100 000 aut prodáme v ČR nejpozději příští rok, věří si Škoda

100 000 aut prodáme v ČR nejpozději příští rok, věří si Škoda

Luboš Vlček, ředitel prodejní organizace Škoda Auto v České republice předpokládá, že tuzemští zákazníci si nejpozději v roce 2018 koupí více než sto tisíc Škodovek. Vloni to přitom bylo "jen" 82 000. V rozhovoru jsme se ptali i na plány ohledně "šrotovného".

V České republice začaly některé konkurenční značky opět po nějaké době používat pojem šrotovné. Také v Německu se koncern Volkswagen snaží podpořit prodej nových moderních vozů i výkupem starších dieselů. Připravujete něco podobného i pro české zákazníky?

Zatím něco ve vámi zmiňovaném smyslu nemáme v plánu, nicméně to úplně nevylučuji. Nejsme však příznivci krátkodobých marketingových akcí, spíše se snažíme ve spolupráci se státními orgány a institucemi vytvořit dlouhodobý program na obnovu našeho velmi zastaralého vozového parku. Byli bychom rádi, kdyby se něco v tomto duchu podařilo spustit již během příštího roku.

Na počátku roku vzbudil facelift octavie řadu kontroverzních reakcí. Projevila se tato změna u nejprodávanějšího modelu na jeho prodejích?

My jsme v současnosti s prodejem octavie velmi spokojeni.  V tuto chvíli máme na octavii deset tisíc přijatých a nevyřízených objednávek a to předpokládáme, že v příštích měsících bude jejich příliv růst ještě intenzivněji. Je třeba si uvědomit, že i když se u octavie nejvíce mluvilo o designu přídě, ve skutečnosti tento model hlavně získal řadu nových technologií, které zákazníci  oceňují.

Jeden čas se zdálo, že v Česku nastane boom vozů na pohon CNG, nyní se jejich prodej trošku zabrzdil. Budete nadále podporovat tuto technologii?

Zcela nepochybně. Auta na CNG jsou jednoznačným přínosem životnímu prostředí a jsou i výhodné pro zákazníky. Ti možná ještě nedávno očekávali, jak se bude vyvíjet politika ve smyslu spotřební daně na toto palivo. Teď už se ví, že i po roce 2020 bude daň zmrazena na současné výši. Navíc obohatíme počet modelů, do kterých je možno CNG čerpat. To samozřejmě prodejům těchto aut pomůže, zvláště, když se pokračuje v rozšiřování sítě plnících stanic.

Podzim bude pro Škodu časem Karoqu. Jakou pozici v prodejním žebříčku jednotlivých modelů Škody tento vůz zaujme?

Jsme přesvědčeni, že příští rok bude v segmentu kompaktních SUV na prvním místě a odsune tak současného leadera Kodiaqa na druhé.  Společně se pak dostanou na zhruba 40procentní objem prodejů v tomto segmentu. Mimochodem, Kodiaq je vůz, který nám pomáhá přitáhnout do autosalonů i zákazníky, kteří dosud chodili k poněkud prestižnějším značkám. Navíc, máme v jeho případě připravená další lákadla, kterými budou ještě letos varianty Sportline a Scout, příští rok pak Kodiaq RS.

Za dva roky se očekává první Škoda schopná jízdy na elektřinu. Budou tyto vozy prodávat všichni dealeři, nebo vznikne určitá skupina takzvaných e-dealerů.

Zatím jsme to zcela nerozhodli, ale asi by nebylo úplně moudré, abychom k investicím do dobíjecí infrastruktury tlačili i partnery v oblastech, kde lidé elektromobilitou tak úplně nežijí. Určitě budeme chtít, aby si naše elektrické vozy mohli v prvním období koupit zákazníci ve všech krajských městech. Pak nastane fáze postupného rozšiřování. Ideální by navíc bylo, kdyby dealeři byli schopni nabíjet tato auta pomocí „čisté energie“, tedy získané ze slunce nebo větru.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud