30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a jejich výrobci se nám dokonce nezdráhají vnucovat názor, že je vlastně chceme. Často tomu podlehnou i ti z nás, kteří preferují sportovní jízdu. Jenže vždy tomu tak ale nebylo. Ještě nedávno nabízela téměř každá automobilka sportovní derivát vyráběného hatchbacku, který nejenže dokázal posloužit jako klasický osobní automobil, ale také pobavil.

Je to vážně zvláštní doba. BMW před pár dny představilo další generaci ikonické M5 s pohonem všech kol, Opel oznámil, že Insignia OPC nebude, Alfa Romeo raději vyrobí nejrychlejší SUV na světě, než aby se pokusila něco udělat se svými nabízenými hatchbacky, a Mazda dělá, že zkratka MPS vlastně nikdy neexistovala. Mitsubishi pro jistotu ukončilo výrobu všech modelů, které mají nějakou sportovní historii. Přitom ještě na přelomu tisíciletí se všechny značky předháněly, kdo v kategorii ostrých hatchbacků vytáhne největší eso. Škoda, ale život jde dál a kdo ví, co bude za deset let.

Na to konto jsme připravili komentovanou galerii tří desítek rychlých hatchbacků, které se už nevyrábí, a my si myslíme, že by rozhodně měly. Minimálně proto, že byly tak trochu šílené…Začínáme pěkně podle abecedy:

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků