25 let VW Polo

První Polo se v nabídce automobilky Volkswagen objevilo právě před 25 lety. Během čtvrtstoletí se v několika modelových generacích vyrobilo už 6,5 milionů vozů řady Polo. Dnes si povíme něco o Polech první a druhé generace.
25 let VW Polo
První Polo se v nabídce automobilky Volkswagen objevilo právě před 25 lety. Během čtvrtstoletí se v několika modelových generacích vyrobilo už 6,5 milionů vozů řady Polo. Dnes si povíme něco o Polech první a druhé generace.

První generace byla představena v roce 1975. Moderní kompaktní karoserie s velkými dveřmi v zádi, pohon předních kol, prostorný interiér, na svou dobu špičková bezpečnostní výbava. Polo první generace nijak netajilo svou příbuznost s Audi 50. Na rozdíl od něj však mělo jednodušší výbavu a tedy i nižší cenu.

Polo první generace bylo možné objednat se čtyřválcovým motorem o výkonu 40 ks za 7500 marek a od roku s 1976 také s výkonnějším motorem 1.1 l o výkonu 50 ks. V roce 1977 se zákazníci dočkaly vozu Polo Derby, tedy čtyřdvéřového vozu se zavazadlovým prostorem 515 l! V nabídce přibyl také čtyřválec 1.3 l s výkonem 60 ks.

Polo druhé generace mělo premiéru na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem Druhá generace dostala novou karoserii, která při sklopených zadních sedadlech poskytovala prosto 1000 l, což nemohl nabídnou žádný konkurenční vůz. Základní motory byly lehce modernizovány a tím se zlepšil průběh točivého momentu.

Poprvé se také v nabídce objevily sportovně laděné modely. Umožnilo to uvedení modelu „Polo Coupe“. Nabídka motorů byla pro něj velmi široká. První stupeň tvořil motor o síle 50 ks a nabídka vrcholila přeplňovanou verzí Polo Coupe GT G40, která měla úctyhodných 115 ks a dosahovala rychlost 200 km/h.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků