První den závodu pro nás skončil po 140 kilometrech. Škoda Rapid 1500 OHV přestala z ničeho nic přenášet výkon na kola. Foto: ČTK

První den závodu pro nás skončil po 140 kilometrech. Škoda Rapid 1500 OHV přestala z ničeho nic přenášet výkon na kola. | Foto: ČTK

Motor běžel, převodovka řadila, hřídel se točila. Žádné divné zvuky jsme neslyšeli, něco se prostě jemně a neslyšně rozhodlo, že přestane fungovat.  Foto: ČTK

Motor běžel, převodovka řadila, hřídel se točila. Žádné divné zvuky jsme neslyšeli, něco se prostě jemně a neslyšně rozhodlo, že přestane fungovat.  | Foto: ČTK

Auto bylo odvezeno do Mladé Boleslavi a závod měl pro mě pokračovat už pouze v roli doprovodu pro tým Škoda. Foto: ČTK

Auto bylo odvezeno do Mladé Boleslavi a závod měl pro mě pokračovat už pouze v roli doprovodu pro tým Škoda. | Foto: ČTK

Pro pana Miroslava Strouhala jde o jediné auto. Měl ho tedy s týmem mechaniků značky dát dohromady a vyrazit domů. Foto: ČTK

Pro pana Miroslava Strouhala jde o jediné auto. Měl ho tedy s týmem mechaniků značky dát dohromady a vyrazit domů. | Foto: ČTK

Je to ale bojovník. Přišel s šíleným nápadem, že po opravě ještě dorazí do Bratislavy a závod, i když už jsme z něj oficiálně vypadli, si dojedeme.  Foto: ČTK

Je to ale bojovník. Přišel s šíleným nápadem, že po opravě ještě dorazí do Bratislavy a závod, i když už jsme z něj oficiálně vypadli, si dojedeme.  | Foto: ČTK

Do poslední chvíle jsme tomu nevěřili, ale okolo desáté večer se na Hviezdoslavově náměstí objevil nákladní vůz a na podvalníku stála opravená Škoda Rapid. Foto: ČTK

Do poslední chvíle jsme tomu nevěřili, ale okolo desáté večer se na Hviezdoslavově náměstí objevil nákladní vůz a na podvalníku stála opravená Škoda Rapid. | Foto: ČTK

Viníkem našeho výpadku ze závodu byl ukroucený kardanový kříž na kole. Po jeho výměně chytil Rapid druhý dech a třetí den závodu jsme se v sedm ráno sešli u auta, nastartovali a projeli startem poslední etapy. Foto: ČTK

Viníkem našeho výpadku ze závodu byl ukroucený kardanový kříž na kole. Po jeho výměně chytil Rapid druhý dech a třetí den závodu jsme se v sedm ráno sešli u auta, nastartovali a projeli startem poslední etapy. | Foto: ČTK

Čekalo nás zhruba 400 kilometrů přes Malacky, Hodonín, Ostrovačice, Přibyslav, Čáslav a Český Brod. Blíže se na naší cestu podíváme až ve finálním reportu. Foto: ČTK

Čekalo nás zhruba 400 kilometrů přes Malacky, Hodonín, Ostrovačice, Přibyslav, Čáslav a Český Brod. Blíže se na naší cestu podíváme až ve finálním reportu. | Foto: ČTK

Ze 117 vozů jich do cíle nedorazilo 15. Vyhlášení vítězů proběhlo v prostorách Národního technického muzea po osmé večer. Foto: ČTK

Ze 117 vozů jich do cíle nedorazilo 15. Vyhlášení vítězů proběhlo v prostorách Národního technického muzea po osmé večer. | Foto: ČTK

Když vítězové jednotlivých kategorií drželi své poháry, všichni netrpělivě vyčkávali na absolutního vítěze, kterému se podařilo celou trasu projet co nejblíže průměrné rychlosti 45 km/h a uspěl v jednotlivých zkouškách na trati. Foto: ČTK

Když vítězové jednotlivých kategorií drželi své poháry, všichni netrpělivě vyčkávali na absolutního vítěze, kterému se podařilo celou trasu projet co nejblíže průměrné rychlosti 45 km/h a uspěl v jednotlivých zkouškách na trati. | Foto: ČTK

Absolutním vítězem letošního ročníku závodu 1000 mil československých se stal Pavel Procházka s vozem Praga Alfa z roku 1922. Foto: ČTK

Absolutním vítězem letošního ročníku závodu 1000 mil československých se stal Pavel Procházka s vozem Praga Alfa z roku 1922. | Foto: ČTK

Hodí se zmínit i soutěž elegance, kterou vyhrál Horch 855 Spezial-Roadster z roku 1938 s osmiválcovým motorem o objemu pěti litrů.  Foto: ČTK

Hodí se zmínit i soutěž elegance, kterou vyhrál Horch 855 Spezial-Roadster z roku 1938 s osmiválcovým motorem o objemu pěti litrů.  | Foto: ČTK

A my? Předběžně jsme se shodli, že příští rok se na startu opět sejdeme. Ostatně, jak říká Miroslav: „Jedeme na vítězství. Vítězstvím je dojet.“ Foto: ČTK

A my? Předběžně jsme se shodli, že příští rok se na startu opět sejdeme. Ostatně, jak říká Miroslav: „Jedeme na vítězství. Vítězstvím je dojet.“ | Foto: ČTK

 Foto: ČTK

| Foto: ČTK

 Foto: ČTK

| Foto: ČTK

 Foto: ČTK

| Foto: ČTK

 Foto: ČTK

| Foto: ČTK

 Foto: ČTK

| Foto: ČTK

 Foto: ČTK

| Foto: ČTK

 Foto: ČTK

| Foto: ČTK

 Foto: ČTK

| Foto: ČTK

 Foto: ČTK

| Foto: ČTK

 Foto: ČTK

| Foto: ČTK

Motor běžel, převodovka řadila, hřídel se točila. Žádné divné zvuky jsme neslyšeli, něco se prostě jemně a neslyšně rozhodlo, že přestane fungovat.  Foto: ČTK
Auto bylo odvezeno do Mladé Boleslavi a závod měl pro mě pokračovat už pouze v roli doprovodu pro tým Škoda. Foto: ČTK
Pro pana Miroslava Strouhala jde o jediné auto. Měl ho tedy s týmem mechaniků značky dát dohromady a vyrazit domů. Foto: ČTK
Je to ale bojovník. Přišel s šíleným nápadem, že po opravě ještě dorazí do Bratislavy a závod, i když už jsme z něj oficiálně vypadli, si dojedeme.  Foto: ČTK
23
Fotogalerie

1000 mil československých 2021: Vyhráli jsme nad strojem a jsme v cíli!

Včera kolem páté hodiny večer přijel k Národnímu technickému muzeu první závodník do cíle poslední etapy letošního ročníku závodu 1000 mil československých. Chvíli poté jsme dorazili i my.

První den závodu pro nás skončil po 140 kilometrech. Škoda Rapid 1500 OHV přestala z ničeho nic přenášet výkon na kola. Motor běžel, převodovka řadila, hřídel se točila. Žádné divné zvuky jsme neslyšeli, něco se prostě jemně a neslyšně rozhodlo, že přestane fungovat. Auto bylo odvezeno do Mladé Boleslavi a závod měl pro mě pokračovat už pouze v doprovodném vozu pro tým Škoda.

Pro pana Miroslava Strouhala jde však o jediné auto. Měl ho tedy s týmem mechaniků značky dát dohromady a vyrazit domů. Je to ale bojovník. Přišel nakonec s šíleným nápadem, že po opravě ještě dorazí do Bratislavy a závod, i když už jsme z něj oficiálně vypadli, dojedeme. Do poslední chvíle jsme tomu nevěřili, ale okolo desáté večer se na Hviezdoslavově náměstí objevil nákladní vůz a na podvalníku stála opravená Škoda Rapid.

Viníkem našeho výpadku ze závodu byl ukroucený kardanový kříž na kole. Po jeho výměně chytil Rapid OHV druhý dech a třetí den závodu jsme se v sedm ráno sešli u auta, nastartovali a projeli startem poslední etapy. Čekalo nás zhruba 400 kilometrů přes Malacky, Hodonín, Ostrovačice, Přibyslav, Čáslav a Český Brod. Blíže se na naší cestu podíváme až ve finálním reportu.

Ze 117 vozů jich do cíle nedorazilo 15. Vyhlášení vítězů proběhlo v prostorách Národního technického muzea po osmé večer. Když vítězové jednotlivých kategorií drželi své poháry, všichni netrpělivě vyčkávali na absolutního vítěze, kterému se podařilo celou trasu projet co nejblíže průměrné rychlosti 45 km/h a uspěl v jednotlivých zkouškách na trati.

Absolutním vítězem letošního ročníku závodu 1000 mil československých se stal Pavel Procházka s vozem Praga Alfa z roku 1922. Hodí se zmínit i soutěž elegance, kterou vyhrál Horch 855 Spezial-Roadster z roku 1938 s osmiválcovým motorem o objemu pěti litrů. A my? Předběžně jsme se shodli, že příští rok se na startu opět sejdeme. Ostatně, jak říká Miroslav: „Jedeme na vítězství. Vítězstvím je dojet.“

Škoda Rapid

Škoda Rapid vyplňovala v nabídce české značky mezeru mezi Fabií a Octavií. Zákazníky oslovila zejména zavazadlovým prostorem. V nabídce byl pětidveřový liftback nebo stylové kombi Rapid Spaceback. S nástupem modelu Škoda Scala se v České republice, stejně jako ve velké části evropského trhu, Škoda Rapid již neprodává. Dále se vyrábí například pro Rusko a Čínu.

Škoda Rapid versus Renault Mégane • Facelift

Doporučujeme

Články odjinud