14 nových crashtestů, Octavia má pouze čtyři hvězdičky

V další sérii crashtestů bylo testováno celkem 14 vozů. Mezi nimi nechyběla ani nová Škoda Octavia, Ford Focus, Citroën C5 či Seat Altea. Francouzské vozy mají jako obvykle pět hvezdiček, překvapila ale Octavia, která má hvězdičky jen čtyři. (aktualizováno)
14 nových crashtestů, Octavia má pouze čtyři hvězdičky
Seznam kapitol
  1. Přehled, Fiat Panda, Hyundai Getz, Kia Picanto
  2. Renault Modus, BMW 1, Citroën C4, Ford Focus, Citroën C5, Škoda Octavia
  3. Audi A6, BMW 5, Volkswagen Touareg, Seat Altea, Mazda 2

Ze všech testovaných vozů vede celkově Citroën C5, který získal 36 bodů, tři za připomínače pásů, 16 a 17 za přední a boční náraz (100 a 94 %). Novinky C4 a Ford Focus získaly shodně 35 bodů, což je výrazný posun oproti předchůdcům (starý Focus 25 bodů, Xsara 20 bodů).

Přehled výsledků dle kategorií

Poznámka: Výsledky testů vozů lze dle EuroNCAP srovnávat jen v rámci dané třídy.

Model Celkové hodnocení Ochrana dětí Ochrana chodců
Minivozy
Fiat Panda     
Hyundai Getz    
  
Kia Picanto
  
  
Renault Modus
    
   
Malé rodinné vozy
BMW 1
    
  
Citroën C4
    
  
  
Ford Focus
    
  
 
Velké rodinné vozy
Citroën C5
Škoda Octavia
 
Manažerská třída
Audi A6
BMW 5
Velké offroady
Volkswagen Touareg
Malé MPV
Seat Altea
Opakování testu
Mazda 2

Fiat Panda

Ačkoliv je Panda vybavena předpínači a omezovači tahu předních bezpečnostních pásů, spolujezdec je při předním nárazu vystaven velkému tlaku na hrudník. Nepříliš dobře jsou na tom také stehna a chodidla řidiče. Velký tlak byl rovněž zaznamenán na hrudník řidiče při bočním nárazu. Po bočním nárazu zůstaly otevřeny dveře na straně nárazu, zklamala ochrana dětí stejně jako ochrana chodců. Testovaná Panda nebyla vybavena airbagem spolujezdce.

  • Náraz zepředu: 10 (63 %) 
  • Náraz zboku: 10 (56 %) 
  • Připomínač zapnutí pásů: -
  • Celkově: 20
  • Ochrana chodců: 6 (17 %)
  • Ochrana dětí: 21 (43 %) 

Klepněte pro větší obrázek

Hyundai Getz

Getz nabízí přiměřenou ochranu jak při předním, tak bočním nárazu, což mu vysloužilo čtyři hvezdičky. Přesto byl zaznamenán vyšší tlak na hrudník řidiče i spolujezdce, problémová jsou i jejich stehna, stejně jako levá noha řidiče; strůjcem potíží je tvrdá hmota sloupku řízení. Při bočním nárazu trpí především řidičův hrudník. Bod k dobru dostal Getz za připomínač zapnutí pásů řidiče. Ochrana dětí je velmi dobrá, horší je to ale s chodci. Testovaný vůz byl vybaven předními i bočními airbagy.

  • Náraz zepředu: 10 (63 %) 
  • Náraz zboku: 14 (78 %) 
  • Připomínač zapnutí pásů: 1
  • Celkově: 25
  • Ochrana chodců: 5 (14 %)
  • Ochrana dětí: 37 (76 %) 

Klepněte pro větší obrázek

Kia Picanto

Picanto nedopadlo právě dobře, spíše naopak; tři hvězdičky nejsou právě dobrou vizitkou. Pro nový model na trhu je to docela špatná vizitka, protože ostatní výrobci mají v této kategorii lepší výsledky. V kritickém stavu po předním nárazu hrudník řidiče a jeho pravé stehno, stejně jako levé stehno spolujezdce. Při bočním nárazu je vyvinut kritický tlak na hrudník řidiče, při použití bočních airbagů je to o stupeň lepší; Kia se totiž rozhodla provést test jak s verzí bez bočních airbagů, tak s nimi. Konečný výsledek se však týká verze bez nich; dveře zůstaly po bočním nárazu otevřeny. Ochrana dětí je dobrá, s chodci je to ale horší.

  • Náraz zepředu: 7 (44 %) 
  • Náraz zboku: 10 (56 %) 
  • Připomínač zapnutí pásů: -
  • Celkově: 17
  • Ochrana chodců: 6 (17 %)
  • Ochrana dětí: 37 (76 %) 

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Přehled, Fiat Panda, Hyundai Getz, Kia Picanto
  2. Renault Modus, BMW 1, Citroën C4, Ford Focus, Citroën C5, Škoda Octavia
  3. Audi A6, BMW 5, Volkswagen Touareg, Seat Altea, Mazda 2
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků