30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a jejich výrobci se nám dokonce nezdráhají vnucovat názor, že je vlastně chceme. Často tomu podlehnou i ti z nás, kteří preferují sportovní jízdu. Jenže vždy tomu tak ale nebylo. Ještě nedávno nabízela téměř každá automobilka sportovní derivát vyráběného hatchbacku, který nejenže dokázal posloužit jako klasický osobní automobil, ale také pobavil.

Je to vážně zvláštní doba. BMW před pár dny představilo další generaci ikonické M5 s pohonem všech kol, Opel oznámil, že Insignia OPC nebude, Alfa Romeo raději vyrobí nejrychlejší SUV na světě, než aby se pokusila něco udělat se svými nabízenými hatchbacky, a Mazda dělá, že zkratka MPS vlastně nikdy neexistovala. Mitsubishi pro jistotu ukončilo výrobu všech modelů, které mají nějakou sportovní historii. Přitom ještě na přelomu tisíciletí se všechny značky předháněly, kdo v kategorii ostrých hatchbacků vytáhne největší eso. Škoda, ale život jde dál a kdo ví, co bude za deset let.

Na to konto jsme připravili komentovanou galerii tří desítek rychlých hatchbacků, které se už nevyrábí, a my si myslíme, že by rozhodně měly. Minimálně proto, že byly tak trochu šílené…Začínáme pěkně podle abecedy:

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků