240 km/h na jízdním kole. Novému rekordu pomohlo Porsche Cayenne Turbo

Po čtyřiceti letech se Porsche opět stává klíčovým partnerem při pokusu o nejvyšší dosaženou rychlost na jízdním kole.

Porsche rozrážející vzduch cyklistovi? Podobné záběry jste mohli vidět už v minulosti. O překonání rychlostního rekordu na kole se totiž podobným způsobem snažil v roce 1978 také francouzský závodník Jean-Claude Rude. K zajištění minimálního odporu vzduchu ve vysoké rychlosti mu tehdy cestu rozráželo speciálně upravené Porsche 935 Turbo. Kvůli defektu na jízdním kole se ovšem Rude k vysněné hranici 240 km/h nikdy nedostal (dosáhl 170 km/h). O rok později bohužel zahynul při tragické nehodě.

Nyní se stejným způsobem rozhodl pokořit evropský rychlostní rekord i britský nadšenec Neil Campbell. Místo závodního 935 Turbo mu ovšem vzduch na ranveji rozráželo nejnovější Porsche Cayenne Turbo. Jednoduše skvělá propagace pro Porsche a skvělá příležitost pro Campbella stanovit nový rekord.

Úžasné Porsche 956 míří do aukce. Možná překročí hranici 100 milionů korun

Úžasné Porsche 956 míří do aukce. Možná překročí hranici 100 milionů korun

Speciálně navržené rychlostní kolo od firmy Moss Bikes bylo postaveno k výdrži až 322 km/h. Takto rychle se však Campbell nemusel pohybovat. V minulosti již porazil dřívější rekord Guye Martina dosáhnutím rychlosti 183,8 km/h a nedávno ke všemu stanovil svůj vlastní rekord 217,7 km/h.

Britský cyklista tak byl ke stanovení nového evropského rekordu připraven velmi dobře. Cayenne Turbo se čtyřlitrovým, dvakrát přeplňovaným V8 o výkonu 550 koní (404 kW) a točivém momentu 770 Nm pak fungovalo jako perfektní „rozrážeč“ vzduchu. Porsche bylo navíc vybaveno speciálním zákrytem a bezpečnostní kladkou.

Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Jakmile SUV dosáhlo rychlosti kolem 170 km/h, Campbell se od vozu odpojil a pouze vlastní silou v zákrytu vozu zrychloval dále. Nakonec tak opravdu dosáhl rychlosti 240 km/h, o kterou se tehdy v 70. letech pokoušel i Rude. A nový evropský rekord byl tím pádem zajištěn.

Campbellovi to však nestačí a už hledí na další metu. „Je to neuvěřitelný pocit. Dosáhnutí 240 km/h na takto krátké ranveji jsem vůbec nečekal. Teď už jsme vážně blízko k pokoření světového rekordu,“ okomentoval svůj úspěch. Světový rekord drží Nizozemec Fred Rompelberg, který dosáhl na solných pláních v Bonneville rychlosti 268,8 km/h.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků