25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl založit společně s Aldem Mantovanim designérské studio Italdesign Giugiaro. Výročí půl století si žádá řádnou oslavu. My se k ní připojíme výběrem 25 koncepčních vozů, na které na silnici bohužel nenarazíme. A nutno přiznat, že u drtivé většiny to je velká škoda.

Přestože oficiální informace hovoří o tom, že Giugiaro a Mantovani založili společnost Italdesign až v únoru roku 1968, jejich vzájemná spolupráce a plány na založení dnes už věhlasného studia se datují už do poloviny roku 1967.

Původní název Studi Italiani Realizzazione Prototipi S.p.A byl záhy změněn na Italdesign Giugiaro S.p.A. Tato společnost byla až do léta roku 2010 vedena pod taktovkou Giugiara a jeho syna, ovšem kvůli přetrvávajícím finančním problémům byl 90% podíl firmy prodán společnosti Lamborghini Holding S.p.A. O pět let později Giorgetto Giugiaro ohlásil odchod do zaslouženého důchodu a zbylých 10 %, které do té doby vlastnil společně se svou rodinou, prodal Audi AG. Do dnešního dne má na svědomí na 90 koncepčních vozů, téměř 80 sériových vozů a šest zemědělských strojů, všechny pro značku Lamborghini.

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Italdesign byl nejplodnější v 80. a 90. letech minulého století, kdy se nabídky od automobilek jen hrnuly. Ovšem s přelomem tisíciletí zájem výrazně upadal a Giugiaro a jeho lidé spíše paběrkovali a byli nuceni přijímat zakázky z Asie, především od korejských automobilek SsangYong nebo Daewoo.

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Italdesign se však nesoustředil výhradně na design automobilů. Etabloval se ve sféře produktového designu, projektového managementu, stylingu, balení a také například testování prototypů pro nejrůznější automobilové výrobce.

V přiložené galerii se podívejte na náš výběr 25 koncepčních vozů, které si sériovou výrobu rozhodně zasloužily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků