110 kW pro Seat Ibiza Cupra R: je libo benzín, nebo diesel?

Na právě proběhnuvším ženevském autosalonu se španělský Seat chlubil novou Ibizou. Vystavena byla v nejostřejším provedení Cupra R.

Ta bude na trhu v jednom aspektu opravdovým unikátem. Jako první model, označený přídavkem Cupra, se bude nabízet jak s koncernově známým benzínovým čtyřválcem 1.8 20V Turbo (132 kW/180 k), tak s nejvýkonnějším turbodieselem z řady 1.9 TDI o výkonu 110 kW/150 k. Ten nalezneme jako alternativu i pod kapotou Golfu GTI.

Vskutku pikantní a temperamentní vzhled dotváří agresivní přední partie. Pochromovaná mřížka chladiče, mohutný spoiler s kulatými mlhovkami, zadní části dominuje nepřehlédnutelný střešní spoiler s brzdovým světlem. Největší příval emocí do krve však vzbuzují 17palcová kola s dvojitými paprsky a červeně zbarvenými brzdovými třmeny.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza Cupra R v celé své kráse na stánku v Ženevě

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zejména ve žluté kanárkové barvě vypadá vůz velmi temperamentně

Interiér zaujme tříramenným sportovním volantem, anatomicky tvarovanými sedadly - to vše za pestré symfonie barev, podobných těm exteriérovým. Závodní choutky v interiéru potvrzuje všudypřítomné písmeno "R" - čili racing. Nalezneme jej jak uvnitř (na sedadlech), tak zvenčí (na zádi).

Ibiza Cupra R bude s oběma pohonnými jednotkami bezesporu obtížně zkrotitelný vůz, k jeho drezúře poslouží kotoučové brzdy na všech kolech, elektronické systémy ABS (protiblokovací systém brzd), TCS (protiprokluzovací systém) a ESP (stabilizační systém). Sériová produkce se rozběhne koncem roku 2003. Cena zatím nebyla zveřejněna.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
17 palcová kola s pěti dvojitými paprsky a červenými třmeny brzd hovoří za vše
Pokud tohoto nabroušeného Španěla spatříte ve zpětném zrcátku, budete si připadat
jako kořist na lovu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků