120 km od nabíječky k nabíjčce. Síť již staví VW, BMW, Daimler a Ford

V současné době je vybudováno prvních dvacet z celkem 400 plánovaných dobíjecích stanic v Evropě
120 km od nabíječky k nabíjčce. Síť již staví VW, BMW, Daimler a Ford

V roce 2020 bude skutečně stát podél evropských hlavních silničních tahů stát 400 rychlodobíjecích stanic v rámci projektu označovaného jako Ionity.

Potvrdili to představitelé koncernů Volkswagen, BMW, Daimler a Ford. Práce již začaly a v tuto dobu je k dispozici prvních dvacet stanic. Do konce roku jich pak má být padesát a stejný počet vznikne v příštím roce. Základní síť se nejprve buduje v Německu, Rakousku a Norsku.

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Pak se bude pokračovat mezi metropolitními oblastmi nejlidnatějších evropských zemí. Nyní uváděný počet 400 stanic ale zřejmě nebude konečný. Do diskusích byla nakonec do projektu zahrnuta i Velká Británie a v konečném důsledku by měly být do projektu zahrnuty všechny evropské země, včetně České republiky.

Po dobudování má být od jedné stanice k druhé v průměru vzdálenost sto dvacet kilometrů. Nabíjecí stanice, jejichž kapacita může být až 350 kW, budou přístupné i autům od jiných výrobců. Jedinou podmínkou je, aby byly vybaveny nabíjecím standardem CCS.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Ten již používá Volkswagen a BMW. Využívat ho budou také elektromobilu Fordu. Naopak kompatibilní nejsou v současnosti elektrické vozy koncernu PSA, Renaultu, Nissanu, Mitsubishi a také Tesly.

Za nabíjení u těchto stanic se bude platit. Ceny prý ale mají být v souladu s těmi, za které poskytují dobíjení jiní provozovatelé dobíjecích stanic.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků