280 000 Kč jako bonus na nákupu elektromobilu? Vítejte ve Francii

18 komentářů

ToSo
13. srpna • 13:47

"v nejlepším případě za elektrický Golf (nebo třeba vozítko typu Peugeotu iOn) s dojezdem maximálně 190 km"Co to je za kravinu? Jestli nějaký mizerný eGolf s dojezdem 190km považujete za nejlepší elektromobil, tak jste dosti mimo realitu! Tyhle ty "golfové vozíky" ani nepovažuji za auta.Zatím jediná firma vyrábějící solidní elektromobily je Tesla a s Tesla Model S jsme teď v létě projeli Evropu, dobíjeli ZDARMA a po dálnici jsme při 130km/h ujeli cca 600km.
Můj předchozí naftový třílitr měl shodou okolností taky dojezd cca 600km akorát jsem za každé tankování musel platit :-/ Takže i bez jakýchkoli blbých dotací na auta mě provoz vychází levněji, často jezdím dálky... a to vydrtím se zrychlením kdejaké Porsche...

Fantomas
13. srpna • 16:20

Mě by zajímalo jak časté jsou dobíjecí stanice, jak dlouho na cestě trvá dobíjení a jak se ujede bez nabíjení 600 km?

Zelí
13. srpna • 20:26

Při testech v USA ujela tesla max. 370km. Takže 600km možná na laně za liazkou.:-D

runner42
13. srpna • 14:25

Tak je fakt, že na projetí Evropy je léto minimální čas, za který se to s elektromobilem dá stihnout :-DProsím přijeď nám ukázat, že to nejsou jen prázdné kecy a opravdu vydrtíš kdejaké Porsche - přidej se s Teslou k nám, jedeme ve čvrtek na kukačku na DTM na Nürburgringu (bohužel ale jen na pátek) a v sobotu ráno se vracíme přes okruh, který máme při zpáteční cestě pronajatý od odpoledne do tmy tady v Čechách. Věnujeme ti lístek na DTM i poplatek za okruh ;-)
PS: Ale radši se ujisti, že tvoje fáro zvládne 830 kiláků po dálnicích za 8 hodin, pak tři čtyři hoďky na okruhu a nakonec cestu domů, protože co vím minimálně 100 kiláků od okruhu není žádná nabíječka. A na nikoho se nebude zbytečně čekat ;-)

runner42
14. srpna • 13:56

Takže nic no... my vyrážíme jezdit a bavit se, v neděli si určitě rád odpočnu při čtení jak jsou elektromobily super :D

Jozef Kostelansky
12. srpna • 21:57

Nespomínam si, že by som počul v posledných rokoch z Francúzska nejaký dobrý nápad alebo aspoň ako-tak rozumnú reč. (snáď okrem "ultra-pravicovej" a takmer "fašistickej" Le Penovej)
Takže čokoľvek, čo francúzski politici navrhnú, je pre mňa už z princípu blbosť... :-D

Fantomas
12. srpna • 18:14

To přepočítávání eur na koruny to dost zkresluje a vrhá to na věc jakýsi bulvární stín, možná s cílem vyvolat hněv spravedlivého občana. Já zkusím jinej přepočet.
Jestliže teď mají státní dotaci 6300 eur, tak při jejich průměrném platu 3 tisíce eur je to plat za 2 měsíce a něco. To přece není nic extra. U nás s prům. platem asi 25 tisíc by to odpovídalo nějakým 55 tisícům korun.
No a podpora 10000 euro je průměrný plat za 3 měsíce a týden, takže také nic nereálného. A po přepočtu dle prům. mzdy je to asi 80.000 Kč. Ale 280 tisíc vypadá líp a přitáhne to víc čtenářů.

Janoušek
12. srpna • 18:19

Já myslím, že to je jedno. Obě čísla jsou hovadiny. Proč má mít někdo výhody a někdo jiný ne? A proč to má platit stát, respektive daňoví poplatníci?

Fantomas
12. srpna • 18:29

Jde jen o to jak se na to díváme.
Pokud je něco, co má pro stát a pro občany nějaký přínos, nebo to může znamenat nějaké zlepšení něčeho obecně pro všechny (v tomhle případě čistší vzduch ve městech pro všechny, tedy i pro "ty ostatní"), tak nevidím problém, aby to stát nějak podporoval. A když na to má, tak třeba i finančně. Je to vlastně jakási investice do zlepšení kvality života pro všechny občany. Tedy i pro ty, kdo dotaci osobně nedostali, i ti budou mít čistší vzduch a zdravější města, i když pro to sami nic neudělali, nebo tomu dokonce svými auty škodí.
Je to špatně?

Janoušek
12. srpna • 18:35

A je automobilová doprava opravdu takovým zdrojem znečištění? Pokud vím, tak proběhly výzkumy ohledně emisních zon ve městěch, kdy byl závěr, že je to k ničemu. Zlepšení nula. U těch elektromobilů je to všeobecné blaho v podobě čistšího vzduchu velmi diskutabilní. Jestli to někdo chce, tak ať si to koupí. Dostane výhodu v podobě nízkých nákladů na ujetý kilometr. Daleko efektivnější je podpora věcí typu snižování kamionové dopravy a stěhování nákladu třeba na železnici

Fantomas
12. srpna • 18:40

Ve městech je určitě silniční doprava hlavním důvodem zněčištění vzduchu a elektrifikace osobní dopravy by měla velký vliv. A pokud se ukázalo, že emisní zóny nemají význam, tak asi není důvod na nich dál nějak trvat.
S kamiony souhlasím, jsou problém, ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pamětník
12. srpna • 21:15

Elektrifikace osobní dopravy by možná nějaký vliv měla, ale občas si vzpomenu, jak se tady prodávaly začátkem 90. let min. století (tedy zhruba před 20-25 lety) levné elektrické přímotopy. Elektřina byla tehdy levná a tak nějak se to nejspíš dotovalo a pak za pár let to bylo nejdražší topení z hlediska nákladů ... Možná takový přímotop znečišťoval ovzduší méně než jiné zdroje, ale že by jistá podobnost tehdejších dotovaných přímotopů s nynějšími dotovanými elektromobily byla úplně náhodná? ;-)

Vana666
13. srpna • 7:31

Dá se asi očekávat, že až v souvilosti s rozvojem elektromobility poklesnou státu příjmy daní z PHM tak práskne pořádnou šupu i na elektřinu. A nejspíše i na tu co si vyrobíme sami, podobně jak to dělá třeba u kořalky.

Pajda
12. srpna • 19:07

Ono také závisí na tom o jaké město se jedná, pokud je ve městě velká koncentrace lokálních topidel na tuhá paliva (typicky uhlí) pak to skutečně moc nepřinese :-(

Fantomas
12. srpna • 19:49

Taková už snad ani nejsou.

runner42
12. srpna • 20:30

Tak teď jste mě fakt rozesmál, nejlepší vtip dnešního dne ;-)

Fantomas
13. srpna • 16:15

Fajn, tak mi ukažte město, kde se topí hlavně uhlím a mají tam zavedené emisní zóny.

Fantomas
12. srpna • 18:34

I u nás bychom našli podobná finanční zvýhodnění, která se také někomu mohou zdát nespravedlivá, pokud na ně němá nárok. Prostě společnost (stát) by měla fungovat jako celek a mít nějaké snahy o rozvoj a zlepšování života svých občanů.

Doporučujeme

Články odjinud