1800 kg za elektromobilem. Dobrý nápad? Americký pokus přinesl zajímavá čísla

Audi e-tron má kapacitu baterie 95 kWh, využívá ale jen 84. Jak daleko dojede, když za sebou táhne 1800 kg?

Použít elektromobil jako pořádný tahač by ještě v dnešní době zřejmě nikoho nenapadlo. Některé z bateriově poháněných vozů jsou však tažným zařízením již vybaveny, tudíž by s tím neměl být problém. Jak se s tím tedy jeden z nejsilnějších elektromobilů na trhu popere, si vyzkoušela skupina dobrovolníků v Americe.

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Tažným koněm se stalo Audi e-tron, za které zapřáhli přívěs o hmotnosti 1800 kilogramů, tedy o maximální kapacitě tažného zařízení. V přívěsu byl naložený první moderní elektromobil na světě - GM EV1 z roku 1996. Vůz se vezl z oklahomského města Tulsa do Austinu v Texasu, kde měl být předmětem show youtubového kanálu Fully Charged.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Trasa byla dlouhá 812 kilometrů, počasí bylo deštivé a průměrná teplota se pohybovala lehce nad nulou. Při cestě se velké SUV nabíjelo výhradně na 150kW nabíječkách, které jsou schopny doplnit do vozu 80 % kapacity baterie za půl hodiny. V plném zápřahu vydržela posádce 95kWh baterie na 177 kilometrů.

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Pokud si tedy vezmeme dojezd dle evropské metodiky WLTP (411 kilometrů), byl finální dojezd hluboko pod polovinou. Při americkém cyklu EPA (329 kilometrů) pak přes polovinu. Průměrná spotřeba plně zapřaženého Audi e-tron byla dva kilometry na jednu kWh. V přepočtu na WLTP normu byla tedy oproti nezatíženému stavu dvojnásobná.

První jízda s Audi RS Q8: Urusu dýchá na krk, největší zbraň je ale nepodstatná

První jízda s Audi RS Q8: Urusu dýchá na krk, největší zbraň je ale nepodstatná

Další data bohužel nejsou dostupná, nicméně obrázek o funkčnosti bateriového SUV v plném zápřahu si udělat můžete. Nutno podotknout, že téměř dvoutunový vlek udělá divy i se spotřebou klasického naftového tahouna.

Galerie doplněna o naše fotografie Audi E-tron.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků