Revoluční motor 1.5 TSI BM je úsporný jako turbodiesel. Zde jsou důvody

140 komentářů

Pet
21. března • 22:20

Do kedy sa budete nechat oblbovat VW friendly metodikou merania spotreby NEDC?

Aladin
22. března • 8:07

Měření spolku duh ukázalo, že motory vw v reálném provozu patří k nejčištčím vůbec. A tyhle magory určitě nelze podezírat z nějaké zaujatosti. Najdi si výsledky měření.

Bobans
21. března • 14:48

Uvidíme kolik to bude "žrát"
oleje..... ;-)

Lukáš
20. března • 23:18

Opravte si prosím kYnetickou za kInetickou. Děkuji :)

floks
20. března • 21:50

Jo tak revoluční....tak to radši obejít obloukem. Ten motor je především dokurvený. Ještě mu chybí zpětná kondenzace benzínu ze vzduchu při brzdění.

Diamant
20. března • 21:07

Motor 1,4 TSI sme mali vo firemnej Octavii a najazdil 320.000 km, nez sa pokazil. Podla diskusii na forach sme sa pripravovali na najhorssie, vymenili vsak len prestavovac rozvodov a uz behal dalej.Doma mame 1,4 TSI/132 kW uz 5 rokov a je bez problemov. A najnovsie aj 1,4 TSI/110 kW v Tiguane s DSG a jazdi sa s nim velmi dobre. Plachtenie je super vec, ktora pri rozumnom vyuzivani usetri az do 2 litrov. Prijemne je aj prepojenie systemu Start-Stop s radarovym tempomatom, vdaka comu sa motor na krizovatke nastartuje v momente, kedy sa predosle auto pohne. Ale to vypinanie motora este za jazdy by bolo tiez fajn.

lazywriter
21. března • 15:24

Držím palce. Mě z 1,4TSI/110kW v Passatu po 220 tisících km vyletěla ojnice (při tempomatu v limitu na dálnici).

Aladin
21. března • 17:10

To už jsi tu jednou psal. Pak vyšlo najevo, že jsi kupoval vůz z bazaru nebo se pletu?

lazywriter
22. března • 9:55

Z bazaru nebylo. Navic, celou dobu bylo pravidelne servisovane jenom ve znackovych servisech (naposledy asi 3 mesice pred fatalkou). Je pravda, ze jsem to tu psal, ale reakce byly maximalne "lol" :)

Aladin
22. března • 11:13

Aha, tak pardon.

Michal
21. března • 7:42

Spousta lidi ani nevi ze vyrobcem je doporuceno tankovani 98octanu hlavne u motoru s primym vstrikem.Ti ne uplne blby aspon aditivuji.Jak pises ty motory vydrzi ale musi se to umet.

stealth01
20. března • 22:55

Protože to je realita a ne kecy nenávisti. Ja jsem měl 1,4 TFSI v A3 a kydy o tom, jak to žere olej... ja jsem doleval za 34 tisíc kilometrů cca 4 deci.

Jim
20. března • 23:18

do nižší střední mohl fungovat, ale nezapomeň, že to dávali i střední, suv a dokonce velkého mpv. ten motor není stavěný na velkou zátěž. žádný keci jpp, osobní zkušenosti

Luban.Grazl
20. března • 20:20

Tento motor má na sobě nalepeno spoustu složitých blbostí, které se časem podělají, jenom pro, jak se v článku píše "úspoře pár kapek paliva", ale papírově má spotřebu podle Bruselu

Doom
20. března • 20:12

Prý úsporný jako turbodiesel 😀. Tak proto u nás práci říkaji karoqum žrouti 😂😂😂.

Anti-automat
20. března • 18:15

Právě verze Bluemotion se má spotřebou vyrovnat dieselům,
Vdaka, dalej necitam, pretoze kazdy gymnazista Vam vysvetli ze je to kktina.

Jarek
20. března • 18:08

Info uvedene v clanku je zcela zavadejici.Spotreba bude zcela jina v navaznosti na predevsim hmotnosti auta a stylu jizdy.S timto motorem bude mozne jezdit v rozmezi tak 6-12 l/100 km.Nic jineho nelze ocekavat.Kdyz bude v Kodiaku, jen debil bude ocekavat spotrebu pod 5 l.

G
20. března • 18:04

čím víc pí...vin na motoru tím víc adidas....:-D:-D

stealth01
20. března • 22:52

Když se tady na autorevue popisovaly p..co..iny ohledně SkyActive motorů, tak nikdo ani nedutal. Všichni psali, jak jsou dobří. Když s něčím přijde VW, tak je to obecně vždycky špatně.

Jim
20. března • 23:15

že by zkušenost?

renda4
20. března • 17:47

Jsem zvědavý která fičura na tom motoru mě vybudí úsměv na tváři až bude hromadně odcházet...

Miroslav
20. března • 19:30

:-D

Josef
20. března • 17:33

Když jsem "zachytil" název článku - pojem "Revoluční motor 1.5 TSI BM" a sdělení, že je úsporný jako turbodiesel a přečetl si "důvody" a zejména pak, že se jedná o koncern VW, tak mi z toho vychází, že by člověk měl s výběrem tohoto motoru pár let počkat...
Jakákoliv "revoluce" v podání koncernu VW znamenala pro řadu zákazníků větší, či menší potíže. Ať to byl "převratný" 3-válec HTP, který se ukázal nakonec jako dobrý motor, ale až v poledních letech před ukončením jeho výroby. Podobně tomu bylo s 1,8 TSI, s 1,4 TSI, u kterých museli leccos "vychytat". Před tím byly potíže s "revolučními" motory FSI, s 2,0 TDI PD (zejména, když k tomu motoru začali dávat filtr pevných částic), nebo 1,4 16V verze 74 kW atd.
Na druhou stranu je možné, že se VW poučil a zúročil "bohaté" zkušenosti a tento motor už má všechno jako má být (vychytané problémy, dlouhodobě otestované v náročných podmínkách, ověřeny všechna konstrukční řešení a technologické "oříšky" a vyškolené servisy).Třeba na druhou stranu taková Honda, co uvede motory za novinku na trh, tak jsou povedené. (Když jsem viděl ale technické řešení honďáckého nafťáku 1,6, myslel jsem, že tentokrát bude "divoké", ale ukázalo se, že je kupodivu všechno opět OK - vychytané, spolehlivé...). Jenže než ty nové motory Honda uvede na trh, tak to už mají často zákazníci metrové vousy...
Já patřím k zákazníkům, kteří raději počkají a nekupují novinky na trhu. Někdo jiný to ale vidí jinak a rád se blýskne před sousedy s "úžasnou" neokoukanou novinkou s "převratným" motorem, který ještě skoro nikdo nemá. Proč ne, také je to řešení. Ať se každý rozhodne podle svého.

Josef
21. března • 20:24

Jako doplnění toho, co jsem napsal, je zajímavá informace na:
https://www.autorevue.cz/nejlepsi-ojeta-auta-podle... ...
Žádné z uvedených aut ve "zprávě" nepoužívá "revoluční motory" koncernu VW. Samozřejmě všechny statistiky a "zprávy" je potřebné brát s velkou rezervou, ale v případě motorů bych, co se týče spolehlivosti, sázel spíše na Japonce než na koncern VW. Spolehlivost je ale jen jeden z parametrů, které zajímají zákazníky, a proto záleží na tom, čemu dají zákazníci přednost.
O "japonském" přístupu Hondy jsem se už zmínil v předchozím příspěvku.

stealth01
20. března • 18:01

Znáš někoho, kdo by se rád blýsknul mainstreamem? To musí být hodně ubohé...

Jim
20. března • 23:14

dyť to říkám, elitář

a
21. března • 0:41

Je to jasný, chudák.

Josef
20. března • 18:38

Je to celkem obvyklý jev na vesnicích na Vysočině, kdy se musí určití jedinci blýsknout před sousedy novinkou na trhu, kterou ještě nikdo ve vesnici nemá. Bývá to například s Rapidem, Octavií, Karoq,... jako zvyk z minulosti, kdy si koupili novou Š100, Š120, Favorita, Felicii,... apod. kterou ještě nikdo ve vesnici neměl.
Je to občas vidět i ve zdejších diskusích, kdy někteří jedinci považují svůj mainstream za to nejdokonalejší auto s největším výkonem a nejlepšími jízdními vlastnostmi a "ohrnují" nos nad srovnatelnou konkurencí...
A na druhou stranu jedinci, kteří mají "dražší" auto, tak mlčí, protože je přece trapné se chlubit a "blýskat se", zejména, když v současnosti už auto nic neznamená a i to "drahé" je dostupné širokému okruhu lidí. A také vědí jak to tomu s těmi auty ve skutečnoti je, protože jezdí často a hodně a nejenom s jednou značkou/modelem.
A ten, kdo se může blýsknout úplně novým RR nebo něčím podobným za desítky milonů Kč, tak takového osobně neznám. Předpokládám, že tito jedinci mají úplně jiné starosti a ne starost se "blýsknout". ( I když kdo ví, třeba někteří z nich kupují tuto kategorii aut pro to, aby se blýskli a ne proto, že si splnili motoristický sen koupit si nejdokonalejší a nejdražší auto).

Josef
20. března • 17:35

Jo a také motory 1,2 TSI trošku "zlobily", ale nakonec se ukázaly jako velmi dobré a byla (je) s nimi spokojenost.

Daniel
20. března • 16:40

Až muj motor na bmw 3 328i bude mit najeto 500 tis tak mozna budu menit motor .u motorizace tsi bude už 5krát výměna...........lepší starši bmw než nová sra....od škodovky.

Lukas
20. března • 16:52

To se tak nedá říct... Já mám Octávku, do které liju jen naftu, nekazí se nic. A kamarád má BMW, ročník 2009 a to je naprostá kasička... každý měsíc v servise (doslova!) a nejsou to malé účty.

Moik
20. března • 15:32

VW dostalo tou dieselgate zásadní ránu a toto je další důkaz. Není tu nic nového. Porovnejte to s hybridní jednotkou Toyoty ve vedlejším testu. Navíc Toyota má už silnější verzi se silnějším elektromotrem, motorem 2.0i a konečně elektronicky řízenou planetovou převodovkou, která snad už omezí ten efekt vysavače... K čemu je tohle TSI?

mikes
20. března • 16:25

No tim hybridem ve vedlejsim testu bych se moc nechválil - dynamika želvy, hluk. Ten dvoulitr hybrid uz se dostane dynamikou aspon na uroven 1.0 tsi?

Vincent
20. března • 23:25

Na úroveň dynamiky 1.0 TSI se bohužel nedostane a hybrid od VW ho seřeže jako malého psa. http://www.zeperfs.com/en/duel4538-6328.htm... http://www.zeperfs.com/en/duel4538-5478.htm...

Moik
20. března • 20:19

Není to tak hrozný s tou dynamikou jak se píše a hlučnost už vůbec ne. To je naopak silná stránka.

mikes
20. března • 23:11

Silna stranka? Slapnul jsi nekdy trochu vic na plyn?

Moik
21. března • 15:50

Šlápnul, řvalo to stejně jako TSI ve 3500-4500 ot. což je běžná hodnota, pokud se chci trochu rozjet...aby bylo jasno, mně taky ten vyavač vadí, ale srovnej si to někdy hned po sobě na stejném úseku. Padne ti brada jako padla mně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mikes
21. března • 23:57

Jel jsem s obema, to se fakt neda srovnat...

Freddka
20. března • 23:16

Uz jsi doma nekdy zapnul vysavac? :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mikes
21. března • 23:54

Jo, je fakt ze to trochu znelo jako ten hybrid :-D

Aladin
20. března • 15:39

Uvidíme, kolik bude Toyota papkat na dálnici a jakou bude mít pružnost. Ještě to nejezdí.

mpolan
20. března • 14:16

Zaujala mě na tom jedna věc (když pominu tu "revoluci"): vypnutí motoru při plachtění. Motor odpojený od kol a ještě se vypne. A co bude v té chvíli pohánět příslušenství? Jak bude hnaný posilovač brzd, jak bude hnaný alternátor? Tyhle prvky jsou přeci poháněny přímo od motoru...

Petr Maleček (dj.kure)
26. března • 21:47

Posilovač brzd? Tam bych takový problém neviděl. Na mé staré dvojkové laguně musím při vypnutém motoru pořádně našlapat, než vytvrdne pedál. S natlakovaným posilovačem v pohodě minimálně 3x auto zcela zastavím, než začne být brzdění více namáhavé. A co se tyče třeba posilovače řízení, tak při vyšších rychlostech není moc potřeba. Takže ve chvíli, kdy začnu s vypnutým motorem brzdit, tak jistě mezi tím v klidu naskočí.

pacho
20. března • 19:35

Tieto veci sú už dávno poriešené, nie je to technický problém. Konkrétne 1,6 e-HDi S&S, tiež označovaný ako mikrohybrid, pri nižšej rýchlosti ako 20km/h, vypína motor a plachtí (napr pri dojazde na červenú). Pritom všetky funkcie sú zachované včítane klimatizácie.

Aladin
20. března • 14:57

To je zajímavá otázka. Zde se ji nedozvíme. Mercedes má u benzínových R6 motorgenerátor, který je umísten přímo v setrvačníku. Jede na 48 V a dobíjí baterii. Na baterii je napojeno vše, brzdy, řízení, pumpa, klima. Počítám, že kdyby byla baterie náhodou nefunkční, motor vypínat za jízdy nebude. Snad :-D

mpolan
20. března • 15:18

No jo, ale i tím setrvačníkem musí něco otáčet. Když volnoběžkou odpojíš pohon od kol a vypneš motor, netočí se ani setrvačník, nic.
A prkotiny jako klima, audio a podobné... to jsem radši ani neřešil...

Aladin
20. března • 15:35

Všechny tyhle věci pracují na 48 V právě z té baterie. Takže motor může být odpojen, vypnut. Prakticky jde o stejný princip co u full hybridů. Akorát tady je baterie malá, lehká.

mpolan
21. března • 9:40

To jo, to chápu. Jen by mě zajímalo, jak dlouho to z té baterie vydrží fungovat? A o kolik nahoru poté půjde spotřeba, aby motor baterii zase rychle dobil a byla připravena na další takovou zátěž? Jen aby ve výsledku nebyla úspora kvůli téhle funkci nulová.

stealth01
20. března • 18:00

Takže už i Mercedes šel cestou "nové" technologie 48V? No trvalo to, ale stalo se to... ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aladin
20. března • 18:30

Jsou to motory typu M256 a M264. Nic pro levnější modely. Právě proto mě vw potěšilo, že dokáže nabídnout tuto technologii pro běžný vůz nižší střední třídy.

Freddka
20. března • 23:14

... a .Mercedes k tomu umi pridat kratkodobe dalsich 10kW k samotnemu motoru

Zelí
20. března • 13:08

Obávám se, že to bude nespolehlivé v delším kilometrovém a časovém horizontu. Asi bych to v autě nechtěl.

aaabbbccc
20. března • 11:38

A teraz nieco z praxe o motore 1.5 TSI
http://www.auto.cz/skoda-karoq-1-0-tsi-vs-1-... ...

verny
20. března • 11:42

Tady se srovnává jiná verze 1,5 TSi - 110 Kw, ta je bez variabilního turba i Millerova cyklu.

aaabbbccc
20. března • 15:40

Mas pravdu, beriem spat.Mna v tom teste zaujalo, ze tomu motoru vycitali najma to, ze vzhladom na objem je dost lenivy, co vyniklo hlavne pri porovnani s 1.0 TSI 85 kW.

20. března • 10:48

A ted tu o karkulce

Joe Doe
20. března • 9:40

Bude usporny ako ktory turbodiesel presne?Ak ma byt VAG TSI uspornejsie ako VAG TDI, tak to nie je ziadne terno. Latka je nizko.Pretoze na trhu existuju benzinove motory, ktore su uspornejsie ako porovnatelne VAGinisticke TDI. A su konstrukcne jednoduchsie. A spolahlivejsie.Smutny fakt je, ze VAG, ako druha najvacsia automobilka sveta, zaostava generacne vo vyvoji benzinovych aj dieslovych motorov za konkurenciou, o triedu mensou. Pri hybridoch a elektromobiloch je rozdiel priepastny.

qwertz
22. března • 6:29

myslíte tu japonskou konkurenci, jejíž diesely jsou tak super moderní a napřed, že se jim celkem pravidelně zadírají vačky, výrobce o tom ví a nic s tím ke "spokojenosti" zákazníků nedělá...? :-D

stealth01
20. března • 17:58

Takže Porsche 918 byl krok úplně vedle jo?
Zaostávání ve vývoji motorů? V čem je W16 v Bugatti zaostalý? Nebo V12 v Aventadoru?
Co takhle 8 let po sobě vítězný R5 2.5TFSI nebo V10 MPI/FSI?
Znovu opakuji, dneska není na světě automobilka, která by měla tolik motorů, v tak širokém spektru výkonů a variant.
A když budeš něco zkoušet na téma speciality, tak třeba V6 2,9TFSI vyvinutý v Porsche, je zcela normální šestiválec. Jel jsi v něm? To je opravdu pohádka, je to lahodný motor.
V dieslech už ani nezmiňuji V8 TDI s kompresorem, u kterého člověk ani nezaznamená vibrace. Můžeš na něj položit minci nastojato a ona nespadne. Toto je to generační zaostávání?Já tady budu obhajovat vždy VAG, právě jako protest proti těmto hloupým řečem. Tato neustálá nenávist ten koncern tak zlegendarizovala, že jsem (ač bývalý příznivce japonských aut) spíše na straně VAG (i když mám rád pouze a jedině fakta a objektivitu).

fela
21. března • 7:33

Možno ľuďom vadí na VAG niekoľko vecí:
- sú to Nemci a Nemci historicky vždy dokázali dostať Európu do nejakých problémov
- obchodná politika - nízka počiatočná cena, ale všetko za príplatok
- úspech; ľudia nemajú radi úspešných ľudí/firmy
- VAG sú fleetové vozy, aj v štatných organizáciách - ale s podozrením na korupciu (VAG je niečo ako Microsoft IT sveta)
- tým, že sú najrozšírenejšie, tak aj najviach buranov sedí práve v nich
- správanie novinárov v SK/CZ - neobjektivita, neustále vychvaľovanie, porovnávanie
- táto vec je silne subjektívna, ale ľuďom sa možno prieči snaha o nekonfliktný, asexuálny, korektný dizajn
- dieselgate, testy v Albequerqe
- neférová taktika pri zjednávaní kulancií, záručné opravy (aspoň čo sa popísalo o tých reťaziach)

bzzz
21. března • 8:55

Nemecko se sjednotilo v roce 1871 a pokud ho povazujeme za nastupnicky stat Pruska, tak prusko Evropu do problemu nedostalo - a pokud bys chtel spekulovat, tak urcite ne do vetsich nez nekdejsi Francie, Anglie a par dalsich. Takze ty pindy o tom, ze Nemci vzdy toto ci ono...Spise by mne zajimalo, kterym/jakym lidem VAG vadi, protoze krom automotive for jsem snad nikde nenarazil na lidi, kteri by hejtovali automobilky - vzdy jen konkretni problem.

fela
21. března • 7:34

--- neviem, prečo to neformátuje text, ech, takto je všetko v kope... :(

Alias
20. března • 20:32

Ano, ted jste vyjmenoval vsechny motory, ktere nejsou v 90% prodanych aut ;). Ale uznavam, ze 1.5ka zatim vypada jako motor, u ktereho se poucili z chyb.

bzzz
21. března • 8:50

Ktera velka mainstreamova automobilka montuje do vsech/vetsiny aut jen ty nejlepsi motory? Kolik % produkce/prodeje naopak u hanenych znacek tvori problemove motory?

stealth01
21. března • 10:32

Já jsem to pochopil tak, ze JoeDoe psal o zaostávání koncernu VAG v motorech. Prostě VAG umí dělat motory tak, jak nikdo na světě. To je pouze obecně. Samozřejmě u mainstreamu muže být horší, než konkurence a to ani nechci vyvracet. Důležité je být objektivní a ne se nechat ovlivnit fanaticky smyslejicimi lidmi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
21. března • 12:56

Reagoval jsem sice na Alias, ale souhlasim, ze VAG i Toyota/Lexus nabizi/umi spickove motory a automotive technologie (pricemz vyzbavaji odlisne filozofie) - a za ty si zakaznik samozrejme zaplati. Mainstream se od top produktu prece lisi ve vsech(?) odvetvich a tam je treba se bavit vecne/konkretne a nepausalizovat. Nakonec DLOUHODOBE prodejni cisla obou top znacek hovori za vse.

stealth01
20. března • 22:49

Ale mně je cely VAG u zadní části těla. Jenom mě proste vytočí ty kecy o tom, jak jsou 100 let za “japonskými” opicemi.

Jim
20. března • 23:10

v masové produkci ano, nejen japonci maji lepší motory než vw ... ty ale vytahuješ motory pro elitu, nejsi taky elitář povyšující se nad ostatní?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
a
21. března • 0:39

Podezíravost, nepřejícnost, závist. Fuj, že se nestydíte to napsat.

Jim
21. března • 0:59

nerozumíš psanému textu nebo česky

Aladin
20. března • 10:26

Mohl bych zeptat, v čem přesně zaostává? Motor 1.5 tsi act bm bude patřit ke špičce. 2.0 tfsi, V8 4.0 tfsi, to jsou podprůměrné motory? V čem? :-)

Kankunen
20. března • 11:13

Teda celkem jednoduše se dá jeho tvrzení podpořit nebo vyvrátit ze spritmonitoru. My však víme, že TSI vyniká výkonem a spotřebou a na štíru je se spolehlivostí.

Aladin
20. března • 11:45

1) ze spritmonitoru podpoříš nebo vyvrátíš kulový, protože tam je zatím pouze jeden uživatel golfa 1.5 tsi act bm 96kw a jezdí zatím jen v zimě
2) ptal jsem se na zdroj informací, ne na nějaké domněnky a pocity

Cuprofág
20. března • 13:35

Jak která konkurence, zkus Civic: http://www.vibilagare.se/test/biltester/nybil/bilt... ...
... menší spotřeba i přes to, že je to větší, těží a značně výkonnější. Ani nepotřebuje vypínat válce.

Cuprofág
20. března • 13:36
Cikrt
20. března • 13:58

No když sis dal do výběru jenom manuální převodovku, tak s tou má Golf spotřebu o půl litru nižší než Civic http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswag... ...

Aladin
20. března • 13:27

To byla reakce na škarohlídy. 1.5 vypadá opravdu moc dobře. Z hlediska dynamiky i spotřeby. Jsem zvědav, kam dál se posune tento motor.

Daniel
20. března • 16:45

No ty plasty jsou super do kamen

Daniel
20. března • 16:44

Hahaha posune vas na hranici 100tisic a bude te opravovat motor.......strc te si tsi už konečně do prdele.

verny
20. března • 11:40

mizerná spolehlivost platila pro staré EA111, nové EA 211 s řemenem je spolehlivá, nejsou s ní problémy. Ale ta aura nespolehlivosti se s první generací TSi táhne. Obzvlášť v diskuzích. Ale úplně stejně jsou na tom další motory napříč automoblikama, jen namátkou 1,6 TDCi či HDi, nebo 1,6 THP.

vana
20. března • 9:35

Co to je prosím za blábol, že ve fázi stlačení kvůli částečnému otevření ventilů kompresního poměru 12,5:1 dosahováno není, prý až u expanze ??Kompresní poměr vyplývá ze zdvihového objemu a prostoru nad pístem v HU, a nějaké otevírání ventilů na něj nemá prachžádný vliv.
A ta "kynetická" energie je taky dost exotický pojem, co vyjadřuje ???

Petr
20. března • 19:30

Snadno vysvětlím na příkladu. Představte si, že zdvihový objem válce je 1 litr a kompresní prostor v horní úvrati má objem 0.1 litru, tak kompresní poměr v tomto případě bude 10. Pokud necháme ventil otevřený, když jde píst nahoru, odfoukneme si např 0,1 litru ze zdvihového objemu 1 litr, tak stlačujeme pouze 0,9 litru. Potom bude kompresní poměr 9. Kolik si odfoukneme se dá nastavit časováním na ventilové vačce a tím i kompresní poměr. Výhodu to má v tom, že když směs zapálíme, tak při expanzi využijeme celý zdvihový objem 1 litr a zapálená směs se může rozpínat do většího prostoru a na konci pracovního zdvihu při otevření výfukových ventilů má nižší tlak, než kdyby se na začátku stlačoval celý objem. Tím se lépe využije energie zapálené směsi. Nevýhodu to má, že v takovém režimu je horší dynamika. Na turbo zbude menší tlak plynů. Proto se při potřebě zrychlit změní časování, nic se neodfoukne zpět a využije se celý nasátý objem.

verny
20. března • 10:57

souhlas ten kompresní poměr u expanze je naprostý nesmysl. Autor evidentně neví co píše. Kompresní poměr 12,5 je dosažen jen když jsou sací ventily uzavřeny, tedy mimo Millera. ta Kynetická energie mě taky pobavila, ale třeba měl autor na mysli tu kinetickou.

20. března • 18:00

Komp. poměr je poměr objemu mezi horní a dolní úvrati, takže když se sací ventily zavírají později, posouvají dolní úvrať nahoru a tím zmenšují komp. poměr, který je využít u expanze bezezbytku. Všechno smysl dává.

Rad
21. března • 8:37

Tak tak, jenže přemýšlení některých lidí je omezeno na lovení na memorovaných pouček a jejich dogmatickou aplikaci i tam, kde nejsou splněny předpoklady pro jejich platnost.
Občas je to sysifovská práce některé jedince přimět k zapojení rozumu.

Kuk Vykuk
20. března • 9:14

Kodak efekt, cejtěj že se blíží konec spalováků, tak zkoušej psí kusy aby aspoň zaujali. B-]

Marek71
20. března • 15:27

Chcelo by to použiť slovo "pohreb", to znie tak viac dramaticky ako "koniec" :-)

Kuk Vykuk
21. března • 3:03

Koukám, že tě to nějak vzalo. Když to na tebe tak působí tak si ho použij sám. Nemusíš se kvůli tomu hned vtírat jak desetletej fakan.

Marek71
21. března • 8:57

Ja si nemyslím, že nastáva koniec (ani pohreb) spalovákov, tak ten výraz používať nebudem. Len si to predtým použil, tak sa mi to zdalo také "údernejšie", uvedomelejšie než obyčajný "koniec" :-)

Čehúň
27. března • 12:34

Prosím tě piš češtinou ty výhodňáre, když tady vegetíš tak se nauč reč svého pána anebo zkus svá moudra prezentovat v téj vaší domácí mafstory republike.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Miro
2. dubna • 21:35

Čau čehúň, Bože aký si jednoduchý...

Marek71
27. března • 13:20

Já umím česky a myslím, že umím docela dobře. Jen jsem netušil, že tady bude někdo jako ty, kdo bude mít problém se slovenštinou - čtení nebo porozumění psanému textu? Pokud si nečemu z mých příspěvků neporozumněl, tak klidně přeložím.Jo a nevegetím tady, pracuji tady a odvádím tady daně. A nemám žádného pána, ty ano? :-)Hezký den ti přeji.

Kuk Vykuk
22. března • 9:27

Ty si tu novej? Já to používám pořád a co ty si myslíš to nikoho nezajímá, důležitý jsou fakta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
22. března • 9:36

Ano, faktom je, že zatiaľ sa vo svete predáva z roka na rok viac spalovákov, takže to na ich rýchly koniec (zatiaľ) nevypadá. Ale ano, časom spalovák bude plne nahradený niečím iným, to je asi isté. Ale kedy to bude, to je otázka... Takže či sa blíži alebo neblíži koniec spalovákov, je len otázka definície, čo je to "blízko", aký časový horizont. Pokiaľ by to bolo napr. 100 rokov, tak sa dá súhlasiť, že koniec spalovákov sa blíži :-)

Kuk Vykuk
23. března • 5:21

Jj spalováky jsou doslova v rozpuku na vrcholu vývoje. Jeden vychytanější motor stíhá druhej, osvědčený konstrukce se kriplej, a vosekávaj co to dá. Motory se přidušujou vším možným, výkon se dohání přefukováním aby se po pár kilometrech rozpadli, dízly se rovnou rušej z nejprodávanějších modelovejch řad, palivo se zasírá řepkou a biolihem a ty si na vrcholu blaha z prodejů. Úplnej ráj. :-D:-D:-D

Marek71
23. března • 8:43

Nauč sa čítať, resp. chápať písaný text. Nič také, čo tu prezentuješ, som nepísal. Písal som len, že zatiaľ to na koniec spalovákov nevypadá, pretože sa ich poredáva z roka na rok viac. A EV sa uchytil len tam, kde je masívne a násilne pretlačovaný (napr. Nórsko).Biosr... sa do paliva nepridávajú preto, že to vyžaduje ten motor, ale preto, že to chcú práve dementi, ktorí podporujú "čistú" mobilitu. Automobilky kvoli tomu musia týmto srač... motor prisposobiť.
Nafta mizne pomaly z osobákov, pretože tam nikdy nemala byť, viz. USA, Japonsko a vlastne celý svet okrem EU. Takže to je správny krokAle hlavne, že svoj "inteligentný" príspevok vyšperkuješ na konci tromi smejúcimi sa ksichtmi.

Kuk Vykuk
23. března • 11:01

A hele jak se pan dojmolog hned rozčiluje nad fakty :-D:-D:-D A kde tvrdim, že si něco takový psal ty troubo? Ty si zmatenej jak vyoranej krtek. Bodejť bys něco takový psal, když ty si žiješ ve svým spalovacím snu a nevnímáš co se děje vokolo B-]

Marek71
23. března • 11:10

A zase urážky (troubo), hm... Niekto proste nedokáže slušne diskutovať, ale už som si u teba na to zvykol. A nielen z tejto diskusie.

Kuk Vykuk
23. března • 21:20

Koukám že si i fňukna.

Marek71
24. března • 0:40

Možno podľa tvojej logiky. Ale to, co si ty o mne myslíš ma samozrejme nezajímá. Ja len myslím, že do normálnej kultivovanej diskusie nepatria vulgarismy ani osobne napadanie.Ale kľudne sa prezentuje, ako myslíš...

Marek71
23. března • 11:08

Ja sa nerozčulujem, prečo klameš? Nie je to pravda.
Ja len rozporujem tvoje tvrdenie, že sa blíži koniec spalovákov. A zakladám to na fakte, že spalovákov sa predáva z roka na rok viac, čo teda o ich blízkom konci nenasvedčuje. Resp., ako som už spomenul, záleží ako si definuješ pojem "blízky".

Kankunen
20. března • 9:05

Tak to shrneme:
1. variabilní lopatky už známe pěkně dlouho
2. vypínání válců je o tom, že když motor žere málo, tak začne žrát o trošičku méně
3. Plachtění je vypínání motoru , když motor nežere skoro vůbec nic
4. Miller je opět funkční při malém zatížení, tak opět to bude žrát jen o trochu méně
Takže ten kdo jezdí trochu razantněji ty podmínky vůbec nebude plnit a nic neušetří.
Pokud se nepletu, tak vznětový cyklus u Mazdy funguje pod zátěží a to je rozdíl šetřit 20% z 20 litrů nebo 20% z 5 litrů.

a
21. března • 0:37

Pravda, variabilní lopatky měl už TDI 81 kW v roce 1997. Takže žádných posledních několik let, ale už dlouhá léta.

dpcstb
21. března • 6:43

a kolko benzinov ma variabilne lopatky na turbe?

Twan
22. března • 20:15

Popravdě je to poloargument, protože jí nemá jen kvůli tomu, že to někdo nechtěl. Jinak technicky je to přece úplně jedno jestli to roztáčí benzín nebo nafta...

Max
23. března • 21:31

Nez neco napises, proveruj fakta. Jde o teplotu spalin.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Twan
23. března • 23:51

No a co? On je to problém vyrobit? Není, jen je to trochu dražší.

Twan
22. března • 20:20

ještě bych řekl že VW ušetřilo jeden píst a náklady na materiál jen přenesla na turbo...nic převratného a nic zajímavého jak se nám marketing snaží nabulíkovat. Přesně proto VW nenávidím. Hrají si na velikou automobilku ale je to jen parta vychcánků co chtějí jen prachy a je jim jedno že jejich auta nemají žádnou duši...Piech je svině odjakživa a už tam holt není Winterkorn aby ho trochu umoudřil.

Cikrt
20. března • 8:37

Toyota u hybridních aut nepoužívá u spalovacího motoru Milerův cyklus, ale Atkinsonův cyklus.

Kankunen
20. března • 8:47

Však co, cyklus jako cyklus, tady nejsi na na odborném webu.
;-)

ACE
20. března • 8:49

Hlavně když je pravidelnej. ;-)

ACE
20. března • 8:30

Taky mám benzín 1.5 je v praxi úspornější než teorie u téhle patnáctky a to nemá ani turbo, ani vypínání válců, ani plachtění, jen prostě....moc nežere. :-D

Jakub
21. března • 10:13

1.5i bez turba...takže ani moc nejede :-D:-D

ACE
22. března • 8:52

Jak moc je relativní, když umíš řadit, jede lépe než oturbenej litr a hůře než oturbená 1.4 ale v obou případech v průměru úsporněji ;-)B-]

Petr Maleček (dj.kure)
26. března • 21:36

Která 1.5i má výkon třeba jako litrovej EcoBoost? :-D

Scarab
20. března • 8:27

Každá tato fíčura je příčinou dalšího zvýšení složitosti motoru což se negativně projeví na jeho spolehlivosti a životnosti - co se týká ekologie, rozhodně je podle mne ekologičtější výroba a provoz jednoho "méně ekologického" auta s vyšší spolehlivostí a životností než výroba a provoz dvou nebo více "ekologičtějších" aut s nižší spolehlivostí a životností (která by bylo nutno vyrobit namísto jednoho spolehlivého) - ale to Bruselským pánům bez základního technického vzdělání a znalostí nic neříká - rozhodovat ale mohou o všem.
No a co se "plachtění" týká - není jednodušší dát tam neutrál?? Ale to je asi příliš jednoduché a levné a taky to vyžaduje trochu rozumu a "citu" pro jízdu - obojího se ale "ekologickým" úředníkům, kteří podobné kraviny prosazují nedostává.

neodborník
20. března • 19:40

Žádný bruselský pán konstruktérům VW nenařizuje, co mají zkonstruovat, zkuste si to prosím zapamatovat. Jde o to tlačit vývoj směrem kupředu, ne dělat furt to samý stylem Honza za pecí, nikde není dáno, že se hned objeví něco převratného, paranoidní převratné patenty v sejfech "mocných" nepočítám.

Děda 80
20. března • 16:47

Naprosto souhlasím!!!Dnes je vše tak složité a proto drahé,chápu že čím víc komponentů je ve voze namontováno,tím víc mají výrobci práce a snižuje se nezaměstnanost,ale ta ekologie!!!???Prostě drbeme se levou za pravým uchem,nebo se mýlím??:-/

verny
20. března • 10:52

Neutrál dáváš s manuálem, Automaty to běžně neumí a nedělají. Plachtění se tomu říká asi proto, že tam je volnoběžka, která se v tomto případě aktivuje za nějakých předem daných podmínek. trabant to tak opravdu měl, ta volnoběžka se aktivovala levou nohou. vedle podběhu byl takové "nožní" tlačítko.

Jan
18. února • 9:36

když tedy je řeč o Trabantu, tak to tlačítko byl přepínač tlumená a dálková světla. Volnoběžka byla automaticky zapnuta na 4.rychlostní stupeň. Wartburg, ten měl volnoběžku na všechny kvalty, tedy i zpátečku.... a DKW 700 měla páku pod volantem, kterou se zapínala a vypínala volnoběžka, nejlépe až se trochu ohřál olej v převodovce. Tak asi takhle.... Honza, letos 65

Jan
18. února • 9:22

když tedy je řeč o Trabantu, tak to tlačítko byl přepínač tlumená a dálková světla. Volnoběžka byla automaticky zapnuta na 4.rychlostní stupeň. Wartburg, ten měl volnoběžku na všechny kvalty, tedy i zpátečku.... a DKW 700 měla páku pod volantem, kterou se zapínala a vypínala volnoběžka, nejlépe až se trochu ohřál olej v převodovce. Tak asi takhle.... Honza, letos 65

Karel
7. dubna • 18:02

Příteli, a) o Trabantech by měl psát jen ten, kdo alespoň jednou s nějakým alespoň kousek jel. Ty "podmínky", při kterých zafunguje volnoběžka, představuje to, že prostě ubereš plyn... b) V USA jsem u automatů, s kterými jsem tam jezdil, bez problémů dával neutrál. Stejně jako u převodovky s ručním řazením na to stačil jeden pohyb pákou. Přiznám ale. že nevím, jak je to u těch modernějších, dvouspojkových.

skodafil
20. března • 20:56

"Plachteni" z principu umi uplne kazdy automat s HDM. Hydrodynamicky menic vzdy prenasi tocivy moment jen jednim smerem. Zduraznovani tady znamena jen to, ze VW objevil kolo.

maxmin
20. března • 21:09

Né tak úplně, auta s klasickým měničovým automatem normálně brzdí motorem, hlavně ve vyšších otáčkách (i když si nejsem jistý jestli to není až se sepnutou spojkou co je v měniči).
Každopádně modernější měničové automaty umí vyřazovat na neutrál a plachtit. Celkem jsem si tu funkci oblíbil v novějším bmw v režimu eco pro..
Teoreticky jde plachtit i se starším automatem, zkoušel jsem to např. s převodovkou ZF6HP26 - neumí to sice sama, ale můžete prostě vyřadit na neutrál. Jen nevím jestli se to tím nějak víc neničí, takže to raději nedělám. Každopádně i s osmiválcem 545i se dá jezdit kolem 8l když se snažíte :-)

pacho
20. března • 19:21

nie je tam žiadna voľnobežka, v článku jasne píšu, že prevodovka zaradí neutrál. Pri dvojspojke, voľnobežka by bola technikcká hlúposť.

Roman
20. března • 18:29

Trabant měl volnoběžku na 4. rychlost, ničím se neaktivovala, Wartburg měl vypínatelnou volnoběžku na všechny rychlosti.

Chevy
20. března • 17:13

Hňupe,trabant měl tlačítko na přepínání světel a ne na volnoběžkou. Volnoběžka se aktivovala pouhým odstavením plynu při zařazené 4ce.

Fic
20. března • 16:28

Ty si taky tlačítko. Víš jak aspoň Trabant vypadal, nebo všechno jen z netu ? Tlačítko.

trabi
20. března • 12:56

Volnoběžka Tráboše byla automatická! Ten "nožní čudlík" byl nožním přepínačem dálková/klopená světla u starších typů Trabanta.

kkk
21. března • 8:24

Přesně tak a byla to super vychytávka,pokud po letech nezačala špatně spínat,vypínatelnou volnoběžku měl wartburg

Karel
20. března • 11:55

Tam žádné tlačítko není!

Daniel
20. března • 16:50

Že by ho tam zapoměli dat?P jako pitomec......

Pičus?
20. března • 8:23

Jaké Plachtění? Co je to zase za blábol?
Mohl by nám autor článku ukázat, kde je ta plachta? Nebo, že vítr pomáhá pohánět auto? Pro autora: On vzduch to auto brzdí, auto opravdu není pla plachetnice.Pan autor článku asi chyběl na základce, když se učilo o setrvačnosti a potencijální energii (ta pohání auto z kopce).

Petr Maleček (dj.kure)
26. března • 21:33

A copak je to ten "potencijál"? :-D

Pavel F.
20. března • 11:24

Tvůj nick opravdu odpovídá tvému uvažování. Plachtění je běžný termín používaný desítky let.Když řeknu "já se na to vy*eru", tak to taky neznamená, že stáhnu kalhoty a vykonám na tom svoji potřebu.

Peppa the Pig
21. března • 5:37

Jo, ovsem asi nejzajímavější by bylo sledovat jak jde pán do p*rdele

thegrid
20. března • 9:41

ježiš ty jsi hňup hňupe

fela
20. března • 8:14

A čo na to opice v labáku?

Jiří
21. března • 18:14

Bavite se tady o věcech které jsou nepodstatné. ..zajímavé bude az si to auto s tímto výkřikem koupíte a zjistíte ze pokud budete jezdit jako normální cesky řidič (tzn.max1x týdne na chalupu a nebo 5km do Tesca)tak se Vám podela ten filtr pevnych castit, k tomu zas..re skrtici klapka od EGR ventilu a to vse po zaruce!!!bavíme se o nájezdu 70tis.km...Dělám to v servisu 4x do měsíce. .

Doporučujeme

Články odjinud