24 h Le Mans: Porsche 919 Hybrid díky rekordu okruhu ovládlo kvalifikaci

24 h Le Mans: Porsche 919 Hybrid díky rekordu okruhu ovládlo kvalifikaci

Zítra ve tři hodiny odpoledne startuje slavný vytrvalostní závod na 24 h v Le Mans. Kvalifikaci ovládla automobilka Porsche se spaciálem 919 Hybrid, který pojede v nejvyšší kategorii LMP1.

Nejrychlejšího času dosáhl Švýcar Neel Jani, tovární jezdec Porsche. S časem 3:16,887 překonal i dřívější rekord současné konfigurace trati, který zajel v roce 2008 Stéphane Sarrazin se speciálem Peugeot.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Nejrychlejší čas v kvalifikaci (3:13,9) v Le Mans vůbec zajel Pedro Rodríguez v roce 1971 s vozem Porsche 917. Tehdy ale ještě nebyly na rovince Mulsanne šikany a i konfigurace cílové části okruhu vypadala jinak.

Porsche 919 Hybrid tak odstartuje do závodu z prvních tří míst. Následují tři vozy Audi a dvě Toyoty, speciály Nissan GT-R LM s pohonem předních kol se propadly v pořadí i mezi vozy kategorie LMP2.

Závod na 24 h Le Mans můžete sledovat i online živě přímo na stránkách autoklubu. K dispozici je za deset eur ke stažení také aplikace, která umožňuje sledování například detailní telemetrie a kvalitnějšího obrazu bez reklam.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků