25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl založit společně s Aldem Mantovanim designérské studio Italdesign Giugiaro. Výročí půl století si žádá řádnou oslavu. My se k ní připojíme výběrem 25 koncepčních vozů, na které na silnici bohužel nenarazíme. A nutno přiznat, že u drtivé většiny to je velká škoda.

Přestože oficiální informace hovoří o tom, že Giugiaro a Mantovani založili společnost Italdesign až v únoru roku 1968, jejich vzájemná spolupráce a plány na založení dnes už věhlasného studia se datují už do poloviny roku 1967.

Původní název Studi Italiani Realizzazione Prototipi S.p.A byl záhy změněn na Italdesign Giugiaro S.p.A. Tato společnost byla až do léta roku 2010 vedena pod taktovkou Giugiara a jeho syna, ovšem kvůli přetrvávajícím finančním problémům byl 90% podíl firmy prodán společnosti Lamborghini Holding S.p.A. O pět let později Giorgetto Giugiaro ohlásil odchod do zaslouženého důchodu a zbylých 10 %, které do té doby vlastnil společně se svou rodinou, prodal Audi AG. Do dnešního dne má na svědomí na 90 koncepčních vozů, téměř 80 sériových vozů a šest zemědělských strojů, všechny pro značku Lamborghini.

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Italdesign byl nejplodnější v 80. a 90. letech minulého století, kdy se nabídky od automobilek jen hrnuly. Ovšem s přelomem tisíciletí zájem výrazně upadal a Giugiaro a jeho lidé spíše paběrkovali a byli nuceni přijímat zakázky z Asie, především od korejských automobilek SsangYong nebo Daewoo.

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Italdesign se však nesoustředil výhradně na design automobilů. Etabloval se ve sféře produktového designu, projektového managementu, stylingu, balení a také například testování prototypů pro nejrůznější automobilové výrobce.

V přiložené galerii se podívejte na náš výběr 25 koncepčních vozů, které si sériovou výrobu rozhodně zasloužily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 41 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků