20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

Jezdí rychle pouze řidiči drahých aut? Ne tak docela! A kdo jezdí nejpomaleji? Zajímavé odpovědi přinesl britský výzkum.
Seznam kapitol
  1. Nejméně překračující rychlost
  2. Nejvíce překračující rychlost

Jezdíte podle předpisů? Pak se můžete těšit na slevu z pojistného. Tedy pokud žijete v Británii. Tamní pojišťovna Admiral nabízí zvýhodněné ceny řidičům, kteří se řídí zákony.

Podmínkou slevy je však montáž černé skříňky, která sleduje chování šoféra a data následně předává pojistiteli.

Společnost díky tomuto principu získala unikátní informace, které se liší od policejních statistik. Celkem se nyní rozhodla zveřejnit o data z více než 300 000 vozů.

10 nejnebezpečnějších písniček světa. Proč chybí Když se načančám?

10 nejnebezpečnějších písniček světa. Proč chybí Když se načančám?

„Je zajímavé, jaký si můžeme na základě našich interních dat vytvořit obrázek o řidičích konkrétních aut. Překračování rychlosti se například často váže ke konkrétním modelům aut. Také sledujeme trend mezi majiteli levnějších vozů, u kterých je pravděpodobnost překračování rychlosti nižší. Daty nechceme nikoho poškodit, cílem je pouze ukázat, že zde existují určité trendy,“ uvedl Justin Beddows z Admiralu.

Takže: jaká auta o sobě dobrovolně prozradila, že jejich majitel občas přitlačí na pilu více než by měl? A kdo naopak jezdí nejpomaleji? Možná budete překvapeni! Vezmeme to od nejpomalejších.

10. nejpomalejší: Fiat Stilo

I když měl potenciál, kompakt od turínské automobilky nakonec na trhu příliš neprorazil. Možná, že na tom měl svůj podíl viny i vzorně spolehlivý, ale už na přelomu milénia slabý základní motor 1.2. Zrychlení na stovku za téměř 14 sekund příliš příležitostí k prolamování limitů nedává. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ojetý Fiat Stilo MW 1,6i: přehlížený Ital (test)

Ojetý Fiat Stilo MW 1,6i: přehlížený Ital (test)

9. nejpomalejší: Ford StreetKa

Že skončí tento kabriolet pro lepší mládež mezi nejpomalejšími? To bychom nečekali — vždyť jeho podvozek patřil k autům, která razila pověst o Fordech, jako skvěle jezdících autech. Možná, že mladí raději stáhli střechu a kochali se krajinou. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Streetka: slunce nad hlavou (test)

Ford Streetka: slunce nad hlavou (test)

8. nejpomalejší: Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo bezesporu předběhl svoji dobu. O tolik, že jej v době uvedení na trh málokdo pochopil - třeba třílitrová spotřeba v roce 1999 zajímala maximálně pár nadšenců. A to motor 1.2 TDI není nejpomalejší - stále zrychlí na stovku za 14,5 s. Základní benzinový litr zrychluje ještě o 3,5 sekundy pomaleji a rozjede se jen na 152 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vaše foto: Jak rychle jezdí "třílitrový" Volkswagen Lupo?

Vaše foto: Jak rychle jezdí "třílitrový" Volkswagen Lupo?

7. nejpomalejší: Nissan Pixo

Že vám jméno Nissan Pixo nic neříká, ale tvary jsou povědomé? Jedná se o dvojče Suzuki Alto, které se prodávalo právě v Británii. Patřilo k tomu nejlevnějšímu na trhu. A také nejpomalejšímu - litrový tříválec s výkonem 50 kW auto rozhýbal jen na maximálních 154 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Suzuki Alto: houževnatý pidižvík

Test Suzuki Alto: houževnatý pidižvík

6. nejpomalejší: Chevrolet Matiz

Víte, proč původní Daewoo Matiz vypadal překvapivě k světu? Vynikne to, zvláště když jej porovnáte s dalšími korejskými auty z roku 1998. To si takhle jednou Fiat objednal u Giugiara kostýmek na připravovanou Pandu, jenže pak si to rozmyslel. Pánům v anglickém vývojovém centru Daewoo se ale návrh líbil, tak vzali mechaniku Tica a na karoserii ji napasovali. V Číně se tohle autíčko s maximálkou 144 km/h prodávalo do roku 2012. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech

5. nejpomalejší: Honda HR-V

Určitě víte, že zkratka SUV znamená v překladu sportovně-užitkový vůz. Zákazníci Hondy se tím ale nenechávají zviklat a patří k těm, kteří nejvíce dodržují předpisy. Přitom i základní motorizace HR-V nabízí výkon 96 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda NSX dorazí nejen jako ostřejší Type-R, ale také jako roadster

Honda NSX dorazí nejen jako ostřejší Type-R, ale také jako roadster

4. nejpomalejší: Daewoo Kalos

Zatímco vzhled Matizu lze i po letech hodnotit jako zdařilý, u Kalosu si tak jisti nejsme. A to na jeho boku také najdeme znáček Italdesignu. Auto vyráběné od roku 2002 se prodává v Mexiku dodnes. A pozor! Jednu dobu dokonce vznikalo na Ukrajině jako ZAZ Vida. Kalos vždy stál trochu mimo střední proud a zrovna nepřitahoval zlobivé. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
130 koní: Daewoo Kalos 1.4 16V s kompresorem

130 koní: Daewoo Kalos 1.4 16V s kompresorem

3. nejpomalejší: Hyundai Amica

A máme tu další britskou specialitu - i když ne tak docela. Jde pouze o přejmenovaný Atos. Mimochodem - víte, že v Mexiku se prodával jako Dodge Atos? S litrovým motorem udělal stovku za patnáct vteřin a rozjel se na 160. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hyundai Atos Prime: mini do města (test)

Hyundai Atos Prime: mini do města (test)

2. nejpomalejší: Fiat Seicento

Není divu, že druhou příčku mezi vozy nejméně překračujícími rychlost obsadil tento Fiat. Vždyť jeho základní osmistovce trvá rozjezd na stovku předlouhých 18 sekund a maximálku má jen o čtyřicet kilometrů v hodině vyšší. To je nejméně v našem výběru. Vysloveným trhačem asfaltu nebyla ani verze Sporting, která se mohla pochlubit silnější jedenáctistovkou o výkonu 40 kilowattů, příčným stabilizátorem, a zkrácenými převody. Kdo ji ale vyzkoušel, ví, že jezdila parádně i s minimálním výkonem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Seicento je neprávem podceňované vozítko

Fiat Seicento je neprávem podceňované vozítko

Nejpomalejší: SEAT Mii

A jsme u vítězů. Nejméně podle pojišťovny Admiral chybují řidiči Seatu Mii. Těžko říct, proč se na špici umístil právě sourozenec Škody Citigo a Volkswagenu Up!. Moderní nákupní taška vyráběná v Bratislavě ve své základní verzi dotlačí ručičku rychloměru na stovku během 14,4 sekundy. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat připravuje elektrické SUV Marbella. Základ si půjčí u modelu Mii

Seat připravuje elektrické SUV Marbella. Základ si půjčí u modelu Mii

V další kapitole se podíváme na největší hříšníky.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejméně překračující rychlost
  2. Nejvíce překračující rychlost
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Pick-up jako auto na každý den? Ford Ranger nám připomněl klady a zápory

Ford Ranger

Před tím, než si pick-up koupíte na každý den, musíte počítat s následujícím.

6.  7.  2017 | Milan Lažanský | 5 příspěvků