100 000. vůz Mazda RX-8 sjel z výrobní linky

Čtyřdveřový, čtyřmístný sportovní vůz Mazda RX-8 dosáhl důležitého mezníku ve výrobě, když z výrobní linky Ujina No. 1 sjel 100 000. vůz.Toto se odehrálo 29.9. t.r. Tento významný mezník byl dosažen po 18 měsících od zahájení výroby RX-8 začátkem dubna 2003.

Tím, že RX-8 za 18 měsíců dosáhla již 100 000 kusů,  je možné ji přirovnat k dalšímu populárnímu sportovnímu vozu, otevřenému dvoumístnému roadsteru Mazda MX-5. Tedy k vozu, který je znám i z Guinessovy knihy světových rekordů jako světově nejprodávanější roadster všech dob, když tomuto stačilo k dosažení 100 000 vozů pouhých 17 měsíců.

Jako zcela nový typ sportovního vozu, který má osobitý styl sportovních vozů             a skvělý výkon, byla Mazda RX-8 uvedena na japonském trhu v dubnu 2003 a nyní se prodává ve více než 20 zemích světa. Načítaný prodej činil ke konci srpna 2004 více než 23 000 vozů v Japonsku, více než 29 000 kusů ve Spojených státech a dalších 18 000 vozů v Evropě.

Mazda RX-8 je poháněna silným motorem RENESIS, který získal řadu ocenění. Kompaktní, vysoce výkonný rotační motor je bez pochyby duší vozu a krátce po svém uvedení v dubnu 2003 byl vyhlášen „International Engine of the Year 2003“.

Mazda RX-8 a motor RENESIS získaly do dnešního dne již 37 důležitých automobilových ocenění po celém světě, včetně japonského „2004 RJC Car of the Year“, ocenění za Nejlepší vývoj 2003-2004, který uděluje japonská síň automobilové slávy, „Car of the Year 2003-2004“, „10 Best Cars 2004“ od amerického časopisu „Car & Driver: a „2003 Car of the Year“ od australského časopisu „Wheels“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků