1800 kg za elektromobilem. Dobrý nápad? Americký pokus přinesl zajímavá čísla

72 komentářů

Zelí
20. února • 13:44

Po brexitu nastane údajně velký deficit v rozpočtu EU. Na pořadu dne je brutální zdanění spotřeby masa a elektrické energie pro dopravu. Takže se na superbudoucnost s elektrokárkama moc netěšte. Na tuto svini se už vaří voda v bruselu. :-D

Jaromír Vegr
18. února • 8:22

2 tuny mi zvýší spotřebu z 18 na 25 kW. Po CH dálnicích, u nás trochu více.

Ďoďo
17. února • 20:39

Blaznivy fElon sľubil v 2020 vypustiť do ulíc million robotaxikov s pokročilym adaptívnym tempomatom po teslovsky nazvany "autopilot".Dufajme,že urady dohliadajuce na bezpečnosť premavky,mu tento šialeny napad zadrhnu inač nastanu  masakre podobne ako v článku.
 https://bigthink.com/technology-innovation/mus... ...

jozka
18. února • 7:27

On uz toho nakecal... tusim, ze pred tremi lety mela Tesla sama prejet staty na Autopilota. A co? A prd...

Adam Žídek
17. února • 19:47

Dvoutunový přívěs tahám poměrně často, a proti běžné spotřebě mi přiskočí tak dvacet procent. U tunového přívěsu spíše palivo šetřím, díky rozumnější jízdě.
Tož tak

Pavel
17. února • 20:22

Tahám karavan za VW 2,0 TDi 110kW po celé Evropě. Bez přívěsu jezdím za 4,7/100 se soupravou 6 - 6,5L. Je to samozřejmě víc než sólo, ale pořád 800km na nádrž.

Driver
18. února • 8:47

Uvádíš to správně, ale máš chybný kontext jestli to je reakce na mě. Musíš zohlednit krouťák a výkon. Kdybys měl dvojnásobné kW a nM (aby se to dalo trochu porovnávat s Etronem třeba právě Touareg V6TDI) tak tam bude rozdíl minimální vlek a bez vleku pořád někde okolo 10L/10L nebo 9/10 a podobně. Rozhodně tam nebude 9/18L. O tom jsem psal.

Jednabedna
18. února • 22:24

Mám za sebou před lety zkušenost s odtahem nepojízdného auta z Itálie. Přátelé mi volali SOS, že se jim rozpadl motor v S-Maxu u Florencie a zaplacená asistence se údajně vztahovala jen na nejbližší servis. Neměli odvahu nechat si měnit či opravovat motor v Itálii. Česká odtahovka jim slíbila příjezd za čtyři dny a cenu 55 000Kč. Tak jsem za Q7 4,2TDI, které obvykle baštilo něco mezi 9-10,5l/100km, zapojil přívěs z půjčovny a vyrazil. Do Florencie jsem s prázdným vlekem dojel za 12l na100km, zpátky s naloženým S-Maxem za 14,5. Takže spotřeba proti sólo jízdě +50%.

iPace
17. února • 16:53

"Použít elektromobil jako pořádný tahač by ještě v dnešní době zřejmě nikoho nenapadlo."divne, znam cloveka co Teslu X pouziva jako auto na tahani aut z Nemecka do CR, a nebude jedinej, Teslu X kde na vleku za ni je dalsi auto, povetsinou spalovak se da na fotkach najit relativne snadno v mnoha provedenichnepsalo se kdysi nahodou i tady na Autorevue o tom jak jistej pan takto s Teslou X jel pro znameho nekde po EU aby ho dotahl do CR s nejakym SUV ktere se po ceste rozbilo?

Martinx
18. února • 9:28

Tahá sem spalováky? No tak to je anti Krist

iPace
18. února • 10:38

ja myslim ze je mu fuk co tahne, pokud na tom vydela, ne kazdej kdo jezdi v elektromobilu ma potrebu to brat jako zivotni kredo, ja mam elektromobil take jen proto, ze se me libi jeho jizdni projev a klid na palube

Ďoďo
17. února • 19:45

Tesle X klesol dojazd v teste s 2 tonovym prívesom na 30% z 520 km.https://eu.detroitnews.com/story/business/autos/2019... ...

Twan
17. února • 18:12

No nevím jestli bych nazval ztrátu skoro 15h jako úspech, viz tento případ kde majitel také plesá nad výkonem. http://www.hybrid.cz/pribeh-funguje-tesla-mode... ... Nehledě na to, že by s tím ošklivým dieselem dal tu trasu jen za čas nabíjení ještě minimálně 2x :-D

iPace
18. února • 10:36

za 15 hodin (z toho 2.9 hodiny na nabijeckach) 1000km, jasne za cas nabijeni bys to dal 2x :-D cim to jezdis ze za 3 hodky ujedes 2000km? i Bugatti Chiron by za 2.9 hodinyktere stravili na nabijeckach mohlo teoreticky ujet jen cca 1400km pokud by porad valilo maximalkou 490km/h :-D

Twan
18. února • 16:12

Jo což to jsem napsal blbost...no ale věc je ta, že stejně ztrácel čas. Za 3 hodiny by ujel dalších 300km MINIMÁLNĚ. Navíc to byla asi hodně pomalá jízda, 1000km se jezdí kolem 8-9 hodin, 500km pravidelnou trasu jsme v módu přelet jezdili kolem 3 hodin...to nezmiňuju že se to kouzlo dálniční přepravy při zastávkách každých průměrně 100km jaksi vytrácí a tvoří to celkem zbytečnou spotřebu navíc. Zkus někdy napsat něco k věci místo chytání se stébélek každý tvůj komentář.

iPace
18. února • 17:15

s vlekem na kterem je dalsi auto jezdis 500km za 3 hodiny jo? to je prumerna rychlost 166km/h ;-) neznam vlek kterej by mel povolenou rychlost vice nez 130km/h, spise se delaji pro rychlost 100km/h ;-) prez Nemecko jezdim vesmes 2 dekady a jeste nikdy se me nestalo ze bych mel prumer vyzsi nez cca 145-150km/h a to i v noci s minimalni dopravoune ja se fakt stebel nechytam, nemam proc, kdys pises takove voloviny co pises ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Twan
18. února • 20:30

hele pořád čekam až přestaneš řešit ty blbosti kolem a napíšeš nějaký přínos do diskuse, jak jsem psal v příspěvku na který opět reaguješ jen tak, že se chytněš nějaké blbosti která s myšlenkou mého příspěvku nesouvisí, tak co řekneš? Teď najdeš pravopisnou chybu nebo co? :D

iPace
19. února • 10:00

ty reagujes na muj post a vetev diśkuze ktery jsem zacal ja, a pises neco o tom s jakou myslenkou co ma souviset? tak si zaloz svoji vetev diskuze a tam si diskutuj nad tvou myslenkou ;-)

Twan
19. února • 21:55

Takže jsi jenom potřeboval napsat, jaký je to super a na argument proti zareaguješ blbostma a řekneš ať si založím vlastní větev :-D GRATULUJU

Martinx
18. února • 9:42

No jo to je Michelin z hybridu. Fanatickej priznivec Elona Muska. Kteremu nakonec vlastnictvi tesly x zhorklo kvuli stale se opakujicim problemum. Jednou se to nem zlomilo a zacalo to pak z nej vsechno uprimne lezt.

TomTom
18. února • 6:54

Takovéhle červené Xko (s Brněnskou spz) jsem kdysi potkal u Trmic, kde se nabíjel, ale nemohl najet pořádně k nabíjčce, takže tam stál jak kokot a vlekem bránil v průjezdu k parkovišti. Naštěstí, když viděl, jak těsně se kolem něj tlačím se starou šunkou, tak mu to pak došlo. Vyjel ven, zaparkoval vozík se Sharanem venku a najel si k nabíjčce tak, že už tam nikomu nevadil.

David
17. února • 15:57

... a ten tažák se vyrábí u nás 😉

Michal
17. února • 12:52

Na obrázku je ale aerodinamický vozejk.Kdyby jeli s běžným karavanem v létě k moři byli by na tom ještě hůře.

Driver
17. února • 12:50

Cituji autora: "1800kg vlek udělá divy i se spotřebou klasického TDI" Rozhodně ne, spíše naopak. Je vidět, že v redakci nemáte žádné zkušenosti. Článek pojednává o přibližně polovičním dojezdu proti udávanému, ano? Pokud se jedná o dálniční jízdu, tak se s TDI stejným vozem dostanete se spotřebou někam, kde běžně jezdíte průměr. Takže pokud budete 1800kg tahat za Supem který žere průměrně v TDI bez vleku okolo 7mi, tak s vlekem a 1800kg jedete taky okolo 7mi litrů a to platí víceméně přibližně pro i pro větší a silnější SUV jako Q5 Q7 Etron atd. S vlekem nemůžete jet rychle a dá se říct, že po dálnici jedete ecorellye na ideální otáčky celou trasu a i mimo dálnice to platí tak, že i když máte řadičku, motor i převodovku ve sportu, tak to řadí pořád ideální otáčky až místy i podtáčí motor jak je dneska běžné a spotřeba je tudíž nízká. ROZHODNĚ NENÍ ANI NÁZNAKEM MOŽNÉ, ABY SE SPOTŘEBA DOSTALA NA DVOJNÁSOBEK A DOJEZD SE DVOJNÁSOBNĚ SNÍŽIL PŘI TOMTO STYLU JÍZDY. Dokonce jsme zkoušeli za Touaregem sem tam dablvlek (na dvě naložená auta, tříosák) a spotřeba byla tehdy řekněme +20% a z 10 to stouplo někam ke 12L, což je hodnota, na to, že ten motor tahal vlastně Touarega+vlek+dvě naložená auta, čili takřka 3 nebo chcete li téměř 4 vozidla, naprostá fantazie. Optikou tohoto testu by musel žrát z 10L průměru 20 s jedním a 30 s dvěma vozidly na vleku :-D Abych byl spravedlivý, v tom testu hraje roli hlavně ten plachťák, který spotřebu zvyšuje při protivětru snad více, než ta váhová zátěž ale pokud neznáme povětrnostní podmínky, tak to nelze posuzovat, pokud nemáme přímý srovnávací dvojtest.

pekr
17. února • 13:49

No já tahám koně (což je 1800 kg nebo trochu víc podle toho jak se nažerou). BMW X5 40d nebo Volvo V70 D5. U každého auta spotřeba vzroste o cca 30%. Je nesmysl tvrdit že spotřeba je stejná. Fyzikální zákony existují. A to člověk s koníky jede hodně pomalu a nesmí moc brzdit a moc rychle do zatáček jinak je umlátí...
Takže stejnou rychlostí by spotřeba vzrostla o dost víc...
Rozhodně ale nafta je levnější než elektrika a nesmysly o tom že je to pohon budoucnosti ať si vykládá partička technicky a ekonomicky nevzdělaných.

Driver
18. února • 8:41

Pekr: cituji Tě: "U každého auta spotřeba vzroste o cca 30%. Je nesmysl tvrdit že spotřeba je stejná. Fyzika existuje" konec citátu. Učebnicový příklad chybně aplikovaných zásadně nepochopených souvislostí. Zatím co běžně jezdíš bez vleku dálnice nad 130kmh, s koňmi těžko. Takže jedeš ideální otáčky a lechtáš plyn. (Pokud to netaháš za benzínovou dacií bez turba) Ten dablvlek jsme měli před asi 15ti lety tehdy byly vleky jen na 80kmh. Nebudu to rozvádět, kdo ví, chápe, školit nebudu, dohledej si to sám. Zásadní u Tebe je to, že plaťák má aerodynamický odpor minimální poprázdnu a naložený autem stále zásadně menší, než plachťák nebo koňák. Poznáš to na aktuální spotřebě v dlouhém rovném tunelu. Jedeš s koňákem +30% jak uvádíš po dálnici, ale v tom tunelu jsi někde okolo průměrné spotřeby bez vleku. Není to přesně takto ale přibližně ano. Bavíme se o dieselech. U benzínu to je jinak a celé to uvádím do kontextu s tím 2x hoším dojezdem a spotřebou Etronu, aby bylo jasné, o čem píšu ;-)

Michal
17. února • 15:33

Na koníky je výška vleku +-3metry takže čím vyšší rychlost tím horší a poskakování někde v koloně s tou váhou taky spotřebe pěkně přidá.Já s obyčejným vozíkem a na něm stůl(trochu vyšší než auto/tak 200kg oboje) a o 2litry vyšší konzum a přitom jízda do 100km/h okreska.

Adamantium
17. února • 15:21

Ono svoje udělá kromě hmotnosti obzvlášť plocha vleku. Je velký rozdíl v tom táhnout auto na valníku nebo tam táhnout koně ve vysoké "krabici". Odpor větru udělá svoje.
S kolegou jsme táhli za oktávkou 2.0 tdi po d1 stroj, který měl asi 300kg a byl na krytém vozíku, kdy výška plachty byla cca 140-150cm. Normálně se jezdí za 5-6/100, nyní si to vzalo 11.

realita
17. února • 11:37

Při spotřebě 47 kWh/100 km a ceně nabíjení u nabíjecích stanic ČEZ 9 Kč/1kWh činí náklady na spotřebu 423 Kč/100km, což je při dnešní ceně nafty 31Kč/litr ekvivalent spotřeby 14 litru/100 km.
Při zatížení ceny elektřiny stejnou spotřební daní jako je dnes u PHM to dělá ekvivalent spotřeby cca 30 litrů nafty. Nádhera.

iPace
18. února • 9:25

opravdu nekdo ceka ze takovej clovek co vyuziva nabijecky CEZ tam nebude mit pausal? jasne :-Dja u CEZ temer nenabijim, u soucasneho auta jsem CEZ nabijecku jeste nevyuzil, takze jsem jen registrovany, a mel bych teoreticky platit 7,5koruny za kWh, pokud bych si platil treba pausal 200 kacek, tedy silenych 2400 korun rocne, tak bych mel cenu za kWh 5,5 koruny, ale prozatim z jakehosi duvodu je mam dojem na CEZ nabvijeckach ted nabijeni zdarma, a to az do konce brezna tusim, normalka a ani tak nemam duvod na ty nabijecky CEZ jet, ikdys je to zadara :-O no uplne sileny toto :-Oale jo jen si to lidi pocitejte nesmyslne z nejakych cen ktere nikoho nezajimaj, my v elektroautech se vam jen smejeme jak hloupi dokazete bejt v diskuzich

jogurt
17. února • 11:54

Elektřina už dávno spotřební daní zatížena je. Jen se to nejmenuje spotřební daň, ale "regulovaná část". Nebo myslíte, že x-desítektimiliardové zisky polostátního ČEZu spadly z nebe díky skvělému fungování firmy v tržním prostředí?
Průšvih současné dobíjecí epochy je v tom, že si nemravným způsobem začínají mastit kapsy operátoři dobíječek. Elektřinu nakupují kolem 1,8Kč/kWh, prodávají ji s přirážkou 350-2000%. Při stejné zlodějně by nafta stála u pumpy 100-280kč/litr.

Pavel
22. února • 20:52

Jenže cena pořízení nabíječek na 150 kWh a cena přípojky na dostatečně kapacitní rozvod jde do desítek i stovek milionů. Takže tu investici musí zákazník zaplatit.

JIg
17. února • 12:03

Elektřinu nakupují za třeba zmíněných 1,8Kč/kWh, kolik však platí za jističe (rezervovaný výkon), vybudování nabíjecího místa na adekvátní lokalitě, mnohem nižší obrátkovost u stojanu oproti tankování tekutých pohoných hmot např. 30 min vs. 5 minut. - což zvyšuje nárok na počet takových míst, stejně tak rezervovaný výkon.

jogurt
17. února • 14:49

To jsou irelevantní argumenty. Nikoho nezajímá, za kolik Benzina postavila čerpací stanici a kolik tam zákazníci odeberou paliva. Nikoho nezajímá, kolik stál supermarket, kde nakupují. Nikoho nezajímá, kolik investoval projektant do své kanceláře.
Většina dobíječek je v režimu maloodběru a poplatky za rezervovaný příkon jim ekonomiku neovlivní. Těch 1,8kč/kWh u většiny dodavatelů (u ČEZ samozřejmě nikoliv) je koncová cena bez DPH, která již zahrnuje dodávku i silovou elektřinu.
V zahraničí (například SRN, Rakousko) je velmi hustá síť AC dobíjecích stanic s 11kW, 2x11kW nebo 22kW. V téměř každé vesnici, na spoustě ulic či na parkovištích. Ty, co se tlačí u nás, tedy DC50kW, 50kWDC+43kWAC, nebo skutečné rychlonabíječky, která je u nás jediná u Berouna, tam hrají menšinovou roli. A místo 750000 - 1,5M Kč tak budují hustou síť stojanů, které se i s online identifikací NFC čipu nebo QR pohybují pořízením kolem 4000€. Plus navíc tam zdaleka nevládne tk šílená povolovací byrokracie a distributor elektřiny musí přípojku realizovat ve dnech, nikoli v měsících až rocích jako u nás. A nabíjení je zpoplatněno vetšinou za minutu, nikoli za kWh. Což dává smysl, nabíječka není parkoviště.

JIg
17. února • 15:13

Tak jistě... stejně tak nikoho nezajímá, že musí být nějaké elektrárny, když přeci doma mám zásuvku.
Nicméně zajímá to ty, kteří do toho musí investovat, nejen do technologie, ale i do ostatních věcí k tomu nezbytných. Nicméně z pohledu uživatele chápu, že by se každému líbilo aby to někdo JINÝ na své náklady vybudoval a pak zadarmo provozoval, aby ON mohl za levno kdekoliv nabíjet.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
17. února • 15:31

To je nesmysl. Doma budete wallboxem nebo obyčejným kabelem nabíjet podle tarifu, jaký máte, za 2,30 až 4 Kč za kWh. Není žádný dúvod, aby to u nabíječky bylo 5x dražší. Tedy zatím tím duvodem je zlatá horečka budovatelú dobíječek. To rychle přejde a ceny respektive obchodní přirážky se dostanou do standardních dimenzí.

Vlada
18. února • 0:58

Omyl milej zlatej, elektroauta se vybavuji elektronikou ktera pozna zdali dobijite nekde jinde nez u dobijeci stanice a auto Vam nedobije dokud nejdriv nezaplatite kreditkou spotrebni dan. Siemens tyto jednotky uz otestoval a vyrabi je. Az prijde do sbirky zakon tak staci jen odeslat info do auta a auto vam rekne jestli mu tahle stavicka smakuje protoze je spotrebni dani a nebo nesmakuje a auto nedobije

jogurt
18. února • 13:46

To si pletete dojmy a pojmy.

JIg
17. února • 16:17

Není to nesmysl. Stejnou logikou by se dalo argumetnovat v hospodě proč je tam pivo dražší než když si ho koupím v samoobsluze. Protože nemám jen samotný produkt, ale mám v tom i servis, který prostě něco stojí. Resp. opět hosta nezajímá že hospodský musí tu nemovitost zaplatit, vybavit a provozovat tedy zajistit personálně a ten zaplatit. Stejně tak musí platit nějaké daně, atd atd.Tedy přestože dobíjecí stanice stojí relativně málo, tak je třeba nějaké pojištění, nějaké daně, nějaká správa, nějaká údržba, výměna zničených či opotřebovaných částí, vybudování zázemí, vybudování odpovídají komunikace, osvětlení, a samozřejmě také nějaký zisk provozovatele - resp. proč by jinak nesl podnikatelské riziko, investoval do toho svůj čas, energii, prostředky .... Resp. když je to takový zlatý důl jak naznačujete, tak být Vámi, rozhlížím se po příhodném místě a co nejrychleji buduju nabíječky.

jogurt
17. února • 17:03

Zkusit to můžete, ale nic nevybudujete. ČEZ distribuce vás připojí za rok a půl, erár vás vykostí na byrokratické samohaně a než se toho vzpamatujete, bude konkurence a ceny budou klesat.

Tomáš Fuk
17. února • 20:15

Srovnání dvou prodejců Audi, 20km od sebe jeden pustil do areálu ČEZ s jeho nabíječkou 4x50kw. Za 2 mesice byly stojany v provozu. Druhý chce svou. Ceka na pripojeni rok a půl.

Twan
18. února • 1:32

Taková je česká realita podnikání.

Twan
17. února • 16:20

To je ten rozdíl mezi světem a českou mentalitou. Co si myslíš, že ti to žereme ty tvoje sra*ky? V německu stavěli před lety nabíjecí stanice i uprostřed ničeho, i když tam nabíjela 2 auta za týden. Protože to berou jako službu, ne jako bussiness. Jdi brečet jinam chcípáku, kvůli takovým jako ty to tu takhle vypadá ;)

JIg
17. února • 16:27

:))))) ááá socialistický zrmrd, co sám zadarmo nehrábne, ale od ostatních to čeká jako povinnost, že.

Twan
17. února • 17:01

Ty jsi přesně ten chudák na kterého jsem tě tipoval ;) Co to meleš za hovadiny? Teď jsem koukal jak se prodává kWh za 63,-... to máš sakra drahý náklady, ještě nějakou pohádku k tomu přidáš?

Twan
17. února • 17:48

Anglie: 11 Kč/kWh Německo: 10,50 Kč/kWh Čechy: 63 Kč/kWh... abych nekoukal jen na určitého šmejda, tak v ČB se dá dobíjet i za 4Kč, ale podle nedohledatelnosti údajů zřejmě hoodně pomalu. Nebo za 9 rychlejší nespecifikovanou nabíječkou, případně 11 střídavým proudem, samozřejmě za rychlonabíjení příplatek. 50-175kWh se zdá být v cizině standart, eon bere 50kWh variantu jako rychlou...takže si to shrneme, korektní demokrate nebo co jsi. Ceny vesměs stejné nebo vyšší než v zahraničí pro lidi s hruba polovičním až třetinovým příjmem, tahání údajů při nesmyslných registracích, pomalé nabíječky a u toho plná huba keců o nákladech. To zní tak nějak česky šmejdsky, viď ;)

JIg
18. února • 7:12

Možná kdyby jsi četl nač se vůbec nereaguje, tak by jsi se nemusel dál ztrapňovat. Reagoval jsem - a od toho diskuse vznikla - na příspěvek v němž se pisatel podivoval, že provozovatel prodává za 350% nad údajnou nákupní cenu 1,80 za kWh . Já jsem psal v podstatě to, že se to nedá provozovat jen za náklady, ale že se díky údržbě a jiným investicím se musí dát smysluplná přirážka (většinou adekvátní investici, místu a dalším okolnostem). (pokud ta nabíječka není součástí marketingu např. u obhodáku, což nelze u rychlonabíječek kolem dálnic, dále je také podstatný rozdíl když se někde přetaví stávající parkovací místo v nabíjecí nebo když se buduje velkokapacitní nabíjecí stanice). Tedy 1,80 CZK navýšeno na 350% je kolik? (napovím, je to méně než tebou udávané hodnoty v UK či DE)... to jen pro úplnost, aby bylo jasno jakou cenu jsem začal obhajovat.

Twan
18. února • 15:54

Doporučil v první řadě předejít ztrapňování sama sebe.... To jsi se chytil zrovna té minimální ceny za kterou budeš nabíjet 2 dny.. No a na tu realitu reaguješ čím? To má jaký důvod, taky se platí zaměstnancům co to spravují 50K měsíčně? Nebo kam se to ztrácí??

realita
17. února • 12:03

Ano, daň na elektřinu tam skutečně a počítal jsem s ní. Ale vidět to není, protože na rozdíl od spotřební dani pro PHM činí komických 0,028 Kč/1kWh.

Vlada
18. února • 0:53

Nebojte az si dost ovci koupi alekromobil, stat na el do aut napali 100% spotrebni dan jako je tomu u pohonych hmot, stat je zlodej a nevydela ani kacku, ma jen to co ukradne svym obcanum.

Nojono
17. února • 14:37

Nepochopil jste. Daň za elektřinu je to poslední, co koho zajímá. Daleko vážnější je skrytá daň v absurdních poplatcích za dopravu elektřiny, kterou světe div se reguluje stát ve prospěch svého ČEZ Distribuce. A ty jsou vyšší, než cena elektřiny samotné.

Woyta
20. února • 17:22

A přenosová síť spadla z nebe? Stavba , údržba, řízení.Je sice pěkné, že máte doma levnou elektřinu ale pokud pojedete dál a budete potřebovat nabíjet na dálnici, pak 1kw může stát i 20kč. Pak jde ekonomika provozu rychle do haje.

Alternativa
17. února • 16:00

Pokud jsou nyní ty poplatky za dopravu elektřiny tak absurdní ve prospěch ČEZ Distribuce, bylo by levnější, kdyby se elektřina rozvážela podobně, jak je popsáno v článku, tedy v baterkách na přívěsných vozících tažených elektromobilem? ;-)

JIg
17. února • 11:27

Sotva 4 nabíjení do plných či 5 půlhodinových do 80% během cesty (za předpokladu že na začátku má plně nabito) .... to musí chtít každej :)

jogurt
17. února • 11:55

Pořád jde o první generaci EV s Li-Ion. Za pět let to bude jinak.

Martinx
18. února • 9:21

Mě fascinuje jak fandové ev mluví o tom co možná někdy bude aby zamluvili to co je.

jogurt
18. února • 13:44

A co by jako bylo? Na trhu je nabídka elektrických aut od nákupních tašek po SUV a dodávky. Je kde je koupit, je jak je nabíjet. A jejich nabídka roste. Totéž platí o PHEV, ty dnes pokrývají celé spektrum velikostí a výkonů, nabídka roste. A stejně tak u fosilů. Audi u nich kompletně přechází na MH verze, ostatní se postupně přidávají. Jediné, co zatím kulhá, jsou e-cell vozy. Nechápu, s čím máte problém. Nabídka se rozšiřuje, každý si může vybrat, co mu vyhovuje a na co má. Od sekaček na trávu po dvanáctiválce.

Martinx
18. února • 22:27

Já o koze, ty o voze. Ale seš jogurt, nedá se od tebe čekat příliš.

jozka
18. února • 14:22

Ze by se sekackami na travu za cenu dvanactivalce?

petr r. (petrumr)
17. února • 18:37

jak jinak? E-tron u američanů propadl a v evropě též, tak zrušili výrobu nebo za 5 let bude e-tron II??

Jiří
18. února • 0:44

Propadl? A proto jsem musel na e-tron čekat skoro 6 měsíců? :D Jste odborníkem i na jinou oblast, kde umíte takto ukázkově nabíhat na vidle?

petr r. (petrumr)
18. února • 19:04

jirko, no a? Já mám auto taky co motor se už nedělá, je jedno v čr a čekal jsem 4 měsíce a 8 dní od zálohy.

Martinx
18. února • 9:22

Tak snad ta nizká prodejní čisla si umíte najít sám ne? Vydělal jste na etron tak snad nejste úplně blbej.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MDA
20. února • 12:03

E-tron v lednu 2020 Německo 572ks, Norsko 902ks,Nizozemsko 107 ks, atd....

Ota
18. února • 8:37
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
18. února • 13:37

Nezastavilo, omezilo. Protože není dost baterií. Stejné bloky používá Jaguar a ten musel zastavit výrobu úplně. A ve prospěch Audi se musel obětovat i VW, takže se odkládá výroba ID.3. Celý problém není na straně automobilek, ale polské továrny LG Chem Wroclaw, která nezvládá výrobu bez kvalitativních minelů.

jogurt
17. února • 18:39

Na tuhle pitomost jste přišel jak?

petr r. (petrumr)
18. února • 19:01

četl jsem to na čtk a HN.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
18. února • 19:50

četl jste špatně

JIg
17. února • 13:04

... a proto EU nařídila od letoška pokuty za spalováky už od letoška. To dává smysl.

JIg
17. února • 13:07

omluva za tatarštinu....

41
17. února • 12:08

:-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud