130. narozeniny F. Porsche oslavilo 130 vozů Porsche

Během oslav narozenin Ferdinanda Porsche, které probíhaly o víkendu 3. a 4. září 2005 přijelo do Vratislavic nad Nisou u Liberce symbolických 130 automobilů Porsche. Podívejte se na reportáž a fotografie ze srazu.
130. narozeniny F. Porsche oslavilo 130 vozů Porsche

O symboličnosti tohoto setkání se nezávisle na sobě postaraly dva kluby sdružující české majitele těchto mimořádných sportovních automobilů – Porsche Classic Club ČR a Porsche Club CZ.


M.Bumba vítá nejstarší Porsche setkání

Porsche Classic Club ČR pořádající podobná setkání pro opravdové „Porsche nadšence“ má již 20 let své sídlo přímo v rodném domě Ferdinanda Porsche ve Vratislavicích n/N. Proto také jeho setkání probíhalo právě v této obci, na okraji Liberce. Azyl pro celou akci nabídl místní pivovar Konrad, který k takovéto mimořádné příležitosti dokonce vydal i omezenou sérii pivních etiket. Přímo do Vratislavic přijelo během víkendu rovných 90 sportovních automobilů Porsche. Převážná většina byla z řad českých majitelů, i když zde byly k vidění i poznávací značky Slovenska, Německa, Holandska a jedna posádka dorazila až z USA. Jak řekl hlavní pořadatel celé akce a prezident Porsche Classic Clubu ČR, Milan Bumba: „Jedinečnou událostí srazu pro mne byl nejen rekordní počet účastníků, ale i setkání s jedním bratislavským kolegou, který nechyběl již na mém historicky prvním Porsche setkání v Čechách, které jsem zorganizoval již v roce 1985. Naše shledání po dlouhých dvaceti letech bylo opravdu mimořádným zážitkem.“ Pro účastníky byla připravena z Vratislavic n/N turisticko orientační rallye po Porscheho stopách, která startující posádky zavedla nejen k  rodnému domu Ferdinanda Porsche, ale i rodinné hrobce na vratislavickém hřbitovu a samozřejmě i k Průmyslové škole elektrotechnické v Liberci, kterou mladý Porsche v letech 1891 až 1893 navštěvoval. Zbytek etapy vedl účastníky překrásnou krajinou Jizerských hor, kde si i ten nejnáročnější řidič sportovního vozu přišel na své na úzkých a klikatých horských silničkách. Ačkoli na start Ferdinand Porsche Classic Rallye 2005 vyrazily vozy Porsche všech modelů, výkonů i roků výroby, tak nejzajímavější historickou kuriozitou byl model Porsche 356 A z roku 1958, se kterým přijel z jižní Moravy Richard Audy. Stovky diváků po celé 60 km dlouhé trati rallye měli možnost vidět různé ročníky modelu Porsche 911, ale i Porsche 924 a 944 a dokonce i několik mohutných osmiválcových Porsche 928. Nejmladším vozem na setkání bylo jen rok staré Porsche 911 Carrera 4, které bravurní ale bezpečnou jízdou představila Viera Pavelková z Prahy.


Dokonalá klasika - Porsche 911 S Targa z roku 1970

Porsche Club CZ, který vznikl teprve v květnu letošního roku, uspořádal ve stejném termínu v Praze setkání evropských Porsche klubů. Na pražskou V.I.P. akci přijelo na 40 „Porschů“ z celé Evropy a samozřejmě, že ani tito účastníci nemohli na závěr svého setkání vynechat při své cestě za poznáním českých krás rodný dům Ferdinanda Porsche ve Vratislavicích nad Nisou. Zřejmě proto, aby se účastníci obou oddělených akcí vzájemně nepomíchali, přivedl druhý klub své účastníky do Porscheho rodiště až v neděli popoledni. To již účastníci původního vratislavického setkání odjeli za jiným programem na Státní zámek Sychrov.

 
Nechybělo představení stáda koní

Ve Vratislavicích nad Nisou se tak díky oběma Porsche klubům u rodného domu Ferdinanda Porsche, během jediného víkendu vystřídalo symbolických 130 sportovních automobilů, nesoucích na své kapotě jméno zdejšího významného rodáka, geniálního automobilového konstruktéra a zakladatele této úspěšné automobilové značky, který by právě 3. září 2005 oslavil již své 130. narozeniny.

 
Téměř stovka vozů Porsche zaplnila celý pivovar --- Porsche Classic Club přes zámkem Sychrov


Další informace o Porsche Classic Clubu Česká republika najdete na www.porsche-club.cz

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků