Revoluční motor 1.5 TSI BM je úsporný jako turbodiesel. Zde jsou důvody

fela  |  20. 03. 2018 08:14

A čo na to opice v labáku?

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  21. 03. 2018 18:14

Bavite se tady o věcech které jsou nepodstatné. ..zajímavé bude az si to auto s tímto výkřikem koupíte a zjistíte ze pokud budete jezdit jako normální cesky řidič (tzn.max1x týdne na chalupu a nebo 5km do Tesca)tak se Vám podela ten filtr pevnych castit, k tomu zas..re skrtici klapka od EGR ventilu a to vse po zaruce!!!bavíme se o nájezdu 70tis.km...Dělám to v servisu 4x do měsíce. .

Odpovědět  |   | 
Pičus?  |  20. 03. 2018 08:23

Jaké Plachtění? Co je to zase za blábol?
Mohl by nám autor článku ukázat, kde je ta plachta? Nebo, že vítr pomáhá pohánět auto? Pro autora: On vzduch to auto brzdí, auto opravdu není pla plachetnice.

Pan autor článku asi chyběl na základce, když se učilo o setrvačnosti a potencijální energii (ta pohání auto z kopce).

Odpovědět  |   | 
thegrid  |  20. 03. 2018 09:41

ježiš ty jsi hňup hňupe

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  20. 03. 2018 11:24

Tvůj nick opravdu odpovídá tvému uvažování. Plachtění je běžný termín používaný desítky let.

Když řeknu "já se na to vy*eru", tak to taky neznamená, že stáhnu kalhoty a vykonám na tom svoji potřebu.

Odpovědět  |   | 
Peppa the Pig  |  21. 03. 2018 05:37

Jo, ovsem asi nejzajímavější by bylo sledovat jak jde pán do p*rdele

Odpovědět  |   | 

A copak je to ten "potencijál"?

Apple iPhone 8 64GB Space Gray (Vodafone) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
Scarab  |  20. 03. 2018 08:27

Každá tato fíčura je příčinou dalšího zvýšení složitosti motoru což se negativně projeví na jeho spolehlivosti a životnosti - co se týká ekologie, rozhodně je podle mne ekologičtější výroba a provoz jednoho "méně ekologického" auta s vyšší spolehlivostí a životností než výroba a provoz dvou nebo více "ekologičtějších" aut s nižší spolehlivostí a životností (která by bylo nutno vyrobit namísto jednoho spolehlivého) - ale to Bruselským pánům bez základního technického vzdělání a znalostí nic neříká - rozhodovat ale mohou o všem.
No a co se "plachtění" týká - není jednodušší dát tam neutrál?? Ale to je asi příliš jednoduché a levné a taky to vyžaduje trochu rozumu a "citu" pro jízdu - obojího se ale "ekologickým" úředníkům, kteří podobné kraviny prosazují nedostává.

Odpovědět  |   | 
verny  |  20. 03. 2018 10:52

Neutrál dáváš s manuálem, Automaty to běžně neumí a nedělají. Plachtění se tomu říká asi proto, že tam je volnoběžka, která se v tomto případě aktivuje za nějakých předem daných podmínek. trabant to tak opravdu měl, ta volnoběžka se aktivovala levou nohou. vedle podběhu byl takové "nožní" tlačítko.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  20. 03. 2018 11:55

Tam žádné tlačítko není!

Odpovědět  |   | 
Daniel  |  20. 03. 2018 16:50

Že by ho tam zapoměli dat?P jako pitomec......

Odpovědět  |   | 
trabi  |  20. 03. 2018 12:56

Volnoběžka Tráboše byla automatická! Ten "nožní čudlík" byl nožním přepínačem dálková/klopená světla u starších typů Trabanta.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  21. 03. 2018 08:24

Přesně tak a byla to super vychytávka,pokud po letech nezačala špatně spínat,vypínatelnou volnoběžku měl wartburg

Odpovědět  |   | 
Fic  |  20. 03. 2018 16:28

Ty si taky tlačítko. Víš jak aspoň Trabant vypadal, nebo všechno jen z netu ? Tlačítko.

Odpovědět  |   | 
Chevy  |  20. 03. 2018 17:13

Hňupe,trabant měl tlačítko na přepínání světel a ne na volnoběžkou. Volnoběžka se aktivovala pouhým odstavením plynu při zařazené 4ce.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  20. 03. 2018 18:29

Trabant měl volnoběžku na 4. rychlost, ničím se neaktivovala, Wartburg měl vypínatelnou volnoběžku na všechny rychlosti.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  20. 03. 2018 19:21

nie je tam žiadna voľnobežka, v článku jasne píšu, že prevodovka zaradí neutrál. Pri dvojspojke, voľnobežka by bola technikcká hlúposť.

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  20. 03. 2018 20:56

"Plachteni" z principu umi uplne kazdy automat s HDM. Hydrodynamicky menic vzdy prenasi tocivy moment jen jednim smerem. Zduraznovani tady znamena jen to, ze VW objevil kolo.

Odpovědět  |   | 
maxmin  |  20. 03. 2018 21:09

Né tak úplně, auta s klasickým měničovým automatem normálně brzdí motorem, hlavně ve vyšších otáčkách (i když si nejsem jistý jestli to není až se sepnutou spojkou co je v měniči).
Každopádně modernější měničové automaty umí vyřazovat na neutrál a plachtit. Celkem jsem si tu funkci oblíbil v novějším bmw v režimu eco pro..
Teoreticky jde plachtit i se starším automatem, zkoušel jsem to např. s převodovkou ZF6HP26 - neumí to sice sama, ale můžete prostě vyřadit na neutrál. Jen nevím jestli se to tím nějak víc neničí, takže to raději nedělám. Každopádně i s osmiválcem 545i se dá jezdit kolem 8l když se snažíte

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 04. 2018 18:02

Příteli, a) o Trabantech by měl psát jen ten, kdo alespoň jednou s nějakým alespoň kousek jel. Ty "podmínky", při kterých zafunguje volnoběžka, představuje to, že prostě ubereš plyn... b) V USA jsem u automatů, s kterými jsem tam jezdil, bez problémů dával neutrál. Stejně jako u převodovky s ručním řazením na to stačil jeden pohyb pákou. Přiznám ale. že nevím, jak je to u těch modernějších, dvouspojkových.

Odpovědět  |   | 
Děda 80  |  20. 03. 2018 16:47

Naprosto souhlasím!!!Dnes je vše tak složité a proto drahé,chápu že čím víc komponentů je ve voze namontováno,tím víc mají výrobci práce a snižuje se nezaměstnanost,ale ta ekologie!!!???Prostě drbeme se levou za pravým uchem,nebo se mýlím??

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  20. 03. 2018 19:40

Žádný bruselský pán konstruktérům VW nenařizuje, co mají zkonstruovat, zkuste si to prosím zapamatovat. Jde o to tlačit vývoj směrem kupředu, ne dělat furt to samý stylem Honza za pecí, nikde není dáno, že se hned objeví něco převratného, paranoidní převratné patenty v sejfech "mocných" nepočítám.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  20. 03. 2018 08:30

Taky mám benzín 1.5 je v praxi úspornější než teorie u téhle patnáctky a to nemá ani turbo, ani vypínání válců, ani plachtění, jen prostě....moc nežere.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  21. 03. 2018 10:13

1.5i bez turba...takže ani moc nejede

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 03. 2018 08:52

Jak moc je relativní, když umíš řadit, jede lépe než oturbenej litr a hůře než oturbená 1.4 ale v obou případech v průměru úsporněji

Odpovědět  |   | 

Která 1.5i má výkon třeba jako litrovej EcoBoost?

Apple iPhone 8 64GB Space Gray (Vodafone) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
Cikrt  |  20. 03. 2018 08:37

Toyota u hybridních aut nepoužívá u spalovacího motoru Milerův cyklus, ale Atkinsonův cyklus.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  20. 03. 2018 08:47

Však co, cyklus jako cyklus, tady nejsi na na odborném webu.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  20. 03. 2018 08:49

Hlavně když je pravidelnej.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  20. 03. 2018 09:05

Tak to shrneme:
1. variabilní lopatky už známe pěkně dlouho
2. vypínání válců je o tom, že když motor žere málo, tak začne žrát o trošičku méně
3. Plachtění je vypínání motoru , když motor nežere skoro vůbec nic
4. Miller je opět funkční při malém zatížení, tak opět to bude žrát jen o trochu méně
Takže ten kdo jezdí trochu razantněji ty podmínky vůbec nebude plnit a nic neušetří.
Pokud se nepletu, tak vznětový cyklus u Mazdy funguje pod zátěží a to je rozdíl šetřit 20% z 20 litrů nebo 20% z 5 litrů.

Odpovědět  |   | 
a  |  21. 03. 2018 00:37

Pravda, variabilní lopatky měl už TDI 81 kW v roce 1997. Takže žádných posledních několik let, ale už dlouhá léta.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  21. 03. 2018 06:43

a kolko benzinov ma variabilne lopatky na turbe?

Odpovědět  |   | 
Twan  |  22. 03. 2018 20:15

Popravdě je to poloargument, protože jí nemá jen kvůli tomu, že to někdo nechtěl. Jinak technicky je to přece úplně jedno jestli to roztáčí benzín nebo nafta...

Odpovědět  |   | 
Twan  |  22. 03. 2018 20:20

ještě bych řekl že VW ušetřilo jeden píst a náklady na materiál jen přenesla na turbo...nic převratného a nic zajímavého jak se nám marketing snaží nabulíkovat. Přesně proto VW nenávidím. Hrají si na velikou automobilku ale je to jen parta vychcánků co chtějí jen prachy a je jim jedno že jejich auta nemají žádnou duši...Piech je svině odjakživa a už tam holt není Winterkorn aby ho trochu umoudřil.

Odpovědět  |   | 
Max  |  23. 03. 2018 21:31

Nez neco napises, proveruj fakta. Jde o teplotu spalin.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  23. 03. 2018 23:51

No a co? On je to problém vyrobit? Není, jen je to trochu dražší.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  20. 03. 2018 09:14

Kodak efekt, cejtěj že se blíží konec spalováků, tak zkoušej psí kusy aby aspoň zaujali.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  20. 03. 2018 15:27

Chcelo by to použiť slovo "pohreb", to znie tak viac dramaticky ako "koniec"

Odpovědět  |   | 
kuk  |  21. 03. 2018 03:03

Koukám, že tě to nějak vzalo. Když to na tebe tak působí tak si ho použij sám. Nemusíš se kvůli tomu hned vtírat jak desetletej fakan.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  21. 03. 2018 08:57

Ja si nemyslím, že nastáva koniec (ani pohreb) spalovákov, tak ten výraz používať nebudem. Len si to predtým použil, tak sa mi to zdalo také "údernejšie", uvedomelejšie než obyčajný "koniec"

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 03. 2018 09:27

Ty si tu novej? Já to používám pořád a co ty si myslíš to nikoho nezajímá, důležitý jsou fakta.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  22. 03. 2018 09:36

Ano, faktom je, že zatiaľ sa vo svete predáva z roka na rok viac spalovákov, takže to na ich rýchly koniec (zatiaľ) nevypadá. Ale ano, časom spalovák bude plne nahradený niečím iným, to je asi isté. Ale kedy to bude, to je otázka... Takže či sa blíži alebo neblíži koniec spalovákov, je len otázka definície, čo je to "blízko", aký časový horizont. Pokiaľ by to bolo napr. 100 rokov, tak sa dá súhlasiť, že koniec spalovákov sa blíži

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2018 05:21

Jj spalováky jsou doslova v rozpuku na vrcholu vývoje. Jeden vychytanější motor stíhá druhej, osvědčený konstrukce se kriplej, a vosekávaj co to dá. Motory se přidušujou vším možným, výkon se dohání přefukováním aby se po pár kilometrech rozpadli, dízly se rovnou rušej z nejprodávanějších modelovejch řad, palivo se zasírá řepkou a biolihem a ty si na vrcholu blaha z prodejů. Úplnej ráj.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 03. 2018 08:43

Nauč sa čítať, resp. chápať písaný text. Nič také, čo tu prezentuješ, som nepísal. Písal som len, že zatiaľ to na koniec spalovákov nevypadá, pretože sa ich poredáva z roka na rok viac. A EV sa uchytil len tam, kde je masívne a násilne pretlačovaný (napr. Nórsko).

Biosr... sa do paliva nepridávajú preto, že to vyžaduje ten motor, ale preto, že to chcú práve dementi, ktorí podporujú "čistú" mobilitu. Automobilky kvoli tomu musia týmto srač... motor prisposobiť.
Nafta mizne pomaly z osobákov, pretože tam nikdy nemala byť, viz. USA, Japonsko a vlastne celý svet okrem EU. Takže to je správny krok

Ale hlavne, že svoj "inteligentný" príspevok vyšperkuješ na konci tromi smejúcimi sa ksichtmi.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2018 11:01

A hele jak se pan dojmolog hned rozčiluje nad fakty A kde tvrdim, že si něco takový psal ty troubo? Ty si zmatenej jak vyoranej krtek. Bodejť bys něco takový psal, když ty si žiješ ve svým spalovacím snu a nevnímáš co se děje vokolo

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 03. 2018 11:08

Ja sa nerozčulujem, prečo klameš? Nie je to pravda.
Ja len rozporujem tvoje tvrdenie, že sa blíži koniec spalovákov. A zakladám to na fakte, že spalovákov sa predáva z roka na rok viac, čo teda o ich blízkom konci nenasvedčuje. Resp., ako som už spomenul, záleží ako si definuješ pojem "blízky".

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 03. 2018 11:10

A zase urážky (troubo), hm... Niekto proste nedokáže slušne diskutovať, ale už som si u teba na to zvykol. A nielen z tejto diskusie.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2018 21:20

Koukám že si i fňukna.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 03. 2018 00:40

Možno podľa tvojej logiky. Ale to, co si ty o mne myslíš ma samozrejme nezajímá.

Ja len myslím, že do normálnej kultivovanej diskusie nepatria vulgarismy ani osobne napadanie.

Ale kľudne sa prezentuje, ako myslíš...

Odpovědět  |   | 
Čehúň  |  27. 03. 2018 12:34

Prosím tě piš češtinou ty výhodňáre, když tady vegetíš tak se nauč reč svého pána anebo zkus svá moudra prezentovat v téj vaší domácí mafstory republike.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  27. 03. 2018 13:20

Já umím česky a myslím, že umím docela dobře. Jen jsem netušil, že tady bude někdo jako ty, kdo bude mít problém se slovenštinou - čtení nebo porozumění psanému textu? Pokud si nečemu z mých příspěvků neporozumněl, tak klidně přeložím.

Jo a nevegetím tady, pracuji tady a odvádím tady daně. A nemám žádného pána, ty ano?

Hezký den ti přeji.

Odpovědět  |   | 
Miro  |  02. 04. 2018 21:35

Čau čehúň, Bože aký si jednoduchý...

Odpovědět  |   | 
vana  |  20. 03. 2018 09:35

Co to je prosím za blábol, že ve fázi stlačení kvůli částečnému otevření ventilů kompresního poměru 12,5:1 dosahováno není, prý až u expanze ??

Kompresní poměr vyplývá ze zdvihového objemu a prostoru nad pístem v HU, a nějaké otevírání ventilů na něj nemá prachžádný vliv.
A ta "kynetická" energie je taky dost exotický pojem, co vyjadřuje ???

Odpovědět  |   | 
verny  |  20. 03. 2018 10:57

souhlas ten kompresní poměr u expanze je naprostý nesmysl. Autor evidentně neví co píše. Kompresní poměr 12,5 je dosažen jen když jsou sací ventily uzavřeny, tedy mimo Millera. ta Kynetická energie mě taky pobavila, ale třeba měl autor na mysli tu kinetickou.

Odpovědět  |   | 
 |  20. 03. 2018 18:00

Komp. poměr je poměr objemu mezi horní a dolní úvrati, takže když se sací ventily zavírají později, posouvají dolní úvrať nahoru a tím zmenšují komp. poměr, který je využít u expanze bezezbytku. Všechno smysl dává.

Odpovědět  |   | 
Rad  |  21. 03. 2018 08:37

Tak tak, jenže přemýšlení některých lidí je omezeno na lovení na memorovaných pouček a jejich dogmatickou aplikaci i tam, kde nejsou splněny předpoklady pro jejich platnost.
Občas je to sysifovská práce některé jedince přimět k zapojení rozumu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  20. 03. 2018 19:30

Snadno vysvětlím na příkladu. Představte si, že zdvihový objem válce je 1 litr a kompresní prostor v horní úvrati má objem 0.1 litru, tak kompresní poměr v tomto případě bude 10. Pokud necháme ventil otevřený, když jde píst nahoru, odfoukneme si např 0,1 litru ze zdvihového objemu 1 litr, tak stlačujeme pouze 0,9 litru. Potom bude kompresní poměr 9. Kolik si odfoukneme se dá nastavit časováním na ventilové vačce a tím i kompresní poměr. Výhodu to má v tom, že když směs zapálíme, tak při expanzi využijeme celý zdvihový objem 1 litr a zapálená směs se může rozpínat do většího prostoru a na konci pracovního zdvihu při otevření výfukových ventilů má nižší tlak, než kdyby se na začátku stlačoval celý objem. Tím se lépe využije energie zapálené směsi. Nevýhodu to má, že v takovém režimu je horší dynamika. Na turbo zbude menší tlak plynů. Proto se při potřebě zrychlit změní časování, nic se neodfoukne zpět a využije se celý nasátý objem.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  20. 03. 2018 09:40

Bude usporny ako ktory turbodiesel presne?

Ak ma byt VAG TSI uspornejsie ako VAG TDI, tak to nie je ziadne terno. Latka je nizko.

Pretoze na trhu existuju benzinove motory, ktore su uspornejsie ako porovnatelne VAGinisticke TDI. A su konstrukcne jednoduchsie. A spolahlivejsie.

Smutny fakt je, ze VAG, ako druha najvacsia automobilka sveta, zaostava generacne vo vyvoji benzinovych aj dieslovych motorov za konkurenciou, o triedu mensou. Pri hybridoch a elektromobiloch je rozdiel priepastny.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 03. 2018 10:26

Mohl bych zeptat, v čem přesně zaostává? Motor 1.5 tsi act bm bude patřit ke špičce. 2.0 tfsi, V8 4.0 tfsi, to jsou podprůměrné motory? V čem?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  20. 03. 2018 11:13

Teda celkem jednoduše se dá jeho tvrzení podpořit nebo vyvrátit ze spritmonitoru. My však víme, že TSI vyniká výkonem a spotřebou a na štíru je se spolehlivostí.

Odpovědět  |   | 
verny  |  20. 03. 2018 11:40

mizerná spolehlivost platila pro staré EA111, nové EA 211 s řemenem je spolehlivá, nejsou s ní problémy. Ale ta aura nespolehlivosti se s první generací TSi táhne. Obzvlášť v diskuzích. Ale úplně stejně jsou na tom další motory napříč automoblikama, jen namátkou 1,6 TDCi či HDi, nebo 1,6 THP.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 03. 2018 11:45

1) ze spritmonitoru podpoříš nebo vyvrátíš kulový, protože tam je zatím pouze jeden uživatel golfa 1.5 tsi act bm 96kw a jezdí zatím jen v zimě
2) ptal jsem se na zdroj informací, ne na nějaké domněnky a pocity

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 03. 2018 13:27

To byla reakce na škarohlídy. 1.5 vypadá opravdu moc dobře. Z hlediska dynamiky i spotřeby. Jsem zvědav, kam dál se posune tento motor.

Odpovědět  |   | 
Daniel  |  20. 03. 2018 16:44

Hahaha posune vas na hranici 100tisic a bude te opravovat motor.......strc te si tsi už konečně do prdele.

Odpovědět  |   | 
Daniel  |  20. 03. 2018 16:45

No ty plasty jsou super do kamen

Odpovědět  |   | 
Cuprofág  |  20. 03. 2018 13:35

Jak která konkurence, zkus Civic: http://www.vibilagare.se/test/biltester/nybil/bilt... ...
... menší spotřeba i přes to, že je to větší, těží a značně výkonnější. Ani nepotřebuje vypínat válce.

Odpovědět  |   | 
Cuprofág  |  20. 03. 2018 13:36
Cikrt  |  20. 03. 2018 13:58

No když sis dal do výběru jenom manuální převodovku, tak s tou má Golf spotřebu o půl litru nižší než Civic http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswag... ...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 03. 2018 17:58

Takže Porsche 918 byl krok úplně vedle jo?
Zaostávání ve vývoji motorů? V čem je W16 v Bugatti zaostalý? Nebo V12 v Aventadoru?
Co takhle 8 let po sobě vítězný R5 2.5TFSI nebo V10 MPI/FSI?
Znovu opakuji, dneska není na světě automobilka, která by měla tolik motorů, v tak širokém spektru výkonů a variant.
A když budeš něco zkoušet na téma speciality, tak třeba V6 2,9TFSI vyvinutý v Porsche, je zcela normální šestiválec. Jel jsi v něm? To je opravdu pohádka, je to lahodný motor.
V dieslech už ani nezmiňuji V8 TDI s kompresorem, u kterého člověk ani nezaznamená vibrace. Můžeš na něj položit minci nastojato a ona nespadne. Toto je to generační zaostávání?

Já tady budu obhajovat vždy VAG, právě jako protest proti těmto hloupým řečem. Tato neustálá nenávist ten koncern tak zlegendarizovala, že jsem (ač bývalý příznivce japonských aut) spíše na straně VAG (i když mám rád pouze a jedině fakta a objektivitu).

Odpovědět  |   | 
Alias  |  20. 03. 2018 20:32

Ano, ted jste vyjmenoval vsechny motory, ktere nejsou v 90% prodanych aut ;). Ale uznavam, ze 1.5ka zatim vypada jako motor, u ktereho se poucili z chyb.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 03. 2018 22:49

Ale mně je cely VAG u zadní části těla. Jenom mě proste vytočí ty kecy o tom, jak jsou 100 let za “japonskými” opicemi.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  20. 03. 2018 23:10

v masové produkci ano, nejen japonci maji lepší motory než vw ... ty ale vytahuješ motory pro elitu, nejsi taky elitář povyšující se nad ostatní?

Odpovědět  |   | 
a  |  21. 03. 2018 00:39

Podezíravost, nepřejícnost, závist. Fuj, že se nestydíte to napsat.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  21. 03. 2018 00:59

nerozumíš psanému textu nebo česky

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 03. 2018 08:50

Ktera velka mainstreamova automobilka montuje do vsech/vetsiny aut jen ty nejlepsi motory? Kolik % produkce/prodeje naopak u hanenych znacek tvori problemove motory?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  21. 03. 2018 10:32

Já jsem to pochopil tak, ze JoeDoe psal o zaostávání koncernu VAG v motorech. Prostě VAG umí dělat motory tak, jak nikdo na světě. To je pouze obecně. Samozřejmě u mainstreamu muže být horší, než konkurence a to ani nechci vyvracet. Důležité je být objektivní a ne se nechat ovlivnit fanaticky smyslejicimi lidmi.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 03. 2018 12:56

Reagoval jsem sice na Alias, ale souhlasim, ze VAG i Toyota/Lexus nabizi/umi spickove motory a automotive technologie (pricemz vyzbavaji odlisne filozofie) - a za ty si zakaznik samozrejme zaplati. Mainstream se od top produktu prece lisi ve vsech(?) odvetvich a tam je treba se bavit vecne/konkretne a nepausalizovat. Nakonec DLOUHODOBE prodejni cisla obou top znacek hovori za vse.

Odpovědět  |   | 
fela  |  21. 03. 2018 07:33

Možno ľuďom vadí na VAG niekoľko vecí:
- sú to Nemci a Nemci historicky vždy dokázali dostať Európu do nejakých problémov
- obchodná politika - nízka počiatočná cena, ale všetko za príplatok
- úspech; ľudia nemajú radi úspešných ľudí/firmy
- VAG sú fleetové vozy, aj v štatných organizáciách - ale s podozrením na korupciu (VAG je niečo ako Microsoft IT sveta)
- tým, že sú najrozšírenejšie, tak aj najviach buranov sedí práve v nich
- správanie novinárov v SK/CZ - neobjektivita, neustále vychvaľovanie, porovnávanie
- táto vec je silne subjektívna, ale ľuďom sa možno prieči snaha o nekonfliktný, asexuálny, korektný dizajn
- dieselgate, testy v Albequerqe
- neférová taktika pri zjednávaní kulancií, záručné opravy (aspoň čo sa popísalo o tých reťaziach)

Odpovědět  |   | 
fela  |  21. 03. 2018 07:34

--- neviem, prečo to neformátuje text, ech, takto je všetko v kope... :(

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 03. 2018 08:55

Nemecko se sjednotilo v roce 1871 a pokud ho povazujeme za nastupnicky stat Pruska, tak prusko Evropu do problemu nedostalo - a pokud bys chtel spekulovat, tak urcite ne do vetsich nez nekdejsi Francie, Anglie a par dalsich. Takze ty pindy o tom, ze Nemci vzdy toto ci ono...

Spise by mne zajimalo, kterym/jakym lidem VAG vadi, protoze krom automotive for jsem snad nikde nenarazil na lidi, kteri by hejtovali automobilky - vzdy jen konkretni problem.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  22. 03. 2018 06:29

myslíte tu japonskou konkurenci, jejíž diesely jsou tak super moderní a napřed, že se jim celkem pravidelně zadírají vačky, výrobce o tom ví a nic s tím ke "spokojenosti" zákazníků nedělá...?

Odpovědět  |   | 
 |  20. 03. 2018 10:48

A ted tu o karkulce

Odpovědět  |   | 
aaabbbccc  |  20. 03. 2018 11:38

A teraz nieco z praxe o motore 1.5 TSI
http://www.auto.cz/skoda-karoq-1-0-tsi-vs-1-... ...

Odpovědět  |   | 
verny  |  20. 03. 2018 11:42

Tady se srovnává jiná verze 1,5 TSi - 110 Kw, ta je bez variabilního turba i Millerova cyklu.

Odpovědět  |   | 
aaabbbccc  |  20. 03. 2018 15:40

Mas pravdu, beriem spat.

Mna v tom teste zaujalo, ze tomu motoru vycitali najma to, ze vzhladom na objem je dost lenivy, co vyniklo hlavne pri porovnani s 1.0 TSI 85 kW.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 03. 2018 13:08

Obávám se, že to bude nespolehlivé v delším kilometrovém a časovém horizontu. Asi bych to v autě nechtěl.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 03. 2018 14:16

Zaujala mě na tom jedna věc (když pominu tu "revoluci"): vypnutí motoru při plachtění. Motor odpojený od kol a ještě se vypne. A co bude v té chvíli pohánět příslušenství? Jak bude hnaný posilovač brzd, jak bude hnaný alternátor? Tyhle prvky jsou přeci poháněny přímo od motoru...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 03. 2018 14:57

To je zajímavá otázka. Zde se ji nedozvíme. Mercedes má u benzínových R6 motorgenerátor, který je umísten přímo v setrvačníku. Jede na 48 V a dobíjí baterii. Na baterii je napojeno vše, brzdy, řízení, pumpa, klima. Počítám, že kdyby byla baterie náhodou nefunkční, motor vypínat za jízdy nebude. Snad

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 03. 2018 15:18

No jo, ale i tím setrvačníkem musí něco otáčet. Když volnoběžkou odpojíš pohon od kol a vypneš motor, netočí se ani setrvačník, nic.
A prkotiny jako klima, audio a podobné... to jsem radši ani neřešil...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 03. 2018 15:35

Všechny tyhle věci pracují na 48 V právě z té baterie. Takže motor může být odpojen, vypnut. Prakticky jde o stejný princip co u full hybridů. Akorát tady je baterie malá, lehká.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 03. 2018 18:00

Takže už i Mercedes šel cestou "nové" technologie 48V? No trvalo to, ale stalo se to...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 03. 2018 18:30

Jsou to motory typu M256 a M264. Nic pro levnější modely. Právě proto mě vw potěšilo, že dokáže nabídnout tuto technologii pro běžný vůz nižší střední třídy.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  20. 03. 2018 23:14

... a .Mercedes k tomu umi pridat kratkodobe dalsich 10kW k samotnemu motoru

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 03. 2018 09:40

To jo, to chápu. Jen by mě zajímalo, jak dlouho to z té baterie vydrží fungovat? A o kolik nahoru poté půjde spotřeba, aby motor baterii zase rychle dobil a byla připravena na další takovou zátěž? Jen aby ve výsledku nebyla úspora kvůli téhle funkci nulová.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  20. 03. 2018 19:35

Tieto veci sú už dávno poriešené, nie je to technický problém. Konkrétne 1,6 e-HDi S&S, tiež označovaný ako mikrohybrid, pri nižšej rýchlosti ako 20km/h, vypína motor a plachtí (napr pri dojazde na červenú). Pritom všetky funkcie sú zachované včítane klimatizácie.

Odpovědět  |   | 

Posilovač brzd? Tam bych takový problém neviděl. Na mé staré dvojkové laguně musím při vypnutém motoru pořádně našlapat, než vytvrdne pedál. S natlakovaným posilovačem v pohodě minimálně 3x auto zcela zastavím, než začne být brzdění více namáhavé. A co se tyče třeba posilovače řízení, tak při vyšších rychlostech není moc potřeba.

Takže ve chvíli, kdy začnu s vypnutým motorem brzdit, tak jistě mezi tím v klidu naskočí.

Apple iPhone 8 64GB Space Gray (Vodafone) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
Moik  |  20. 03. 2018 15:32

VW dostalo tou dieselgate zásadní ránu a toto je další důkaz. Není tu nic nového. Porovnejte to s hybridní jednotkou Toyoty ve vedlejším testu. Navíc Toyota má už silnější verzi se silnějším elektromotrem, motorem 2.0i a konečně elektronicky řízenou planetovou převodovkou, která snad už omezí ten efekt vysavače... K čemu je tohle TSI?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 03. 2018 15:39

Uvidíme, kolik bude Toyota papkat na dálnici a jakou bude mít pružnost. Ještě to nejezdí.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  20. 03. 2018 16:25

No tim hybridem ve vedlejsim testu bych se moc nechválil - dynamika želvy, hluk. Ten dvoulitr hybrid uz se dostane dynamikou aspon na uroven 1.0 tsi?

Odpovědět  |   | 
Moik  |  20. 03. 2018 20:19

Není to tak hrozný s tou dynamikou jak se píše a hlučnost už vůbec ne. To je naopak silná stránka.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  20. 03. 2018 23:11

Silna stranka? Slapnul jsi nekdy trochu vic na plyn?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  20. 03. 2018 23:16

Uz jsi doma nekdy zapnul vysavac?

Odpovědět  |   | 
mikes  |  21. 03. 2018 23:54

Jo, je fakt ze to trochu znelo jako ten hybrid

Odpovědět  |   | 
Moik  |  21. 03. 2018 15:50

Šlápnul, řvalo to stejně jako TSI ve 3500-4500 ot. což je běžná hodnota, pokud se chci trochu rozjet...aby bylo jasno, mně taky ten vyavač vadí, ale srovnej si to někdy hned po sobě na stejném úseku. Padne ti brada jako padla mně.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  21. 03. 2018 23:57

Jel jsem s obema, to se fakt neda srovnat...

Odpovědět  |   | 
Vincent  |  20. 03. 2018 23:25

Na úroveň dynamiky 1.0 TSI se bohužel nedostane a hybrid od VW ho seřeže jako malého psa. http://www.zeperfs.com/en/duel4538-6328.htm... http://www.zeperfs.com/en/duel4538-5478.htm...

Odpovědět  |   | 
Daniel  |  20. 03. 2018 16:40

Až muj motor na bmw 3 328i bude mit najeto 500 tis tak mozna budu menit motor .u motorizace tsi bude už 5krát výměna...........lepší starši bmw než nová sra....od škodovky.

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  20. 03. 2018 16:52

To se tak nedá říct... Já mám Octávku, do které liju jen naftu, nekazí se nic. A kamarád má BMW, ročník 2009 a to je naprostá kasička... každý měsíc v servise (doslova!) a nejsou to malé účty.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 03. 2018 17:33

Když jsem "zachytil" název článku - pojem "Revoluční motor 1.5 TSI BM" a sdělení, že je úsporný jako turbodiesel a přečetl si "důvody" a zejména pak, že se jedná o koncern VW, tak mi z toho vychází, že by člověk měl s výběrem tohoto motoru pár let počkat...
Jakákoliv "revoluce" v podání koncernu VW znamenala pro řadu zákazníků větší, či menší potíže. Ať to byl "převratný" 3-válec HTP, který se ukázal nakonec jako dobrý motor, ale až v poledních letech před ukončením jeho výroby. Podobně tomu bylo s 1,8 TSI, s 1,4 TSI, u kterých museli leccos "vychytat". Před tím byly potíže s "revolučními" motory FSI, s 2,0 TDI PD (zejména, když k tomu motoru začali dávat filtr pevných částic), nebo 1,4 16V verze 74 kW atd.
Na druhou stranu je možné, že se VW poučil a zúročil "bohaté" zkušenosti a tento motor už má všechno jako má být (vychytané problémy, dlouhodobě otestované v náročných podmínkách, ověřeny všechna konstrukční řešení a technologické "oříšky" a vyškolené servisy).

Třeba na druhou stranu taková Honda, co uvede motory za novinku na trh, tak jsou povedené. (Když jsem viděl ale technické řešení honďáckého nafťáku 1,6, myslel jsem, že tentokrát bude "divoké", ale ukázalo se, že je kupodivu všechno opět OK - vychytané, spolehlivé...). Jenže než ty nové motory Honda uvede na trh, tak to už mají často zákazníci metrové vousy...
Já patřím k zákazníkům, kteří raději počkají a nekupují novinky na trhu. Někdo jiný to ale vidí jinak a rád se blýskne před sousedy s "úžasnou" neokoukanou novinkou s "převratným" motorem, který ještě skoro nikdo nemá. Proč ne, také je to řešení. Ať se každý rozhodne podle svého.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 03. 2018 17:35

Jo a také motory 1,2 TSI trošku "zlobily", ale nakonec se ukázaly jako velmi dobré a byla (je) s nimi spokojenost.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 03. 2018 18:01

Znáš někoho, kdo by se rád blýsknul mainstreamem? To musí být hodně ubohé...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 03. 2018 18:38

Je to celkem obvyklý jev na vesnicích na Vysočině, kdy se musí určití jedinci blýsknout před sousedy novinkou na trhu, kterou ještě nikdo ve vesnici nemá. Bývá to například s Rapidem, Octavií, Karoq,... jako zvyk z minulosti, kdy si koupili novou Š100, Š120, Favorita, Felicii,... apod. kterou ještě nikdo ve vesnici neměl.
Je to občas vidět i ve zdejších diskusích, kdy někteří jedinci považují svůj mainstream za to nejdokonalejší auto s největším výkonem a nejlepšími jízdními vlastnostmi a "ohrnují" nos nad srovnatelnou konkurencí...
A na druhou stranu jedinci, kteří mají "dražší" auto, tak mlčí, protože je přece trapné se chlubit a "blýskat se", zejména, když v současnosti už auto nic neznamená a i to "drahé" je dostupné širokému okruhu lidí. A také vědí jak to tomu s těmi auty ve skutečnoti je, protože jezdí často a hodně a nejenom s jednou značkou/modelem.
A ten, kdo se může blýsknout úplně novým RR nebo něčím podobným za desítky milonů Kč, tak takového osobně neznám. Předpokládám, že tito jedinci mají úplně jiné starosti a ne starost se "blýsknout". ( I když kdo ví, třeba někteří z nich kupují tuto kategorii aut pro to, aby se blýskli a ne proto, že si splnili motoristický sen koupit si nejdokonalejší a nejdražší auto).

Odpovědět  |   | 
Jim  |  20. 03. 2018 23:14

dyť to říkám, elitář

Odpovědět  |   | 
a  |  21. 03. 2018 00:41

Je to jasný, chudák.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  21. 03. 2018 20:24

Jako doplnění toho, co jsem napsal, je zajímavá informace na:
https://www.autorevue.cz/nejlepsi-ojeta-auta-podle... ...
Žádné z uvedených aut ve "zprávě" nepoužívá "revoluční motory" koncernu VW. Samozřejmě všechny statistiky a "zprávy" je potřebné brát s velkou rezervou, ale v případě motorů bych, co se týče spolehlivosti, sázel spíše na Japonce než na koncern VW. Spolehlivost je ale jen jeden z parametrů, které zajímají zákazníky, a proto záleží na tom, čemu dají zákazníci přednost.
O "japonském" přístupu Hondy jsem se už zmínil v předchozím příspěvku.

Odpovědět  |   | 
renda4  |  20. 03. 2018 17:47

Jsem zvědavý která fičura na tom motoru mě vybudí úsměv na tváři až bude hromadně odcházet...

Odpovědět  |   | 
Miroslav  |  20. 03. 2018 19:30

Odpovědět  |   | 
G  |  20. 03. 2018 18:04

čím víc pí...vin na motoru tím víc adidas....

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 03. 2018 22:52

Když se tady na autorevue popisovaly p..co..iny ohledně SkyActive motorů, tak nikdo ani nedutal. Všichni psali, jak jsou dobří. Když s něčím přijde VW, tak je to obecně vždycky špatně.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  20. 03. 2018 23:15

že by zkušenost?

Odpovědět  |   | 
Jarek  |  20. 03. 2018 18:08

Info uvedene v clanku je zcela zavadejici.Spotreba bude zcela jina v navaznosti na predevsim hmotnosti auta a stylu jizdy.S timto motorem bude mozne jezdit v rozmezi tak 6-12 l/100 km.Nic jineho nelze ocekavat.Kdyz bude v Kodiaku, jen debil bude ocekavat spotrebu pod 5 l.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  20. 03. 2018 18:15

Právě verze Bluemotion se má spotřebou vyrovnat dieselům, Vdaka, dalej necitam, pretoze kazdy gymnazista Vam vysvetli ze je to kktina.

Odpovědět  |   | 
Doom  |  20. 03. 2018 20:12

Prý úsporný jako turbodiesel 😀. Tak proto u nás práci říkaji karoqum žrouti 😂😂😂.

Odpovědět  |   | 
Luban.Grazl  |  20. 03. 2018 20:20

Tento motor má na sobě nalepeno spoustu složitých blbostí, které se časem podělají, jenom pro, jak se v článku píše "úspoře pár kapek paliva", ale papírově má spotřebu podle Bruselu

Odpovědět  |   | 
Diamant  |  20. 03. 2018 21:07

Motor 1,4 TSI sme mali vo firemnej Octavii a najazdil 320.000 km, nez sa pokazil. Podla diskusii na forach sme sa pripravovali na najhorssie, vymenili vsak len prestavovac rozvodov a uz behal dalej.

Doma mame 1,4 TSI/132 kW uz 5 rokov a je bez problemov. A najnovsie aj 1,4 TSI/110 kW v Tiguane s DSG a jazdi sa s nim velmi dobre. Plachtenie je super vec, ktora pri rozumnom vyuzivani usetri az do 2 litrov. Prijemne je aj prepojenie systemu Start-Stop s radarovym tempomatom, vdaka comu sa motor na krizovatke nastartuje v momente, kedy sa predosle auto pohne. Ale to vypinanie motora este za jazdy by bolo tiez fajn.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 03. 2018 22:55

Protože to je realita a ne kecy nenávisti. Ja jsem měl 1,4 TFSI v A3 a kydy o tom, jak to žere olej... ja jsem doleval za 34 tisíc kilometrů cca 4 deci.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  20. 03. 2018 23:18

do nižší střední mohl fungovat, ale nezapomeň, že to dávali i střední, suv a dokonce velkého mpv. ten motor není stavěný na velkou zátěž. žádný keci jpp, osobní zkušenosti

Odpovědět  |   | 
Michal  |  21. 03. 2018 07:42

Spousta lidi ani nevi ze vyrobcem je doporuceno tankovani 98octanu hlavne u motoru s primym vstrikem.Ti ne uplne blby aspon aditivuji.Jak pises ty motory vydrzi ale musi se to umet.

Odpovědět  |   | 
lazywriter  |  21. 03. 2018 15:24

Držím palce. Mě z 1,4TSI/110kW v Passatu po 220 tisících km vyletěla ojnice (při tempomatu v limitu na dálnici).

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  21. 03. 2018 17:10

To už jsi tu jednou psal. Pak vyšlo najevo, že jsi kupoval vůz z bazaru nebo se pletu?

Odpovědět  |   | 
lazywriter  |  22. 03. 2018 09:55

Z bazaru nebylo. Navic, celou dobu bylo pravidelne servisovane jenom ve znackovych servisech (naposledy asi 3 mesice pred fatalkou). Je pravda, ze jsem to tu psal, ale reakce byly maximalne "lol" :)

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  22. 03. 2018 11:13

Aha, tak pardon.

Odpovědět  |   | 
floks  |  20. 03. 2018 21:50

Jo tak revoluční....tak to radši obejít obloukem. Ten motor je především dokurvený. Ještě mu chybí zpětná kondenzace benzínu ze vzduchu při brzdění.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  20. 03. 2018 23:18

Opravte si prosím kYnetickou za kInetickou. Děkuji :)

Odpovědět  |   | 
Bobans  |  21. 03. 2018 14:48

Uvidíme kolik to bude "žrát"
oleje.....

Odpovědět  |   | 
Pet  |  21. 03. 2018 22:20

Do kedy sa budete nechat oblbovat VW friendly metodikou merania spotreby NEDC?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  22. 03. 2018 08:07

Měření spolku duh ukázalo, že motory vw v reálném provozu patří k nejčištčím vůbec. A tyhle magory určitě nelze podezírat z nějaké zaujatosti. Najdi si výsledky měření.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A