2010: mýtné místo dálničních známek

Od roku 2006 budou na českých dálnicích a mezinárodních silnicích první třídy řidiči kamionů platit mýtné. Důvodem je snaha o zvýšení příjmů do státního rozpočtu a rovněž zvýšení intenzity kamionové dopravy po vstoupení do EU; po našich silnicích má jezdit zhruba o milion nákladních automobilů ročně více. Ministerstvo dopravy počítá s tím, že se výnosy z mýtného oproti dálničním známkám zvednou šestinásobně. Od roku 2010 by pak měli platit mýtné i řidiči osobních automobilů. Věřím tomu, že výběr mýtného nejen zkvalitní současné komunikace, ale urychlí dostavbu a výstabu nových.

Zavést mýtné plánují kromě Česka tako Slováci, Poláci a Maďaři; všichni ale budou používat rozdílné systémy výběru. Ve všech zemích EU se pro kamionovou dopravu používá rádiový systém, jen Němci (zde se vybírá mýtné od září roku 2003) dali přednost satelitu. EU ale usiluje o to, aby všechny používané byly vzájemně kompatibilní.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků