100 000 aut prodáme v ČR nejpozději příští rok, věří si Škoda

Luboš Vlček, ředitel prodejní organizace Škoda Auto v České republice předpokládá, že tuzemští zákazníci si nejpozději v roce 2018 koupí více než sto tisíc Škodovek. Vloni to přitom bylo "jen" 82 000. V rozhovoru jsme se ptali i na plány ohledně "šrotovného".
100 000 aut prodáme v ČR nejpozději příští rok, věří si Škoda

V České republice začaly některé konkurenční značky opět po nějaké době používat pojem šrotovné. Také v Německu se koncern Volkswagen snaží podpořit prodej nových moderních vozů i výkupem starších dieselů. Připravujete něco podobného i pro české zákazníky?

Zatím něco ve vámi zmiňovaném smyslu nemáme v plánu, nicméně to úplně nevylučuji. Nejsme však příznivci krátkodobých marketingových akcí, spíše se snažíme ve spolupráci se státními orgány a institucemi vytvořit dlouhodobý program na obnovu našeho velmi zastaralého vozového parku. Byli bychom rádi, kdyby se něco v tomto duchu podařilo spustit již během příštího roku.

Na počátku roku vzbudil facelift octavie řadu kontroverzních reakcí. Projevila se tato změna u nejprodávanějšího modelu na jeho prodejích?

My jsme v současnosti s prodejem octavie velmi spokojeni.  V tuto chvíli máme na octavii deset tisíc přijatých a nevyřízených objednávek a to předpokládáme, že v příštích měsících bude jejich příliv růst ještě intenzivněji. Je třeba si uvědomit, že i když se u octavie nejvíce mluvilo o designu přídě, ve skutečnosti tento model hlavně získal řadu nových technologií, které zákazníci  oceňují.

Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Jeden čas se zdálo, že v Česku nastane boom vozů na pohon CNG, nyní se jejich prodej trošku zabrzdil. Budete nadále podporovat tuto technologii?

Zcela nepochybně. Auta na CNG jsou jednoznačným přínosem životnímu prostředí a jsou i výhodné pro zákazníky. Ti možná ještě nedávno očekávali, jak se bude vyvíjet politika ve smyslu spotřební daně na toto palivo. Teď už se ví, že i po roce 2020 bude daň zmrazena na současné výši. Navíc obohatíme počet modelů, do kterých je možno CNG čerpat. To samozřejmě prodejům těchto aut pomůže, zvláště, když se pokračuje v rozšiřování sítě plnících stanic.

Podzim bude pro Škodu časem Karoqu. Jakou pozici v prodejním žebříčku jednotlivých modelů Škody tento vůz zaujme?

Jsme přesvědčeni, že příští rok bude v segmentu kompaktních SUV na prvním místě a odsune tak současného leadera Kodiaqa na druhé.  Společně se pak dostanou na zhruba 40procentní objem prodejů v tomto segmentu. Mimochodem, Kodiaq je vůz, který nám pomáhá přitáhnout do autosalonů i zákazníky, kteří dosud chodili k poněkud prestižnějším značkám. Navíc, máme v jeho případě připravená další lákadla, kterými budou ještě letos varianty Sportline a Scout, příští rok pak Kodiaq RS.

Karoq už nemá žádná tajemství. Hlavní letošní novinku Škody odhalili

Karoq už nemá žádná tajemství. Hlavní letošní novinku Škody odhalili

Za dva roky se očekává první Škoda schopná jízdy na elektřinu. Budou tyto vozy prodávat všichni dealeři, nebo vznikne určitá skupina takzvaných e-dealerů.

Zatím jsme to zcela nerozhodli, ale asi by nebylo úplně moudré, abychom k investicím do dobíjecí infrastruktury tlačili i partnery v oblastech, kde lidé elektromobilitou tak úplně nežijí. Určitě budeme chtít, aby si naše elektrické vozy mohli v prvním období koupit zákazníci ve všech krajských městech. Pak nastane fáze postupného rozšiřování. Ideální by navíc bylo, kdyby dealeři byli schopni nabíjet tato auta pomocí „čisté energie“, tedy získané ze slunce nebo větru.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků