2004: Mercedes SLK ve stylu SLR a s novým šestiválcem (doplněno)

O tom, že se na letošní rok chystá nástupce roadsteru SLK, jsme již psali před rokem. Nové SLK bude mít přední masku ve stylu supersportu SLR McLaren, takže bude působit podstatně dynamičtěji. Nebude chybět samozřejmě ani pevná skládací střecha. Délka roadsteru se zvětší o 72 mm, rozvor o 30 mm. Zadní světlomety budou tvořeny diodami LED.

Největší novinkou ale bude motor, šestiválec o objemu 3.5 litru (současné SLK má jen 3.2 litru a 160 kW) s výkonem 200 kW (272 k) při 6000 otářkách. Maximální točivý moment je dostupný v širokém rozsahu otáček od 2500 do 5000, přičemž již v 1500 otáčkách máte už pod plynem 87 procent této hodnoty. Oproti staršímu šestiválci se díky technologickým novinkám snížila spotřeba o dvě deci na sto kilometrů. Novinka by navíc měl mít menší vibrace než předchůdce, emisní norma Euro 4 je samozřejmostí.

Tip: Stáhněte si plakáty

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Současná verze Mercedesu SLK imponuje především ženám

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové SLK (2004) působí dravěji a připomíná supersport SLR

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pro srovnání: SLR McLaren

Útržky z tiskové zprávy: 

„Vybírat bude možné ze tří nových motorů s výkonovým spektrem od 120 kW (163 k) do 265 kW (360 k). Poprvé v této automobilové třídě je mezi nimi osmiválec Mercedes-AMG. Nový vidlicový šestiválec V6 s výkonem 200 kW (272 k) dává modelu SLK 350 dynamiku potřebnou pro ještě větší radost z jízdy.“

„Do sériové výbavy nového vozu patří ještě vylepšený systém variabilní střechy, který dokáže během 22 sekund přeměnit roadster na uzavřené kupé, dále boční airbagy typu Head/Thorax nebo čelní airbagy s adaptivním účinkem a dvoustupňový omezovač síly v bezpečnostních pásech. Ještě sportovnější odladění mají nyní podvozek, řízení a manuální převodovka.“

„Roadster SLK přichází se světovou novinkou, kterou je systém AIRSCARF vyhřívající oblast hlavy cestujících. Proud teplého vzduchu z hlavových opěrek, který je ovládán jednoduchým tlačítkem, umožňuje zážitek jízdy v otevřeným vozem i za chladného počasí. K dalším technickým inovacím, které jsou ve Třídě SLK poprvé k dispozici, patří ještě automatická klimatizace, výbojkové světlomety pro tlumené i dálkové světlo (Bi-Xenon) natáčející se do zatáček, systém COMAND a jedinečná sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC.“

„Karoserie nového roadsteru se oproti dosavadnímu prodloužila o 72 mm, do šířky pak narostla o 65 mm, což přišlo k dobru cestujícím, kteří tak mají k dispozici více místa a ještě větší komfort. Typické znaky roadsteru, kam patří dlouhá kapota, ploché čelní sklo, široké dveře a krátká záď, zdůrazňuje nový SLK v ještě větší míře například o 30 mm delším rozvorem náprav nebo klínovitým bočním profilem.“

„Tvarově podmanivá karoserie je i z technického pohledu na vysoké úrovni. Žádný jiný roadster této automobilové třídy nemá tak příznivý součinitel odporu vzduchu (cx=0,32), tak příkladnou tuhost, tak objemnou palivovou nádrž (70 litrů) a při uzavřené variabilní střeše tak velký zavazadlový prostor (300 litrů) jako nové SLK.“

„Variabilní střechu, se kterou sportovní Mercedes v roce 1996 přišel jako první, inženýři ze Sindelfingenu ještě dále zdokonalili. Ta se nyní otevírá a zavírá rychleji a díky otočnému zadnímu dílu zabírá v zavazadlovém prostoru méně místa než dosud. Při otevřené střeše je objem prostoru pro zavazadla podle měřící metody VDA 208 litrů, což je o 63 litrů více než u předchozího modelu. Na přání je možné nyní získat dálkové ovládání střechy integrované do klíčku zapalování.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové oficiální fotky

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků