240 km/h na jízdním kole. Novému rekordu pomohlo Porsche Cayenne Turbo

Po čtyřiceti letech se Porsche opět stává klíčovým partnerem při pokusu o nejvyšší dosaženou rychlost na jízdním kole.

Porsche rozrážející vzduch cyklistovi? Podobné záběry jste mohli vidět už v minulosti. O překonání rychlostního rekordu na kole se totiž podobným způsobem snažil v roce 1978 také francouzský závodník Jean-Claude Rude. K zajištění minimálního odporu vzduchu ve vysoké rychlosti mu tehdy cestu rozráželo speciálně upravené Porsche 935 Turbo. Kvůli defektu na jízdním kole se ovšem Rude k vysněné hranici 240 km/h nikdy nedostal (dosáhl 170 km/h). O rok později bohužel zahynul při tragické nehodě.

Nyní se stejným způsobem rozhodl pokořit evropský rychlostní rekord i britský nadšenec Neil Campbell. Místo závodního 935 Turbo mu ovšem vzduch na ranveji rozráželo nejnovější Porsche Cayenne Turbo. Jednoduše skvělá propagace pro Porsche a skvělá příležitost pro Campbella stanovit nový rekord.

Úžasné Porsche 956 míří do aukce. Možná překročí hranici 100 milionů korun

Úžasné Porsche 956 míří do aukce. Možná překročí hranici 100 milionů korun

Speciálně navržené rychlostní kolo od firmy Moss Bikes bylo postaveno k výdrži až 322 km/h. Takto rychle se však Campbell nemusel pohybovat. V minulosti již porazil dřívější rekord Guye Martina dosáhnutím rychlosti 183,8 km/h a nedávno ke všemu stanovil svůj vlastní rekord 217,7 km/h.

Britský cyklista tak byl ke stanovení nového evropského rekordu připraven velmi dobře. Cayenne Turbo se čtyřlitrovým, dvakrát přeplňovaným V8 o výkonu 550 koní (404 kW) a točivém momentu 770 Nm pak fungovalo jako perfektní „rozrážeč“ vzduchu. Porsche bylo navíc vybaveno speciálním zákrytem a bezpečnostní kladkou.

Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Jakmile SUV dosáhlo rychlosti kolem 170 km/h, Campbell se od vozu odpojil a pouze vlastní silou v zákrytu vozu zrychloval dále. Nakonec tak opravdu dosáhl rychlosti 240 km/h, o kterou se tehdy v 70. letech pokoušel i Rude. A nový evropský rekord byl tím pádem zajištěn.

Campbellovi to však nestačí a už hledí na další metu. „Je to neuvěřitelný pocit. Dosáhnutí 240 km/h na takto krátké ranveji jsem vůbec nečekal. Teď už jsme vážně blízko k pokoření světového rekordu,“ okomentoval svůj úspěch. Světový rekord drží Nizozemec Fred Rompelberg, který dosáhl na solných pláních v Bonneville rychlosti 268,8 km/h.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků