biturbo, VAG dokáže namontovať na škrtiacu klapku kompresor, huráááá. Na ceste po novú 135i zanesiem brožúru k predajcovy Audi, nech si posunú kalendár.

CyberVic
11. července • 11:40

...to mas vrozeny nebo si byl dlouho na slunicku? BiTurbo je stary jak metuzalem, primovstrikovej benzin s kompresorem je nevinka... Ktery casti toho clanku si nerozumel, ze tady takhle blabolis od cesty?

A4
11. července • 21:06

Downsizing v podání BMW znamená, že točivý moment čtyřlitrového osmiválce lze díky přeplňování získat ze šesti válců a tří litrů zdvihového objemu. Ve srovnání s osmiválcem je motor z BMW 335i asi o 70 kg lehčí.
Turbodmychadla vyrobená japonskou Mitsubishi Heavy Industries jsou malá, mají malý moment setrvačnosti a díky tomu se snadno roztáčejí do vysokých otáček. Mimo to jsou schopna pracovat při teplotách až 1050 °C, což snižuje náročnost na chlazení palivem při maximálních zatíženích, což se nakonec projeví nižší spotřebou paliva. Přímé vstřikování paliva druhé generace využívá piezoelektrické vstřikovače........

Me2d
22. července • 1:01

A superdownsizing v podání Japonců (Fuji Heavy Industries) znamená, že to samý jde i z dvouapůllitru 4 válce :-P Btw. BMW neumí udělat ani V6ku? Ani vlastní turba?

Slaine
24. září • 15:06

V6tky BMW skutečně nedělá, šestiválce od této značky jsou řadové. ;-)

Petr
11. července • 14:01

No na slunku jsi byl ty, protoze je snad uz snad vseobecne zname, ze ten trilitr neni obycejne biturbo. Motor Audi neodsuzuju, uvidime, jak to bude v praxi, ale pravdou je, ze prisli po roce a neco s motorem, ktery ma nizsi vykon a stejnou spotrebu a rovnocenny kroutak. BMW uz ma nachystan motor pro facelift, ktery bude disponovat 250kW a kroutakem okolo 470Nm.

kefa
11. července • 9:54

třílitrový tříliř a to je čo?

Doporučujeme

Články odjinud