25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl založit společně s Aldem Mantovanim designérské studio Italdesign Giugiaro. Výročí půl století si žádá řádnou oslavu. My se k ní připojíme výběrem 25 koncepčních vozů, na které na silnici bohužel nenarazíme. A nutno přiznat, že u drtivé většiny to je velká škoda.

Přestože oficiální informace hovoří o tom, že Giugiaro a Mantovani založili společnost Italdesign až v únoru roku 1968, jejich vzájemná spolupráce a plány na založení dnes už věhlasného studia se datují už do poloviny roku 1967.

Původní název Studi Italiani Realizzazione Prototipi S.p.A byl záhy změněn na Italdesign Giugiaro S.p.A. Tato společnost byla až do léta roku 2010 vedena pod taktovkou Giugiara a jeho syna, ovšem kvůli přetrvávajícím finančním problémům byl 90% podíl firmy prodán společnosti Lamborghini Holding S.p.A. O pět let později Giorgetto Giugiaro ohlásil odchod do zaslouženého důchodu a zbylých 10 %, které do té doby vlastnil společně se svou rodinou, prodal Audi AG. Do dnešního dne má na svědomí na 90 koncepčních vozů, téměř 80 sériových vozů a šest zemědělských strojů, všechny pro značku Lamborghini.

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Italdesign byl nejplodnější v 80. a 90. letech minulého století, kdy se nabídky od automobilek jen hrnuly. Ovšem s přelomem tisíciletí zájem výrazně upadal a Giugiaro a jeho lidé spíše paběrkovali a byli nuceni přijímat zakázky z Asie, především od korejských automobilek SsangYong nebo Daewoo.

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Italdesign se však nesoustředil výhradně na design automobilů. Etabloval se ve sféře produktového designu, projektového managementu, stylingu, balení a také například testování prototypů pro nejrůznější automobilové výrobce.

V přiložené galerii se podívejte na náš výběr 25 koncepčních vozů, které si sériovou výrobu rozhodně zasloužily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků