15 největších nákladních lodí znečišťuje ovzduší jako 760 milionů aut

25 komentářů

Bendik
22. února • 19:01

Nutné pro auta CNG, LPG a ostatní pohony!!! TEC2000 (profesionální petrochemické produkty) zajišťují: dokonalé čištění, mazání a správné spalování současných pohonných hmot. Čistí moderní palivové vstřikovací vysokotlaké systémy. Použitím produktů TEC2000 zabráníte studeným startům, úniku nebo prosakování oleje, dále snížíte kouřivost a spotřebu pohonných hmot. Pravidelným čištěním zaručíte nejlepší provozní podmínky vašeho automobilu, prodloužíte mu garantovanou životnost a zajistíte si maximální jízdní komfort. Pro předcházení poruch a odstranění provozních závad v olejových, palivových a chladicích soustavách, doporučujeme provádět čištění produkty TEC2000 při každé výměně provozních kapalin ve vašem autoservisu!
TEC-2000 ENGINE FLUSH ( TEC2000EF)- přípravek pro vnitřní čištění motorů
TEC-2000 RADIATOR STOP LEAK (TEC2000RSL) - přípravek pro utěsnění chladícího systému
TEC-2000 FUEL INJECTOR CLEANER (TEC2000FIC) - multifunkční čistič celé benzinové palivové soustavy
TEC-2000 FIC SPRAY (TEC2000FICS) - servisní sprej pro čištění vstřikovacích systémů, karburátorů, sání a ventilů
TEC-2000 DIESEL INJECTOR CLEANER (TEC2000DIC) - multifunkční čistič celé dieselové palivové soustavy
TEC-2000 AIRCO FRESHENER SERVICE SPRAY (TEC2000AFSS) - přípravek pro multifunkční čištění klimatizačních a ventilačních systémů
TEC-2000 OIL BOOSTER (TEC2000OB) - přípravek pro zlepšení vnitřního tření oleje a dotěsnění průsaků
TEC-2000 FIC SET (TEC2000EF, TEC2000OB, TEC2000FIC) - kompletní čistící a regenerační sada - benzin
TEC-2000 RADIATOR FLUSH (TEC2000RF) - multifunkční čistič chladícího systému
TEC-2000 DIC SET (TEC2000EF, TEC2000OB, TEC2000DIC) - kompletní čistící a regenerační sada - diesel

maro-01
5. února • 21:23

tak a tu si mozete pozriet kde nam momentalne kto a kolko znecistuje, nech mozme kludnejsie spat http://marinetraffic.com/ais/
;-)

Thom
3. února • 23:30

Já teda si toho z tý chemie už moc nepamatuju (je to asi 15 let, co jsem ji měl naposled), ale řekl bych, že oxidy síry a dusíku nemají značku CO2 (což je to, co se snaží ti "ekoteroristé" v zájmu snížení skleníkového efektu u aut co nejvíc přiškrtit B-]Zkrátka, koukám, že většina přispivatelů si ten článek zas ani nečetla a už plká :-O Ten poměr sice vypadá skandálotvorně, ale ono to bude asi tím, že ty auta mají (narozdíl od lodí) na ty svinstva, o kterých ten článek ve skutečnosti je, katalyzátor...

Thom
3. února • 23:32

Jo a taková iHeute je sice občas dobrá septik, ale v tomhle teda byli fundovanější a rychlejší:
http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.asp?c=A090426_191128_automoto_vok

Antiautomat
3. února • 19:35

Autor trochu ten vykon prehnal...Najvacsi tanker Jahre Viking (mozno terazky sa vola inak, ono tieto lode menia majitela a s tym aj meno), ma sustavu turbin o cca polovicnom vykone ako tych menovanych 100 000 koni.A s tymu emisami by som to az tak cierne nevidel....takato masina je co sa tyka paliva menej vyberava - nalejte tam trebars surovu ropu a tanker veselo poplava dalej svojimi 12 uzlami.
V podstate je jedno ci si zaserieme atmosferu v zaverecnom spracovani v rafinerke alebo lodami takpovediac ''v predstihu''. Praktiky pri cisteni takychto lodi morskou vodou by naproti tomu uz mohli byt vzate ako problem (aj ked vraj v poslednom case sa aj na tom vraj pracovalo)

leo
17. července • 12:16

stara lod Nimitz má vykon 150MW, Antiautomate víc čti, pokoušej se i přemýšlet, lodní motor ve kterém se chodí a je vysoký jako 4patrový dum má i řádný výkon. snad te neleklo 5nul, uč se a budou i na výplatní pásce. :-)

Lukas
3. února • 15:09

To je asi tak stejná demence, jakože policajti akorát uměji měřit rychlost a neuměji postihovat opravdové přičiny nehodovosti jako třeba nebezpečné předjíždění na poslední chvíli. Tak stejně tak automobily jsou každý den na očích tak se vymýšlejí nesmysly jako hybridní pohony a lodě který vozeji levný šmejdský čínský boty do evropy za 99kč který jsou za tři měsíe na vyhození tak ty si brázději moře jako by se nechumelilo a ještě ten jejich čínskej náklad končí do půl roku v evropských spalovnách. Myslet komplexně to bolí nejvíce B-]

alien5
3. února • 13:44

Auta se podileji na tvorbe oxidu uhliciteho 7 procenty letecka doprava 3 procenty ale rovnou ve vysokach vrstvach atmosfery, takze skrtit auta uz mi take prijde zbytecne akorat zatezuji lidi a naklady na auta melo by se uz masivne prejit na vodik toho je nekonecno v morske vode.
A jenom takova perlicka :ve vesmiru je vodiku 75 procent veskere hmoty pak 23 procent helia a zbytek 2 procenta je cele periodicka soustava !!! B-]

pepe
4. února • 15:00

10 lety kluk se zase projevuje, vodiku ze je v morich nekonecno, chtel bych videt kde, najdete tam leda H2O a z toho musite nejdriv vodik dostat, samozrejme za pouziti energie. Ano ve vesmiru je vodiku vice nez dost ale potrebuje jeste kyslik na spalovani a toho uz tolik neni a 75 viditelne hmoty pro upresneni(jiste vite neco o temne hmote apod.)

Radek Ondrášík
3. února • 14:05

ano a pobijeme vsechny kravy, protoze tvori 30% emisi :)

Karel
3. února • 14:25

konečně budou stejky pro všechny :-)

Karel
3. února • 13:38

Ale pánové, tady přeci nejde o tunokilometry, čí různé pohledy na věc... Háček je v tom, že EKOTERORISTÉ dupou po majitelích aut za snížení emisí o každý gram a ostatní velké zdroje znečištění je "už nezajímají" - ať už jsou lodě nebo letadla.Našli si cíl a do toho se strefují, obdobně jako eko-žárovky, globální oteplování, climategate a další...

Skyline
3. února • 15:14

Predevsim se zda, zes to nepochopil ty - oni se do nikoho nestrefuji ani po nikom nedupou. Zelena ekoverbez totiz je ten business - a lidi je hodne, tj. je velky potencial je obrat o velke prachy. Lidi na ruznych protestech apod. jsou jen takzvani uzitecni blbci, kteri tem nahore, kterym o nejakou ekologii nejde ani omylem, kryji zada, zvysuji preference a pomahaji ovlivnovat verejne mineni "spravnym smerem". Je to stejne, jako vsichni ostatni socani, mezi ktere zeleni patri. Nebo snad politik typu Paroubka chce neco pro lidi? Akorat tak, jako Burseek chce neco pro prirodu.

Zelí
3. února • 15:48

Ano, je to obrovský státem garantovaný byznys. Jenom do těch zelených podnikatelů a jejich solárních krámů již od příštího roku poteče z našich kapes 20 miliard. Díky panu Bursíkovi. A co biosložky opět zákonem garantovaný byznys to jsou další miliardy. Díky panu Bursíkovi. A co větrníky a předepsané procento energie z tzv. návratných zdrojů to jsou super miliardy. Díky panu Bursíkovi. Takže soudruh Bursík není jenom nějaký zelený aktivista. Je to zelený super mafián.

HoLoMeK
3. února • 12:12

Je to hnuj, ja jde o Biznis tak se o žádný emise nezajímaj a odnášej to normální lidé kteří pracují a mají običejné auto..no hnuj 3-[. obyčejná jachta žere 100 na 100, zajímalo by me jak je to s nákladní lodí. a pak že ovzduší znečišťují auta s velkým obsahem, jsou to lodě a letadla! Něco by s tím měli udělat!

risomas
3. února • 13:04

Problem velkych lodi je to ze spalu vpodstate odpad z ropy. Cize to obsahuje ten najvacsi bordel. Lietadla zase spaluju pomerne kvalitny benzin cize pordoukuje len neskodne CO2.
Na druhej strane co by sa asi robylo s tymi zakmi frkaciami co spaluju lode keby sa takto nevyuzivali? Asi by ich spalovali nejake elektrarne.

Zelí
3. února • 14:27

To je ono. Je to nezpracovatelný odpad z rafinerií, kde se připravuje kvalitní, silně aditivovaný benzín do aut nenapravitelných fanoušků benzínových motorů. Takže to co smrdí z těch lodí je vlastně jen dodatečný smrad z těch katalyzátorových, benzínových krámů.

JirkaSnake
3. února • 20:49

takže si máme kupovat smradlavý diesely a svět bude zachráněn? Srandisto. Jenom díky němu je svět aut takovej jakej je

Ironik
3. února • 9:07

Náš parlament by měl také projednat nějaký zákon, který by také zakazoval plavbu takových lodí ve vzdálenosti aspoň 100 mil od "pobřeží" České Republiky. Bylo by to rozhodně méně škodlivé, než ty populistické ptákoviny, o kterých se pokouší poslanci jednat.

Kori
3. února • 9:22

Hej rovnako aj Fico na Slovensku - podľa hesla, kto nič nerobí, nič nepokazí :)

XP3
3. února • 2:42

A co tak údaj o znečištění na tunokilometr?

Noclaf
3. února • 8:24

To uz by se panu Duchonovi nehodilo do kramu...A k tomu fakt, ze ty auta prepravuji lidske prdele, ktere by ve velke vetsine mohli pouzit vlastnich sil ( nebo hromadnych dopravnich prostredku ) - na rozdil od kontejneru.

ararar
3. února • 8:50

Mezi nejvetsi lode sveta se radi taky obrovske vyletni lode... na morich nejsou pouze tankery a nakladni lode s kontejnery...

Radek Ondrášík
3. února • 9:07

Ono je taky treba rici co je to "nejvetsi lod". osobni lode jsou velke svymi vnejsimi rozmery, ale vytlakem jsou to prckove. kde jaky maly tanker ma vetsi vytklaky, nez prumerne vyletni lode. takze zalezi co je ta velikost.

Doporučujeme

Články odjinud