120 km od nabíječky k nabíjčce. Síť již staví VW, BMW, Daimler a Ford

V současné době je vybudováno prvních dvacet z celkem 400 plánovaných dobíjecích stanic v Evropě
120 km od nabíječky k nabíjčce. Síť již staví VW, BMW, Daimler a Ford

V roce 2020 bude skutečně stát podél evropských hlavních silničních tahů stát 400 rychlodobíjecích stanic v rámci projektu označovaného jako Ionity.

Potvrdili to představitelé koncernů Volkswagen, BMW, Daimler a Ford. Práce již začaly a v tuto dobu je k dispozici prvních dvacet stanic. Do konce roku jich pak má být padesát a stejný počet vznikne v příštím roce. Základní síť se nejprve buduje v Německu, Rakousku a Norsku.

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Pak se bude pokračovat mezi metropolitními oblastmi nejlidnatějších evropských zemí. Nyní uváděný počet 400 stanic ale zřejmě nebude konečný. Do diskusích byla nakonec do projektu zahrnuta i Velká Británie a v konečném důsledku by měly být do projektu zahrnuty všechny evropské země, včetně České republiky.

Po dobudování má být od jedné stanice k druhé v průměru vzdálenost sto dvacet kilometrů. Nabíjecí stanice, jejichž kapacita může být až 350 kW, budou přístupné i autům od jiných výrobců. Jedinou podmínkou je, aby byly vybaveny nabíjecím standardem CCS.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Ten již používá Volkswagen a BMW. Využívat ho budou také elektromobilu Fordu. Naopak kompatibilní nejsou v současnosti elektrické vozy koncernu PSA, Renaultu, Nissanu, Mitsubishi a také Tesly.

Za nabíjení u těchto stanic se bude platit. Ceny prý ale mají být v souladu s těmi, za které poskytují dobíjení jiní provozovatelé dobíjecích stanic.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků