240 km/h na jízdním kole. Novému rekordu pomohlo Porsche Cayenne Turbo

Po čtyřiceti letech se Porsche opět stává klíčovým partnerem při pokusu o nejvyšší dosaženou rychlost na jízdním kole.

Porsche rozrážející vzduch cyklistovi? Podobné záběry jste mohli vidět už v minulosti. O překonání rychlostního rekordu na kole se totiž podobným způsobem snažil v roce 1978 také francouzský závodník Jean-Claude Rude. K zajištění minimálního odporu vzduchu ve vysoké rychlosti mu tehdy cestu rozráželo speciálně upravené Porsche 935 Turbo. Kvůli defektu na jízdním kole se ovšem Rude k vysněné hranici 240 km/h nikdy nedostal (dosáhl 170 km/h). O rok později bohužel zahynul při tragické nehodě.

Nyní se stejným způsobem rozhodl pokořit evropský rychlostní rekord i britský nadšenec Neil Campbell. Místo závodního 935 Turbo mu ovšem vzduch na ranveji rozráželo nejnovější Porsche Cayenne Turbo. Jednoduše skvělá propagace pro Porsche a skvělá příležitost pro Campbella stanovit nový rekord.

Úžasné Porsche 956 míří do aukce. Možná překročí hranici 100 milionů korun

Úžasné Porsche 956 míří do aukce. Možná překročí hranici 100 milionů korun

Speciálně navržené rychlostní kolo od firmy Moss Bikes bylo postaveno k výdrži až 322 km/h. Takto rychle se však Campbell nemusel pohybovat. V minulosti již porazil dřívější rekord Guye Martina dosáhnutím rychlosti 183,8 km/h a nedávno ke všemu stanovil svůj vlastní rekord 217,7 km/h.

Britský cyklista tak byl ke stanovení nového evropského rekordu připraven velmi dobře. Cayenne Turbo se čtyřlitrovým, dvakrát přeplňovaným V8 o výkonu 550 koní (404 kW) a točivém momentu 770 Nm pak fungovalo jako perfektní „rozrážeč“ vzduchu. Porsche bylo navíc vybaveno speciálním zákrytem a bezpečnostní kladkou.

Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Porsche zahájilo výrobu modernizovaného Macanu. Podívejte se na fotky z linky

Jakmile SUV dosáhlo rychlosti kolem 170 km/h, Campbell se od vozu odpojil a pouze vlastní silou v zákrytu vozu zrychloval dále. Nakonec tak opravdu dosáhl rychlosti 240 km/h, o kterou se tehdy v 70. letech pokoušel i Rude. A nový evropský rekord byl tím pádem zajištěn.

Campbellovi to však nestačí a už hledí na další metu. „Je to neuvěřitelný pocit. Dosáhnutí 240 km/h na takto krátké ranveji jsem vůbec nečekal. Teď už jsme vážně blízko k pokoření světového rekordu,“ okomentoval svůj úspěch. Světový rekord drží Nizozemec Fred Rompelberg, který dosáhl na solných pláních v Bonneville rychlosti 268,8 km/h.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků