130 koní: Daewoo Kalos 1.4 16V s kompresorem

Švýcarská ladičská firma Delta Motor AG si „nepatrně“ pohrála s Daewoo Kalos (v těchto končinách dojde k přejmenování na Chevrolet až začátkem roku). Motor 1.4 16V se základním výkonem 69 kW (94 k) vylepšila o mechanické přeplňování kompresorem, čímž se výkon zvýšil na 96 kW (130 k), točivý moment pak z 130 Nm (3 400 ot.) na 180 Nm (3 800 ot.). Současně s tím vzrostla dynamika, na stovku zrychlí Kalos za 9,8 s a rozjede se až na 195 km/h. Se zvýšením výkonu dostal Kalos Sprint také větší brzdy a 15" litá kola, ovšem není problém rozměr zvýšit až na 17".

Samotná úprava motoru stojí necelou polovinu ceny vozu, za tohoto ultra-drobečka zaplatíte v přepočtu ze švýcarských franků něco málo přes půl milionu korun. Základní model se ve Švýcarsku prodává za cca 360 tisíc.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků