100 000 aut prodáme v ČR nejpozději příští rok, věří si Škoda

Luboš Vlček, ředitel prodejní organizace Škoda Auto v České republice předpokládá, že tuzemští zákazníci si nejpozději v roce 2018 koupí více než sto tisíc Škodovek. Vloni to přitom bylo "jen" 82 000. V rozhovoru jsme se ptali i na plány ohledně "šrotovného".
100 000 aut prodáme v ČR nejpozději příští rok, věří si Škoda

V České republice začaly některé konkurenční značky opět po nějaké době používat pojem šrotovné. Také v Německu se koncern Volkswagen snaží podpořit prodej nových moderních vozů i výkupem starších dieselů. Připravujete něco podobného i pro české zákazníky?

Zatím něco ve vámi zmiňovaném smyslu nemáme v plánu, nicméně to úplně nevylučuji. Nejsme však příznivci krátkodobých marketingových akcí, spíše se snažíme ve spolupráci se státními orgány a institucemi vytvořit dlouhodobý program na obnovu našeho velmi zastaralého vozového parku. Byli bychom rádi, kdyby se něco v tomto duchu podařilo spustit již během příštího roku.

Na počátku roku vzbudil facelift octavie řadu kontroverzních reakcí. Projevila se tato změna u nejprodávanějšího modelu na jeho prodejích?

My jsme v současnosti s prodejem octavie velmi spokojeni.  V tuto chvíli máme na octavii deset tisíc přijatých a nevyřízených objednávek a to předpokládáme, že v příštích měsících bude jejich příliv růst ještě intenzivněji. Je třeba si uvědomit, že i když se u octavie nejvíce mluvilo o designu přídě, ve skutečnosti tento model hlavně získal řadu nových technologií, které zákazníci  oceňují.

Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Jeden čas se zdálo, že v Česku nastane boom vozů na pohon CNG, nyní se jejich prodej trošku zabrzdil. Budete nadále podporovat tuto technologii?

Zcela nepochybně. Auta na CNG jsou jednoznačným přínosem životnímu prostředí a jsou i výhodné pro zákazníky. Ti možná ještě nedávno očekávali, jak se bude vyvíjet politika ve smyslu spotřební daně na toto palivo. Teď už se ví, že i po roce 2020 bude daň zmrazena na současné výši. Navíc obohatíme počet modelů, do kterých je možno CNG čerpat. To samozřejmě prodejům těchto aut pomůže, zvláště, když se pokračuje v rozšiřování sítě plnících stanic.

Podzim bude pro Škodu časem Karoqu. Jakou pozici v prodejním žebříčku jednotlivých modelů Škody tento vůz zaujme?

Jsme přesvědčeni, že příští rok bude v segmentu kompaktních SUV na prvním místě a odsune tak současného leadera Kodiaqa na druhé.  Společně se pak dostanou na zhruba 40procentní objem prodejů v tomto segmentu. Mimochodem, Kodiaq je vůz, který nám pomáhá přitáhnout do autosalonů i zákazníky, kteří dosud chodili k poněkud prestižnějším značkám. Navíc, máme v jeho případě připravená další lákadla, kterými budou ještě letos varianty Sportline a Scout, příští rok pak Kodiaq RS.

Karoq už nemá žádná tajemství. Hlavní letošní novinku Škody odhalili

Karoq už nemá žádná tajemství. Hlavní letošní novinku Škody odhalili

Za dva roky se očekává první Škoda schopná jízdy na elektřinu. Budou tyto vozy prodávat všichni dealeři, nebo vznikne určitá skupina takzvaných e-dealerů.

Zatím jsme to zcela nerozhodli, ale asi by nebylo úplně moudré, abychom k investicím do dobíjecí infrastruktury tlačili i partnery v oblastech, kde lidé elektromobilitou tak úplně nežijí. Určitě budeme chtít, aby si naše elektrické vozy mohli v prvním období koupit zákazníci ve všech krajských městech. Pak nastane fáze postupného rozšiřování. Ideální by navíc bylo, kdyby dealeři byli schopni nabíjet tato auta pomocí „čisté energie“, tedy získané ze slunce nebo větru.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků