30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a jejich výrobci se nám dokonce nezdráhají vnucovat názor, že je vlastně chceme. Často tomu podlehnou i ti z nás, kteří preferují sportovní jízdu. Jenže vždy tomu tak ale nebylo. Ještě nedávno nabízela téměř každá automobilka sportovní derivát vyráběného hatchbacku, který nejenže dokázal posloužit jako klasický osobní automobil, ale také pobavil.

Je to vážně zvláštní doba. BMW před pár dny představilo další generaci ikonické M5 s pohonem všech kol, Opel oznámil, že Insignia OPC nebude, Alfa Romeo raději vyrobí nejrychlejší SUV na světě, než aby se pokusila něco udělat se svými nabízenými hatchbacky, a Mazda dělá, že zkratka MPS vlastně nikdy neexistovala. Mitsubishi pro jistotu ukončilo výrobu všech modelů, které mají nějakou sportovní historii. Přitom ještě na přelomu tisíciletí se všechny značky předháněly, kdo v kategorii ostrých hatchbacků vytáhne největší eso. Škoda, ale život jde dál a kdo ví, co bude za deset let.

Na to konto jsme připravili komentovanou galerii tří desítek rychlých hatchbacků, které se už nevyrábí, a my si myslíme, že by rozhodně měly. Minimálně proto, že byly tak trochu šílené…Začínáme pěkně podle abecedy:

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků