1.6 FSI ve Škodě Octavia: pro každého drahý, pro někoho úsporný (test)

80 komentářů

Jirka
24. ledna • 3:52

Mame doma 1,6 FSI s automatem, dnes je autu 10 let, najeto 100 000 km. Za celou dobu zadna zavada, pouze pravidelny servis. Olej menen v motoru kazdy rok. Ohledne projevu. Ano pri startu ma motor hruby chod, po ohrati tento projev zcela vymizi, za provozu potom jiz tiche auto, s dieselem nesrovnatelne tissi. Ohledne benzinu 95 a 98. Tankuji prakticky vyhradne 98. Mam dlouhodobe vyzkouseno ze spotrba klesne cca o 0,3-0,5 l/100km. Takze jeden jiste neusetri na nizsi spotrebe paliva, ale pokles spotreby zhruba pokryva vyssi cenu 98oct. benzinu. Co je vsak podstatne, s 98 ma motor citove lepsi chod a vzdy kdyz jsem natankoval 95, bylo to znat prave ve zvukovem projevu. Napr. s otevrenou kapotou je jasne poznat na volnobeh,ze motor s 95 je takovy nepravidelnym chodem, 98 benzin ma velmi pravidleny a tissi chod. Takze osobne si myslim, ze tankovani benzinu 98 se projevuje az nasledne predevsim v delsi zivotnosti motoru, ktery proste pracuje s 98 benzinem za optimalnejsich podminek. Jinak, kdyz se auto nalozi, tak to rozhodne neni zadny zavodak, je to auto pro rodinu. Jinak automat ma 6 stupen, coz je podstatna vyhoda oproti manualu, predevsim na dalnici. Kdyz se jezdi mimo dalnice po okreskach a silnicich prvni tridy, tak je spotreba okolo 6l, na dalnici do 130 kolem 7,5-8l, kdyz jedu 160, tak uz leze spotreba i na 10-12 l/100km, podle nalozeni auta. Kdyz clovek jezdi slusne, tak i spotreba je velmi slusna, kdyz se to honi, tak je spotreba znacna.
Osobne bych doufam, ze auto vydrzi co nejdele, maximalni spokojenost.

Martin
2. ledna • 19:16

Loni v dubnu jsem koupil O2 rok 2007 1,6 FSI (BLF), najeto 169kkm. Hned jsem změnil interval výměny oleje z long-life na pevný 15kkm/rok, což úplně přesně vyhovuje mému ročnímu nájezdu. Teď mám najeto cca 200 kkm a musím říct, že jsem velmi příjemně překvapen - spotřeba v létě 6,1 v zimě 6,5 spotřeba oleje minimální. Dynamika motoru mírně lepší než 1,6MPI (tankuji benzin 95). Rozvody i vodní pumpa zatím původní....(při startování žádné pazvuky, vše vypadá OK...) Najde se tu někdo s podobným nájezdem, můžu očekávat nějakou nenadálou zradu?

Agnet2236
7. července • 10:56

S 1.6 FSI jezdim uz rok. kupoval sem s najezdem 248 tis. km a maximalni spokojenost. Za studena to ma obcas tvrdsi zvuk ale nicemu to nevadi a co sem zjistil tak se skrz to meni napinak retezu, rozvody se nedelaji neb je tam retez ktery by mel vydrzet zivotnost motoru. Krom bezne udrzby (olej, brzdy, apod. ) zlobila jen zapalovaci civka na 4. valci takze vymena. A nechal sem dodelat tempomat, nejak mi tam chybel. Mam najeto uz pres 15. tis.a nemuzu si stezovat, jen klima letos pujde na doplneni.

špion
27. května • 10:32

tak si zkontrolujte a nebo rovnou vyměnte řetěz,Měli jsme jej uvolněný a sedřel i ozubení.Projevovalo se to jako pocukávání,všude říkali,že je to cívkami,ale i po jejich výměně motor pocukával. V servisu říkali,že u nějaké serie z výroby byly použité řetězy z nekvalitního materiálu. Oprava za 20 tis a to má najeto 150tis km.

petr
15. května • 8:52

Právě v těchto dnech kupují 1,6FSI, jezdim sní asi týden a mám spotřebu 6- 7 litrů ,zatím jsem natankoval na OMW 98 ku tak uvidíme ,vyměnil jsem kompletně filtry i olej (OMW 5W-30) ,zatím jsem nadšený a kombi je kombi :-)

kobol
28. listopadu • 14:30

Může někdo z vlastní reálné zkušenosti srovnat 1.6 FSI s 1.8 SCi od Fordu?
Třeba pan Broža?

http://www.autorevue.cz/automobilka/Ar.asp?ARI=2720&CHID=3&EXPS=&EXPA=
Doplněno: Před návratem vozu jsem urazil 190 km po dálnici D1 s tempomatem nastaveným na 145 km/h; průměrná rychlost činila 133 km/h. Spotřeba se pak ustálila na 7,8 l/100 km, přičemž jsem jel neustále na šestku a podřazoval jsem tehdy, když mne někdo zpomalil pod 120 km/h.

počtář:-)
15. listopadu • 1:12

Ať počítám, jak počítám, v odstavci Převody mi ty čísla nějak nesedí. Jestliže na 4-ku při 80km/h motor točí 2800 ot/min., tak při 100 km/h by to mělo být 3500, při 120 km/h 4200 a při 140 km/h 4900 ot./min. U "trojky" čísla sedí... Kde je problém, v mé kalkulačce..?
80: 2 - 5800; 3 - 3800; 4 - 2800; 5 - 2250
100: 3 - 4700; 4 - 3600; 5 - 2800
120: 3 - 5700; 4 - 4300; 5 - 3400
140: 4 - 5050; 5 - 4050

737888840
14. listopadu • 18:01

Věřím jen takové statistice,kterou si sám sflalšuji,a neudělá to za mne někdo jiný.Nikoho z ničeho nepodezírám,ale jestli někdo tvrdí,že benzínová motorizace žere vpodstatě téměř tolik co dieselová,nebo dokonce méně,tak už dál nečtu! Teoreticky i prakticky se dá takového výsledku dosáhnout,ale jestli využívám běžného jízdního režimu,což je úsporná jízda na hranici rychlostních limitů(dálnice tachometrových140) plus sem tam nějaké zácpy v městech,na displayi neustále nastavená teplota,která mi vyhovuje=klima běží cca polovinu roku,světla a jiné "zvyšovače spotřeby" sem tam razantní zrychlení z důvodu rychlého a bezpečného předjetí.. pak NIKDY FSI nemá nižší spotřebu než TDI,ačkoli je pravda že nejslabší verze TDI není v praxi tak úsporná,pokud chcete jezdit do zahraničí a v SRN někde jezdit "neomezeně" pak zjistíte,že TDI103KW je tak akorát,ale ne moc! A s FSI při 190kmh? Se ani neptejte kolik to má otáček a kolik to žere...

Bobb
17. listopadu • 0:06

Musim se pridat, FSI je jiste vynikajici hi-tech motor, ale na TDI proste nema (pokud neni kriteriem c.1 beh motoru a nevadi mu dieselovy projev sily - silny zatah a nazadar). FSI je usporne pouze v ustalenem a jednom jedinem rezimu, zatimco TDI naopak musite drtit aby "zralo" vic. Kuprikladu u zdejsiho testu Toleda 2.0 FSI me prekvapil zaver "Upřímně řečeno mě nenapadá jediný důvod, proč dávat přednost dvoulitrovému TDI." Testy na auto.cz jak v pripade Octavie tak Toleda naopak jasne uvadi, ze spotreba je vysoka, osm devet litru. S FSI se da jiste jet usporne, ale je problem dostat se dlouhodobe kazdodenne na dostrel rozdilu dvou litru od TDI! (pozn. - nevlastnim TDI a sel bych do FSI, ale s vedomim ze za to dam x litru/100km navic)

737888840
19. listopadu • 21:44

Tady opravdu konečně někdo tvrdí něco,co má skutečně podloženo vlastními skušenostmi,a není o přesvědčen o něčem,co je nereálné v BĚŽNÉM provozu.Mohu se pod toto také podepsat,a ještě dodám,že ten kdo má naleštěné FSI s ALU koly v garáži a jezdí MHD,ASI NIKDY NEPOCHOPÍ JAK JE MOŽNÉ,ŽE SE MOHOU NĚKDY VRÁTIT PENÍZE VYNALOŽENÉ NAVÍC PŘI KOUPI ***VÝKONNÉHO*** DIESELU. (Přímá úměra u těžších vozů,pokud je slabý výkon,je vyšší i spotřeba,týká se to např různých výkonových variant téhož motoru)

Ron.Jeremy
14. listopadu • 20:55

Á, další, co je schopen tvrdit, že pojede s TDI za 2,5l/100 tam, kde benzín pojede za 12,5l/100.
Probuď se, asi jsi z benzínových aut jel naposled Moskvičem.

XES
14. listopadu • 11:33


Ja jsem zakoupil pred rokem 1.6 MPI. Jako skladovku za dobrou cenu. FSI v te dobe jako skladovka nebyla. :(
Vcera jsem jel Liberec - Praha 5,7 rychlost 110-120 km/hod.
Chorvatsko tam 6,5.

Nemuzu si stezovat, ale kdyz clovek najede vice tak i takto prizniva spotreba je moc. :) TDI by bodlo. :)

Honza B.
14. listopadu • 10:58

Jako jel p.Janda do K.Varů, jezdím tam já několikrát za rok k rodičům.
Mám Octavii 1.8Turbo (bez tempomatu) a při pohodové jízdě ( do 100km/h mimo obec a do 120km/h na autostrádě )
jezdím běžně za 5.5 l/100km. Nijak se nevleču, průměrná rychlost je okolo 75km/h.
Rekord mám 4.8 l/100km, ale to je otravná jízda 80km/h, na druhou stranu jsem jednou hodně spěchal,
průměrná rychlost 106km/h a spotřeba 7.4 l/100km.
Takže věřím p.Jandovi, že při běžné jízdě se dá v pohodě jezdit pod 6 litrů (mimo město).
 

Mulder
14. listopadu • 9:24

"...za celou cestu mě předjelo asi pět aut. Při dlouhodobém udržování konstantní devadesátky..." ))))

Mulder
14. listopadu • 9:31

jo jeste jsem chtel dodat - to musela byt ale hodne hluboka noc

Rak
14. listopadu • 23:48

Těch pět aut by mě taky zajímalo, jezdím tuto trasu dvakrár měsíčně tam a zpět a s devadesátkou by mě předjel každej kamion, co jich tu přes den jezdí mraky. Cestovní rychlost na týhle silnici je nějakých 100 - 120 km/h v úsecích mezi vesnicema, aby člověk někam včas a v pohodě dojel. Jinak nepředjede ani Avii díky stálým autům v protisměru. To by ovšem za zmíněných 5,3 l/100 km nebylo... Takhle se jezdit prostě nedá...

Diamant
15. listopadu • 21:03

Zaujímavé, že drvivá väčšina kamiónov má obmedzovač na 89 km/h.

mfilip
14. listopadu • 8:58

.

Já I.
14. listopadu • 8:41

Nevíte někdo jak je zpřevodována ta 1,6 FSI v Golfu s šestikvaltem? O kolik je šestka v golfu delší než 5 v O2?

Mario
14. listopadu • 7:49

Ahoj ja shodou okolností mám O2 1.6 FSI liftback a s článkem musím souhlasit!!! Hlavně s panem Jandou. Motor je opravdu o DOST uspornější než 1.6 MPI kterou jsem měl v předchozi O1. Má dlouhodobá průměrná spotřeba je s FSI 6,1 L/100 km s N95. Občas mu dám nabumbat i N98 a to je pak spotřeba ještě nižší. Mám vyzkoušeno, že na 100 km trase spapá motor s N98 o 0,6 L méně než s N95. (měřeno na stejném useku 100km trasy s identickým počasím i s podobným provozem). Jinak je FSI ve 2000 ot. o poznání živější než MPI a i hluk se mi zdá nižší, ale jen o maličko! FSI hlavně když je studené hodně "bručí" v rozmezí 1800 - 2200 ot/min. Jakmile se motor zahřeje, tak už nic není slyšet! Těch 40 000,- se určitě vyplatí si připlatit ale nechcu vás přesvědčovat!

PETR
16. února • 14:52

1,6FSI zaručeně jezdi lepe a ma menši spotřebu na98.Ale když spočitaš o kolik víc zaplatiš za 98 tak jsi na tom stejně jak 1,6MPI .FSI ma předepsano 98 jak RS.1,6MPI se da čipnot za 4000kkčč na 85kw a ma spotřebu stejnou ne li menší na95 než FSI.

Petr
24. června • 20:58

Souhlasim! Mam 1.6 MPI cipnutou a jezdim na dlouhodobou spotrebu 5.6l. Kdyz jedu trat nad 100km bez problemu pod 5l s prumernou rychlosti okolo 74km/h. ( bez dalnice).

be be
13. listopadu • 14:55

Jste truhlikove.Pisete jak jste usporni s benzinakem, ale sourate se s nim 90.Ale pokud jste nuceni na to slapat jste se spotrebou nekde jinde.Normalni je s 1,9 nafta  130-150 dalnice za 5,5litru.Myslim si, ze o tom nafta hlavne je.

Brus
13. listopadu • 16:20

vtipalku... pri 130-150 prumerne rychlosti na delsi trase nemas sanci udelat tu spotrebu... a navic je hodne velky rozdil mezi 130 a 150.
 

Jezevcik
13. listopadu • 19:12

No, pokud je to skutecne mysleno jako PRUMERNA rychlost, tak to by skutecne sla spotreba vyrazne vyse. Prumerna rychlost 130 znamena jet vzdy kdyz to jde 160+, Prumerna rychlost 150 je podle me v beznych podminkach s TDI spise nedosazitelna, zejmena na delsi trase na ceskych dalnicich.

Kokos
13. listopadu • 20:38

souhlas, udelat dlohodobe prumer na dalnici 150 km/h je u nas skoro nemozne
zrejme to pisatel myslel tak, ze jede dle aktualnich podminek a kdyz je volno, tak jede mirne pres limit,tak jako ja (tj. 130-150)
s O1 74kw TDi pokud to po dalnici nezenu a jedu max. 150 bez nejake uporne akcelerace,tak se pod tech 6 l nafty na 100 km dostanu v 90% jizd

Brus
13. listopadu • 20:48

tak to jo, takhle tomu verim

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
be be
13. listopadu • 21:50

Ahoj za toho truhlika se omlouvam :o).Jinak jsem nepsal, ze ujedu trasu prumernou rychlosti.Myslel jsem aktualni spotrebu.Jen jsem vsim chtel rict, ze s naftou se da za relativne mensi peniz provadet zrychleny presun, kdyz je potreba.Mej te se pekne cauky.

Kokos
13. listopadu • 22:14

pochopili jsme to , 1.6 FSi je dobry motor, o tom zadna,pro lidi,co to nemaji potrebu honit po dalnici je 1.6 postacujici, pokud maji cit pro motor a trasu, tak je i usporny, jak nam pani recenzenti predvedli
nicmene, porad je prumerne TDi "odolnejsi" proti vysoke spotrebe, nez motor FSi, nemel jsem nikdy moznost jet v aute s timto motorem,ale mel jsem moznost jezdit s O1 s 1.6, a pri dalnicnich presunech jsem s TDi vzdy docilil mensi spotreby, nez s benzinem
to ovsem neznamena, ze benzin zavrhuju, pro lidi co najezdi mene nez 15k rocne a po dalnici jedou 2x rocne na dovolenou je benzin myslim stale vhodnejsi a snad i financne unosnejsi, sam bych si jej take poridil (turbo-chrochta VW memu uchu prilis nelahodi,ale ekonomicky faktor pri mnozstvi najetych km rika jasne, budes jezdi v uhlaku

Jezevcik
13. listopadu • 22:43

"pro lidi co najezdi mene nez 15k rocne a po dalnici jedou 2x rocne na dovolenou je benzin myslim stale vhodnejsi a snad i financne unosnejsi,"

- no, ze je pro takove lidi benzin vhodnejsi, to je jednoznacne. Ale pokud to vztahneme k testovanemu vozu, tak sice jsem se nedival na ceny, ovsem pokud vyjdu z udaju v clanku, tak rozdil mezi FSI a TDI je 10 tis. Kc. A v takovem pripade by podle me i pro lidi ktere popisujes bylo vhodnejsi TDI .

Kokos
14. listopadu • 7:26

to mas pravdu, ja clanek mco nestudoval z hlediska cen a vzajemne srovnatelnosti, pokud jde opravdu jen o 10k Kc, je mozne rici, ze TDi je dobra alternativa
je treba vsak vzit do uvahy i jine faktory, nez jen cenovy rozdil v nakupni cene a spotrebe paliva, jde tu po take o servisni prohliky, zakonne pojisteni, havarijni pojisteni, cena pri naslednem prodeji apod. a pokud si zakaznik udela solidni ekonomickou rozvahu na cca 5-7 let dopredu, tak se hned ukaze, co je pro nej vhodnejsi
z hlavy nebudu spekulovat,ale myslim,ze to bude hodne individualni

Marek71
14. listopadu • 15:16

A potom sú ešte aj zákazníci, ktorí preferujú kultivovaný chod a ticho v kabíne a tí by zrejme nesiahli po TDi, ani keby bola cena rovnaká s 1.6 FSI.

Ja sám mám diesel, relatívne tichý ( dCi ), ale u ďalšieho auta budem voľbu motora zvažovať aj s ohľadom na akustickú pohodu vnútri. Ušetrené peniaze za palivo sú fajn, ale nie je to všetko...

PS: Momentálne jazdím cca 5.000 km mesačne.

Diamant
15. listopadu • 21:01

Ja patrím presne do tej istej skupiny. Tiež zastávam názor, že úspora nie je všetko. Ja preferujem kultivovaný chod, nízku hlučnosť a záťah odspodu. Týmto kritériám asi najviac vyhovuje 2,0 FSI.

Petr Broža
15. listopadu • 21:08

Souhlas. 2.0 FSI je jeden z nejlepším motorů své kategorie.

asimov
29. listopadu • 16:05

Motory v Accordu 2.0 VTEC (základ s 110 kW, žádný TYPE-R) a 156 2.0 JTS mi v každým případě přijdou mnohem živější za všech podmínek než 2.0 FSI v O2. Spotřebu sem neporovnával, ale propastný rozdíl to rozhodně nebude. Ovšem pokud je to jeden z nejlepších motorů z dalších 10-ti jiných, tak beru zpět

Brus
13. listopadu • 16:20

vtipalku... pri 130-150 prumernea rychlosti na delsi trase nemas sanci udelat tu spotrebu... a navic je hodne velky rozdil mezi 130 a 150.
 

freak
13. listopadu • 13:18

"Proč Golf s tímto motorem šestku má a Octavia ne? Proč si u Golfu 1.9 TDI můžete za šestikvalt připlatit (cca pět tisíc) a u Octavie ne?" Protože Škodovka je prostě ve VW low-end jež by neměl ohrožovat mainstream.

Piettro
14. listopadu • 8:40

Bohužel je to tak. A to je jeden z důvodů proč bych si Škodovku nekoupil!

Aloha
13. listopadu • 13:17

po precteni teto recenze opravdu nevidim duvod proc tento motor kupovat a jeste za takove penize! Vypsane vlastnosti mi skoro presne sedi na nasi 1,6MPi v OI 4000ot pri 140km/h zatah od 3000ot. atd. to se opravdu nevyplati dat 40k za o neco malo lepsi udaje v dynamice a trochu nizsi spotrebu!

NovoCZ
13. listopadu • 11:13

Nevíte někdo, jaké převodové poměry má tahle FSI s automatem? Tam by měla být 6-ka, ale převodové poměry nemůžu nikde najít. Nejvíc mně zajímá, jaké bude mít otáčky 1,6 FSI s automatem na 6-ku při 140km/h. Dík moc.

deerhunter
13. listopadu • 22:13

60 km/h: 3 – 3300; 4 – 2500; 5 – 1900
80 km/h: 4 - 3300; 5 – 2500; 6 - 2000
100 km/h: 4 – 4100, 5 – 3100, 6 – 2500 
120 km/h: 5 – 3700, 6 – 2900
130 km/h: 5 – 4000, 6 – 3100
160 km/h: 6 – 4900

http://www.auto.cz/?article=1155

NovoCZ
18. listopadu • 18:04

Dík moc.

PSE
13. listopadu • 12:56

Jestli nejzdíš jen ve městě a v zácpách tak je 1.6 s automatem katastrofa. Spotřeba a dynamika jízdy stojí za kulový. Zkoušel jsem to....

Petr Broža
13. listopadu • 11:30

Na Auto.cz měli test 1.6 FSI s automatem...

Tyky
13. listopadu • 10:26

u FSI je ve Škodovkach snad vypojeno, ne? (aspon se o tom psalo, ze prý z úspornych důvodů a taky kvůli nadměrného množství síry v našich benzinech, to pak nevím kolik by chtěli příplatek za motory FSI, kdyby to tu chodou směs umělo spalovat ??)
Nebo to přecijen pri ustáleném režimu směs ochudí, ale ne tolik, kolik by šlo, kdyby marketing dovolil?

deerhunter
13. listopadu • 11:38

tak tak, nekde jsem cetl, ze FSI na ceskem trhu nemaji spalovani chude smesi ( vrstveni smesi - Fuel Stratification ), ale u 4x4 2.0 FSI je pry zachovano. Vi nekdo jak to teda je ??

Koumak
13. listopadu • 14:35

jj ... bylo to tak. 4x4 jezdi s vrstvenou smesi ... ale jen kvuli tomu ze se do tohohle auta dava NOx katalizator (nebo jak se tomu rika)  ... cena NOx katalizatoru je totiz dost velka a u 4kolky se jeho cena lepe rozmelni nez u 1,6FSI ... kdo by pak akceptoval rozdil v cene 1,6   MPI vs. FSI   nejakych 60tisic??? Nikdo ....
Jak je to ted nevim....
Jinak strasne mi leze krkem, ze u novych motoru dyz date plnej (na 1.st) tak se nic nedeje :(  Takova moje zkusenost s ... drzte se OIIRS...

Ivan
13. listopadu • 9:35

Jaký je předepsaný benzín pro 1.6 FSI - Natural 95 nebo Natural 98? (A na co autoři jezdili?)

Petr Broža
13. listopadu • 10:20

Škoda tankuje do FSI 98; spotřeba 5,3 l Pavla Jandy byla dosažena s tímto palivem. Po vyjetí nádrže byl dotankován natural 95 (a s ním jsem mimo město dosáhl spotřeby 6,0 l).
 
Ještě k dálnici: pokud jedete mezi 130-140 km/h, máte šanci dosáhnout na hranici 8 l; jakmile ale jedete rychleji, spotřeba ukrutně roste.

Gin
14. listopadu • 9:51

Ja s corollou 1,6 jezdim za 7-7,5 a to i pokud to zenu obcas 160 po dalnici.

Diamant
15. listopadu • 20:54

Ale Corolla nie je ani tak veľká ani tak ťažká ako Octavia.

Ivan
13. listopadu • 17:19

no ale nemůžeme plně srovnávat spotřebu benzínu Natural 95 a Natural 98. 98 je cca o 10% dražší (navíh ho ne všude mají), tedy z hlediska ekonomického (nákladů na palivo na 1 km) vyjde na stejno 5,45l/100km u 98 jako 6,0l/100km u 95 (jediným rozdílem pak je dojezd a nutnost častějšího tankování).

limach
13. listopadu • 11:39

Já myslím, že tohle bude  obecný problém u většiny 1.6. Pokud nemá 6-stupňovou převodovky (teď mě ani nenapadá, která 1.6 ji má?), tak na dálnici prostě žere. Moje 1.6 točí při 130km/h rovných 4.000 ot. Pokud chci jet za 7,5 litru, nesmím prostě tuhle hranici překročit. Už při rychlosti 140-150 je spotřeba najednou na nějakých 9 litrech, pokud jedu mezi 160 a 180, tak okolo 10,5 litru, při vyšších se na počítač raději ani nedívám. Taky by mě zajímalo, co za problém v konstrukci a ceně může bránit tomu, aby se do maloobjemových benzínů dával i 6. kvalt.

Jarda
14. listopadu • 18:28

Cau Limachu. Jak bylo zmineno v clanku, 6-kvalt je v Golfu 1.6 FSI. Muzu potvrdit, sam jsem takovy Golf ridil pri testovaci jizde v OL. Cau z NDC

Dali
13. listopadu • 12:16

Moje 1.6 16v toci pri 130 3100ot. Spotreba 6l tak nevim jaky mate problem s 1.6

limach
13. listopadu • 15:04

To znamená, že při 6000 ot. ti 1.6 jede 210 a při řekněme 7000 ot. na omezovači 240 km/h ? Dost dobré... na 1.6 z roku 1998. Jaký raketový urychlovač používáš? Nebo nitro? Já myslím, že p. Brože můj předchozí příspěvek jen potvrdil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
13. listopadu • 20:50

Mám 1.6 16V (Ford Escort) a díky dlouhé převodovce točím při 130 Km/h těsně nad 3000 otáček. Všechno je prostě dáno převody a tady jsou pěkně dlouhé.

Petr Broža
13. listopadu • 21:09

Jenže se to zase odráží na tom, že musíte na dálnici častěji řadit... Tam, kde "normální" 1.6 pojede na pětku, vy budete muset dát za čtyři.

dali007
13. listopadu • 21:33

Jak na ktere dalnici, ja jezdim denne po D2 a nemam nic jineho nez 5ku zarazeno. Kdyz zpomalim na 100 tak mam porad jeste 2500ot a dostat se zpet na tech 130 neni zadny problem ani na tu petku. Zda se mi to na dalnici jako idealni zprevodovani. Kdyz jezdim tu stejnou trasu se sluzebni 1.6MPI oktavkou tak se pod osm nedostanu. Ta toci pri 130ti kolem 4000.

Diamant
15. listopadu • 20:53

A keď by si jazdil s oboma autami (MPI aj FSI) na natural95, aké spotreby ti vychádzajú. Toto by mohol byť zaujímavý údaj. Predpokladám, že so služobným nejazdíš ako prasa a so svojim ako baránok.

ACE.
13. listopadu • 20:09

Mě 1.3 točila na 5ku 4000 ve 160, omezovač nad 6,5 to ale neznamená že na 5 šla až po omezovač, to by jela 250 a na to opravdu nedosáhla.

limach
13. listopadu • 21:18

Fakt tak málo u 1.3? Co jsi měl za auto? Je teda fakt, že když jedu se služební Feldou, tak dosáhnout 5000 ot. bývá dost problém, hlavně na dálnici s naloženým autem. Pak ale v každém mírném a táhlém kopci dochází rychle dech a bez podřazení to nejde. Já už jsem omezovač při cca 7100 ot. na pětku zkusil, i když to muselo být na dálnici mírně z kopce. Na rovince bych se přes těch 7000 asi nedostal.

13. listopadu • 18:13

A kdo řekl, že vytočí 5ku do omezovače?

Petr Broža
13. listopadu • 12:56

To, je řekl bych, velmi specifický příklad. Šestnáctistovka zpravidla při nějakých 140 km/h točí 4000-4500 ot.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dali
13. listopadu • 14:26

To je mozne, ja mam FF 1,6 16V GHIA rv98 a mam to vysledovane, jelikoz jezdim kazdy den do prace po dalnici cca 50km a 3100ot znaci 130km/h . 4000ot je uz nejakych 160/170 to uz presne nevim

PSE
13. listopadu • 10:05

Jezdím s ním na 95, zpočátku jsem do něj lil 98 a připadal mi být hlučnější ale lépe táhl. Spotřeba 7.8 dlouhodobě s těžkou nohou, s 98 pak 8.2 což mi překvapilo (asi následek těch akcelerací). S výsledky testu se 100% ztotožňuji. Jediné co mi na autě leze na nervy je absence 6ky, protože na dálnici je maximální ekonomicky únosná rychlost okolo 150...160 (samozřejmě v Německu), pak palubní počítač ukazuje čísla, která působí regulačně na nohu co je na plynu. Motor je tichý a nemá žádné vibrace, až to vede k tomu, že když někomu auto půjčím, tak má snahu auto na křížovatce startovat, protože si myslí že to chcíplo. Když se na něj šlápne, tak po zaváhání odspodu se to ve středních otáčkách rozjede a pak je motor slyšet, není to ale nic tragického.
Myslím si, že ten diesel bude žrát míň, ale ten rozdíl ve hluku je tak ohromný, že se vyplatí si připlatit. Nicméně kvůli té 6ce zvažuji přechod na 2.0 FSI.... 

Riker.Will
6. ledna • 11:19

Musím naprosto souhlasit. Mám OII Combi 1,6FSI a tuto charakteristiku tento motor má... což je ale výhodou pro pohodové rozjezdy, které se ale jednoduše dají změnit v doslova vystřelení vpřed BTW: Nejezdím nijak dravě (hlavně v Praze), ale v průměru se pod 8 litrů v Praze nedostanu, ale nad 9 taky ne Šestka mi taky trochu chybí... při 160km/h je motor zbytečně hlučný (k vyšší hlučnosti vozu pak přispívá i vyšší aerodynamický hluk). S 1,6FSI jsem ale opravdu spokojen.

anonnym
17. března • 16:12

Máme ty dvě octávky combi 1.6 FSI v práci a jeden pán s tím jezdí pravidelně každý den tam a zpět do chomutova z Prahy a stěžuje si zaprvé na absenci šestky a za druhé že jezdí za 8 litrů. Jenom připomínám, že má najeto jen 2 tis km. Když to srovnám s 1.9 TDi kterou taky máme, tak prostě nafta jede a žere jako nebe a dudy, s tou 1.6 FSI to byla chyba, už bych ten motor v octavii nechtěl. Neříkám, že 2.0 FSI je nebude dobrý ale ta 1.6 mě strašně a strašně zklamala.

p
13. listopadu • 3:40

Pan Janda dosáhl zmíněné spotřeby se značnou dávkou "sebekázně". A o kus dále se mu zdá že TDI 77kW by jelo cca o půl až litr úsporněji. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit že při dodržování limitů 50/90/130 lze s 77kW jet pod 4 litry. Prakticky dosaženo na podobné trati z okresního města do Prahy a zpět. Pokud je tedy podobná "sebekázeň" uplatněna u toho TDI, tak je ten rozdíl určitě větší.

Petr Broža
13. listopadu • 8:24

Ohledně spotřeby jsme vedli s kolegou poměrně dlouhé spory, proto se Pavel rozhodl do testu připsat svůj pohled na věc.
 
Mimochodem rozdíl ve spotřebách mimo město (5,3 l a 6,0 l) není ani tak dán těžkou nohou, jako spíše terénem, ve kterém jsme oba auto testovali. Kdybychom testovali na stejné trase, určitě bychom dosáhli podobných hodnot.

KOSS
14. listopadu • 11:43

Nato nelze rici nic jineho, nez ze by takovyto druh testovani autum i nam ctenarum jen prospel (a redakci asi taky. Jak sami uvadite v clanku kazdy jezdi jinak a spotreba je timto zasadne ovlivnena. Ze 2 nazoru si lepe udelame predstavu.

Dik a jen tak dal.

Diamant
15. listopadu • 20:41

Presne tak, aj ja sa prikláňam k názoru, že by autá malo testovať viac ľudí. Mimoriadne by to zvýšilo informačnú hodnotu článkov. A nie len spotreba je u dvoch ľudí odlišná, ale každý si všimne niečo iné. Len tak ďalej!

Radek Ondrášík
14. listopadu • 23:24

Nemyslím, že by spotřeba více redaktorů měla větší vypovídací hodnotu. A zde na tomto testu do jde poměrně dobře vidět. Dva redaktoři a dvě poměrně odlišné spotřeby. Vypovídací hodnotu to má takovou, že motor je úsporný i neúsporný a záleží na noze řidiče. Proto i kdyby auto testovala celá redakce, tak jsou 4 různé spotřeby a kde je pak pravda? Ono s 1.6 FSI se dá jet za 6 ale i za 26 litrů. Proto je lepší sledovat testy jednoho redaktora a sledovat, jaké spotřeby v testech dosahuje. Poté udělat srovnání spotřeb jednoho redaktora, protože jeden má téměř vždy stejný styl jízdy a pokud jeden redaktor má s jedním vozem spotřebu 8 l a s druhým 10 l, lze říci, že auto B bude mít menší spotřebu, než auto A a to u téměř všech řidičů. O kolik atd. to asi nikdy nezjistíme, ale orientačně to řekne více, než test spotřeby dvou majitelů.

Pokud vás zajímají spotřeby, tak doporučuji tento web: http://www.spritmonitor.de/ najděte si své auto a můžete sledovat, velké množství majitelů a jejich spotřeby, z celkového průměru lze pak již odvodit, jak se spotřeba pohybuje.

Diamant
15. listopadu • 20:47

p.Ondrášik - ale ak by auto testovalo viac vodičov, výrazne sa tým rozšíri databáza áut, ktoré daný redaktor tesoval. Ja čítam tento server pravidelne, tak už približne viem, aké spotreby kto dosahuje (resp. aký štýl jazdy kto má) a kto je viac kritický na to alebo ono. Ale určite nie všetci tento server čítajú pravidelne.
A ešte k tej spotrebe. Iste, že pravdu o spotrebe by sme zistili, keby auto otestovalo aspoň 500 ľudí. Ale na čo je to dobré? Ale určite má spotreba dvoch redaktorov omnoho väčšiu vypovedaciu hodnotu, ako spotreba jediného človeka.

Jezevcik
13. listopadu • 0:56

No nevim, tvrzeni ze spotreba TDI versus FSI je v podstate srovnatelna mi pripada ponekud odvazne. Chapu ze s FSI se da jet i usporne, ale take daleko ochotneji splha do neprijemnych vysin, ktere jsou s TDI v podstate nedosazitelne.

mbv
13. listopadu • 2:27

to je pravda, ale i tak je to veliky pokrok... pridame-li rozdil v cene PR, tak clevek ktery nedojizdi kazdy den do prace mnoho desitek km muze o fsi velmi vazne uvazovat....
mj. posledni dobou mam dojem, ze kdyby automobilky investovali do vyvoje benzinovych motoru to, co investovali do dieslu a byla by stejne prisna exhalacni norma, tak by benzinove motory zraly stejne, kolik dnes zerou diesly....
uz se tesim, az si bude nabizen treba 1.0TSI 100k se spotrebou okolo 6l  to je myslim technicky realne...

Jezevcik
13. listopadu • 19:03

Jenze pokud je cena TDI vyssi jen o 10 tis. oproti FSI, tak pokud nejsem zrovna nepritel dieselu sahnu spise po nem, v opacnem pripade zase spise po MPI (a pokud cena neni, tok po 2,0 FSI), v tom s clankem naprosto souhlasim.

Diamant
15. listopadu • 20:39

Myslím, že motory 1,6 MPI, 1,6 FSI, 2,0 FSI a 1,9 TDI si vlastne ani nekonkurujú. Kto chce nízku spotrebu ale nevadí mu vyššia hlučnosť, zvolí určite TDI. Kto hľadá najnižšiu cenu, pre toho je 1,6 MPI jednoznačná voľba. No a ten, kto chce kultúru chodu (tou sa 2,0 FSI ozaj vyznačuje) a zároveň dobrý výkon, zvolí  tento motor. Len ozaj nechápem, prečo 1,6 FSI stojí tak veľa. Inak ja som jazdil so všetkými spomenutými motormi a tiež musím súhlasiť s predošlými názormi či skúsenosťami p.Jandu.

ACE.
13. listopadu • 14:26

Jistě, benzíny se dají dělat taky skvělé, stačí se podívat na parametry Hondy Civ. 8 gen. s motorem 1.8. To je motor nad kterým majitelé tzv. úsporných FSi mohou jen tiše slintat.

limach
13. listopadu • 11:27

Musím s Tebou jen souhlasit. Taky se často ptám, jak by benz. motory pokročily, kdyby se automobilky nezajímaly jen o módní vlnu dieselů. Ale myslím, že v souvislosti s neustálým tlakem na snížení exhalací se to už začíná dostávat do normálu - tzn., že se začínajá opět věnovat i benzínům, spec. přímovstřikovým a přeplňovaným, a to je moc dobře.

Doporučujeme

Články odjinud