2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

139 komentářů

Honza
18. dubna • 2:05

Nejsem škodovkář, jen díky mému dědovi - skutečném dušičkovém řidiči, po kterém jsem zdědil poněkud kuriozní Oktávku I s 1,4 MPI 44kW, najeto pouhých 8 tis. Používám ji jen v létě na krátké výlety po okolí chalupy, aby se trochu hýbala, jinak od podzimu do jara je ve stodole na špalcích pod plachtou. Na běžné použití mám Nissan Leaf (ano, elektromobil) a Dodge RAM 1500. Jinak co se obecně týče výměnných lhůt oleje, každý i špičkový longlife olej vyčerpá svá aditiva nejpozději do 15 tis. km, spíše dříve, proto lhůty 20 tis. a víc jsou úplné nesmysly, udávané výrobcem z marketingových důvodů, aby vozy v podnikových flotilách měly jako co nejnižší údržbové náklady. Že je takové auto ve 100 tis. km s načatým motorem, už prvozákazníky ani výrobce nezajímá, průser za prodloužené intervaly ať si po záruce vyžere bazarový kupec na své náklady. Já osobně odjakživa měním olej nejpozději jednou za rok nebo po 10 - 12,5 tis.km max v závislosti, co nastane dříve. Jsou to jen několikastovkové položky, pokud si olej dokážete vyměnit sami, i kdyby to bylo 3x do roka, pořád je to lepší, než vypláznout desetitisíce za zničený motor. Kdo je líný nebo nemehlo, které neumí povolit ani výpustní šroub, ať cáluje předražený servis. Pro porovnání, do svého Dodge 5 L kanystr plně syntetického Castrolu GTX3 koupím za 600, olejový filtr 120. V servisu by mi za stejný olej naúčtovali 750,- ale za jediný litr a filtr za 250, plus ještě litr za práci. Přitom vypustit olej, vyměnit filtr a nalít novou náplň je práce na 10 minut.

black
17. dubna • 22:22

Tak ten zmíněný "špatný" 1,4 TDI PD jsem ve Fabii měl - v provedení 59 KW. Když jsem fabku po 10 letech prodával, měla 300 tis. km, jezdila za 4.7 l/100. Původní turbo, spojka, váha vzduchu... Za celou dobu pouze výměny olej, filtry, destičky, kotouče, několikrát rozvody, silentbloky.... Motor se třema válcema sice vibroval jak traktor ale byl to držák zrovna jako 1,9 TDI. Mezi ty co nebrat rozhodně nepatří.

Peťulka
18. dubna • 2:14

Naši jí mají doteď v kombíku, sice najeto jen cca 80 tis. km, ale komu nevadily vibrace na volnoběh, traktorovitý zvuk, staral se o ní, nestál na ní jak na rýči, nehonil jí po dálnici 140, jezdí za 4,5 - 5 L bez problémů velmi velmi dlouho. V období nemoci matky, kdy moc nejezdili, tankovali snad jen na jaře a na podzim :-P :-D

franta
17. dubna • 16:14

.............a dalsi reklama na zas.... Škodovku...........fuuuuuj:-(

Cheater
17. dubna • 21:06

a další blb kterej nechápe, že ať chceme nebo nechceme, tak tato značka je na našich silnicích i v bazarech prostě nejrozšířenější... A proto se tu objevují takové články

Nyte
17. dubna • 1:16

Jedinou vyloženě nedoporučitelnou verzí HTP v druhé generaci Fabie je slabší šestiventil (dělal se jen asi do roku 2009). Jinak jde o celkem dobrou volbu, která ani jízdně pro běžné ježdění nezklame a zvlášť poslední ročníky ve Fabii/Roomsteru a Rapidu jsou někdy doporučovány právě skrz spolehlivost a nízké náklady. Na dálnici ale tradičně hodně trpí....Loterií je hlavně koupě první Fabie s 40kW HTP.Dobrá je ale zmínka o TSI a Rapidu. Ten býval často kritizován za poruchové TSI, nicméně ona katastrofální série se ho již netýká a neslyšel jsem o tom, že by v Rapidech řetěz selhával.

Zlutak
16. dubna • 17:13

Raději se vyhnout podezřelým autům, která jsou buď stočená či kradená. Nejlépe zkontrolovat někde!

pacho
16. dubna • 19:29

tak ja neviem, človek čo chce kúpiť auto, aby mal vysokú školu od WV-genu, aby dobre kúpil, alebo sa WV zo široka vyhnúť, a potom nemôže spraviť chybu.

jirka
16. dubna • 16:43

vic problemu nez uzitku a hloupe ovce stale delaji testovaci panaky. Skoda za darmo je draha skoda diky nechci. Uzrany benziny nespolehlivy a poruchovy tdi temer kazdej motor.

Marex
16. dubna • 2:50

Osobně nedám dopustit na staré motory 2.0 MPi. Je to ještě starý 8V, ale jezdí to slušně. Měl jsem kdysi Octu I s tímto motorem v LPG a pak ji nahradil Fabii I s tím stejným motorem s LPG pro manželku. Motor je nezmar a jede slušně a má celkem zajímavý projev. Nevím proč se o něm nikde moc nepíše. Třeba ony 1.4 jsou líné mrchy za podobnou spotřebu.

tonda
15. dubna • 13:25

O 1.2 HTP se to vědělo, že motory nestojí za nic. Klasika 1,9 nahrazena tzv. novým PD a jaksi se nepovedl. Motory s praskajícími řetězy průšvih na entou... 1,2 TSI nejsou na dálnice to se ví také, mají to dokonce drobným písmem napsáno v servisce. Takže né vše co vymyslí VW je vynikající, spotřeba v rozumné jízdě se dá udržet pod 6ti litry, no dobrá a co když to naložím rodinou a plný kufr, kolik si to vezme ??? Druhá generace Fabií svým vzhledem jak vyskákaná koza... Yeti s 1,2 TSI s vyžvýkaným řetězem, láce jak hrom. U tří válců je doživotní výměna asi zdarma - skrytá závada výrobce. No holt na co šáhli technici VW pro Škodovku se opravdu vyvedlo...

Ivan
15. dubna • 14:21

No že základní motor 1,2l není žádnej dálniční vytrvalec je snad každému jasné i bez té poznámky v servisce.

Ondřej Chodil
15. dubna • 8:42

To jsou zase černobílé bulvární výkřiky. 1.6 16V sice dobře jede, ale ve městě mu HTP ujede a zamává zadním stěračem.

Honza
15. dubna • 13:59

Tak to nevim, kde jste na to přišel, ale máme doma fabii II 1.4 16V a 1.2 HTP a htp si při porovnání neprdlo ani na rozjezdu, i když se zdá, že jde zespodu lépe...

Petřík
21. dubna • 0:02

Souhlasím s tím co si napsal. Máme stejnou fábií.

Fabia I
15. dubna • 8:29

Nevím, co všichni mají na Fabii I. Je to velmi hnusné auto, v některých barevných provedeních působí design zadních světel především u kombi velmi depresivně, ani přední světla se nepovedla, velmi nepovedený plech předního blatníku vypadá ohavně, ale hlavně rozdílná velikost vnějších zrcátek je na dodatečnou kastraci designérského týmu Škodovky! Je to už dlouho, co otravují na silnicích, ale stále je mi z nich na zvracení, neskutečný humus:-O
"Dvojková" verze je sice velmi špatným poměrem výšky a šířky také mimo, ale oproti "jedničce" je to designérský majstrštyk!

Ivan
15. dubna • 13:56

No jo ta rozdílná zrcátka byla tenkrát tak trochu v módě. Můžete to vidět prakticky na všech koncernových autech včetně Audi. A nejen na koncernových autech.
Jinak je design subjektivní, Vám se nelíbí, mne nenadchne ale nijak neuráží. A barvy, každé auto má barvu která mu sluší a která ne, ale zas subjektivní pocit. Z mne byla designerský majstrštyk první generace a druhá byla hrůza, krabice od bot naštorc.

martin
14. dubna • 21:06

-u octavie II. nedoporučujete 2.0FSI a zároven píšete, že je lepší vzít starší verzi 2.0TSI. Ale to je přece úplně stejný motor jako 2.0FSI, akorát má turbo!!-u fabie 1.2HTP bych výrazně oddělil motor v Fabii I. a fabii II., resp. 1.2HTP pro euro5 (fabia II.od 2010) je už zcela vychytaný motor a jinde je třeba pro rapid (zde 55kw verze) vysloveně doporučován.Tomuhle článku se dá věřit tak napůl...

Thomas9914
21. března • 16:20

Zdravím,zajímal by mě názor na motor 1.9 TDI 74 KW Škoda fabia 1 combi.Mám jí 4 roky a zatím jsem naprosto spokojenej :-)

Honza
17. března • 21:21

Bohužel se tu zapomnělo na zajímavý motor 1.8 T z prvních Superbů a Octavií. Sice to není takový držák jako 1.4 či 1.9 TDI, ale kdo chce výkon a nechce mít traktor s velkou turbodírou, tak může koupit slušně jedoucí auto a motor, který není tak velký průšvih jako TDI-PD, HTP či TSI a FSI. Bohužel se v dobrém stavu špatně shání, hodně lidí turbo udřelo a nedrželo se doporučené údržby, najít zachovalý kus je oříšek podobný najít zachovalou 1.9 TDI. Tu jsem měl ve verzi Euro 3 a 66 kW variantě a v levém pruhu dálnice valila nádherně, nebrala víc jak 5,5 litru ani na dálnici ani ve městě, jenže jízda ve městě s ní byl malinko horor, nešťastná turbodíra a traktorový zvuk motoru nebyl do města to pravé, navíc zadní náprava bez zatížení skákala jak trakař, Octavia I prostě měla ne moc povedenou zadní nápravu a podozek, ale motory do ní ještě byly pěkné, třeba i takové SDI sice nejelo, ale nádherný držák bez větší loterie, jež je u TDI a s nádhernou spotřebou okolo 4 litrů.

okolostola
6. dubna • 2:43

Mam 81kW (ALH euro 2 - 1997) v golfu IV (takze prekapotovana octavie 1) a zadnou extremni turbodiru to nema. Po meste se s tim jezdi skvele uz jen proto ze se da rozjet celkem bez problemu na volnobeh. Pri posunech v kolonach a i dynamicky schopnosti jsou po skoro 20 letech stale slusne (0-100 okolo 10sec).
Naopak mi prijde ze to na plyn reaguje mnohem lip nez napr. moderni 1.2 tsi (2012 63kW).
Traktorovej zvuk tyhle rotacky obzvlast v audi a VW nemaj protoze:
1) vyrazne nizsi tlaky nez PD a CR
2) oproti octavii a seatu ma vw i audi daleko lepsi odhlucnenicelkem bez problemu lze rict ze auta postaveny na platforme a3/a4 ve spojeni s TDI jsou jedny z vubec nejpovedenejsich aut za poslednich 25 letPS dlouhodobej prumer 4.5L :D

Luboš Macák
17. března • 19:00

Hmm, ono taky se musí umět jezdit s tříhrncem, tohle auto je pro řidiče a ne pro majitele řidičáku. Motory CGPA už jsou dost spolehlivé, při dobré a pravidelné údržbě s tím nejsou žádné problémy...

Josef
9. března • 23:59

Nezlobte se na mě ale pokuď si koupíte auto které finančně neutáhnete nic si o něm nezjistíte co vše vyžaduje např: palivo číslo oktanu.. , tak ste sami hloupý a né že je auto špatný , mám 2,0 FSI Octavia 2006 sedan . výroba D. auto pořád umí 240km|h jako nic , na plnou nádrž při 150 tempomat 850 km v klidu a ještě nejsem na suchu :)

WinNatural
15. dubna • 8:32

Palec nahoru za ten benzín, ale jinak sorry - Octavia se nikdy jako sedan nevyráběla, bohužel, to bych o ní i uvažoval ...

Paavo
4. března • 10:17

Nemůžu souhlasit, naše Octavia z roku 2008 1.6 FSI 85kW najela 200 tis. Km bez jediné závady, s benzinem 95, spotřebou 6,2 litru v kombinaci a na lenost si stěžovat nelze ani omylem. Ono to chce jen pravidelně servisovat a chovat se k vozu slušně.

jirka222
5. března • 7:41

Mám 1.2 TSI z roku 2010 a řetez jsem teď preventivně nechal měnit a bez problémů mi tam dali ten nový spolu i s ozubenými koly atd., takže to jde.
Mimochodem najeto 120tkm a totálně bez problémů, ten motor je super...

Fanda
8. března • 20:22

PŘESNĚ TAK,DNES JIŽ LZE NAMONTOVAT I NA PRVNÍ ROČNÍKY TSI ZESÍLENÝ ŘETĚZ VČETNĚ KOL ,AUTOR BY SI MĚL POŘÁDNĚ OVĚŘIT ,CO PÍŠE.JINAK SÁM VLASTNÍM 1.2 TSI 2014 A S MOTOREM NAPROSTÁ SPOKOJENOST.

avaj
1. března • 7:56

Mám doma Fabii 1.2 HTP 40kW. Před časem jsem překročil 100 tisíc kilometrů a ještě jsem neměl jediný problém s motorem. Každý rok měním olej, filtry, svíčky a další maličkosti. Auto šlape jak má... opravdu byl problém spíše v řidičích, kteří vletěli na dálnici, dali za pět a jeli 150km/h. Má dlouhodobá spotřeba je kolem 6 litrů na 100 km. Jezdím většinou jen ve městě a nemůžu si stěžovat.

Jozo
18. března • 21:32

No to si nemyslim. Mam jednickovou Fabii 1.2, najezd 240 tisic, hodne moc kilometru po dalnicich za 5 a 140-150 km/h a do teto chvile bez problemu. Chce to pravidelny servis, slusne zachazeni a stesti na kus.

htp_azq
14. dubna • 11:35

Je to asi o tom - dobry/vadny kus.
Dost ludi malo podpalene ventily na autach ktore dialnicu v zivote nevideli.
Ja po tych rychlych jazdach teda radsej menim olej castejsie, kazde auto dostava zabrat pri maximalke.
S akou spotrebou Ti to jazdi tych 140?

htp_22
1. března • 8:29

Nevidim problem v tech dalnicnich jizdach, jak presne by to melo skodit? Mozna akorat menit olej, co u tohoto motoru neni moc prace.
Vypada to spis ze nektere kusy vydrzi a nekterym se podpali ventily a je jedno jak majitel jezdi. Vyrobce samozrejme bude mlzit a chybu si neprizna.

Fanda
8. března • 20:56

U dvouventilových hlav motorů htp 40 a 44 kw je problém,že někdy umí nasát kovové piliny z katalyzátoru čímž dojde k postupnému výbrusu vodítek ventilů a ventily se podpálí. Ćtyřventilová hlava motoru 47 a 51 kw na toto netrpí.

Jan
29. února • 14:15

Podle toho je kazda druha skodovka pekny propadak. Jsou zcela bezproblemove, ale musi se menit civky, olej pred stanovenym intervalem vymeny, brzdy, retezy, reznou pred ocima, ale hlavne, ze jsou nejlepsi. Existuje plno jinych znacek u kterych se da lepe vybrat.

k22
29. února • 14:08

Dnes není žádnbý důvod kupovat předražení krabky zn. Škoda peněz, když si můžete koupit kvalitního japonce nebo korejce!!

tonda
29. února • 5:51

To jsem se nasmál, když i škodováckých motorů 1,2 TSI 1,0 je malá poznámka - není vhodný pro dálniční provoz. Sakra a proč takový šrot tedy dělají... Výmluva že motor OHV není ekologický a je lepší mít OHC jsou pouze výmluvy. Ten motor OHV je doslova k neutahání a splňuje vše jen se to nehodí do krámu VW....

Ivan
15. dubna • 14:41

Protože ne každý potřebuje jezdit denně po dálnici. Jednou za čas tu dálnici pochopitelně zvládne.

htp_22
29. února • 14:18

Mozna proto ze pak se nehodi LL servisni interval,
nebo proto ze stare 1.2 TSI melo smejdovy katalyzator chlazeny palivem kdyz se na to slape.
Jinak nevidim moc problem s nima po dalnici jezdit.
Ty starsi potrebuji vymenit retez kazdopadne a pak to funguje.

Antiautomat
29. února • 21:08

Vymena retaze nestaci. Stary a novy set kombinovatelne nie su.
Cize mas auto s dozivotnou vadou.

htp_22
1. března • 8:32

Proc nejsou kombinovatelne?
Vymenou retezu jsem samozrejme myslel vymenu komplet rozvodu...
Je pravda ze spodni pastorek je natvrdo nalisovan na klikovou hridel?

Fanda
8. března • 20:29

Původně právě neuměli bez demontáže klikové hřídele stáhnout ozubené kolo.Dnes již vyvinuli přípravek kterým kolo stahnou i bez demontáže motoru ozubené kolo a provedou komlet výměnu rozvodů kde je silnější ,jak řetěz,tak i ozubená kola včetně vodicích lišt.

mpolan
1. března • 8:53

Bohužel. Sice dostaneš řetěz z teoreticky lepšího materiálu, ale konstrukce rozvodů zůstává nezměněna.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
htp_22
1. března • 10:25

Co je spatne s konstrukci?
Mam za to ze prave lepsi retez co se nevytaha by to vyresil na hodne dlouho.

mpolan
28. února • 21:45

Hm, doporučovat v dnešní době jako skvělou koupi jakoukoli první Fabii či Octavii, na to musí být autor hodně dutá hlava. Ta auta jsou možná motoricky skvělá, ale to je všechno. Výbavy často nulové, bezpečnost taky nijak slavná, prostor tragický. Když už takové doporučení, pak by mělo zahrnovat i podobné faktory... a vyjde z toho smutné zjištění, že Škodovku nikdy.

Carlos
28. února • 21:17

SFábku 1.6 jsem pořizoval v ackach a spokojenost. Hlavně to automatický řazení byla pecka (moje první auto tohoto typu)

Tom
28. února • 12:25

Uplne si nejsem jist, ze 2,0FSi 4x4 nemohl jezdit na NA95. Mel jsem ten motor v provedeni 4x4 a 98 jsem do nej nikdy netankoval. Prodano s najetymi 263t km. Je pravda, ze spotreba byla kolem 8,5l v prumeru, ale s ohledem na vykon a zatez to nebylo zase tak moc.
Motory FSI mely hlavni problem v tom, ze je potreba s nimi jezdit v jinem stylu nez s klasickou MPI. U MPI je vyhodne se co nejrychleji dostat do nejnizsich otacek, ale FSI je naopak potreba tocit a pak ma mensi spotrebu nez kdyz se dusi. Mel jsem moznost jezdit i motor 1,6 FSI v golfu, dlouhodoba spotreba po ujeti 32t km byla 7,1lL, takze taky zadna tragedie, ale ten motor se musel tocit a bylo potreba radit, ne do posledni chvile drzet plyn na podlaze a nechat kelsnout otacky k 1200, jak tim ostatne trpi i mnoho redaktoru, kteri o tomto motoru pisi

mpolan
28. února • 21:43

Mohl a jezdil, ale výkon šel dost dolů a spotřeba nahoru.

Martin.D
27. února • 18:14

Čo za odborníka písal tento článok......
CR 2.0 Tdi 103 / 125 kw má úplne iné turbodúchadlo....
1.9 tdi má 2-hm.zotrvačník - iba AGR malo jednohmotu....
Ďalej som už radšej ani nečítal :-O

Richard
27. února • 16:14

Znám plno majitelů HTP. Všichni dodržují interval výměny oleje max co 10 tisíc km a jsou s nimi velmi spokojení. Znám HTP co má najeto víc než 320 tisíc km, a jezdí bezproblémově. A největší blbost autora k motoru HTP? Právě HTP ve městě a HTP od důchodce je často K.O., kvůli podtáčení motoru = podpálené ventily. Zato firemní HTPčka co lítají dálnice mají natočeno víc než 200 tisíc a jezdí bezproblému.

sokar
27. února • 18:22

Máme taky HTP 40kW najeto 120k starý asi 9 let. Spotřeba 7-8. Sice máme i prémiovky, ale stařičkou fabii jako moje první auto mám stejně nejradši. Ceny v bazarech jsou tak směšný, že si ju nechám dokud neumře. Do města dokonalý povoz.:-D

pcwifi
28. února • 7:31

takove auto by se mi siklo jako nahradni kus ale jak rikas, lidi to neprodaj to radeji dojezdi do smrti nebo nechaj hnit ve stodole.

jo
27. února • 12:46

Spolehlivost motoru CR? Ha ha..jako jsem zvědavej kolik let bude trvat než se na veřejnost dostane informace o vyrobni vadě cerpadel, která vám způsobí ucpání vstřikovačů kovovými pilinami. Asi to bude ještě trvat,protože jsou tyto auta ještě v záruce nebo jen chvilku po jejím skončení a mohl by to cítit někdo po škodovce zaplatit :)

Marek
27. února • 13:31

Vyrobní vady postihují všechny automobilky. Nevím, co tu řešíš.

Marek
28. února • 9:07

Zajímavé:D 10- ale žádný alternativní názor:D To máme ale hloupé čtenáře-klikače

LOL
28. února • 10:42

Třeba se ti ostatní snaží naznačit, že škodafilství a omlouvání jejich neustálých tragických přehmatů ve vývoji motorů už není in. ;-)

Marek
29. února • 11:33

KAZDA automobilka měla přehmat při vývoji komponenů :)))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jo
29. února • 23:30

Myslím,že je to celkem k věci. Kupující ojetého CR tdi, chce určitě mit jistotu dobrého nakupu. Upozorňuji na problém který existuje. Svolávací akce na to není a koncern veřeně chybu nepřiznal. Navic to postihuje i auta s nizkym najezdem treba méně než 100tkm.
Ano chybu muže udělat kazdy vyrobce,ale taky se k tomu musi postavit čelem. Spousta lidi se necha odbyt slovy "to je blbou naftou" a zaplati treba 70tkč ze svého. Ti co se odbyt nenechaji dosahnou maximalně kulance,ale musí podepsat papír o mlčenlivosti. Takhle to škodovka praktikuje už od aféry 1.2HTP. Nevím ale fairplay mi to nepřipada a proto to řeším.

jo
1. března • 0:03

A když už tu žvanim tak ještě jedna věc. Jakto že nikomu nevadi diskriminace majitelů dražšich modelů v autorizovanych servisech?
Kdyz někde v praze v hospodě účtují němcům za guláš pár stovek navíc a čechum ne,tak je Čoika hned pokutuje, ale že napr. na superba ma sesvis o několik stovek dražši hodinovou sazbu než na fabii to jim nevadi. A opravdu to není kvůli servisní náročnosti daného auta, ta je totiž pevně dána časovou normou výrobce. Demontovat např kolo je stejně časové náročné u obou stejně a kdyby nebylo bude ta norma u těch aut odlišná. Takže co opravňuje servis chtít za tuto práci vyšší cenu u auta vyšší třídy?? Jen to že na to prostě majitel musí mít když si to auto mohl dovolit koupit. Stejný prasata jako taxikáři.

Tom
28. února • 12:19

Jasne, takze dodavatel mel chybu v jedne serii dodavek, ale muze za to koncern. ALe ze stejne problemy jsou se stejnym systemem u fordu, PSA a jinych, to je v pohode. A pokud se rekne o chybe dieselu u subaru, tak je to vzdy vina dodavatele, byt je to konstrukce subaru. Ono je to take o uhlu pohledu. Ted je v mode byt subarista a fordar, ale chyby postihuji vsechny stejne, protoze ty dily jsou dnes od stejnych dodavatelu...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mr.ricardo
29. února • 13:06

Spravnej subarista si koupi jedine benzin :) diesel si kupuji jen ti prebehlici od jinych znacek, kteri se stali obeti momentalni modni vlny, dobre jim tak.

Nommo
27. února • 11:10

Já bych se nebál přihodit i Feldu po FL s 1,3 50 kW. Je to spolehlivé auto, které netrhá afalt, ale má 4 válce, umí jezdit relativně úsporně 6,5 l až 8 l / 100 km (cca?), na servis je levné, snadné na údržbu a má to i nějakou výbavu. My máme poslední vezi r. 2000 - kde je i rozpěrná tyč a 3. LED brzdové světlo ve spojleru (mimochodem z Nového Zélandu :o)No, máme ji 3 roky, když jsem ji koupil od známého z 6,5 tis., co ji chtěl sešrotovat, hňup. Od té doby najeto 35 tis. až 40 tis., nevím přesně (a to i na Balkáně v Albánii, Bosně, Černé Hoře - zde trpěly přední nechlazené kotouče v kopečkách, to ano) a od té doby stála okolo 35 tis. včetně pojistek, zimích gum, olejů apod. Motor je čistý, nežere olej a opravy jako brzdy, tlumiče či tak musely přijít krátce po koupy, protože předchozí majitel na to sral - od té doby prostě slouží s drobnými problémky. A koroze, která zadní dveře už dole skoro sežrala (chce to výměnu) a kolem blatníků tm je. Přes to na ni nedám dopustit a mám ji rád, super auto pro přítelkyni. No, na D1 to není a s Oktavií či Fabií to nelze jízdně srovnávat, ale přes to je to super kára. :) Ukažte mi provozně levnější volbu.

Antiautomat
28. února • 0:20

Feli 1.6. Ked bola nova, maly problem s termostatom. Ale potom tahala snuru 300.000km bez poruchy, menil sa len spotrebak - a bohvie kade jazdi doteraz. Inak staral som sa, korozia zacinala na lemoch nad kolesami, nic tragicke. Motor v spickovej kondicii, vsetko seria, natocil 63kW. Velmi energicky s nou hybal, zabavne bolo ze po nahodeni na rovnom placi sla o centi-dva dopredu, taky mily pozdrav ;-). Navyse pekny zdravy mechanicky zvuk, skratka jednoduche a energicke auto pre pre jednoducheho chlapa. Dobru pracu odvadzal ten isty motor aj v oktavke.
Co sa tyka benzinu, absolutna volba c.1.Inak zaujimave, ze takto robustne postavene motory /dnes oznacovane ako nieco vynimocne/ boli v svojich casoch uplne beznou zalezitostou. Cim hypermodernejsie a viac hypereko a hyperlahsie a kompaktnejse a optimalizovanejsie a cim je to v katalogu viac oslavovane ako nieco nove a nevidane a zelene, tym to ide viac a este nevidanejsie po par km /pardon, zaruke/, do sr.ciek. Nemozem si pomoct, ale ta marketingova fyzika, ktorou je zakaznik doslova nasilne nastopany ako hus kukuricou, v tom nasom realnom, zakaznickom svete akosi nie a nie fungovat. Pravda je taka, ze objem a material sa nahradit proste neda.Pozn: teraz jazdim oktu 1 po FL s atmo benzinakom a nevymenim ani za nic. Odvezie, dovezie, lacno a hlavne - SPOLAHLIVO. S tym, co sa montuje dnes, aby si clovek preventivne radsej bral aj nabity mobil...

rakva
27. února • 11:34

Bezpecnost Feldy (ci uz aktivna alebo pasivna) je tragicka. Posadka obvykle nema vela sanci pri nehode vo vyssej rychlosti ako 50km/h.

JirkaK
28. února • 8:36

Otázka je, co preferuješ - jestli starší auto s nízkou pasivní bezpečností, které tě ale spolehlivě a s nízkými servisními náklady odveze všude kam potřebuješ, nebo zánovní superbezpečné auto se spoustou konstrukčních nedomyšleností a kurvítek, se kterým budou stále nějaké problémy a bude v servisu víc než na silnici.

rakva
28. února • 11:56

Zivot mi bude vzdy cennejsi ako peniaze. :-) A to nemam ani Feldu a ani superdrahe zanovne auto.

Antiautomat
28. února • 21:27

po FL sa hodne zapracovalo aj na pasivnej bezpecnosti. Ver mi, ze tym, ze budes jazdit primerane tomu, v com sedis a hlavne primerane svojim schopnostiam, spravis pre bezpecnost ovela viac. Feli po FL z hladiska pasivnej bezpecnosti zasa az taka katastrofa nie je /pablby mytus o rakve tu stale pretrvava/: problemom tych, co stale jazdia je skor chatrny technicky stav, prehnita kasna a sposob pouzivania: je to ludove vozitko. Plna felda statnych manikov, ponahlajuca sa na rannu smenu s vleckou, pretoze po sichte treba odviezt domov tehly, to nie je zrovna to najbezpecnejsie scenario. Navyse, jazdi sa mechanicky po pamati, bezohladne a rychlo na malom priestore. Sam som zazil dokonca akesi prejavy nadradenosti, nieco ako sposob ze ked ide nejaka superkara, moja feli nema na ceste co hladat. Na takych bol ten moj motor 1.6 priam alergicky a nasledna lekcia mala casto dost trpku prichut :-DUrcite sa feli bezpecnostou nevyrovna tomu standardu co mame dnes /uz len ABS, airbagy/, ale pokial sa jedna o exemplar po FL a majitel nie je nijaky bezmozog, o rakve nemoze byt ani reci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nommo
28. února • 23:25

Ahoj, díky za myšlenku, podepsal bych to celé! To platí u každého auta, staré v dobrém stavu - gumy, brzdy, tlumiče a kapaliny, plus pravidelný servis a řidič s mozkem... To je 100× lepší, než zánovní superkára, kde nemá majitel na servis. U té feldy to navíc člověk může měnit mnohem častěji, což jí nahrává. Airbagy i ABS v některých byly.Možná až na to školení super kár motorem 1,6. Jako furt je to 1,6 s 55 kW. Mé první auto mělo 1,6, 76 kW a 900 kg a žádné školidlo superkár to fakt nebylo! Hbitá a živá motokára to ano. Max školidlo namyšlenců v natuněných Golfech, Oktávkách či Fabiích, kde už neměli na motor - klasika 1,4 16 V a různé 1,6. Jenže 200 až 300 kg navíc. Jako silné auto vnímám 200 HP+. Navíc ty turba, to dělá hodně.

Antiautomat
29. února • 20:58

;-) nuz, za jej cias sa zase u nas tolko turbokar neprehanalo.Je skoda, ze dnes sa nevyraba cosi podobne, ved co tomu chybalo. Stacilo vymysliet to iste len do toho zapocitat aj dnesny bezpecnostny standard. A mohla sa predavat ako cerstve rozky :-(

mpolan
28. února • 21:41

Felicie je z hlediska dnešního provozu pojízdná rakev, ať je z kteréhokoli roku. To auto je, přes všechnu kulatost, jen lehce modernizovaný Favorit se všemi neduhy.

Antiautomat
29. února • 20:49

Ak by si videl rozobrate aj jedno aj druhe, zistil by si, ako velmi sa mylis. Ako som povedal, bavim sa o exemplaroch po FL. A tie /odmyslime si airbagy ano/, si so vtedajsimi autami tej istej velkosti nemaju vobec co vycitat. Felda samozrejme v tomto smere /pasivna bezpecnost/ uz nestihla vlak, ale tvrdit ze je to rakva je ukazna neznalosti. Rakvou je skor oktavka po dochodcovi, ktory s nou chodil nakupovat a obcas jazdil po tej najlepsej nemeckej dialnici k vnucke /rozumej zlepena z troch totaliek a stocena/.

pcwifi
27. února • 23:27

do feldy kazdej povinne s sebou : posledni vuli, pripadne urnu, igelitovy pytel na telo - jeho zbytky, to asi pohrebaci taky nemaj bezne ve vybave. Ale Felda byla kruty auto, minimum zavad, pomalu stacilo lejt jen olej, vodu, sem tam nejaka ta zarovka a jezdit.

Nommo
27. února • 11:17

Jinak 1,8 20V, druhá verze, též nalítáno 265 tis. a bez problémů - trošku cvaká "napínák Časování ventilů", což má být prý suma okolo 10 tis., jinak bez zásadnějších zásahů kromě váhy vzduchu a výměny rozvodů, což je servisní úkon po nařízeném počtu kilometrů. Předchozí majitel se o ni staral pečlivě, takže vím, že opravdu neměnil nic zásadního na motoru.Zdadní brzdy, to je jiná - zlobily hodně a chtělo to vyměnit prakricky vše - třmeny vč. uchycení, oba popraskané lanovody ručky, destičky a kotouče, což celkově vyšlo skoro na cenu půlky té Feldy. :o( Zb. auta bezproblémový, jen bězná údržba - olej, filtry, svíčky, provozní kapaliny.Motor je ve vyšších rychlostech krásně pružný, spotřeba kolem 8 l / 100 km.

ohnijed
27. února • 8:57

povrchní článek s řadou nepravd ... na jinak kvalitním serveru trochu překvapil

27. února • 11:19

Zde jedna z mnoha pravd o kvalitě VW koncernu:
http://www.auto.cz/praskla-klikova-hridel-ti... ...

Tom
28. února • 12:16

Ano, a kdybys to docetl tak vis, ze pricinou bylo nahrazeni dvojhmotoveho setrvacniku jednohmotou. Coz urcite neni vina konstruktera :-)

28. února • 18:56

Blbost, já umím číst. Je to jen jedna z možných příčin, ne jediná. Samozřejmě je to vina špatné kvality použitého materiálu, technologii výroby a amatérismu konstruktéra. Dnes se tomu taky říká optimalizace výrobních nákladů, v čem koncern VW vyniká a po dieselgate to jistě dovede k absolutní dokonalosti. ;-) :-D
Holt, za hodně peněz málo muziky.

WinNatural
27. února • 7:40

No, já bych utekl před vším, co má motor od VW, je to prostě "kvalita" :-D

Terminator3
27. února • 5:47

Koukám, démon HTP furt obchází český internet. Problémové byly verze s 6V (40 a starší 44 KW) a i tam je to relativní vzhledem obrovskému počtu prodaných kusů. Naopak verze 12V (47, 51 a poslední série 44 kW) jsou spolehlivé a vcelku bezproblémové motory, ze kterých není treba mít z hlediska poruchovosti žádný strach.

David
14. dubna • 16:39

Mám v Roomsteru... (pauza na smích) 1,2HTP mám ho 10 let a najeto cca 230tisíc. Spotřeba je sice hodně vzdálená tabulkám, tedy kolem 7 litrů na sto. Jediný s čím jsem měl problém byl katalizátor, že prý v nějakém období dělali nějaké pokusy a tak se mi po cca 150 tisících spálil, bohužel po záruce. Narovinu řeknu, že pohodlnější auto jsem za celou dobu co jezdím nezažil a celkem lituji, že je přestali vyrábět. Obrovská přednost Roomstru je v tom, že tohle auto vám nikdy nikdo neukradne.

Tomas
15. dubna • 11:20

S tym neukradnutim by som bol opatrny. Mal som firemny Roomster 1.4 16V od novoty.Mohol som si vybrat medzi Fabiou II a Roomsterom tak som zvolil mensie zlo:-). Ako v meste dobre,ale ten motor bol mimo mesto a na dialnicu hrozny.Ale detom sa pacil vyhlad zo zadnych sedadiel ;-).A vyskusal som si na nom ako mu funguju airbagy (V 50km/h celny naraz do bocnej strany dodavky (...ot v dodavke mi nedal prednost ani sancu pribrzdit). Mesiac po tom ako som ho vratil ho ukradli, po dvoch rokoch sa ozvala policia ze nasli z neho niekde pristrojovu dosku :-D

xman
15. dubna • 0:38

Ve srovnani s octavkou kazdopadne, jinak se ale roomster krade vic jak yeti.

Martin
14. dubna • 22:30

Naprosto souhlasím, mému Roomsteru bude v květnu 8 let, mám najeto 278 000 z toho 140 000 na LPG. Původní tlumiče, původní zadní brzdy, přední dělány ve 246 000 (kotouče a destičky), původní výfuk, Jediné co se dělalo byly dvakrát silentbloky předních ramen, což je specialita v Čechách, na Slovensku a v Polsku.. v Německu tuhle závadu neřeší...čím to asi tak bude :-)

Ernie
14. dubna • 19:35

Nas firemny Roomster HTP ( rv 2008) je fantasticke auto a ma moje uznanie. Ziadny servis okrem vymeny oleja a brzdovky (aj to nikdy nie na cas) - a to, co to auto zaziva...denno denna bruralna jazda plyn - brzda v meste s priemernou spotrebou 9,8... Ale este nikdy nemal ziadnu poruchu okrem vymeny spinaca cuvacich svetiel!!! B-]

_sulcik_
27. února • 8:59

Jojo, ty dvanáctiventily byly celkem slušný a i znatelně líp než 6ti ventily jely, ač ten rozdíl výkonu není nijak markantní. Ale musí člověk narazit na motor, ke kterýmu se někdo choval slušně, jinak je haťapka peklo.

risomas
14. dubna • 16:04

To ze 12v nie su tak kazove nemeni fakt ze na dialnici to pri 140 zere 9+
Vzdy ked sa vezem na otcovej fakbe II tak sa citim ze sedim konskom povoze bez odpruzenia.

htp_azq
14. dubna • 20:51

Fabia ci room tak zere? Nebude tam nejaka zavada - lambda, zapalovanie..?
Ono to obcas zere aj 15l , ale to su kusy so smejdovym katalyzatorom ktory sa chladi benzinom :)
Ak sa bavime o 140 tacho (131gps) a rovine tak u mna to je mierne nad 7l Neverim ze by za to mohli upravy, bolo to podobne uz v serii.

Hlinda
26. února • 23:43

Když bych vybíral Oktávku II před faceliftem v Kombíku jako ojetinu. Chtěl bych benzínovej motor. Aby to trochu jelo, ale ne RSo. Co by jste volili jako dobrou variantu motoru? 1,6TFSI a 2.0TFSI moc dobře nehodnotí.

Nyte
17. dubna • 0:56

1.6/2.0 jsou FSI, ne TFSI. Tedy nejedná se o turbomotory, ale o přímovstřikové atmosféry...jen pro pořádek. Tvým požadavkům by mohl odpovídat ten dvoulitr (nicméně viz článek).

USA
27. února • 17:38

ja bych po mych zkušenostech s 1.8tsi kazdopadne opet volil 1.8tsi, ale motor bych se snazil prověřit, mozna bych preventivne vymenil napinak za novy, olej menil po 15tis a nesetril bych na benzinu (V100 je proti N95 drazsi jen o 2kc)

alapli
26. února • 21:32

Jj, Golf variant 2010 1,4 TSI - motor vydržel 80 000 km a pak se potkal, žel ne u Kolína. Jednání s automobilkou děs, 25% šlo z mé kapsy. Děkuji, tento koncern je už pro mě navždy u kytek!!!:-P

Lukáš
20. března • 10:54

Musím souhlasit, že od roku 2000 šla škoda do kytek.... Ale auta do roku 2000 od škodovky k nezaplacení. Stará klasická rotačka 1.9TDI 81kw. S naší máme nalítáno skoro 300tk. Nebo 1.8T a poslední klasický "suchý" diesel 1.9D s pravidelnou výměnou oleje po 15tk. Netočit motor za studena u Turbodieselů po rychlé jízdě nechat dochladit turbo tím že se zastaví a motor se nechá klapat na volnoběh cirka 30-60 sekund stačí. U nás jezdil jeden taxík a ten měl nalítáno přes 750tk. jojo stará dobrá rotačka 1.9TDI dobře se starej=motor ti to vrátí dlouhým nájezdem. :)

Marek
27. února • 9:48

Jednání s autoservisem NENÍ jednání s automobilkou. Motory které se dělají v autorizovaném servise u nas ve městě plně hradí automobilka v ramci záruky. Měl jste pouze smulu.

Antiautomat
27. února • 17:00

...takze nic sa vlastne nestalo, zakaznik mal len tu malu a nepodstatnu smolu, ze nenavstivil ten *pravy* autorizovany servis znacky. Ak teda tomu spravne rozumiem.Alebo inak, aby bolo jasne: od koho dostava servis status autorizaku? Alebo neplatia pre vsetky autorizovane servisy tie iste smernice? Tak to uz ma automobilka naozaj VAZNY problem.

Marek
27. února • 19:58

Bohužel certifikace servisu je značně odfláknutá, a ve dnech certifikace se všichni chovají jak jsou těžce profesionalní... (zažíl jsem to) Vpodstatě téměř každy by si mohl udělat servis a udělat si certifikaci, když bude mít dané přípravky...
Jinak je to jako každý jíný servis. Narazíš na slušné, i na blbce.

jouda
26. února • 20:01

V doporučených mi chybí motor 1.8T. Pokud nenarazíte na motor, kde se měnil olej po 30 000km, tak se jedná o povedený motor, nejlepší benzín a to i ve srovnání s novějšími TSI / FSI. Mouchy má, ale pokud má pravidelný servis, je spolehlivý.

Lada
20. března • 10:06

Bože dekuji že jsem se rozhodnu mezi Škodnou a Hondou. Tam by se meli inzenyri od koncernu chodit ucit.

Tom
27. února • 22:35

utect pred horou podezrelych aut, ktere jsou bud kradena nebo stocena... :)

Marek
26. února • 20:33

Řekl bych že mimořádně spolehlivé. Jediný problem který jsem zaznamenal jsou civky které odchází. Už jsem měnil 2 ze 4 na mém RSsu... a u mé stará 110kw jsem daval jednu novou. Není to ale nějak zvášt hrozný a drahý problem...

jouda
26. února • 21:17

Pokud se mění svíčky dříve, tak opotřebení cívek není takové (osobní zkušenost) Mínuskářům přeskočil řetěz v TSI a závidí spolehlivý 1.8T? Nebo za co ty mínusy?

USA
27. února • 17:32

ano me u 1.8tsi retez preskocil o zub a to nejspis diky tomu, ze s tim manželka stala asi tyden s kopce dolu se zarazenou rychlosti bez zatazene rucky, retez se provesil a při startu, nez ho napinak napnul, tak preskocil. nicmene s tim ještě skoro mesic jezdila nez mi rekla ze tam sviti nejaka zluta kontrolka...
kazdopadne to je asi nejlepší motorizace pro oct, celkem svizny, tichy, usporny. nedavno sem s tim jel asi 200km v kuse po okreskách +- v rezimu dodrzovani rychlostních limitu, jen párkrát při predjizdeni ke 130, jinak cca 100, a vysledna spotřeba 5.8.

JirkaK
28. února • 6:44

Jak se může rozvodový řetěz PROVĚSIT? Proboha, to ještě nikdo konstruktérům od "konzernu" neřekl, že když se dělá napínání rozvodového řetězu tlakem oleje, tak se tam prostě udělá záchyt proti zpětnému pohybu napínáku, aby se bez natlakování neuvolnil nadoraz?????? :-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
USA
28. února • 17:11

jak pise Tom, napinak mel zoubek kterej se po nejaky době ohlodal, retez se provesil a na problém bylo zadelano. me davali novej cca v 2011-2012 a tam ten problém uz byt nemel a je pravda, ze se o tech problemech uz moc nepise.
kazdej není tak genialni aby domyslel všechny detaily
a stále plati - kdo nic nedela, nic nezkazi.
nejses jednim z takových??

JirkaK
29. února • 4:13

Víš, nebudu ti brát iluze. Vidím že jsi klasický příznivce Škodovky, takže to stejně nemá smysl. Já sám jsem nikdy Škodovku ani jiné "koncernové" auto neměl. Kdo nic nedělá nic nezkazí? Bohužel za poslední dekádu toho konstruktéří od VW / Škoda zkazili tolik, že se aut těchto značek bojím.

Tom
17. dubna • 20:47

Ahoj JirkoK, nevim co je spatneho na tom, ze nekdo opravi tvoje tvrzeni o provesenem retezu, ktere neni zcela presne, cemuz se neni co divit. . A navic doplni, ze to co jsi prsal jeste se zvolanim proboha, tam ti konstrukteri dali, ale bohuzel byla chyba ve vypostu zatizeni onoho zubu. Vzhledem k tomu, ze jsi take doporucoval zub, mozna by se ti stala ta sama chyba.
Pokud nekdo opravi tvoje tvrzeni, tak nemusi byt automaticky priznivec skodovky, ale treba jen technicky nadsenec, ktereho zajima, proc se co deje. Takze rad s tebou budu diskutovat, jne do me.
Jak sam pises nic koncernoveho jsi nikdy nemel a bojis se jich. Takze tva zkusenost je pouze s firemnimi auty, pripadne od znameho, proto me docela prekvapuje, ze nekoho nazyvas klasickym priznivcem skodovky, kdyz sam se svoji zkusenost nemas.
Ano, uznavam, ze na konci dekady motoru rady EA111 je chyb hodne. Muzeme jmenovat motory 1,2 TSI, 1,4TSI a 1,8 TSI. Z dieselu 2,0TDI 16V. Ano, jsou to ctyri motory s velkymi problemy. Znas ale rozdil v konstrukci v rade EA211 ci EA888 gen 3?
Ono problemy s rozvody se nevyhybaji ani jinym a ni znackam, ktere jsou v Cechach opevovany za svoji spolehlivost. Problem s rozvody mely v posledni dekade motory Hyundai, Toyota, PSA.. A ani jinym se nevyhybaji problemy s motory, treba honda s casovaci, o subaru ci mazdim dieselu nemluve.
Dalsi vliv na to ma i pocet motoru a zpusob jejich provozovani. Pokud tady jezdi vice motoru VW nez ostatnich znacek dohromady, bude na nich nuntne i nejvice problemu a tyto budou i nejvice diskutovane. Takze neni problem najit si informace o motorech VW a jejich problemech u nas, ale pokud hledam problemy motoru mazda, musim napr. na anglicka fora, ktera jsou plna techto problemu.
Velky vliv ma i styl provozu vozidla. Velka cast vozu s motory VW je provozovana v rezimu sluzebnich aut, kdy dostavaji zabrat, jezdi max na povinne prohlidky a nikdo je nesetri. Moje osobni zkusenost je se dvema lidmi v okoli. Jeden ma sluzebni octavii a doma hondu accord. Do octavie nalozi veskery bordel, psa, deti jen v sedacce, nezahriva a nedochlazuje. Auto jezdi sotva na povinne prohlidky. Accord najede rocne 10 000km, kazdy rok ma plny servis vcetne kapalin a filtru, pes do nej nesmi nebo jen na dvojitou deku a predni sedacky ma oblozene, aby je dcka neokopala. Ale stezuje si, jak se interier octavie spini, jak ho pes poskrabe, ze v jeho se to nedeje. Druhy majitel se k vozum chova stejne, ma volvo. Spolurpacuji take s firmou, ktera presla od francouzskych aut na japonska (mazda), prave kvuli spolehlivosti. Po trech letech se ale vraceli zpet, protoze po zapocteni vsech investic se jim francouzska auta nakladove vyplacela a byli prekvapeni, jak ti japonci trpeli pri firemnim pouzivani.

Cheater
18. dubna • 0:38

To bylo pro zdejší antikoncernové blby především z Japonska tak složitý, že to radši ignorují :-D hezky napsané

Tom
28. února • 12:14

Proboha, oni to uz davno vedi a i u motoru 1,8 probehla uprava napinaku. Predtim nebyl problem v proveseni retezu, ale ve spatne konstrukci napinaku, ktery nedrzel pozici.
Stejne problemy potkaly i jine znacky nez jen koncern. Ale ty jsi zcela jiste vyborny konstrukter, zkus jim poradit, konstruktery prijimaji stale a platove ohodnoceni je hodne nadstandardni :-)

Marek
27. února • 9:47

Nevim proč:D Jsem velký škodovkář a nové generace TSi jsou dobré motory:D Nemusejí minusovat:D
Také to mužou být majitélé ruzných korejcu.
Každopadně tak či tak odcházejí dost hojně. Pak se dělalo to, že se dalo vyměnit za cívky z TFSi... u kterých už tento problém nebyl

jirka
16. dubna • 16:53

tsi ze jsou dobre motory? Mate asi horkou nemoc. Jezdil jsem dva tydny s tsi jedna dvojka fabie. Asi petaosmdesat koni neco pres sedesat kw presne nevim.
Ve strednich otackach je motor ok. Tam neni co vycist. Kdyz se jedzilo klidnou nohou klidnou a uspornou spotreba 6.2 ale kdyz jsem trochu ne moc na to slapl 8.4 no fuj. A prej maximalka cca 180 zkousel ale na to bych potreboval hodit asi ze skaly. Nad pet tis otacek to byla zdechlina jak diesel.
Mam ted ano stare auto poctivej atmo motor dvoulitr, Tam s tezkou nohou 8.2 a to jsou jine kone 147 ps. Lehka noha 7.5 benzin.

tonda
15. dubna • 13:31

Můžeš být velký škodovkář, ale je to tuctové auto za velký peníz. TSI motory, no dobrá pokud jej netočíš na horní hranici, jinak bezedná studna. Jinak je s podivem, že pravidelně odcházejí vstřiky, cívky, zadírají se, berou olej, přeskakují řetězy či trhají se, jsou hlučné atd. Trochu moc divných závad...

DJRendy
29. února • 9:13

Taky to můžou být majitelé japonců, kteří se nad vašemi příspěvky jen potměšile usmívají, že takové kraviny nemusí vůbec řešit. Nějaké směšné rozvody z Reichu, které nevydrží ani 20 000km. Divím se, že to tento Koncernový plátek vůbec vydalo.Naposledy jsem se bavil se zarytým škodovákem a počítal náklady Ochcávky a mého Lancera.
Neustále na mě mával se spotřebou. ale když jsme to nakonec spočítaly s povinným a havarijkem a těma jeho rozvodama a turbem, muj japík skončil v plusu, ikdyž žere těch prohletých 1,3 litru paliva víc než Scháde. směšné. Už jen ten pocit spolehlivosti a že každé ráno otočím klíčkem a vím že nastartuju (a nemusím dochlazovat turbo a podobné capiny) je k nezaplacení. A to se že to čorky nechcou je druhá věc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cheater
14. dubna • 22:11

Klid japončíku, to že nemusíš dochlazovat turbo svědčí buď o tom, že ho tam nemáš nebo že jseš blb, kterej si koleduje o jeho zničení... no hlavně že máš ten pocit spolehlivosti, majitel po tobě už ho ale asi mít nebude :-D

Marek
29. února • 11:31

Rendy... Rozvody na 1.8T mají intervel 160 000km... Kolik mas ty na šikmo-očku :)

Smejkal
29. února • 16:40

Honda má180000. Mám najeto 320000 a protože jsem lajdák, tak bez výměny rozvodů a ne a ne se to podělat, abych měl důvod si koupit novější. Šikmoočko si vůbec neber do huby. Spolehlivější auto jsem nikdy neměl.

Marek
29. února • 17:46

Ale prosimtě. Takové zlo kvuli autom od vietnamců :))
Promin, ale nejspolehlivější motor je starý 1.9TDi, to je bohužel fakt:)

kuznec
14. dubna • 12:25

No já přesedlal z Golfa 1,9 TDi na Accorda 2.2 i-CTDi a pořád nemůžu pochopit jak jsem s tou nudnou německou chcankou moch jezdit ..

Smejkal
29. února • 18:54

Já mám atmosf.benzín. Konkrétně 1,9 TDI jsem měl firemní, zátah od spodu byl slušný, do té doby než odešlo turbo...

st
17. dubna • 18:08

Turbo je svým způsobem spotřební věc, která je hodně závislá na způsobu používání. Navíc se dá relativně levně zrepasovat.
Co se týče 1,9 TDI, tak dnes je to již legendární motor, kterému spolehlivost, nízkou spotřebu a celkové náklady na provoz dnešní agregáty mohou jen tiše závidět.

Marek
1. března • 10:18

Víš, s přeplnovaným motorem se musí umět jezdit :) A vzhledem ktomu, že auto bylo firemní, tak na nějaký dochlazovaní a další věci, co se u turba musí dělat... Každý kašlal. Tak se nediv, že odejde :)

Ota
14. dubna • 10:45

predpokladam, ze Vase firma je napojena na dalnici a vjezd na firemni parkoviste je primo z dalnicniho sjezdu ... :-D

franta
28. února • 8:26

Škodovkou tam a pěšky se škrabkou v ruce dom!!! :-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
28. února • 9:10

Rly? Otec s první octavkou za tři roky najezdil 150 000km (kopená z bazaru) bez jakékoli poruchy... S dvojkovou octavkou tted má 130 000km (taky bazarovka) a bez problému.
Já jsem s mojí první 1.8T najezdil za rok a pul cca 50 000km bez poruchy, krom jedné cívky.
S mojí druhou 1.8T RS mám za 3/4 roku 35 000km bez poruchy... ale opět cívky, tentokrát dvě :)))
Každopádně je to Fordem tam a vlakem z5 :))

Mirek
28. února • 16:09

A kolik Fordů jsi vlastnil, že to tak přesně, revane_21, víš?

Marek
29. února • 11:32

AA mirečeku:D Není to vedlejší? Já pouze zduraznil že toto je original té "říkanky":)

Mirek
29. února • 20:44

Ale to je mi přece naprosto fuk. Jen vidím, že ti stále dělá zle, když někdo něco napíše proti tebou uctívané škodovce. Klidně může být říkanek kolik se komu ráčí a proti kterékoliv automobilce. Problém jen je, že ty to stále nejsi schopen unést a hned musíš uvádět hlouposti na pravou míru.

Honza
17. dubna • 16:34

:-D tohle je těžce protikoncernová diskuze, kdokoliv jenom trochu napíše o škodovce něco dobrého, tak už ho nemilosrdně mínusují a uráží... Nikdo vás nenutí to číst natož diskutovat s majiteli těchto vozů, pro něž je tento článek určen. Každej článek o škodovce je podle vászaplacen a každej majitel nemilosrdně vymrd... docela ubohost :-P Nikdo vám nebere že váš korejskej nebo japonskej pekáč je nejlepší na světě B-]

jirka
17. dubna • 18:29

nejlepsi motor na svete se ho jiz prodalo sto milionu kusu. Zacalo to v padesatych letech s hemi motorem. Do dneska pres sto milionu kusu. Zaklad je stale stejny ale detaily jsou jiz absolutne jine. To je nejlepsi motor na svete. A ja jezdim na japoncich a jako druhe auto jednou amerika hemi motor

Roman
3. března • 22:45

utect pred auty se stocenymi tachometry a kradenymi vozidly, ale to nikdo takhle nezjisti :) jeste ze existuje cebia !

Marek
1. března • 10:17

Nedělá mirečku :) Třeba v diskuzi o tom rádoby terením hundaji I20 byla debata o novém 1.0TSi. Docela jsem ho zdrbnul a byl jsem za hatera škodovky :)))
Jo, jinak tvrdím že škodovky jsou dobrá auta. Na mojí 1.8T nedám dopustit a nafouklá bublina s naftakama mě absolutně nezajímá :) Klidne bych si koupil starýho naftaka v chipu aby co nejvic hulil, abych mohl prudit ty rádoby ekology.
S fordama problem nemam, určitě umí udělat dobré auto... Stejně tak jako většina evropských automobilek. Dokonce i nové renaulty se mi líbí.
Co mi vadí je, ikdyž tady někdo vychvaluje japonce a jejich absolutně "užasné" atmosferycké motory, který musíš točit až k panubohu do oken, abys někoho předjel. Každopadně špatný auta to nejsou, to nepopíram.
O korejských autech raději mluvit nebudu... Na ně muj názor znáš.
Pokud si dobře pamatuju, tak máš volvo... že? 221kw? Parádní auto... coby ne :)
Kdo je potom hňup, hmm?

Buc
16. dubna • 21:48

Souhlas, obcas si pri volne chvili chytame tyhle hnupy s kouricima autickama. Ekologii neresime, ale diky onkologickym problemum je vcelku jedno jestli mu zlomime jen klicky, nebo neco jineho. Co hroznejsiho vam za trest mohou udelat. A taci si nic jineho nezaslouzi

Mirek
1. března • 11:05

Špatně, mám Focuse, ale kupodivu jezdí oběma směry. :-D
Škodovky opravdu nejsou špatná auta, ale nemám nadále rád studený, bezemoční design. Jenže Mazda má opravdu dobré atmosférické motory. A co se týče Korejců, jdou dopředu mílovými kroky a co platilo včera, nemusí platit dnes. Škodovky také parádně rezivěly, měly spousty poruch, ale také se to změnilo.

Marek
1. března • 12:37

To mě se právě líbí... Sice nenadchne (ikdyž v mém připadě u nového superbu ano) ale bude takový i za 10 let... Nemam rád auta co jsou jako iphony... Vyjde novej model... všichni jsou z něho uplně odvařený ale za rok a pul vyjde novej, a všichni s tím starým běží pro nový... Protože tenhle už se jim nelíbí a stojí tam fronty jak šaškové.
To je případ korejců... Ted vypadaj hezky... Ikdyž nová sportage je hnus i na korejce... Ale třeba tuson je docela pěkný... Ale za par let to prostě bude jen auto, na který se už ani nikdo nevzpomene.
Jo, nepopírám že jejich atmosfery jsou dobré motory. Nicméně když to tady někdo vychvaluje až do nebe... A haní tu motory přeplnované (zejmena proto, že s nima neumí jezdit)... tak je to taky docela na hlavu.

Mirek
1. března • 18:36

Ještě detail, k autu, které má alespoň nějaké emoce musí patřit dobré jízdní vlastnosti. To Focus při koupi splňoval, současná Octavie, za obdobné peníze, byla horší. Dělal jsem si přímé srovnání, přesedl z auta do auta.

Marek
1. března • 18:52

Vtom musím souhlasit. Focus ma asi nejlepší jizdní vlastnosti v daný kategorii... A každý kdo má nějaký zkušenosti a přehled o autech, to ví.

Mirek
1. března • 19:15

A ještě k těm emocím, mám docela blízko k veteránům a pokud se na ně člověk podívá, tak zkus odhadnout, co se na nich obdivuje, jaké tvary. Napovím, krabice to nejsou. To jen, že po jisté době vypadají "emoce" blbě. S mobily bych to nesrovnával, tam jde zástup hlupáků za cílem mít to nejnovější a pokud navíc nevlastní jablko, tak se necítí in. Tyhle problémy jdou naprosto mimo mne.
No vidíš, že se s tebou dá i slušně komunikovat, když chceš.

Marek
1. března • 21:20

Vtip je ale vtom, že u veteránu je to... Co auto to original. Tehda to bylo umění... A většinou to byli tvary, který předtim nikdo nikdy neviděl a nezkusil...
Kdežto dnes když se někdo o něco takového pokusí (jako třeba korejci) tak je to šílená patlanina a snaha o co nejhypermodernější vzhled... a většinou to moc dobře nekončí... Jako třeba u nové kii sportage...

xman
14. dubna • 19:40

Peter Schreyer, 1980 až 2006 jeden z významných designérů Audi, od roku 2006 šéfdesigner značek Hyundai a Kia.Rüsselsheim - zde probíhá téměř kompletní vývoj vozidel značky Hyundai prodávaných v EvropěFrankfurt - vývojové centrum KiaTakže autory těch "šílených patlanin" jsou většínou němci s naprosto volnou rukou, korejci jsou v tom celkem nevině. :)

Buc
16. dubna • 21:52

To tak uplne neni pravda. Porad musi plnit zadani a za druhe vytvari design podle trhu. Respektive podle majoritniho trhu

Zelí
16. dubna • 10:52

Celé je to dobře až na tu volnou ruku. V rozhovoru to popsal Schreyer celkem otevřeně. Zatímco u vw-audi je prvořadým zájmem hledat a najít konstrukčně správné řešení a jít i novou a neprobádanou cestou a to je tam prvořadá věc. Jak vzpomínal Schreyer pro něj jako pro tvůrce naprosto ideální stav. Já dodám zatím to tak platilo dokud byl hlavou v koncernu geniální konstruktér F.Piech. Jak odešel tak se to může vydat jinou cestou.
U jižních kimovců to tak vůbec není, tam dostávají ostře vymezené marketingové zadání ve stylu chceme to, aby to bylo jako..... Takže žádná volná ruka..... Schreyer je mistr a naprostá špička v designu nicméně to zadání majitelů je na těch kimovkách vidět.

Mirek
1. března • 22:12

Veteráni se také vyráběli jako sériová auta, přesněji malosériová (z dnešního pohledu). Pokud se podíváš na veterána, tak budeš obdivovat ladné křivky.... Nepamatuji si žádného hranatého veterána, který by sklízel obdiv, jako například Jaguár E-Type.
Viděl jsi na vlastní oči novou Sportage? Já si jí prohlédl již osobně. Na fotkách se mi to zdála docela tragédie, ale v reálu to to zdaleka taková hrůza není. Dokonce si dovolím tvrdit, že vypadá lépe, než předchůdce.

Doporučujeme

Články odjinud