20 let intenzivních emocí - Řada modelů Cupra slaví 20 let

20 let intenzivních emocí - Řada modelů Cupra slaví 20 let

„Tyto verze jsou vozem snů. Člověk je hrdý na to, že má model CUPRA.“ Těmito slovy popisuje Jaime Puig, ředitel oddělení SEAT Sport, vozy řady CUPRA, která letos slaví 20. výročí. Při ohlédnutí zpět říká, že „jsme si splnili touhu“ vytvořit vůz s „s nejlepšími jízdními výkony, který by byl zároveň vhodný pro každodenní provoz“.

Skvělým příkladem je letošní novinka, Leon CUPRA 290. V tomto modelu si může řidič stisknutím tlačítka vybrat jízdní režim z nabízených nastavení CUPRA, Sport, Comfort a Individual. Tento systém „by byl myslitelný pouze v nejvyspělejších videohrách v době, kdy byl představen první model“, říká Isidre López, který je zodpovědný za sbírku historických vozů SEAT. Je přesvědčen o tom, že klíč k úspěchu modelů CUPRA spočívá v chytré kombinaci „techniky a vášně našich inženýrů a řidičů“.

První model CUPRA spatřil světlo světa v roce 1996 poté, co soutěžní vůz Ibiza Kit Car získal titul mistra světa v rallye v dvoulitrové kategorii. „Tento vůz vznikl vlastně na počest vítězného vozu,“ říká Isidre López. SEAT během uplynulých 20 let vyvinul 15 verzí modelu CUPRA a všechny mají společné hlavní rysy: „Je to vrcholný model s vytříbeným sportovním charakterem a dobře vybaveným interiérem pro nejlepší zážitky z jízdy,“ ujišťuje Jaime Puig. „Dokázali jsme vyvinout vůz, který vyčaruje na vaší tváři úsměv,“ dodává Isidre López.

Modely CUPRA dosáhly v uplynulých 20 letech vynikajících výsledků, jimž vévodí nejrychlejší časy zaznamenané na německém závodním okruhu Nürburgring. Leon CUPRA Performance Pack překonal v říjnu 2014 okruhový rekord mezi sériově vyráběnými vozy s pohonem předních kol časem 7:58.44 min. Zanedlouho, v květnu 2015, se na Nürburgring vydal Leon ST CUPRA a zajel ještě rychlejší čas. Jaime Puig připouští, že s takovými výsledky není divu, že „příležitostně jsme doufali, že budeme mít nejprve model CUPRA a poté závodní vůz místo naopak“.

První model CUPRA byl zaměřen na mladé řidiče, toužící po vysokovýkonném vozu, který by v jakékoli situaci nabízel výkony a ovladatelnost sportovního vozu. V průběhu následujících dvou desetiletí byl původní koncept rozvíjen a zdokonalován. Díky tomu je výhled do budoucnosti velmi slibný a „velmi pravděpodobně zahrnuje mnoho překvapení“, která budou i nadále přinášet „úsměv na tvář našich zákazníků a radost z jízdy,“ říká na závěr Isidre López.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 13 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky