2004: Mercedes SLK ve stylu SLR a s novým šestiválcem (doplněno)

O tom, že se na letošní rok chystá nástupce roadsteru SLK, jsme již psali před rokem. Nové SLK bude mít přední masku ve stylu supersportu SLR McLaren, takže bude působit podstatně dynamičtěji. Nebude chybět samozřejmě ani pevná skládací střecha. Délka roadsteru se zvětší o 72 mm, rozvor o 30 mm. Zadní světlomety budou tvořeny diodami LED.

Největší novinkou ale bude motor, šestiválec o objemu 3.5 litru (současné SLK má jen 3.2 litru a 160 kW) s výkonem 200 kW (272 k) při 6000 otářkách. Maximální točivý moment je dostupný v širokém rozsahu otáček od 2500 do 5000, přičemž již v 1500 otáčkách máte už pod plynem 87 procent této hodnoty. Oproti staršímu šestiválci se díky technologickým novinkám snížila spotřeba o dvě deci na sto kilometrů. Novinka by navíc měl mít menší vibrace než předchůdce, emisní norma Euro 4 je samozřejmostí.

Tip: Stáhněte si plakáty

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Současná verze Mercedesu SLK imponuje především ženám

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové SLK (2004) působí dravěji a připomíná supersport SLR

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pro srovnání: SLR McLaren

Útržky z tiskové zprávy: 

„Vybírat bude možné ze tří nových motorů s výkonovým spektrem od 120 kW (163 k) do 265 kW (360 k). Poprvé v této automobilové třídě je mezi nimi osmiválec Mercedes-AMG. Nový vidlicový šestiválec V6 s výkonem 200 kW (272 k) dává modelu SLK 350 dynamiku potřebnou pro ještě větší radost z jízdy.“

„Do sériové výbavy nového vozu patří ještě vylepšený systém variabilní střechy, který dokáže během 22 sekund přeměnit roadster na uzavřené kupé, dále boční airbagy typu Head/Thorax nebo čelní airbagy s adaptivním účinkem a dvoustupňový omezovač síly v bezpečnostních pásech. Ještě sportovnější odladění mají nyní podvozek, řízení a manuální převodovka.“

„Roadster SLK přichází se světovou novinkou, kterou je systém AIRSCARF vyhřívající oblast hlavy cestujících. Proud teplého vzduchu z hlavových opěrek, který je ovládán jednoduchým tlačítkem, umožňuje zážitek jízdy v otevřeným vozem i za chladného počasí. K dalším technickým inovacím, které jsou ve Třídě SLK poprvé k dispozici, patří ještě automatická klimatizace, výbojkové světlomety pro tlumené i dálkové světlo (Bi-Xenon) natáčející se do zatáček, systém COMAND a jedinečná sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC.“

„Karoserie nového roadsteru se oproti dosavadnímu prodloužila o 72 mm, do šířky pak narostla o 65 mm, což přišlo k dobru cestujícím, kteří tak mají k dispozici více místa a ještě větší komfort. Typické znaky roadsteru, kam patří dlouhá kapota, ploché čelní sklo, široké dveře a krátká záď, zdůrazňuje nový SLK v ještě větší míře například o 30 mm delším rozvorem náprav nebo klínovitým bočním profilem.“

„Tvarově podmanivá karoserie je i z technického pohledu na vysoké úrovni. Žádný jiný roadster této automobilové třídy nemá tak příznivý součinitel odporu vzduchu (cx=0,32), tak příkladnou tuhost, tak objemnou palivovou nádrž (70 litrů) a při uzavřené variabilní střeše tak velký zavazadlový prostor (300 litrů) jako nové SLK.“

„Variabilní střechu, se kterou sportovní Mercedes v roce 1996 přišel jako první, inženýři ze Sindelfingenu ještě dále zdokonalili. Ta se nyní otevírá a zavírá rychleji a díky otočnému zadnímu dílu zabírá v zavazadlovém prostoru méně místa než dosud. Při otevřené střeše je objem prostoru pro zavazadla podle měřící metody VDA 208 litrů, což je o 63 litrů více než u předchozího modelu. Na přání je možné nyní získat dálkové ovládání střechy integrované do klíčku zapalování.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové oficiální fotky

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků