14 nových crashtestů, Octavia má pouze čtyři hvězdičky

V další sérii crashtestů bylo testováno celkem 14 vozů. Mezi nimi nechyběla ani nová Škoda Octavia, Ford Focus, Citroën C5 či Seat Altea. Francouzské vozy mají jako obvykle pět hvezdiček, překvapila ale Octavia, která má hvězdičky jen čtyři. (aktualizováno)
14 nových crashtestů, Octavia má pouze čtyři hvězdičky
Seznam kapitol
  1. Přehled, Fiat Panda, Hyundai Getz, Kia Picanto
  2. Renault Modus, BMW 1, Citroën C4, Ford Focus, Citroën C5, Škoda Octavia
  3. Audi A6, BMW 5, Volkswagen Touareg, Seat Altea, Mazda 2

Ze všech testovaných vozů vede celkově Citroën C5, který získal 36 bodů, tři za připomínače pásů, 16 a 17 za přední a boční náraz (100 a 94 %). Novinky C4 a Ford Focus získaly shodně 35 bodů, což je výrazný posun oproti předchůdcům (starý Focus 25 bodů, Xsara 20 bodů).

Přehled výsledků dle kategorií

Poznámka: Výsledky testů vozů lze dle EuroNCAP srovnávat jen v rámci dané třídy.

Model Celkové hodnocení Ochrana dětí Ochrana chodců
Minivozy
Fiat Panda     
Hyundai Getz    
  
Kia Picanto
  
  
Renault Modus
    
   
Malé rodinné vozy
BMW 1
    
  
Citroën C4
    
  
  
Ford Focus
    
  
 
Velké rodinné vozy
Citroën C5
Škoda Octavia
 
Manažerská třída
Audi A6
BMW 5
Velké offroady
Volkswagen Touareg
Malé MPV
Seat Altea
Opakování testu
Mazda 2

Fiat Panda

Ačkoliv je Panda vybavena předpínači a omezovači tahu předních bezpečnostních pásů, spolujezdec je při předním nárazu vystaven velkému tlaku na hrudník. Nepříliš dobře jsou na tom také stehna a chodidla řidiče. Velký tlak byl rovněž zaznamenán na hrudník řidiče při bočním nárazu. Po bočním nárazu zůstaly otevřeny dveře na straně nárazu, zklamala ochrana dětí stejně jako ochrana chodců. Testovaná Panda nebyla vybavena airbagem spolujezdce.

  • Náraz zepředu: 10 (63 %) 
  • Náraz zboku: 10 (56 %) 
  • Připomínač zapnutí pásů: -
  • Celkově: 20
  • Ochrana chodců: 6 (17 %)
  • Ochrana dětí: 21 (43 %) 

Klepněte pro větší obrázek

Hyundai Getz

Getz nabízí přiměřenou ochranu jak při předním, tak bočním nárazu, což mu vysloužilo čtyři hvezdičky. Přesto byl zaznamenán vyšší tlak na hrudník řidiče i spolujezdce, problémová jsou i jejich stehna, stejně jako levá noha řidiče; strůjcem potíží je tvrdá hmota sloupku řízení. Při bočním nárazu trpí především řidičův hrudník. Bod k dobru dostal Getz za připomínač zapnutí pásů řidiče. Ochrana dětí je velmi dobrá, horší je to ale s chodci. Testovaný vůz byl vybaven předními i bočními airbagy.

  • Náraz zepředu: 10 (63 %) 
  • Náraz zboku: 14 (78 %) 
  • Připomínač zapnutí pásů: 1
  • Celkově: 25
  • Ochrana chodců: 5 (14 %)
  • Ochrana dětí: 37 (76 %) 

Klepněte pro větší obrázek

Kia Picanto

Picanto nedopadlo právě dobře, spíše naopak; tři hvězdičky nejsou právě dobrou vizitkou. Pro nový model na trhu je to docela špatná vizitka, protože ostatní výrobci mají v této kategorii lepší výsledky. V kritickém stavu po předním nárazu hrudník řidiče a jeho pravé stehno, stejně jako levé stehno spolujezdce. Při bočním nárazu je vyvinut kritický tlak na hrudník řidiče, při použití bočních airbagů je to o stupeň lepší; Kia se totiž rozhodla provést test jak s verzí bez bočních airbagů, tak s nimi. Konečný výsledek se však týká verze bez nich; dveře zůstaly po bočním nárazu otevřeny. Ochrana dětí je dobrá, s chodci je to ale horší.

  • Náraz zepředu: 7 (44 %) 
  • Náraz zboku: 10 (56 %) 
  • Připomínač zapnutí pásů: -
  • Celkově: 17
  • Ochrana chodců: 6 (17 %)
  • Ochrana dětí: 37 (76 %) 

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Přehled, Fiat Panda, Hyundai Getz, Kia Picanto
  2. Renault Modus, BMW 1, Citroën C4, Ford Focus, Citroën C5, Škoda Octavia
  3. Audi A6, BMW 5, Volkswagen Touareg, Seat Altea, Mazda 2
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků