20 let intenzivních emocí - Řada modelů Cupra slaví 20 let

20 let intenzivních emocí - Řada modelů Cupra slaví 20 let

„Tyto verze jsou vozem snů. Člověk je hrdý na to, že má model CUPRA.“ Těmito slovy popisuje Jaime Puig, ředitel oddělení SEAT Sport, vozy řady CUPRA, která letos slaví 20. výročí. Při ohlédnutí zpět říká, že „jsme si splnili touhu“ vytvořit vůz s „s nejlepšími jízdními výkony, který by byl zároveň vhodný pro každodenní provoz“.

Skvělým příkladem je letošní novinka, Leon CUPRA 290. V tomto modelu si může řidič stisknutím tlačítka vybrat jízdní režim z nabízených nastavení CUPRA, Sport, Comfort a Individual. Tento systém „by byl myslitelný pouze v nejvyspělejších videohrách v době, kdy byl představen první model“, říká Isidre López, který je zodpovědný za sbírku historických vozů SEAT. Je přesvědčen o tom, že klíč k úspěchu modelů CUPRA spočívá v chytré kombinaci „techniky a vášně našich inženýrů a řidičů“.

První model CUPRA spatřil světlo světa v roce 1996 poté, co soutěžní vůz Ibiza Kit Car získal titul mistra světa v rallye v dvoulitrové kategorii. „Tento vůz vznikl vlastně na počest vítězného vozu,“ říká Isidre López. SEAT během uplynulých 20 let vyvinul 15 verzí modelu CUPRA a všechny mají společné hlavní rysy: „Je to vrcholný model s vytříbeným sportovním charakterem a dobře vybaveným interiérem pro nejlepší zážitky z jízdy,“ ujišťuje Jaime Puig. „Dokázali jsme vyvinout vůz, který vyčaruje na vaší tváři úsměv,“ dodává Isidre López.

Modely CUPRA dosáhly v uplynulých 20 letech vynikajících výsledků, jimž vévodí nejrychlejší časy zaznamenané na německém závodním okruhu Nürburgring. Leon CUPRA Performance Pack překonal v říjnu 2014 okruhový rekord mezi sériově vyráběnými vozy s pohonem předních kol časem 7:58.44 min. Zanedlouho, v květnu 2015, se na Nürburgring vydal Leon ST CUPRA a zajel ještě rychlejší čas. Jaime Puig připouští, že s takovými výsledky není divu, že „příležitostně jsme doufali, že budeme mít nejprve model CUPRA a poté závodní vůz místo naopak“.

První model CUPRA byl zaměřen na mladé řidiče, toužící po vysokovýkonném vozu, který by v jakékoli situaci nabízel výkony a ovladatelnost sportovního vozu. V průběhu následujících dvou desetiletí byl původní koncept rozvíjen a zdokonalován. Díky tomu je výhled do budoucnosti velmi slibný a „velmi pravděpodobně zahrnuje mnoho překvapení“, která budou i nadále přinášet „úsměv na tvář našich zákazníků a radost z jízdy,“ říká na závěr Isidre López.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků