2,0 l/100 km u sériového Peugeotu 208 BlueHDi: Absolutní rekord ve spotřebě

Nový Peugeot 208 ve verzi 1.6 BlueHDi 100 k S&S vytvořil nový rekord ve spotřebě a vzdálenosti ujeté na jednu nádrž. Rekord byl potvrzen homologací zkušebny UTAC. Na ujetí vzdálenosti 2152 km vozu Peugeot 208 stačilo jen 43 litrů nafty, což znamená průměrnou spotřebu pouze 2,0 l / 100 km. Tento rekord dokazuje vynikající technologickou kvalitu dieselových motorů Euro 6 BlueHDi a jejich příspěvek ke snižování emisí CO2.
2,0 l/100 km u sériového Peugeotu 208 BlueHDi: Absolutní rekord ve spotřebě

Tohoto výkonu bylo dosaženo na konci dubna na zkušebním okruhu Peugeot v Belchamp ve Francii pod dohledem francouzské zkušebny UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Sériový Peugeot 208 s motorem 1.6 BlueHDi 100 k S&S a manuální pětistupňovou převodovkou ujel během 38 hodin 2152 kilometrů a spotřeboval jen 43 litrů paliva. V rámci sériově vyráběných vozů tak nový Peugeot 208 vytvořil absolutní rekord ve spotřebě na dlouhou vzdálenost. Pro dosažení tohoto výsledku se během testu za volantem střídalo několik řidičů po 3–4 hodinách.

Testovaný Peugeot 208 byl ve verzi označené jako „Velmi nízká spotřeba“. Tato verze bude zanedlouho k dispozici v prodejní síti Peugeot. S homologovanou průměrnou spotřebou ve smíšeném režimu 3,0 l / 100 km a emisemi 79 g CO2 / km je tento model světovým měřítkem v rámci  sériových vozů se spalovacím motorem. Pro tuto verzi je charakteristický aerodynamický zadní spojler a pneumatiky Michelin Energy Saver + s ultra nízkým valivým odporem. Tyto hodnoty jsou již samy o sobě výjimečné, ale v kombinaci s dynamickými kvalitami vozu nový Peugeot 208, kterými jsou kompaktnost, lehkost a radost z řízení, nabízejí dostatečný potenciál pro ještě lepší výkony.

Technologie BlueHDI, která exkluzivním způsobem spojuje SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných částic s aditivem, opět dokazuje, že jde o nejúčinnější a nejvýkonnější systém pro odstraňování škodlivin u naftových motorů.

Nový Peugeot 208, který bude od června v prodeji na evropském trhu, nabízí řadu výjimečně úsporných a výkonných benzínových a dieselových motorů. Z hlediska emisí CO2 vykazují benzínové motory mimořádně nízké emise od 97 g CO2 / km, zatímco u naftových motorů je kompletní řada BlueHDi pod hranicí 95 g CO2/ km.

Peugeot významně a rychle snižuje emise CO2 u všech svých vozů. Díky urychlenému rozšíření benzínových tříválcových motorů PureTech a dieselových motorů BlueHDi, novým benzínovým motorům 1.6 THP a převodovkám EAT6 nyní patří 20 vozů Peugeot mezi nejúspornější vozy ve své výkonové třídě z hlediska emisí CO2 (5 motorů PureTech, 3 motory 1.6 THP a 12 motorů BlueHDi).

Tyto motorizace splňují požadavky značky Peugeot z hlediska rozvoje motorů šetrných k životnímu prostředí, které jsou zejména stále úspornější a vykazující nižší emise CO2. Díky environmentální účinnosti vozů Peugeot se skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2014 stala na evropském trhu lídrem s  průměrnými emisemi 110,3 g CO2 / km, přičemž průměr na trhu je 123,7 g. Tohoto výsledku bylo dosaženo bez změn ve skladbě segmentů.

bazar

Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 000 km
Cena: 135 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 95 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 320 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků