120 km od nabíječky k nabíjčce. Síť již staví VW, BMW, Daimler a Ford

V současné době je vybudováno prvních dvacet z celkem 400 plánovaných dobíjecích stanic v Evropě
120 km od nabíječky k nabíjčce. Síť již staví VW, BMW, Daimler a Ford

V roce 2020 bude skutečně stát podél evropských hlavních silničních tahů stát 400 rychlodobíjecích stanic v rámci projektu označovaného jako Ionity.

Potvrdili to představitelé koncernů Volkswagen, BMW, Daimler a Ford. Práce již začaly a v tuto dobu je k dispozici prvních dvacet stanic. Do konce roku jich pak má být padesát a stejný počet vznikne v příštím roce. Základní síť se nejprve buduje v Německu, Rakousku a Norsku.

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Pak se bude pokračovat mezi metropolitními oblastmi nejlidnatějších evropských zemí. Nyní uváděný počet 400 stanic ale zřejmě nebude konečný. Do diskusích byla nakonec do projektu zahrnuta i Velká Británie a v konečném důsledku by měly být do projektu zahrnuty všechny evropské země, včetně České republiky.

Po dobudování má být od jedné stanice k druhé v průměru vzdálenost sto dvacet kilometrů. Nabíjecí stanice, jejichž kapacita může být až 350 kW, budou přístupné i autům od jiných výrobců. Jedinou podmínkou je, aby byly vybaveny nabíjecím standardem CCS.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Ten již používá Volkswagen a BMW. Využívat ho budou také elektromobilu Fordu. Naopak kompatibilní nejsou v současnosti elektrické vozy koncernu PSA, Renaultu, Nissanu, Mitsubishi a také Tesly.

Za nabíjení u těchto stanic se bude platit. Ceny prý ale mají být v souladu s těmi, za které poskytují dobíjení jiní provozovatelé dobíjecích stanic.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků