2010: mýtné místo dálničních známek

Od roku 2006 budou na českých dálnicích a mezinárodních silnicích první třídy řidiči kamionů platit mýtné. Důvodem je snaha o zvýšení příjmů do státního rozpočtu a rovněž zvýšení intenzity kamionové dopravy po vstoupení do EU; po našich silnicích má jezdit zhruba o milion nákladních automobilů ročně více. Ministerstvo dopravy počítá s tím, že se výnosy z mýtného oproti dálničním známkám zvednou šestinásobně. Od roku 2010 by pak měli platit mýtné i řidiči osobních automobilů. Věřím tomu, že výběr mýtného nejen zkvalitní současné komunikace, ale urychlí dostavbu a výstabu nových.

Zavést mýtné plánují kromě Česka tako Slováci, Poláci a Maďaři; všichni ale budou používat rozdílné systémy výběru. Ve všech zemích EU se pro kamionovou dopravu používá rádiový systém, jen Němci (zde se vybírá mýtné od září roku 2003) dali přednost satelitu. EU ale usiluje o to, aby všechny používané byly vzájemně kompatibilní.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků