25 let VW Polo

První Polo se v nabídce automobilky Volkswagen objevilo právě před 25 lety. Během čtvrtstoletí se v několika modelových generacích vyrobilo už 6,5 milionů vozů řady Polo. Dnes si povíme něco o Polech první a druhé generace.
25 let VW Polo
První Polo se v nabídce automobilky Volkswagen objevilo právě před 25 lety. Během čtvrtstoletí se v několika modelových generacích vyrobilo už 6,5 milionů vozů řady Polo. Dnes si povíme něco o Polech první a druhé generace.

První generace byla představena v roce 1975. Moderní kompaktní karoserie s velkými dveřmi v zádi, pohon předních kol, prostorný interiér, na svou dobu špičková bezpečnostní výbava. Polo první generace nijak netajilo svou příbuznost s Audi 50. Na rozdíl od něj však mělo jednodušší výbavu a tedy i nižší cenu.

Polo první generace bylo možné objednat se čtyřválcovým motorem o výkonu 40 ks za 7500 marek a od roku s 1976 také s výkonnějším motorem 1.1 l o výkonu 50 ks. V roce 1977 se zákazníci dočkaly vozu Polo Derby, tedy čtyřdvéřového vozu se zavazadlovým prostorem 515 l! V nabídce přibyl také čtyřválec 1.3 l s výkonem 60 ks.

Polo druhé generace mělo premiéru na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem Druhá generace dostala novou karoserii, která při sklopených zadních sedadlech poskytovala prosto 1000 l, což nemohl nabídnou žádný konkurenční vůz. Základní motory byly lehce modernizovány a tím se zlepšil průběh točivého momentu.

Poprvé se také v nabídce objevily sportovně laděné modely. Umožnilo to uvedení modelu „Polo Coupe“. Nabídka motorů byla pro něj velmi široká. První stupeň tvořil motor o síle 50 ks a nabídka vrcholila přeplňovanou verzí Polo Coupe GT G40, která měla úctyhodných 115 ks a dosahovala rychlost 200 km/h.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků