12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

53 komentářů

jirka
24. dubna • 6:49

Mel jsem Prelude 2.0 perfektne drzela v zatackach. Honda accord Coupe 3.0 honda accord 2.0 92 kw honda civic 1.4 1.5 vtec 115 k na okreskach jsem ji prubnul jela pekne.

Antiautomat
24. dubna • 7:30

Civica 1.4 v-tec mala moja ex, ujst mu na okreske bol naozaj problem. Jazdilo to ako motokara. Vyborne auticko, rad si na tie casy zaspominam :-)

mpolan
24. dubna • 19:42

A co teprve takové CRX... Raketa na čtyřech kolech.

John Doe
23. dubna • 23:56

Japonsku patrili aj roky 80. (napr. nastup Lexusu, ktory hned prvym modelom deklasoval Mercedes), roky 90., roky 00. aj roky 10.Staci sa pozriet za hranicu, ktoru oznacuje dym z turbodiesela, a clovek zisti, ze Europa i Amerika zaostavaju.

Eurohujer
23. dubna • 19:22

Jeponcy v ty dobe mysleli ze dobijou evropu a tak zacli delat hnusny auta jako civic co vypadal jak zbastlenej francouź accord kterej byl taky hnus atd. Doplatili na to japonvi kde ani oni nemohli koupit poradny auto. Je dobre ze se japonci z evropy stahujou a opet pomalu zacinaj delat auta, ale pro asii a emeriku.

Josef
23. dubna • 22:33

Bylo by lepší Eurohujere, kdyby ses stáhnul z diskusí na Atorevue raději Ty, než aby se stáhli z Evropy Japonci... Oni se z Evropy ale nestáhnou Eurohujere, to si buď jistý.

Antiautomat
24. dubna • 7:28

...podla toho prispevku ta EU aj vyzera....

Vin
23. dubna • 21:22

Ty jsi , ale inteligent .

Axel Toronto (xax41)
23. dubna • 21:12

Aaaa, dalsi absolvent pomocne skoly. Holt Hujer.

Antiautomat
23. dubna • 16:49

Chyba ich tu viac, ale som rad ze je tam /casto sa nan zabuda/, prave ten Sunny GTi.
No a S2000, to je parada. Mala, pekna, rychla....:-)

Miki
23. dubna • 19:18

Nissan gti ci almera gt su fajn ale su to len vylepsene bezne auta. To co je tu su specialitky pre sportove zvezenie...

Vin
23. dubna • 16:37

To byli jeste poctive , malo poruchove kary. Kde ridic si uzil jizdu. Myslim ridic , ktery neceka od auta jenom presun z bodu A do B v kare SUV.

Zdeny
23. dubna • 16:19

A kerápak že zkrachovala? Toyota? Dnes největší a nejdražší automobilka na světě. Mitrubishi? Subaru? Honda? Mazda??? Vodborníku...Většina z aut evpropské/USA provenience z té doby jim nesahala ani po ventilky od kol....

rock
24. dubna • 19:56

Možná poněkud přehání, ale je pravda, že Nissan byl pohlcený Renaultem (btw a jenom díky tomu se po letech dostal z červených čísel) a Mitsubishi od toho není moc daleko.

neodborník
23. dubna • 19:55

Firma Toyota vyrábí nejvíc aut na světě, pro představu, kolik to bylo třeba za loňský rok ?

AdamX
23. dubna • 21:05

Za rok 2016 to bylo 7247524 vozů. Na druhém místě byl VW s 6111197.Honda 4. místo, Nissan 5. místo, Mazda 15. místo, Subaru 23., Mitsubishi 27., ...
Jen pro porovnání Škoda je na 20. místě.A mezi 10 nejprodávanějšími vozy mají zmíněné značky 50% zastoupení. To nejsou zase tak špatné výsledky na zkrachovalé automobilky, že? http://autobible.euro.cz/zname-nejprodavanejsi-aut... ...

neodborník
23. dubna • 22:03

No když je finančními injekcemi noví akcionáři zachránili před krachem, tak se zase trochu vzpamatovali, snad se jim to už vrátilo na dividendách. Mitsubischi, Mazda a spol. se zase motají kolem finanční propastí. Vono se taky na tom prodeji musí něco vydělat, aby se časem nezbankrotovalo.

Josef
23. dubna • 22:28

"Neodborníku" - poučoval jsi zde v diskusi a napsal jsi: "Když nejsou argumenty, nastupuje agresivita a vulgarita, jako v tomto případě."
Přitom ale sám zde šíříš pomluvy, dezinformace a (s)prosté "drby" typu JPP (jedna paní povídala) a ne argumenty.
Jinak stačí podívat se na nabídku trhu USA (na internetu není problém najít si konkrétní prodejce...), co tam nabízí a prodávají podle tebe "krachující" automobilky (Toyota, Lexus, Honda, Acura, Infinity,...) Je ovšem jasné, že ty se na taková auta nikdy nezmůžeš, a proto zde šíříš "neodborné" drby. Jsi dokonalou ukázkou a objasněním reality, proč se v Česku na trhu objevuje každý rok více jak 50 % ojetin převážně více jak 10 let starých. To je na druhou stranu i omluvou pro tvé konání. Nějaký zoufalý Somálec v Somálsku by psal asi též něco podobného a "neodborného" jako ty, neodborníku.

neodborník
23. dubna • 21:55

Firma Toyota vyrobila loni víc aut, ale na první místo to nestačilo. Je potřeba umět číst statistiky, nejenom kopírovat nějaký článek.

neodborník
23. dubna • 18:44

Zkuste si najít ekonomické výsledky asijských automobilek z této doby, dejte do gůglu pojem asijská krize v 90 letech, kdo kde kdo nakoupil čí akcie a pak ještě něco napsat podruhé.

mpolan
23. dubna • 19:10

Aha... a proto je velká část evropských automobilek v problémech nebo se státním podílem, co?
Fiat - ve sra*kách, včetně jeho přidružených značek. Opel totéž, už dvacet let.
Renault polostátní, VW z 20% vlastněný spolkovou zemí. SAAB padnul. Rover, Volvo už nejsou evropské.
Americké značky musela zachraňovat vláda.
A co se aut týče, kde jsou ty evropské motoristické ikony? Kde máme Calibru, Mantu, Sierru XR4, Corrado, ikonické hothatche? Dnešní produkce se devadesátkám ani zdaleka neblíží.

krakenax
23. dubna • 22:58

Jo ale za to můžou ekoteroristi a bezpečností předpisy které nedovolují takové auto postavit.

mpolan
24. dubna • 7:30

Toyota GT86 tvrdí opak. O předpisech to vůbec není, problém je v lidech.
Kdyby měly rozhodovat ekologické a bezpečnostní předpisy, nikdy nebudou v takové oblibě SUV, které jdou proti obojímu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
krakenax
24. dubna • 9:23

SUV s malým motorem může vypouštět při testech menší emise než ta Toyota. Nevím v čem je SUV míň bezpečné než obyčejný kombík. Mnoho SUV bude levnější než ta toyota ale za to mnohem praktičtější. Problém je asi opravdu v lidech. Pokud bych chtěl auto jako GT86 tak u toyoty mě odradí malej motor. To už radši SUV nebo spíš pickup.

Sedovec
24. dubna • 18:06

Každé SUV je nebezpečnější než běžné nízké auto. A to jízdními vlastnostmi. Vysoká těžká kraxna je nebezpečná sama sobě a svému okolí. O pasivní bezpečnost primárně totiž nejde. Tedy ne normálnímu majiteli.

mpolan
24. dubna • 11:45

A proto mají poslední dobou automobilky takové problémy s reálnými emisemi a jedna za druhou procházejí vyšetřováním...
A s tou bezpečností - jedná se především o celkovou bezpečnost v provozu. SUV jsou nebezpečná ostatním autům, vzhledem k příliš vysoké konstrukci, kdy deformační zóny přestávají plnit svou úlohu. Krásně je to vidět třeba na testovací srážce Q7 s menším autem, kdy Q7 v podstatě to auto přejede, její deformační zóny tak nemají šanci pomoci malému autu s absorpcí nárazu.
O tom, že jsi začal míchat hrušky a jablka, radši pomlčím. Proč tohle všichni začínají dělat, když jim rozbiju prvotní argument?
Panejo, když o něčem nemáte páru, mlčte...

krakenax
24. dubna • 14:23

Kterej argument je rozbitej? že kvůli EU musí bejt větší mezera mezi moterem a kapotou nebo nesmysli pro ochránění chodců který komplikujou výrobcům život. U větších aut typu SUV se to lépe aplikuje protože je kam to dát a jsou praktičtější. Malý auta sou nebezpečný a vždycky budou. Jakmile bude většina vozů SUV bude problém roven statistický chybě.

mpolan
24. dubna • 19:41

Ne, že já se vůbec snažím... Fakt, tady neměl kam argument padnout na úrodnou půdu, u tebe opravdu není kam.

neodborník
23. dubna • 19:41

A čemu tak vadí "státní podíl", má to nějaký vliv na funkci firmy ? Na některé německé automobilky, natož takové italské Ferrari, jistě nedopatřením, zapoměl. Vedete tu zoufalý marný boj s neúprostnou realitou vs. romantické idylky.

mpolan
24. dubna • 7:24

Státní podíl vznikl tak, že firma byla už v takových sra*kách, až je z toho musel tahat stát, který by jinak musel řešit desítky či stovky tisíc nezaměstnaných. Jednu dobu byl státní podíl v Renaultu stoprocentní, pak ho postupně zase rozprodali.
A záměrně jsem neřekl "všechny evropské značky", aby mě právě nějaký takový lhář tvého typu nemohl nařknout z toho, že jsem někoho vynechal... Nemáš rád japonská auta, OK. Ale lhát kvůli tomu? Dětinské...

neodborník
23. dubna • 19:32

A kdo rozhoduje o tom co je to "ikona" a jaký má tenhle reklamně-oblbovací pojem praktický význam ? Kolik procent populace tento typ aut vyhledává, čtyři procenta ?

Sumy
24. dubna • 6:56

Ze by treba cena na trhu ojetych vozu? Ze treba takove 20let stare pajero evolution pod 10t€neni. Mitsubishi Legnum pod 7t€. Vlastne jakakoliv spickova motorizace jakehokoliv japonce z 90 je pekelne draha. I "pitomy" civici, kde s papirama v dobrem stavu stoji 20tKc, ale VTI, ci Type-r je za hoodne dlouhy penize. Ale s ditetem prevlecenym za trolla nema cenu diskutovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
24. dubna • 7:28

Víc než cena rozhoduje aura toho vozu, jeho výjimečnost vůči tehdejší konkurenci. 205 GTi byla ikonou už za svého života, totéž třeba Renault 5 Turbo. Kde jim je dnes konec? Golf GTI je taky už jen přemotorovanou bestií, ale zároveň stínem toho, co bývala první GTI. Focus ST či Fiesta ST v posledních generacích moc nezáří.
A kde jsou pak Fiaty Barchetta či Coupé, Alfa GTV a Spider, kabriolety nižší střední třídy... Namísto toho máme jednu SUV krabici za druhou, všechno stejné, všechno brutálně nudné.

Axel Toronto (xax41)
23. dubna • 19:14

Naprostej souhlas.

Zdeny
23. dubna • 19:07

zkrachovat = zmizet z povrchu zemského. Ani jedna nezmizela a všechny propserují jak víno.

neodborník
23. dubna • 19:30

Opravdu si tohle představujete pod pojmem krach, neboli bankrot ?

Axel Toronto (xax41)
23. dubna • 21:11

Nediskutuj o autech, vis o nich naproste ho.no. A kdyz pujdes diskutovat na forum o ekonomice, tak tam budes zase za stejneho blba jako tady. Takze co treba zkusit nejake forum o hackovani, skalnickach, kojeni, ...?

neodborník
23. dubna • 16:02

Většina těch aut většině vůbec nechybí, už si na ně ani nevzpomenu, včera není dnes. Většina výrobců taky v těch devadesátých letech ekonomicky zkrachovala, proč asi ? Že ti "japonci" oblbovali místní vodborníky hlavně "elektronikou", všeřídícími počítači a né nějakou jenommechanikou stále ještě někomu nedošlo.

Axel Toronto (xax41)
23. dubna • 19:17

Tvuj nick sedi jak prdel na hrnec

neodborník
23. dubna • 19:48

No to jsme se toho dozvěděli. Víte o tom, že slušní lidé při komunikaci s neznámým člověkem netykají ?

John Doe
23. dubna • 23:51

1. Si na internetovom fore.
2. Dospely clovek dietatu spravidla tyka, takze neviem, kde je problem.

Axel Toronto (xax41)
23. dubna • 21:06

Zato od tebe jsme se dozvedeli naprostej blabol. A vis o tom, ze inteligentni lide kdyz nevi,nebo si nejsou jisti, tak radsi drzi hubu?

neodborník
23. dubna • 21:52

Když nejsou argumenty, nastupuje agresivita a vulgarita, jako v tomto případě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sedovec
24. dubna • 17:59

Ve Vašem případě byla agresivita první a bezdůvodná. Nemáte rád japonská auta? Ok, tak se k nim ale nevyjadřujte bez znalostí.

wCS
23. dubna • 20:22

Takze Svedi jsou neslusni? :-O

Libor
23. dubna • 18:12

Bože... to je ale žvást. Většina výrobců zkrachovala a většina tato auta už nechce? Kde na ta moudra chodíš? Ta auta jsou i dnes ikony. GT-R, NSX... Kus poctivé techniky.

neodborník
23. dubna • 18:47

No a proč je tedy stále nevyrábí, když je prý všude tolik kupců ? Oblbovací hesla pro puberťáky bez peněz toho moc neprodají.

Vevac
24. dubna • 17:44

Spíš proto, že emisní normy utahují šrouby.

Miki
23. dubna • 19:16

No ty dilino lebo to su auta pre ludi ktori vedia co chcu a maju nato. Teda nie 95% populacie pre ktorych je octavia ci dymiaci vw vrchol automobiloveho sveta.

Shr3k
23. dubna • 16:20

"Většina výrobců taky v těch devadesátých letech ekonomicky zkrachovala" ... které výrobce tím myslíte?

Pavel
23. dubna • 15:56

Honda Prelude, Mitsubishi Eclipse,Toyota Celica, Nissan 300 ZX a další, aspoň že autor článku na rovinu přiznal, že se vůbec nesnažil to vyjmenovat..

Marex
23. dubna • 14:53

Chybí tady ještě Honda CRX a také ve verzi Targa.

Anawarr
23. dubna • 14:17

Nejlepší bylo Mitsubishi 3000GT provedení VR.

Doporučujeme

Články odjinud