24h Le Mans: vítězí Audi R10, Češi slaví úspěchy

Uplynulý víkend se uskutečnil další ročník slavného vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. Letošní podnik byl opravdu pod drobnohledem, protože se na startu objevily hned dva naftové monoposty. Loňský vítěz Audi R10 a nováček Peugeot 908 HDi FAP. Z velmi sledovaného souboje vzešly velmi zajímavé výsledky.

Celkovým vítězem letošního ročníku se stalo opět Audi R10, které dokázalo ujet 369 okruhů. Druhé místo obsadil Peugeot 908, který měl ztrátu 10 kol. Zbylá dvě Audi a jeden Peugeot se bohužel do cíle nedostaly.

Vítězství Audi začalo nabírat na konkrétnosti zhruba v šesté hodině závodu, kdy první monopost získal jedno kolo náskoku. Poté se rozdíl mírně zvětšoval a dosáhl konečných deseti kol.

Tip: Podrobné výsledky letošního ročníku 24h Le Mans si můžete stáhnout zde.

Češi uspěli

Slavného závodu se zúčastnil i český jezdec Tomáš Enge a to v továrním týmu Aston Martin ve třídě LMGT1. Spolu se svými dvěma kolegy skončil celkově na 9. místě se ztrátou 32 kol na vítěze. Ve své třídě pak Tomáš Enge obsadil 4. místo ze 13. posádek.

Ještě většího úspěchu pak dosáhla česká stáj Charouz Racing s vozem Lola B07. Celkové 8. místo a ztráta 31. kol je fantastický výsledek, který jen podtrhuje dosavadní skvělé výsledky. Charouz Racing se účastnil vrcholné kategorie LMP1, kde obsadil celkové 5. místo z devíti posádek.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků