2010: mýtné místo dálničních známek

Od roku 2006 budou na českých dálnicích a mezinárodních silnicích první třídy řidiči kamionů platit mýtné. Důvodem je snaha o zvýšení příjmů do státního rozpočtu a rovněž zvýšení intenzity kamionové dopravy po vstoupení do EU; po našich silnicích má jezdit zhruba o milion nákladních automobilů ročně více. Ministerstvo dopravy počítá s tím, že se výnosy z mýtného oproti dálničním známkám zvednou šestinásobně. Od roku 2010 by pak měli platit mýtné i řidiči osobních automobilů. Věřím tomu, že výběr mýtného nejen zkvalitní současné komunikace, ale urychlí dostavbu a výstabu nových.

Zavést mýtné plánují kromě Česka tako Slováci, Poláci a Maďaři; všichni ale budou používat rozdílné systémy výběru. Ve všech zemích EU se pro kamionovou dopravu používá rádiový systém, jen Němci (zde se vybírá mýtné od září roku 2003) dali přednost satelitu. EU ale usiluje o to, aby všechny používané byly vzájemně kompatibilní.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků