240 km/h na jízdním kole. Novému rekordu pomohlo Porsche Cayenne Turbo

Po čtyřiceti letech se Porsche opět stává klíčovým partnerem při pokusu o nejvyšší dosaženou rychlost na jízdním kole.

Porsche rozrážející vzduch cyklistovi? Podobné záběry jste mohli vidět už v minulosti. O překonání rychlostního rekordu na kole se totiž podobným způsobem snažil v roce 1978 také francouzský závodník Jean-Claude Rude. K zajištění minimálního odporu vzduchu ve vysoké rychlosti mu tehdy cestu rozráželo speciálně upravené Porsche 935 Turbo. Kvůli defektu na jízdním kole se ovšem Rude k vysněné hranici 240 km/h nikdy nedostal (dosáhl 170 km/h). O rok později bohužel zahynul při tragické nehodě.

Nyní se stejným způsobem rozhodl pokořit evropský rychlostní rekord i britský nadšenec Neil Campbell. Místo závodního 935 Turbo mu ovšem vzduch na ranveji rozráželo nejnovější Porsche Cayenne Turbo. Jednoduše skvělá propagace pro Porsche a skvělá příležitost pro Campbella stanovit nový rekord.

Úžasné Porsche 956 míří do aukce. Možná překročí hranici 100 milionů korun

Úžasné Porsche 956 míří do aukce. Možná překročí hranici 100 milionů korun

Speciálně navržené rychlostní kolo od firmy Moss Bikes bylo postaveno k výdrži až 322 km/h. Takto rychle se však Campbell nemusel pohybovat. V minulosti již porazil dřívější rekord Guye Martina dosáhnutím rychlosti 183,8 km/h a nedávno ke všemu stanovil svůj vlastní rekord 217,7 km/h.

Britský cyklista tak byl ke stanovení nového evropského rekordu připraven velmi dobře. Cayenne Turbo se čtyřlitrovým, dvakrát přeplňovaným V8 o výkonu 550 koní (404 kW) a točivém momentu 770 Nm pak fungovalo jako perfektní „rozrážeč“ vzduchu. Porsche bylo navíc vybaveno speciálním zákrytem a bezpečnostní kladkou.

Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Jakmile SUV dosáhlo rychlosti kolem 170 km/h, Campbell se od vozu odpojil a pouze vlastní silou v zákrytu vozu zrychloval dále. Nakonec tak opravdu dosáhl rychlosti 240 km/h, o kterou se tehdy v 70. letech pokoušel i Rude. A nový evropský rekord byl tím pádem zajištěn.

Campbellovi to však nestačí a už hledí na další metu. „Je to neuvěřitelný pocit. Dosáhnutí 240 km/h na takto krátké ranveji jsem vůbec nečekal. Teď už jsme vážně blízko k pokoření světového rekordu,“ okomentoval svůj úspěch. Světový rekord drží Nizozemec Fred Rompelberg, který dosáhl na solných pláních v Bonneville rychlosti 268,8 km/h.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků