110 kW pro Seat Ibiza Cupra R: je libo benzín, nebo diesel?

Na právě proběhnuvším ženevském autosalonu se španělský Seat chlubil novou Ibizou. Vystavena byla v nejostřejším provedení Cupra R.

Ta bude na trhu v jednom aspektu opravdovým unikátem. Jako první model, označený přídavkem Cupra, se bude nabízet jak s koncernově známým benzínovým čtyřválcem 1.8 20V Turbo (132 kW/180 k), tak s nejvýkonnějším turbodieselem z řady 1.9 TDI o výkonu 110 kW/150 k. Ten nalezneme jako alternativu i pod kapotou Golfu GTI.

Vskutku pikantní a temperamentní vzhled dotváří agresivní přední partie. Pochromovaná mřížka chladiče, mohutný spoiler s kulatými mlhovkami, zadní části dominuje nepřehlédnutelný střešní spoiler s brzdovým světlem. Největší příval emocí do krve však vzbuzují 17palcová kola s dvojitými paprsky a červeně zbarvenými brzdovými třmeny.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza Cupra R v celé své kráse na stánku v Ženevě

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zejména ve žluté kanárkové barvě vypadá vůz velmi temperamentně

Interiér zaujme tříramenným sportovním volantem, anatomicky tvarovanými sedadly - to vše za pestré symfonie barev, podobných těm exteriérovým. Závodní choutky v interiéru potvrzuje všudypřítomné písmeno "R" - čili racing. Nalezneme jej jak uvnitř (na sedadlech), tak zvenčí (na zádi).

Ibiza Cupra R bude s oběma pohonnými jednotkami bezesporu obtížně zkrotitelný vůz, k jeho drezúře poslouží kotoučové brzdy na všech kolech, elektronické systémy ABS (protiblokovací systém brzd), TCS (protiprokluzovací systém) a ESP (stabilizační systém). Sériová produkce se rozběhne koncem roku 2003. Cena zatím nebyla zveřejněna.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
17 palcová kola s pěti dvojitými paprsky a červenými třmeny brzd hovoří za vše
Pokud tohoto nabroušeného Španěla spatříte ve zpětném zrcátku, budete si připadat
jako kořist na lovu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků