2004: luxusní Maserati Quattroporte za tři miliony

V Německu se začátkem jara 2004 začne prodávat luxusní sedan Maserati Quattroporte za 99 100 eur, což je v přepočtu přes tři miliony korun. Sedan je dlouhý 5052 mm, což ho činí konkurencí pro zavedený Mercedes-Benz S-klasse, Audi A8, Volkswagen Phaeton či BMW 7, samozřejmě v prodloužených variantách. Rozvor tohoto italského drobečka totiž činí 3064 mm, díky čemuž je uvnitř skutečně nadbytek místa. Díky šířce 1895 mm se uvnitř nebudete tísnit, ani když budete na zadním sedadle sedět tři. Na druhou stranu toto auto není určeno pro velkou rodinu, ale pro skutečně dobře zavedeného manažera, který určitě nebude jezdit v tak hojném počtu spolucestujících.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývá osmiválcový skvost o objemu 4,2 litru a výkonu 294 kW při 7000 otáčkách. Maximální točivý moment dosahuje 451 Nm při 4500 otáčkách. Se spotřebou si starosti nedělejte, nějakých 19 litrů vás přece, bohaté manažery, nemůže vyvést z míry. Na zadní osmnáctipalcová kola z lehkých slitin přenáší sílu motoru šestistupňový automat. S tímto motorem zrychlí auto na stovku za 5,2 s, maximálka dosahuje slušných 275 km/h. Tak co, už se těšíte? 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků