22 % motoristů kupuje na internetu pneumatiky během pondělí

Nejoblíbenějším dnem pro on-line nákup pneumatik je pondělí. Pneumatiky během prvního dne v týdnu nakupuje 22 % řidičů.

Vyplývá to z aktuálních statistik internetového obchodu Kupuj pneu za první pololetí letošního roku. Více jak dvě třetiny motoristů nakupuje pneumatiky v odpoledních a večerních hodinách.

Nejoblíbenější je čas kolem 18. hodiny.

Nákup nových pneumatik na internetu lidé v prvním pololetí letošního roku nejčastěji řešili hned první den v týdnu. Pneumatiky si během něj nakoupila necelá čtvrtina zákazníků e-shopu Kupuj pneu. Nákupu pneumatik se naopak řidiči příliš nevěnují před dny volna – v pátek a v sobotu. Během pátku pořizuje pneumatiky pouze 8 % zákazníků, v sobotu jen o procento více. Časově nejfrekventovanější je období přelomu odpoledne a večera.

„Ze statistik vyplývá, že před volnou sobotou či nedělí řeší většina řidičů jiné starosti, než je nákup nového obutí pro svůj vůz. Nejvyšší zájem je na samém začátku pracovního týdne. Nejčastěji lidé nakupují pneumatiky po práci, v odpoledních a večerních hodinách, kdy mají čas si výběr správných pneumatik v klidu promyslet. V ranních hodinách je zájem minimální,“ uvedl Jan Foltán z internetového obchodu Kupuj pneu.

Nejsilnějším měsícem prvního pololetí letošního roku byl duben, kdy po oteplení započala hlavní sezóna přezouvání na letní pneumatiky. Poptávka po pneumatikách byla v tomto měsíci o 39 % vyšší než půlroční průměr. Silnějším měsícem byl rovněž březen. Množství objednávek bylo obvykle nejvyšší v polovině měsíce, která je pro většinu lidí obdobím výplat.

Statistiky rovněž odhalily strukturu zákazníků e-shopu. „Nákup pneumatik na internetu je tradičně doménou mužů. Ženy tvořily v prvním pololetí pouze 9 % zákazníků, jejich podíl ale roste. Stoupající tendenci poptávky pozorujeme i ze strany firem, které představovaly 13 % našich zákazníků,“ sdělil Jan Foltán z e-shopu Kupuj pneu.

Na prvním místě žebříčku nejoblíbenějších značek pneumatik se i v prvním pololetí držela značka Barum. Pneumatiky této značky si pořídila téměř třetina zákazníků. Vysoký zájem byl ale i o pneumatiky Matador, Continental a Michelin. Zákazníci si pneumatiky nejčastěji nechávali dopravit balíkovou přepravou, způsob platby na dobírku volilo 82 % kupujících.
 

Jan Foltán, e-shop Kupuj-pneu.cz
 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků