2010: mýtné místo dálničních známek

Od roku 2006 budou na českých dálnicích a mezinárodních silnicích první třídy řidiči kamionů platit mýtné. Důvodem je snaha o zvýšení příjmů do státního rozpočtu a rovněž zvýšení intenzity kamionové dopravy po vstoupení do EU; po našich silnicích má jezdit zhruba o milion nákladních automobilů ročně více. Ministerstvo dopravy počítá s tím, že se výnosy z mýtného oproti dálničním známkám zvednou šestinásobně. Od roku 2010 by pak měli platit mýtné i řidiči osobních automobilů. Věřím tomu, že výběr mýtného nejen zkvalitní současné komunikace, ale urychlí dostavbu a výstabu nových.

Zavést mýtné plánují kromě Česka tako Slováci, Poláci a Maďaři; všichni ale budou používat rozdílné systémy výběru. Ve všech zemích EU se pro kamionovou dopravu používá rádiový systém, jen Němci (zde se vybírá mýtné od září roku 2003) dali přednost satelitu. EU ale usiluje o to, aby všechny používané byly vzájemně kompatibilní.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků