14 nových crashtestů, Octavia má pouze čtyři hvězdičky

118 komentářů

Dusan
27. prosince • 17:30

Copak copak? Co to ctu, jenom ctyri hvezdy? To se podle mne nekdo musel sakra splest, ten test je treba udelat  jeste jednou a kdyby byl vysledek stejny, treba ho delat az pokud oktavia nesmete vsechny konkurenty. . .

Mirko
29. listopadu • 14:29

Konečně se tedy potvrdilo to, co někteří říkali odedávna - že O2 je jen faceliftem O1 ...

 

mik
29. listopadu • 23:24

souhlas. ale já jen dodám, hezkým faceliftem O1. otázkou nakolik ta jedna hvězda při rychlosti okolo 90-100/hod hraje roli (nejsem fanouškem či majitelem Octavie, ani dobudoucna potenciálním). dokud bude myšlení a uvědomování si možných následků pomalejší než emoce a rychlost nohy na pedálu plynu, i testy EURONCAP budou mít pouze relativní vypovídací hodnotu.ku škodě nás všech

Hic
30. listopadu • 12:55

V takove rychlosti muze ta jedna hvezda byt rozdil mezi smrti a tezkym zranenim (ale prezitim). A od smrti, jak znamo, nepomuze ani sebedelsi lecba. Takze Octavii nebrat!

A mimochodem, nova Octavia je rozhodne osklivym faceliftem predchozi. Ne hezkym. Auto z horsimi proporcemi nez tohle jsem nevidel. Je nakynuta, jak kazdy druhy Cech  Ale mozna prave proto tu ma takovy uspech. Inu, svuj k svemu  Ja jsem ale holt na stihle a elegantni linie. U zen i aut . Takze u me si ta oteklina z Mlade Boleslavi neskrtne.

kim
28. listopadu • 20:43

Ja nevím jestli jste to četli. Ale v tom testu hodnotí O2 velmi dobře (snad jen kromě srážky s chodcem). Tak mě skutečně zaráží jen 11 bodů (69%) za čelní náraz. To se ty nohy potloukly o ty plasty? Nebo na ně má takový vliv tíhové zpomalení?  Vždyť tam píší že prostor pro pedály utrpěl pouze malé deformace. A největší perla je boční náraz, doslova zde píší : "A very impressive protection system includes seat-mounted thorax airbags. The car scored the maximum points available in this section of the test." Maximum bodů za boční náraz je 16 (89%)????? Zkuste si to přečíst, skoro v každém odstavci se opakuje "good". Ten test na první pohled vypadá pro O2 velice příznivě. Teda až na ty celkové 4 hvězdičky.

 

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=206

Petr Broža
28. listopadu • 21:19

Ten text skutečně vyznívá velmi příznivě, ale pak se stačí podívat na hodnocení a "barvičky" figurín a už to tak pozitivně nevypadá.

Pavel
27. listopadu • 20:32

Na www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Automodelle/Crashtest_Fiat_Stilo.asp?ComponentID=17259&SourcePageID=8650%230 je stilo testováno ADAC a má 28bodů a píše se tam-přeloženo- tento výsledek je tak dobrý,že 5 hvězdiček je k dosažení,stilo by muselo být jen na málo místech technicky zlepšeno.Takže ty hloupé řeči o tom,že snad výsledky FIAT tají,jsou nesmysl.Jinak jsem celkem spokojený majitel STILA MW.

Flow
26. listopadu • 23:55

To co EURONCAP testuje primárně je tíhové zrychlení (úhlová rychlost) na čidlech, které jsou umístěné ve figurínách (ne jenom v jejich hlavě). To znamená jak je karoserie a skelet schopen absorbovat energii při nárazu - samozřejmě pokud figurínu propíchne hřídel volantu nebo prostor pro nohy bude kritický 5* asi vůz nedostane. V případě čelního nárazu má potom lepší hodnocení vozidlo, které dokáže řízenou deformací absorbovat náraz co nejlépe, tak aby tělo a hlava posádky decelerovala co nejméně. Pro člověka má při autonehodách právě ono zrychlení (přetížení) fatální následky - utržené játra, slezina, prasklé srdce, aorta atp.

Mirek
26. listopadu • 11:35

Pomoc, pane Brožo, všechny fotky OK, pětkové BMW se mi ale zobrazí špatně, můžete s tím něco udělat?

Petr Broža
26. listopadu • 11:49

Už je to ok.

Richard
26. listopadu • 11:12

S tím sražením většího s menším u nových aut to není tak jednoznačné!

Asi před rokem, rokem a půl psali v Auto motor a sport o testu, kdy proti sobě poslali VW Phaeton a VW Polo. Kupodivu v obou dvou by byli jen lehčí zranění. Malý auto má tvrdší konstrukci, velký, protože má velký deformační zóny, je vyrobený tak, aby pohltilo energii malého, víc se deformovalo, ale při tom s přehledem ochránilo posádku. 

Turbo
26. listopadu • 16:34

Zase to neprehanej. Phaeton se sice trochu obetoval pro Polo, tim padem pro Polo nebyly nasledky tak znicujici, ale o zraneni v Phaetonu se rozhodne nemluvilo. Tam by zustala i Coca-cola nehnute stat v drzaku.

Pol
26. listopadu • 11:46

Jojo, tohle je pravda, velky auta maji jinak konstruovanou deformacni zonu, aby se pri srazce velke x male aktivovaly deformacni zony obou aut. Velky problem (reseny vzdy kompromisem) je pri reseni deformacnich zon prave zasadni rozdil mezi stretem auto x auto a auto x pevna prekazka.

ma5
26. listopadu • 10:57

 Všechna auta bez ohledu na kategorii absolvují naprosto stejnou sadu testů s překážkami stejných parametrů. A pokud si najdete čas a mrknete na nějaké stránky o těch testech, zjistíte, že je úplně jedno, do jaké kategorie kdo octavku zařadil, jelikož ty výsledky jsou absolutní a ne vztažené na nějakou třídu. Proč může malé auto dopadnout v tomhle testu líp než velké dobře vysvětluje dochtor ve svojem příspěvku v garáži na tohle téma. Pro informace o testech doporučuju www.euroncap.com (je to v angličtině, ale podrobnější info nikde nenajdete). A jedna perlička na závěr, Škoda tenhle výsledek rozhodně nepovažuje za neúspěch, posuďte sami: The new Octavia’s four stars awarded to this model in the very demanding EuroNCAP safety test prove its superiority of the global level. (z www.skoda-auto.com)

Anndy
26. listopadu • 12:21

No keby si to pripustila na vonok, tak urcite managmenet zodpovedny za PR ma vyhadzov :).

Funcarver
26. listopadu • 10:16

Náraz zepředu: 16 (100 %) 

Náraz zboku: 18 (100 %)

Připomínač zapnutí pásů: 2

Celkově: 16+18+2=35  Taky dobrý 

BTW.  Focus je v této sérii testů nejúspěšnější auto. 100% na čelní a boční náraz nezískal nikdo jiný. Ochrana dětí taky dobá. Focus II se v tomto směru povedl. (ochrana chodců je marketingová pitomost, bez tohoto údaje bych se klidně obešel).  

Strom
26. listopadu • 16:06

Nejsem si jisty, ale ze za pripominac zapnuti pasu je pouze +1 bod.

Petr Broža
26. listopadu • 22:05

Za připomínač řidiče jeden bod, za připomínač spolujezdce druhý. Testovaný Focus měl oba... Alespoň dle údajů na webu EuroNCAP.

Al Bunda
26. listopadu • 11:10

No ochrana chodců je sice marketingová blbost, ale zase tak nepodstatná není. Nikdo si nemůže být jist tím, že nikdy neporazí chodce a pak už to není marketingová blbost, ale věc, která rozhoduje o míře zranění chodce a následně případné výši trestu či výčitkách svědomí.

Petr Broža
26. listopadu • 10:31

Zajímavé  Těžko říct, zda Focus získal skutečně "jen" 35 bodů (a tedy měl za některý z nárazů o bod méně), nebo u EuroNCAP neumí sčítat... Každopádně věřím, že si toho u zdroje brzy někdo všimne.

Aston
26. listopadu • 9:42

Vsetko je relativne ako tu aj niekto napisal, je rozdiel ked vyrobca mysli na bezpecnost ako celok a ked vyrobca potrebuje 5* na reklamu. Vid auta ktore prv ziskali 4* a potom mensie upravy a 5*. Ale v realnej prevadzke je to o inom. Podiel rovnakej havarie ako v NCAP kde to je presne modelovana situacia je v realite minimalny. Videl som staru 5ku r.v. 93, ktora mala na tachometry zaseknutych 70 km/h a trafila strom. Dvere sa otvarali vsetky ako keby auto nebolo burane, interier to iste a bola to totalka. Videl som aj O1 na dialnici tak rozsekanu, ze bol problem to spoznat a vodic vystupil s otrasom mozgu.
Urcite je NCAP prinos pre bezpecnost, ale v sucasnosti sa to vymklo z ruk  a uz je to len reklamny oblb. Rozhodne by som si podla toho auto nekupoval, teda aspon by to nebol jeden z rozhodujucich faktorov.

Jezevcik
26. listopadu • 9:42

Proc Octavii chybi body za pripominac pasu? Ja ho tam mam, a jeho funkce se neda prehlednout. Snad se da vytknout jen, ze nepripomina nepripoutani spolujezdcu.

Petr Broža
26. listopadu • 10:22

Testovaná Octavia byla vybavena předními a boční airbagy, přitahovači a omezovači pásů, úchyty ISOFIX a ABS.

IT
25. listopadu • 18:18

Je to relativní srovnání, ne absolutní.Srovnávat lze jen auta v dané kategorii mezi sebou. 5* u Moduse nezajistí stejnou bezbečnost jako 5* u např. P407. Výrobci to v reklamě nepřiznají, vypálí počet hvězdiček... Takže když se např. srazí O2 s Modusem, jako že jim to nepřeji, v O2 dopadnou asi líp.Nicméně výsledek O2 je bída.

Mickey
26. listopadu • 13:36

Dobra, jeste jednou pro ty co sedi uplne vzadu. Pokud si dobre pamatuju a aplikuju sve poznatky z Fyziky, tak dulezita je hybnost a ta je zavisla na hmotnosti. A vzhledem k vaze O2 a Modusu (verte nebo ne, vazi stejne, +/- 1200 kg) Se to da porovnavat, teda podle me.

Dochtor
26. listopadu • 14:46

...je to zrejme naozaj tak, priznam sa ze ma hmotnost Modusu prekvapila. Nabuduce si to najprv nastudujem a az potom sem nieco placnem aby som nebol za idiota.

Este je zrejme dost dolezite ako je hmotnost v aute rozlozena, inak velmi uzitocnych 50:50 pri celnom naraze nebude optimum, tam niekde je mozno problem BMW

Pokial je Golf naozaj tazsi ako Oktavka, nukaju sa dve vysvetlenia. Konstrukteri v MB pouzili vysokopevnostnu ocel alebo kde-tu nieco usetrili...

koudy
25. listopadu • 18:13

No to mě poser! BMW 5 - výkvět techniky, head-up display, airbag kam se podíváš,  a o 5 hvězdičkách, který má každej posranej Frantík se mu může leda zdát. Tak to je bomba. Sem zvědavej jak to u BMW vysvětlí - viz titulky německých internetových autoserverů. Je to pro BMW velká potupa, hlavně ve srovnání s největšími rivalem A6. Myslím,  že v Bavorárně usnuli na vavřínech.

Liky
25. listopadu • 17:30

No a je to tady - seati valej Altea rulez!

Clayton
25. listopadu • 15:45

Mnozí tu kladete jednoznačné rovnítko mezi bezpečností aut a výsledky crash testů. Ty jsou ale přesně definované a neodpovídají reálným dopravním nehodám. Asi je dost dobře možné bezpečnostní zóny konstruovat s ohledem na to, aby především zaručily dobrý výsledek v crash testech. Je otázkou, který výrobce to skutečně tak dělá a jestli to s výsledky crash testů není jako s výsledky měření IQ. Dle názoru mnohých, hodnota IQ udává pouze to, jak umíte řešit IQ testy. Obdobně počet hvězdiček v crashtestech možná udává jenom to, jak se který vůz vypořádá se standardním testem Euro NCAP. Trochu to přeháním, v obou případech tu určitě nějaký vztah k realitě je, ale možná něco pravdy na tom taky bude...

Strom
26. listopadu • 16:03

Je to smutny, ale nejpresnejsi vysledky by daly statistiky vyjezdu zachranek k nehodam.

Zlomene koncetiny, pohmozdeni hrudniku, atd. Samozrejme vztazene k rychlosti pri narazu.

Brm
25. listopadu • 16:16

"hodnota IQ udává pouze to, jak umíte řešit IQ testy" ... neni tohle argument tech, co moc uspesni nebyli?

aquila
25. listopadu • 23:31

ono je to do istej miery pravda. aj tie IQ testy zavysia do istej miery aj od toho ako sa clovek rano najedol :)

btw. vysledok sa nezvykne udavat prave preto v presno cisle ale zaradeni podla gausovej krivky :) aspon tie mensacke

Mara
25. listopadu • 13:36

Co jsem měl možnost o testech euroNCAP přečíst, tak testy jsou pro všechny auta stejný a nerozlišujou, jestli jde o malé nebo velké auto a že nová Octavia má "jenom" 4* mě docela překvapilo, u takového auta by 5 hvězd mělo být automaticky, když už i  pro relativně malé auto jako Modus to není problém.

dochtor
25. listopadu • 14:36

ako sa tu s oblubou pise, "este raz a pomaly"

Pokial zrazia celne dva Modusy, skoncia v nich ludia (podla euroNCAP) lepsie ako ked to budu dve Octavie.
Ak to bude Octavia s Modusom, tak to vdaka rozdielu hmotnosti/hybnosti dopadne zrejme inak... mozno sa to akurat kompenzuje .

Octavia je sice zaradena medzi "large family cars", ale v testoch sa fiktivne zraza sama so sebou. Je teda uplne jedno do akej kategorie je zaradena, hodnoti sa moznost poranenia ludi, ktori su vnutri.

 

Karel
26. listopadu • 10:26

Az na to, ze Octavia nema proti Modusu zadnou vahovou vyhodu. Je to silene, ale oba ty vozy se s vahou pohybuji okolo 1200 kg. Takze pri srazce Modusu s Octavii se nekompenzuje vubec nic a posadka Octavie dopadne hur! Tak to tedy bravo cesti konstrukteri!  To jste se vytahli

palo
26. listopadu • 0:59

jasne, ale ako by to dopadlo, keby sa modus a o2 zrazili s a8(skratka s niecim tazkym)? kde by mal clovek vacsiu sancu prezit?

MT
25. listopadu • 14:25

Všechno je relativní.

Relativně skoro všechna francouzská auta dostávají 5 hvězdiček zatímco nefrancouzská ne. Znamená to, že jsou francouzská auta relativně bezpečnější než nefrancouzská? Neznamená. Když už by to nedejbože muselo být a nebylo vyhnutí a já narazil v 56,4kmh do euroNcap lípy, stojící vedle euročeské okresní silnice, tak bych relativně radši seděl v relativně horší čtyřhvězdičkové O2 než v relativně lepším pětihvězdičkovém Modusu, protože jsem předsi jen radši relativně živ než absolutně mrtev.

Karel
26. listopadu • 9:09

Jsi hloupy a jeste to tu verejne stavis na odiv?  Fakt dobry!

Kdybys pouzil mozek a seznamil se s fakty, coz obavam se pro "inteligenta" tveho typu je ukol nad jeho sily, tak bys zjistil, ze Octavia a Modus maji prakticky stejnou hmotnost. Takze, jinymi slovy, pri srazce tehle dvou aut nema zadne z nich vyhodu "tezsi vahy" a tudiz jen uplny idiot (tedy ty ) by radeji sedel v te ctyrhvezdickove Octavii... ale mozna je to dobre. Alespon bude na svete o blba min. Ostatne je to uz v evolucni teorii... prezivaji jen ti chytrejsi a silnejsi. Takze vsichni blbci: Hura vzhuru do Octavii!

MT
29. listopadu • 23:15

No protože jsi evidentně nepochopil obsah příspěvku, trochu to pozměním, opět bez požadavku na laskavost tvých mozkových závitů.

Dobrá, úprava: Pokud bych tedy už nedejbože měl narazit do blabla euroNcap lípy, pak bych raději seděl v pětihvězdičkovém touaregu než v pětihvězdičkovém modusu... dál viz minulý příspěvek.

 

Karel
30. listopadu • 12:48


Ty jsi fakt komik.  Takze tvuj predchozi prispevek o dvou stejne tezkych autech z nichz jedno ma 5 a druhe 4 hvezdicky byl vlastne myslen jako porovnani dvou petihvezdickovych aut, z nichz jedno je dvakrat tak tezke jako druhe? Aaaaaha, jeste ze mas tak uzasne vyjadrovaci schopnosti...  Ono to asi preci jen bude tak, ze jsi hlupak a ted se jen snazis vykroutit z vlastni hlouposti, ze? Jenze, aby se ti to povedlo, musel bys byt chytry a ne prijit s takovym blabolem, jako si s nim prisel nyni. Protoze, chlapce: Pokud bys naboural do nehybneho stromu ve dvou autech se stejnou bezpecnosti ve stejne rychlosti, tak bys dopadl stejne, lhostejno, zda jde o Modus nebo o Touareg. Jasne? Nebo jsi tak hloupy, ze to opravdu nedokazes pochopit?

Takze ze sebe nanovo a hned nadvakrat delas zase hlupaka.  Bravo! Ale ostatne, co cekat od cloveka, ktery nezvlada ani ucivo zakladni skoly (jak ti nekdo dokazal o neco vyse v teto diskusi).

dochtor
25. listopadu • 14:54

ja by som teda absolutne najradsej nebural, ale ked uz teda do absolutne nehybnej euroNcap lipy tak v radsej Moduse

pokial by som sa mal zrazit celne s Modusom, tak by som radsej zvolil Octavku

 take 3* Twingo vie byt tiez pekny tank http://news.auto.cz/?article=2595

Pan Klobouk
25. listopadu • 15:38

Ja kdybych si mel vybrat mezi Octavii a Espacem, tak volim Espace !

 

Stejne priblblej je tvuj prispevek !

Pan Klobouk
25. listopadu • 15:36

Kup si Tatru T815 a budes spokojenej

Libor Rosomák
25. listopadu • 13:11

jestli nespravíte procenta ze předu i zboku, tak až zaplatím leasing stanu se citroenářem !!! Máte na na to 2 roky ! Karoserie měla být oproti staré verzi tužší o 40 %. To je výsledek ? Neserte mně ! Fakt jsem naštvanej. Dělám Škodě reklamu kde chodím a teď takový zprávy.

performer
25. listopadu • 13:19

třeba je tuhá až moc

Karel
25. listopadu • 16:49

Tuhej budes ty, az to v ni nekam naperes

Karel
25. listopadu • 16:49

Tuhej budes ty, az to v ni nekam naperes

performer
25. listopadu • 13:06





21. 
Are large cars safer than small cars?

 
From the laws of physics, all other things being equal, heavy cars do better than light cars when they are involved in a frontal impact. To avoid mass effects, Euro NCAP tests and compares cars within size categories. The safety of cars in a size category is not a function of mass, but it is dependent upon good design.





22. 
Can results be compared between groups?

 
Results should only be compared within the same group. The frontal testing method mirrors a crash between two similar sized cars. Clearly a bigger car has an advantage if it hits a smaller car and Euro NCAP results can’t be used to predict the outcome of such crashes.

moje angličtina je sice hodně (opravdu hodně) chabá, přestomu snad rozumím. V podstatě říkají, že je to nesrovnatelné, proto že když se velké srazí s malým dopadne lépe. Ale jak je to s tím nárazem do (deformovatelné)zdi?

Nebo jinak - je-li to podle Vás relativní, co je jiné?

Rychlost je stejná, ta deformovatelná překážka? myslím že je taky stejná. Pak by musely být jinak nastavené mezní hodnoty hodnocení (ale nějak se mi nezdá, že by se při hodnocení Pandy, používaly jiné hodnocení zatíženíhrudního koše řidiče, než při hodnocení BMW)

Pořád tomu nerozumím.

Nebukadnesar
25. listopadu • 13:15

Rozdiel je najskor v prekazke do ktorej auto narazi. Podla toho co pisu by prekazka mala simulovat auto podobnej velkosti.

performer
25. listopadu • 12:56

Testují se ta auta plně obsazená (resp. dovážená na max hmotnost)? Myslím že ne. Přitom hlavně u těch malých by pak byl výsledek asi zásadně jiný......

zdenek
25. listopadu • 12:52

Já se taky přikláním k názoru, že příčinou proč Oktávka nemá 5 hvězd je ten mohutnější zadek proti Golfu. Vždyť ten podvozek je jinak naprosto stejnej, ale ty kila vzadu asi budou znát.... To, že Oktávka nemá v základu např. aktivní opěrky hlavy asi roli hrát nebude, ale nevím nakolik vadí, že nemá hlavové airbagy, ty Golf v základu má a myslím, že se testují vždy jen základní verze aut.

Jaroslav
25. listopadu • 14:14

Octavia nedostala 5* mimo jiné proto, jak je psané v článku, že neměla boční airbagy, tudíž boční náraz dopadl hůře, než kdyby je měla. Na tom, jestli má Octavia delší a těžší zadek, až tak ve srovnání s airbagy které jí chyběly, nezáleží.

Kdyby měla testovaná verze všechny možné airbagy, které jsou třeba i jen za příplatek, tak by hodnocení vyšlo lépe.

Mistr Ta-Hu
25. listopadu • 16:26

Ale houby! Kdyz se podivate na podrobne vysledky, tak zjistite, ze v narazu z boku Octavia tak spatne zase nedopadla. Katastrofalne dopadla pri narazu ze predu, kde ziskala jen o jediny bod vice nez Panda, ktera ma hvezdicky jen tri!

Takze nez tady priste zacnete obhajovat Skodovku, tak zkuste chvili poradne dychat, aby se vam prokrvil mozek a snad pak nebudete totalne zaslepen a budete schopen videt FAKTA.

Al Bunda
25. listopadu • 13:01

Nevím na kolik v tomto případě rozhoduje podvozek - spíše je to konstrukcí a pevnostním návrhem "klobouku" a ten má zřejmě Golf pevnější - možná i díky použití pevnějších materiálů (moje spekulace).

Petr
25. listopadu • 12:55

Golf je jen o pár kg lehčí než Octavia se stejným motorem, takže hmotnost nebude hrát roli. Spíš bych řekl, že hatchback má obecně pevnější konstrukci než liftback.

martin
25. listopadu • 13:01

No teď jsem se díval na web a Golf má 1200 kg a Octavia jen 1185 kg!!! Takže ta hmotnost tam určitě roli hrát nebude. Spíše nějaká chyba v konstrukci.

Mistr Ta-Hu
25. listopadu • 13:38

Zcela evidentne je to chyba v konstrukci Octavie. Vsichni tady totiz hodnotite a koukate na neco jineho nez co se ve skutecnosti hodnoti. Takze to, ze je Octavia na stejne platforme jako Golf, je zcela irelevantni. Testy EuroNCAP totiz nehodnoti, co se deje s autem, ale co se deje s clovekem (resp. figurinou v nem)! Takze i auto se zcela super perfektnimi deformacnimi zonami muze teoreticky skoncit s nula hvezdickami - napr v pripade, ze by se urvala tyc volantu a ridice prospikovala. Problem Octavie nebude v deformacnich zonach ani ve vaze, ale v nevhodnych sedackach, pasech, palubni desce, pedalech...

Mic
25. listopadu • 12:38

Pokud je to podle trid, pak chapu, ze Golf ma 5* a Oktavka pouze 4*. Oktavka se rozmerama radi do stredni tridy a proto by mela i prisnejsi hodnoceni. Ovsem pokud to hodnoceni neni absolutni. Tak jako tak, novy auto by dnes uz melo mit 5 hvezd. Je to chyba, doufam, ze se skodovaci polepsi - hodne rychle.

paprk
25. listopadu • 16:34

přesně tak rozměrově se tlačí oktávka do střední třídy, ale podvozek má z nižší střední. Je to prostě hybrid, který třídu nemá. na malém podvozku velký auto. pěkná hovadina.

Jirka
25. listopadu • 12:55

Jak už bylo uvedeno výše, hodnocení není absolutní, ale srovnatelné jen v rámci tříd. Co jsem se díval, tak O2 dosáhla maximálního možného hodnocení při bočních nárazech, body ztrácí za absenci okenních airbagů ve stadartní výbavě. Golf je má, proto má lepší hodnocení. Ale nechápu ten propad v čelních nárazech.

Diamant
25. listopadu • 14:37

Ale pochopte to už konečne! V každom aute sedia tie isté figuríny a záťaž sa hodnotí rovnako. Ak nabúram do steny alebo stromu v malom aute s 5*, tak dopadnem lepšie ako vo veľkom aute so 4*. Ale treba si aj uvedomiť, že predok malého auta je stavaný len na pohltenie menšej hmotnosti, predok väčšieho auta pohltí viac energie. Tak preto sa nedá povedať, že ak sa zrazí malé auto s 5* a veľké so 4*, tak to malé je bezpečnejšie. Ani podľa tried by som to neporovnával, porovnával by som to podľa pohotovostnej hmotnosti áut.

Strom
26. listopadu • 13:42

Mas recht. Z tech fotek a videi je naprosto jasne, ze to nejakou rychlosti naperou do betonoveho bloku a vyhodocuji poskozeni figurin.

MP
26. listopadu • 9:40

Podle předešlé diskuze to není nabourání do zdi, ale do stejné váhy jako má auto.

Tomas Skorepa
26. listopadu • 14:06

Pochop, ze naraz do zdi a srazka dvou stejne tezkych aut, jedoucich stejnou rychlosti celne proti sobe, jsou to same!!! fyzika 5. trida ZS

 

Petr
25. listopadu • 13:00

No by mohlo být ono, Altea hlavové airbagy taky má, jen O2 ne.

Petr V.
26. listopadu • 20:30

Tak v tom to urcite nebude. Staci se podivat na stranky Euroncap a tam je jesne videt, ze nejvetsi problem to auto ma v oblasti nohou - tem uz hrozi pri takovemto narazu vazne poraneni. Naopak riziko poraneni hlavy je male. A na poraneni nohou hlavove airbagy skutecne nepomohou, ze?
Octavia je proste mizerny krap. Holt, soudruzi z Mlade Boleslavi udelali nekde chybu

Brm
25. listopadu • 13:15

Moje jo ... i za cenu slabsiho motoru

Petr Broža
25. listopadu • 12:52

Něco na tom bude, Octavia se řadí do "large family cars", Golf do "small family cars".

Nebukadnesar
25. listopadu • 12:33

Nechapem co riesite. V tych FAQ je to jasne vysvetlene. Kazde auto je testovane ako keby narazilo do rovnako velkeho auta. Preto nie su vysledky medzi rozne velkymi a tazkymi autami porovnartelne.

performer
25. listopadu • 12:37

a to je kde? jaká adresa?

Sep
25. listopadu • 12:29

To je mam stejny pocet procen jako ma moje stara primera ... no nic moc. Zase se ukazuje, ze na kratke platforme dlouhe auto vyrobis, ale taky se bude pekne kroutit.

PS
25. listopadu • 12:18

Škoda Octavia v nárazových testech obstála - titulek z novinky cz

Michal
25. listopadu • 12:26

No podle neobstála vůbec  4 hvezdičky je ostuda, která se octávkou potáhne další 4 roky do facelitfu. Pak určitě Škoda udělá nový test.

Al Bunda
25. listopadu • 12:02

Nebojte - on marketing VW CZECH z těch čtyř hvězdiček udělá přednost a marketingovou výhodu  - něco ve stylu "Nová Škoda Octavia je stejně bezpečná jako BMW5"  

performer
25. listopadu • 12:18

Kolik myslíš , že by dostal ten tvůj Dodge? Ani jednu, Bundo. Přiznej si to!

RedBaron
25. listopadu • 20:12

Myslím, že by ses velice divil, co tahle kdysi nižší střední třída z detroitskýho železa poskytne za ochranu.

performer
25. listopadu • 11:45

Koukám, že co člověk to jiný názor. Tak jak to je?

performer
25. listopadu • 12:04

tak to pořád nevím

Medved
25. listopadu • 11:28

Někdy asi v září 2004 se psalo, že byl testovaný i fiat stilo a že výsledky budou zveřejněny na podzim. Mezi auty není. Jak to s ním dopadlo?

Mirek
25. listopadu • 12:00

Nechci ti bourat iluze (a kdo ví, třeba se zrovna mýlím), ale jestli čekáš od Fiatu v crash testech nějaké zázraky, asi se nedočkáš. Vím, že je to jiná konstrukce, ale vzpomeň si na poslední sérii nárazových testů, byl tam Fiat Dobló a dopadl ze všech nejhůř. Bylo to vidět i na té karoserii, v tomhle asi italové dobří nejsou.

Emil
25. listopadu • 12:43

Italove jsou v crash testech minimalne stejne dobri jako Cesi. Punto je o chlup lepsi nez Fabia, ale ve hvezdickach je to 4 na 4 a Stilo je o chlup lepsi v celnim narazu nez nova Octavia, ale na hvezdicky je to opet 4:4...

Petr Broža
25. listopadu • 11:55

Stilo zatím stále chybí; možná jsou výsledky takové, že si je Fiat nedovolí publikovat; těžko říct...

Murphy
25. listopadu • 13:07

Zkuste odkaz:

http://www.sicurauto.it/crashtest/risultati2002/stilo.php

Pane Brožo, Váš příspěvek by se hodil tak na nějakého kluka u netu, jehož taťka říkal, že Fiaty jsou na h*vno. Od seriózního novináře bych spíš očekával, že třeba použije GOOGLE a poskytne relevantní informaci... Jestli jsou ty obrázky dělány stejnou metodikou jako ty na www.euroncap.com, pak je na tom Stilo přibližně stejně jako Focus z r.1999.

Mistr Ta-Hu
25. listopadu • 12:38

Fiatu se samozrejme nikdo nepta, jestli smi vysledky publikovat nebo ne. Vysledky na EuroNCAP nejsou z toho prosteho duvodu, ze Stilo netestovali. Podle zcela stejne metodiky testy provadel ADAC v roce 2002 a Stilo dostalo 4 hvezdicky.

Neda mi to opet si jednou nepovzdychnout nad "odbornosti" ceskych motoristickych novinaru...

Ivoš
25. listopadu • 13:41

Ano, Stilo dostalo 4 hvězdičky v testu ADAC , a prý proto,že nemělo ZVUKOVOU signalizaci nezapnutých pásů... Takže od modelového roku 2004 tam tato signalizace je a jestli někdy v budoucnosti bude proveden test, třeba dostane 5 hvězdiček

performer
25. listopadu • 11:18

Ty hvězdičky to je absolutní hodnocení, nebo je to hodnocení v dané třídě? Pokud je to absolutní, tak nechápu, jak je možné, že (některá) malá auta dopadají tak dobře a (některá) velká tak špatně. Viz např. BMW - to je jednička při tom crashtestu (stejná rychlost, stejné měření, stejné hodnotící parametry) opravdu bezpečnější než pětka? Nechápu....

empi
25. listopadu • 11:59

Je to absolutni. Porovnavat to lze ale pouze pokud nabourate do zdi ... pokud se 4* BMW srazi celne s 5* Modusem, asi ten Modus dopadne hur, nebot je zhruba o tretinu lehci ...

Diamant
25. listopadu • 14:30

Ano, je to presne tak. Predok toho modusi môže byť výborne navrhnutý, aby stlmil náraz a pohltil toľko energie, koľko má idúce auto s hmotnosťou modusu. Ale keď to Modusu nabúra nejaké ťažšie auto, tak sa ten predok Modusu zdeformuje podstatne viacej.

Ale ani ja nechápem, prečo výrobci nie sú schopní využiť poriadny dlhý predok u veľkých áut. Keď to ide u menších áut, prečo nie u väčších?

performer
25. listopadu • 12:03

To je jasné!

Ale stejně nechápu, že když je možné vyrobit 5* Modus, jak to, že všechna auta o třídu nad modusem, nemají také 5 *. ...... Např. to BMW - "čumák jako kráva a hovno z toho" ...... pardon....

Prý je to ale hodnocení relativní....

tak nevím

 

ja
25. listopadu • 11:42

Hodnoceni je vzdy absolutni - hodnoti se mira poraneni cestujicich. Samozrejme ale pri stejne tuhosti predku karoserie dopadne male lehke auto lepe nez velke a tezke. To uz je ale na vyrobci aby tezke auto nalezite zpevnil ci lepe kontruoval z hlediska bezpecnosti.

performer
25. listopadu • 12:00

Myslím, že tuhost (pokud to není úplný šunt, který se opravdu zboří) není při těchto testech to nejzázadnější. Nejzásadnější je vytvořit programově doformovatelnou zonu, která čím je větší , tím lépe (proto má Smart motor vzadu). A to by podle mne mělo jít u velkých aut lépe než u malých.

Tom
25. listopadu • 11:22

Ne, čelní náraz se nedá srovnávat, ale nevím, co zařadili do které kategorie. Srovnatelný je asi jenom boční náraz.

Michal
25. listopadu • 11:27

Nikde na webu Euroncap nepíšou, že by hodnocení bylo v rámci kategorie, podle mě je absolutní. Proč by menší auto nemohlo být bezpečnější než větší?

performer
25. listopadu • 11:43

Mohlo, ale znamená to, že když je možné udělat 5* malé auto, tak 4* velké, je uděláno pěkně blbě, protože výrobce nedokázal využít větší deformační zóny ani větší prostor v interieru.

(výše uvedené berte s rezervou - pořád nevím jestli je hodnocení relativní, nebo absolutní)

palo
26. listopadu • 0:39

asi hmotnost auta vzrasta neumerne pevnosti karoserie :(

Pan Klobouk
25. listopadu • 14:05

Jo, jo - neco na tom je.

Mistr Ta-Hu
25. listopadu • 11:41

Doporucuji precist sekci FAQ. Tam pisi, ze to neni srovnatelene napric tridami

 





 
Can results be compared between groups?

 
Results should only be compared within the same group. The frontal testing method mirrors a crash between two similar sized cars. Clearly a bigger car has an advantage if it hits a smaller car and Euro NCAP results can’t be used to predict the outcome of such crashes.

speedlines
30. listopadu • 22:27

to je jednoduchy, von se bere vohled i na chodce, takze cim vatsi auto, tim je to horsi pro chodce. Proto vychazej treba offroady tak spatne.

Diamant
25. listopadu • 14:21

Pozeral som sa metódy testovania, ale bez ohľadu na triedu sú rovnaké. Takže ak má malé auto 12 bodov v čelom náraze a veľké 11, tak pri náraze do steny či stromu dopadne vodič v menšom aute lepšie. Iná je situácia, ak sa tieto dve autá zrazia. Tu je vyššia hmotnosť zrejme výhodou. Hoci ani to by som na 100% netvrdil, lebo ak má ťažšie auto menej pevnú konštrukciu, tak sa bude viac deforomať práve ono.

performer
25. listopadu • 11:46

Hmm, to je ovšem taky na houby - pak by to chtělo přidat ještě jedny absolutní hvězdičky....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
25. listopadu • 11:54

Jenže ty Euroncap neuvádí

palo
26. listopadu • 0:37

lenze to je potom poriadne na prd. mne by napr velmi zaujimali rozdiely v bezpecnosti medzi malymi autami a strednou triedou. pravdepodobne sa boja zeby potom male vozy nikto nekupoval.

goes
25. listopadu • 11:33

tak tak, nazornou ukazkou jsou off-roady, ktere ac se zdaji byt mohutne a bezpecne v crash testech zas tak uspesne nejsou, jiste, celkove hodnoceni jim bere bezpecnost pri srazce s chodcem, ale i pri ciste celnim/bocnim narazu, zadne extremy vuci velikosti a vizualni mohutnosti tam nejsou...

goes
25. listopadu • 11:12

no nemuzu si pomoct, ale z meho pohledu to docela projel BMW5, cekal jsem proste vic, jinak koukam, ze C4 a Altea to vyhraly, zbyte je uz na prumeru. Jen O2 nejak nezabodovala :( skoda

Tom
25. listopadu • 11:18

No právě... Ale tuším že čelní náraz se nedá srovnávat napříč kategoriemi, takže 4* asi mají jinou váhu u Getze, jinou u Octavie, jinou u BMW 5.

Martin
25. listopadu • 11:00

To se Octávka moc nevytáhla, stará měla 25 bodů, nová má 27, nic moc teda. Golf má přitom 33. To je mezi těmi auty takový rozdíl?

Tom
25. listopadu • 11:13

Jestli se zase nedávaly body za nějakou kontrolku... Anebo zadek oktávky nějak snížil tuhost karosérie proti golfu...?

Ale co BMW 5...?

dochtor
25. listopadu • 11:33

podla clanku by oktavke nepomohla ani kontrolka
neviem ako vazne bola otazka tuhosti oktavie polozena, ale prave tazky zadok (a jeho hybnost) moze sposobit to ze sa predna cast zdeformuje viac ako pri golfe

podobny problem s tuhostou karoserie mal aj superb...

PeterL
26. listopadu • 13:20

ja som doteraz bol v tom, že O2 má kontrolku zapnutia pásov - vodič určite, ostatní pasažieri neviem.

Pan Klobouk
26. listopadu • 14:12

Ale treba je to o tom, ze jen sviti a ona musi signalizovat i zvukove. no nevim. V o2 jsem jel jen predvadecku a tohle si fakt nevybavuju, protoze jsem se hned pripoutal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PeterL
26. listopadu • 14:29

Je tam aj zvuková signalizácia - kolega, ktorý O2 jazdí a nerád používa pásy, si kvôli tomu omotal pás zozadu, ja zase používam pás spolujazdca zaháknutý v klipsni vodiča.

 

Pan Kloubouk
28. listopadu • 12:02

Takovejmhle lidem od srdce preju, aby si aspon nekde pri dobrzdeni udali pavouka na prednim skle. Takhle se mi smal muj strejc, proc se porad pripoutavam. No a pak mel drobnej crash ve meste a udal pavouka na skle a mel otres mozku.

PeterL
29. listopadu • 7:44

uznávam, je to len moja blbosť, pásy sa používať majú.

Karel
29. listopadu • 15:12

Nedavno tu probehla diskuze, ze kdyz se nepripoutas, tak to bohuzel neni jenom tvuj problem

yyyyy
29. listopadu • 9:40

nove renolty dost iritujuco pipaju, ale ak sa ani tak nepriputas, tak po chvili zvysi hlasitost a to uz vydrzi len otrlejsia natura

drtikol
27. listopadu • 21:15

to jste teda pekne vylizani oba dva

Turbo
26. listopadu • 16:18

To si nechte s kolegou patentovat. Ach jo....

Doporučujeme

Články odjinud