24 h Le Mans: Porsche 919 Hybrid díky rekordu okruhu ovládlo kvalifikaci

24 h Le Mans: Porsche 919 Hybrid díky rekordu okruhu ovládlo kvalifikaci

Zítra ve tři hodiny odpoledne startuje slavný vytrvalostní závod na 24 h v Le Mans. Kvalifikaci ovládla automobilka Porsche se spaciálem 919 Hybrid, který pojede v nejvyšší kategorii LMP1.

Nejrychlejšího času dosáhl Švýcar Neel Jani, tovární jezdec Porsche. S časem 3:16,887 překonal i dřívější rekord současné konfigurace trati, který zajel v roce 2008 Stéphane Sarrazin se speciálem Peugeot.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Nejrychlejší čas v kvalifikaci (3:13,9) v Le Mans vůbec zajel Pedro Rodríguez v roce 1971 s vozem Porsche 917. Tehdy ale ještě nebyly na rovince Mulsanne šikany a i konfigurace cílové části okruhu vypadala jinak.

Porsche 919 Hybrid tak odstartuje do závodu z prvních tří míst. Následují tři vozy Audi a dvě Toyoty, speciály Nissan GT-R LM s pohonem předních kol se propadly v pořadí i mezi vozy kategorie LMP2.

Závod na 24 h Le Mans můžete sledovat i online živě přímo na stránkách autoklubu. K dispozici je za deset eur ke stažení také aplikace, která umožňuje sledování například detailní telemetrie a kvalitnějšího obrazu bez reklam.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků