22 % motoristů kupuje na internetu pneumatiky během pondělí

Nejoblíbenějším dnem pro on-line nákup pneumatik je pondělí. Pneumatiky během prvního dne v týdnu nakupuje 22 % řidičů.
22 % motoristů kupuje na internetu pneumatiky během pondělí

Vyplývá to z aktuálních statistik internetového obchodu Kupuj pneu za první pololetí letošního roku. Více jak dvě třetiny motoristů nakupuje pneumatiky v odpoledních a večerních hodinách.

Nejoblíbenější je čas kolem 18. hodiny.

Nákup nových pneumatik na internetu lidé v prvním pololetí letošního roku nejčastěji řešili hned první den v týdnu. Pneumatiky si během něj nakoupila necelá čtvrtina zákazníků e-shopu Kupuj pneu. Nákupu pneumatik se naopak řidiči příliš nevěnují před dny volna – v pátek a v sobotu. Během pátku pořizuje pneumatiky pouze 8 % zákazníků, v sobotu jen o procento více. Časově nejfrekventovanější je období přelomu odpoledne a večera.

„Ze statistik vyplývá, že před volnou sobotou či nedělí řeší většina řidičů jiné starosti, než je nákup nového obutí pro svůj vůz. Nejvyšší zájem je na samém začátku pracovního týdne. Nejčastěji lidé nakupují pneumatiky po práci, v odpoledních a večerních hodinách, kdy mají čas si výběr správných pneumatik v klidu promyslet. V ranních hodinách je zájem minimální,“ uvedl Jan Foltán z internetového obchodu Kupuj pneu.

Nejsilnějším měsícem prvního pololetí letošního roku byl duben, kdy po oteplení započala hlavní sezóna přezouvání na letní pneumatiky. Poptávka po pneumatikách byla v tomto měsíci o 39 % vyšší než půlroční průměr. Silnějším měsícem byl rovněž březen. Množství objednávek bylo obvykle nejvyšší v polovině měsíce, která je pro většinu lidí obdobím výplat.

Statistiky rovněž odhalily strukturu zákazníků e-shopu. „Nákup pneumatik na internetu je tradičně doménou mužů. Ženy tvořily v prvním pololetí pouze 9 % zákazníků, jejich podíl ale roste. Stoupající tendenci poptávky pozorujeme i ze strany firem, které představovaly 13 % našich zákazníků,“ sdělil Jan Foltán z e-shopu Kupuj pneu.

Na prvním místě žebříčku nejoblíbenějších značek pneumatik se i v prvním pololetí držela značka Barum. Pneumatiky této značky si pořídila téměř třetina zákazníků. Vysoký zájem byl ale i o pneumatiky Matador, Continental a Michelin. Zákazníci si pneumatiky nejčastěji nechávali dopravit balíkovou přepravou, způsob platby na dobírku volilo 82 % kupujících.
 

Jan Foltán, e-shop Kupuj-pneu.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 459 km
Cena: 125 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2007
Stav: 146 383 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků