| GMA T.50s Niki Lauda (XP1)    Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda (XP1) | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda (XP1)    Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda (XP1) | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda (XP1)    Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda (XP1) | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda | Zdroj: Gordon Murray Automotive

| GMA T.50s Niki Lauda (XP1)    Zdroj: Gordon Murray Automotive
| GMA T.50s Niki Lauda (XP1)    Zdroj: Gordon Murray Automotive
| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive
| GMA T.50s Niki Lauda Zdroj: Gordon Murray Automotive
24
Fotogalerie

12.000 otáček a plameny z výfuku. GMA T.50s zní naplno v akci jako stará formule

Okruhový speciál Gordona Murraye se rozohnil na okruhu v Goodwoodu. A zní přesně tak úžasně, jak byste čekali.

Dále upravenou verzi hypersportu T.50 pro okruhové využití nám Gordon Murray v rámci své společnosti GMA představil už v roce 2021. Nyní důkladný vývoj modelu T.50s Niki Lauda míří do poslední fáze. Poprvé na plný plyn se tak novinka ukázala veřejnosti na okruhu v Goodwoodu během již 81. setkání členů tamního klubu (Members' Meeting).

Experimentální prototyp XP1 s atmosférickým 3,9litrovým motorem V12 od Cosworthu rozezněl okolí britského okruhu zvukem připomínajícím staré dvanáctiválcové monoposty F1. Plameny šlehající z výfuku při akční jízdě Daria Franchettiho, bývalého pilota IndyCar a testovacího pilota GMA, samozřejmě nechyběly.

Stejně jako silniční verzi T.50, ani čistě okruhovému speciálu nechybí systém s velkým větrákem na zádi přitlačující vůz k zemi. Zde vzniká širší spojitost s označením T.50s Niki Lauda, jelikož právě rakouský pilot F1 v roce 1978 usedl do slavného monopostu Brabham BT46B s obdobným systémem, aby s jeho přítlačnou silou naprosto rozdrtil konkurenci na Velké ceně Švédska.

Číslovky upřesňující techniku modelu T.50s Niki Lauda jsou nadále úžasné. Zmíněný motor V12 produkuje nově upřesněných 772 koní (568 kW) a točí maximálních 12.100 ot./min. Hmotnost vozu udává GMA pod 900 kg, zatímco aerodynamická řešení generují přítlak až 1200 kg. Okruhové zaměření nakonec potvrzuje šestistupňová převodovka Xtrac IGS s pádly pod volantem, namísto manuální skříně v silniční T.50.

Zajímavou číslovkou zůstává i cena: 3,1 milionu liber (asi 92 milionů korun) bez daně a možných příplatků. Produkce bude omezena na 25 kusů.

Doporučujeme

Články odjinud