280 000 Kč jako bonus na nákupu elektromobilu? Vítejte ve Francii

280 000 Kč jako bonus na nákupu elektromobilu? Vítejte ve Francii

Francie by se měla stát zemí elektromobilů. Tedy alespoň taková je představa tamní ministryně pro životní prostředí a energetiku Ségoléne Royal. Ta by chtěla zvýšit podporu na nákup elektrického automobilu až do výše 10 000 euro. Zároveň má být do roku 2030 ve Francii k dispozici sedm milionů dobíjecích stanic. A aby toho nebylo málo, elektromobily by měly získat další výhody.

Elektromobily | Hatchbacky | Život řidiče | Byznys | Palivo | Nissan | Názory

Nissan prodělá na každé výměně akumulátorů pro Leaf

V současnosti máte ve Francii možnost získat při nákupu ekologicky šetrného automobilu bonus 6300 euro, což je zhruba 175 000 Kč. Návrh zákona z dílny Ségoléne Royal ale počítá se zvýšením až na 10 000 euro, což je bezmála 280 000 Kč. Ne všichni ovšem na takovou částku dosáhnou.

Jednou podmínkou by mohla být situace, kdy kupujíc vlastní dieselový vůz starší než X let, který vymění za elektromobil. Počítá se také s domácnostmi s nízkými příjmy nebo by připadalo v úvahu vztáhnout vyšší bonus na oblasti s nízkou kvalitou ovzduší.

Elektromobily | Zajímavosti | Sedany | Tesla

Čínský zákazník úmyslně poškodil svou Teslu hned po převzetí

Nápad to je jistě zajímavý, ale poměrně absurdní, minimálně pro tuzemské zákazníky. Představa, že si někdo nechá sešrotovat dieselový vůz, který si koupil kvůli nízké spotřebě a zajímavému dojezdu, aby jej vyměnil v nejlepším případě za elektrický Golf (nebo třeba vozítko typu Peugeotu iOn) s dojezdem maximálně 190 km, je přinejmenším velmi optimistická.

Elektromobily | Hatchbacky | Volkswagen | Byznys | Volkswagen Golf

Elektrický Volkswagen Golf dorazil na český trh. Cena není úplně lidová

Jako velmi optimistický odhad je označována také vize sedmi milionů dobíjecích míst do roku 2015. V současnosti ve Francii totiž najdete přibližně 3300 dobíjecích stanic. Aby pak současní majitelé vozů s konvenčním spalovacím motorem měli ještě větší radost, získají elektrická auta výhodu v podobě možnosti používat autobusové pruhy.

Uvidíme, co z toho všeho nakonec bude převedeno do reality a doufejme, že se podobné nápady nedostanou také do České republiky.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků