10 spolehlivých motorů, jejichž koupí nešlápnete vedle

282 komentářů

Josef
16. dubna • 16:51

A kde je motor od Volva 2.4i 103kw a 125kw
Který nemá přímé vstřikování, nemá egr ventil
Ani variabilní časování

Josef.P
11. prosince • 18:45

Mám Thalia2 1.5 DCI 63kw Motor K9K r.v. 2009. Najel jsem 420000km.Běžný servis a 2x výměna reg.tlaku turba 600 Kč.
Stále používám aditiva do nafty VIF zimní a letní !!!!!

AdalbertoSarto
25. srpna • 22:59

K čemu to? Stejně to všechno zakážou a automobilismus se stane historií.

Petros Motos
28. června • 20:22

Dobrý den mám problém s dvoutaktním motorovým čerpadlem Extol 414500 2.0 HP.Při studeném startu chytne normálně ale když ho chcípnu tak motor už nenaskočí. Prosím nevíte někdo radu?

mirek 236
23. srpna • 9:26

Mám octavii kombi 1,6 benzin, má najeto 267 tisíc a chodí jak hodinky...

Markéta
21. června • 11:27

Hoja, má někdo zkušenosti s renault trafic 2015 1.6, 94kw? Dikes

mpolan
13. března • 22:12

Mám 30 let Hyundai pony a velká spokojenost najeto skoro 900t.

Roman
6. února • 12:40

Renault 2.0t f4r 360t bez jedinej investície všetko pôvodné.

Alex
1. února • 20:53

Mam Renault Trafic.Nový 2019.08-Za 5 mesicu menil 4 krat AD BLUE. Najel 7000 km. každa oprava trvala 15 dnu. To je v celku za 4 opravy 60 dnu za 5 mesicu. motor 2.0

Michal
12. listopadu • 16:18

Fabia s rotačkou? 🧐

Tono
15. října • 9:43

Ja práve sedlám Scénic 1,5 dci 78kW so 450 951 km🙂

tatakarel
24. září • 21:09

octa 1 1998 1.8 20 v turbo 150 kw 213000km super motor absolutně bez jakékoliv závady spotřeba město( Praha) 8.5 l/100 každodenní provoz ,mimo město mezi 6.4-8 litry na 100km lítá to jako hovado 245 km/ hod max Jezdím to protáhnout tak 5 krát do roka do Němec.Nedám dopustit

janecek rostislav
20. září • 6:59

nevim o lepsim ,drzaku,urcite vede octavie tdi z roku 1997-sam jsem na te 1 mel natoceno ----1400000---ted mam tu samu, zatim jen 450000

davidos
30. srpna • 23:36

Já jsem se na https://kralmotoru.cz/media/nejlepsi-benzinove-... ... dočetl, že dost dobrou pověst mají u mechaniků hlavně japonské motory. Přemýšlím proto, že bych si koupil mazdu, která je v naší zemi i celkem dostupná ojetina, takže by neměl být zároveň problém ani s náhradními díly na takovéto auto.

Roman
17. června • 17:44

Tak tak Peugeotek můj 1,9D XUD9 560 000km sice žádnej sprinter ale držák jak prase pořád nehodlá kleknout i v mrazech chytne na brnk chvilu zasteka jinak slape 😁 už teď je jasné že ten motor přežije kastlu klidně 3* která dosluhuje 😠 ty dnešní motory nízkoobsahové vyhnané turbama sou k hovnu co se týče výdrže!!!!!!!!!

===
11. května • 13:00

Jedině TDI v čipu a na hlínách.B-]

Venca
7. května • 23:03

Máte tam chybu, do Octavia tour se přestaly motory s rotačním čerpadlem v roce 2005

Radek
4. června • 21:47

presne tak, Tour (Trumf) tam mely 1.9 TDI PD 74kW

Adrian
6. prosince • 0:29

Tyvole takové malorážky :-D:-D smutné

Petr
9. září • 10:19

Většina nafty od Volva ty křápy od Psa či Vw hravě dvakrát přežije..

Thebearspook
4. září • 21:56

Od Volva mám benzínovou V8 a nemám žádné problémy. Nepochopím tu touhu, mít dehtový motor.

Opravář.
20. května • 15:53

Hloupí nacionalisti by měli mít odebrán vstup na NET.

Pesdro
25. července • 11:08

Opravář to bude asi pablb s favoritem

Jiří
25. dubna • 20:35

S láskou vzpomínám na benziňák nezmar 2,0i 85kW co byl v Opelu Asconě C a pak ve Vectře A. Byl to tahoun od spodu jako diesel, pružný a spotřeba na dálky byla 6,5 a bylo jedno jestli po dálnici byla cestovní rychlost 160 nebo 120. Moc jsem se bavil když v 90. letech se na mojí zastarale vyhlížející hranatou Asconu nalepila nějaká naleštěná novinka a chystala se mě předjet... a já jí zmizel s tím "starým krámem" v dáli. :-) Doplňování oleje mezi výměnami jsem neznal. Ten motor přežil Asconu i Vectru, obě se rozpadly korozí, ve stáří 18ti let.

Stormy
9. září • 18:04

Moc hezký příspěvek.

Libor
19. listopadu • 11:58

No Škoda Octavia 1,9 TDi - mám 321 000 km a původní klima i turbo. Pumpa vyměněna ve 315 tis. Jinak jen spotřebák. Žere 5,1,l/100km nafty a olej měním jen při garančkách. Co víc si přát ???

Tony
17. listopadu • 2:52

Nejako mi tu chýbajú benzínové motory od hondy konkrétne bodové označenie B16 a pod.

Vašek
16. listopadu • 12:44

trošku mi tam chybí od Opelu 1.7 dti, taky nesmrtelnej motor :)

mikaro
16. listopadu • 13:14

ten nebol od Isuzu?

Kuk Vykuk
16. listopadu • 12:42

Jedinej spolehlivej motor je elektromotor B-]

Pepa
16. listopadu • 9:33

Kde je Hemi 5.7

Antiautomat
18. listopadu • 13:17

to je pravda, kazde druhe auto u nas.

jogurt
16. listopadu • 8:35

dlužno podotknout, že v letech 1998-2004 měly 1,9TDI (rotačky i PD), servisně kódované QC2, předepsanou výměnu oleje po 50 000km a nijak se to na jejich trvanlivosti neprojevilo.

Jan
13. listopadu • 10:00

Není pravda, klasické atmosféry OM.601 jsou ze hry. S kámošem máme v Mercedesech OM.601.912. Jeden má půl míče, druhý hrubě přes 800 000 a měsíčně polykají další tisíce kilometrů.

Radek
3. října • 11:51

Redaktore,kde je Mazda 6,to je číslo 1 a takhle opomenout.

Miroslav
3. září • 13:19

Vlastním VW Gof Variant TDI 85 Kw 6 ti kvalt combi uvedený do provozu 2000,najeto mám 303650 km,motor poslouchá jak hodinky,oprava turba,výměna brzdových destiče3x výměna rozvod.řemenu s nap.kladkou,pravidelná výměna oleje po 15000 km,výměna vzduch.filtrů,s motorem se nic nedělalo,výměna předních brzdových kotoučů,uložení řad.mechanismu,v současné době prům.spotřeba NM 5-5.5l na 100 km.
Jsem v elmi spokojen s tímto automobilem.

Jelkovslx
23. dubna • 21:24

Lancer 1993, 83kw a 350tis najeto. Motor nejlepší, ale auto kvete 😂

martin
20. ledna • 12:22

U té octávie tour je chyba, tam se od roku 2007 do roku 2010 byly už motory čerpadlo tryska. Rotační čerpadlo bylo naposledy do roku 2004

Enzo
23. září • 17:51

1,5dci clio 231000 a měnil jsem jen rozvody spotřeba 4,8l

Bulldog
12. září • 7:30

No pánové a dámy. 1,6 81kw+ lpg...renault fluence, jsem prodal a mělo najeto od roku výr. 2010 poctivých 450000km.Slušný ne.?

Karlos
13. srpna • 23:00

Chybi mi tady D5 od Volva, mam na mysli 1. generaci 163 koni, bez filtru pevnych castic. Uvedene v roce 2001, naprosto neproblemovy common rail s neuveritelnou spotrebou..

Vin
4. května • 15:53

Honda 2,2 i-ctdi nebo i novejsi 2,2i-dtec opravdu povedene a drzi.

Lol
28. dubna • 6:08

2.0 tdi bkp najeto 720.000km nez jsem ho prodal, problem byl cidla (nekonecny pribeh kapota) a sestihran (vyresil sharik 4x4 ve 320.000km). Olej menen do 12.000km.

Roman
1. března • 9:40

Jedine 1,9 D od Peugeot/Citroen sice neni zavodak ale temer neznicitelnej v Partnerovi 692 000 km a furt funguje uvidime dal :-)

Khacofonic
29. prosince • 19:24

mam Fiat mareu weekend 1.9 JTD 2001r. v. 842000 a nejake drobne, sice mi klakla po vymene rozvodov / zadrelo vacku/, ale uz sa pytala sam na vecnost. Nikdy som nemal prob s motorom, resp. s nicim na tom to aute. Pravidelne menene naplne, filtre, rozvody, etc. ale odvdacila sa. Teraz Tuareg v6 3,0l TDI a za 8 rokov 12x v servise koli turbu a tlaku v palivovej sustave a to nespominam klimu ktorej hlinikove trubky cez bodovu koroziu, hrzdzaveju z vnutra. To same toyota. furt prob.

Luk.in
8. ledna • 13:07

2.4JTD-super diesel

mf
16. listopadu • 8:38

1,9; 2,4; 2,8 a 3,0 JTD snad nejlepší diesely 😊

Jo-ja
27. listopadu • 23:22

Jasně nejlepší motor na planetě kdy kdo udělal je pětiválec TDI od Audi..Nikdo už nic lepšího nevymyslel a lepšího nevymyslí.Prostě pořádny železný Detroit....co natoči miliarduVšechno na tom motoru drží včetně turba,váhy,čerpadla,vstříky sedmsettisíc atd.....Ostatní tedeička jsou vynikající,,ale už od tohoto motoru odvozená a choulostivější....No a co Mercedes??Ano,,jenže pravě ten,, měl motor od genialního konstruktéra ,pana Piecha,snad až do roku 2008 pětivalec 2.7cdi..Základem ze sedmdesátych let..,,který se pak připodobnělý dělal do Audi VW.....No a Báwo??TDS??Jak bylo zde zminováno??Nenechte se vysmát..Nádherný zvuk,,to jo,,ale jinak nic....Točky jak u benzínáku,, tím dizl konstrukčně trpí,,,spotřeba taktéž ,,pro vysoko položený krouták.Navíc hlava,,turbo,,pak ta axiální ložiska na klice...Motor pro nadšence,,takže vem to čert ,,,že je to kluprt,,šel bych do něj taky..Dneska ty rejly mě ABSOLUTNĚ nebaví..K jiným autum se nevyjadřuji..Jsou to podružna vozítka..B-]

Johny
27. října • 19:52

To by mě zajímalo, kdo vyhledávání motory vybíral.ano, fiat fire ,1.9tdi je pecka a pár dalších, ale co bmw? 525tds co najede 700tisic(pokud s ním jezdíte slušně)

defender110
11. srpna • 7:38

A já mám najeto 863tis. km, a bez jediné závady. Ani olej nemusím měnit, ani filtry a vlastně ani tankovat, takový je to úžasný motor. A je to moje auto a je červené. Jinak jsem strašně potěšen, jaký jsme chytrý národ, pln odborníků přes motory.
A těm co píšou, že tam chybí ten či onen motor, přečtěte si poznámku autora článku, že ví, že ty nejlepší motory mají všichni doma v garáži a toto jsou jen další příklady, takže se nemusíte čertit. :-P

pcwifi
10. srpna • 23:17

Okta 1.9 TDI / 81kW, 263k km a krome komletniho servisu turba a nunosti nove spojky se nic nevykakalo :-) nehlede na to ze vidim snad vic a vic jezdit jednickove okty, dost kombiky a paradoxne i 1.8T , ktere nejsou kdovijak usporne. U me sice zacina trpet lak, ale to se da vstrebat, dokud se nevysere motor a nebude to zrat nad 7L i v lete, tak nemenim, desim se novych aut, kurvitka se dneska davaj fakt vsude.

Michal 197
28. října • 19:23

Mám 2 octy.,..1,9 TDI..... První 66kw,AGR, najeto 250tis...závady...1xváha vzduchu, vyměněna spojka,vlnovec,posilovač brzd....mám původní výfuk...1997. Olej od výměny k výměně....druhá 81kw,ASV...najeto 230 tis...spojka, 1xváha vzduchu, Olej od výměny k výměně 10w-40

kamil
11. srpna • 17:43

Mám 1.8t a všechno v klidu (octa 268000km

karel
12. listopadu • 21:52

souhlas,já taky (A4 280 tis. km)

E430
10. srpna • 18:59

Naprosto tam u Mercedesu chybí motory s blokem M113 (430, 55 AMG, 500).

Otto
10. srpna • 18:30

Nejde mi do hlavy ten hybrid. Akoto, že ten motor je taký držiak, keď sa stále zapína a vypína ?? Predsa štartovanie opotrebováva motor najviac, ked nie je tlak v olejovom systéme. (aj tu tuším bol článok ako S&S vylágruje motory do 100 000 km)

sy35
11. srpna • 15:59

Je to proto, že zde není smýván olejový film palivem - první elektrický motor MG1 nejprve roztočí spalovací motor na 1000 otáček, a až pak se vstřikuje palivo. Popsáno např. zde http://prius.wikia.com/wiki/Hybrid_Synergy_Drive... ... Funguje to perfektně:)

Laudonof
9. července • 22:57

Jj Octavia TDI muj miláček, od té doby co jsem si ji z Aček odvezl už nemám s autem problémy...

Hat
10. srpna • 17:15

JJ tvoje chyba, měl jsi si počkat do podzimu, to začnou do Octávie montovat tříválec TSI 1,0 85Kw a to bude jiný kafe!!! :-D

JaroB
21. května • 2:09

No mne tam chýba motor ktorý je fakt "držák" a to mercedes 2.2 CDI ...buď CDI 200 alebo 220 ....298000km a všetko na motore pôvodné okrem spotrebáku ...čerpadlo a trysky suché ako by to tak malo byť naveky :-D
PS: iba štartér zamrzol ...trebalo vyčistiť a premazať + relé preventívne za 17€ a je ako nové ;-) No koľko štartov mal asi za sebou?

Strecho
24. února • 6:42

čo je to trebalo?

Josef
15. května • 19:29

Chybi zde motory od volva 2.4T5 a 2.4 D5

Josef
15. května • 19:40

Mam 2.4 D5 120kw a mam najeto 340tis

Hat
10. srpna • 17:11

Ta máš zatím jen zajetý motor, minimální nájezd je 500000Km!

Petr Maleček (dj.kure)
15. května • 15:31

Chybí mi zde třeba 1.9dTi (72kW) od Renaultu. Nesmrtelný, technologicky shodný s 1.9TDi 66kW.

lukas
1. května • 18:30

MAS PRAVDU. MEL JSEM TAKOVOU. SKODA OCTAVIA 2000ROK. NAJETO A TO TI NEKECAM .PRES MILON KM.TATA STIM JEZDIL ITALIJI,PAK MI JI DAL. VSECHNO UZ JE ZHNILI.DAL JSEM JI LETOS SEROTOVAT.ZVUK MOTORU PJEKNEJ. NE JAK TRAKTOR.TAKOVI MOTORY SE UZ ASI VZIVOTE NEVIROBI

Sam
14. května • 20:26

Spomenul by som i-VTEC motory od Hondy. V podstate ktorýkoľvek z nich, či už tie 25 ročné, alebo tie úplne aktuálne :-)

jouda
15. ledna • 13:15

i-VTEC tak maximálně cca 10 letý. 25 let mají jen VTEC bez i, zbytek platí. Např. u mororu 1.8 i-VTEC (R18A2) není známá žádná sériová vada nebo nějaký jiný problém a to se prakticky beze změny vyrábí 10 let.

Paul
27. května • 11:17

+ VVTi od Toyoty....B-]

Sina
13. května • 21:28

Nedávno jsem si koupil Suzuki Swift r.v. 2009 motor 1.3 a velmi mě tedy potěšilo že jste zařadili i jeho motor do tohoto článku. Nicméně příliš na důvěryhodnosti mu nepřidává vaše tvrzení:
"Mechanika motoru je spolehlivá a odolná, nezlobí dokonce ani systém variabilního časování ventilů VVT , použitý u drtivé většiny aplikací (nemá jej pouze varianta 1.3 pro Ignis a Jimny do r. 2005 a nejstarší 1.5 pro SX4)."
Variabilní časování ventilů měl motor 1.5 nebo 1.6 litru ve verzi Sport. Ale 1.3 ve Swiftu nikdy variabilní časování ventilů nemělo. Motory 1.5 a 1.6 mají také v označení VVT, 1.3 nikoli.
O to více si tohoto motoru cením a s tím jsem auto kupoval :)

josef
12. května • 16:51

a kde je nějaký motor BMW ??? to nejsou držáci ??

JirkaK
13. května • 4:13

O motorech BMW se píše zde:
http://www.dfens-cz.com/view.php...
Vypadá to, že BMW mladší deseti let je technická katastrofa. :-D

Tycoon
12. května • 17:59

Motory BMW najdete v jiném článku:
http://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete... ...

Stalin
12. května • 16:57

Motor JUMO ,to byl motor.:-D:-D:-D:-D:-D

TomKala222
12. května • 12:15

K těm TDI u oktávky 1U1.9 TDI AGR - známej měl nalítáno na služebáku kolem 550k km...
1.9 TDI ASV - kámoš má tento motor najeto 750k km... Já mám na mojí 1.9 TDI ASV - rok 2000 - dá se stím jet i za 4l, akorát co človět u týto rotačky musí občas udělat je, že ji musí pořádně protáhnout, protože může zatuhnout regulace turba :)

JirkaX
11. května • 10:47

Ty máš ale vlhké sny.

Cuco
12. května • 13:43

Vazeny autor clanku,
vaha vzduchu nie je a nikdy nebola spotrebak a ma zavazny vplyv na motor. Skok do nudzaku pri predbiehani odporucam kazdemu mudrlantovi, ze je to nepodstatny diel za par supiek. A k tomu jazdu 700km v noci v tomto rezime. Stacilo montovat Hitaschi (ako u 2,5 TDI 132kW) miesto blata od Boschu.
1.9 TDI AVG 81kW Euro2 230 tkm, vaha 2x, olejnicka skoro od novoty (problemy na TUV), 1x altik, hadice. To je len motor.
Priemerka 6,2 za poslednych 100 tkm - ratane tankovanim. V zime mesto kratek trate 9 litrov.

DDT
12. května • 14:55

od kdy váha vzduchu nebyla spotřebák?všechny váhy zduchu, lambda sondy, elektromag. ventily, čidla a aktuátory jsou spotřebák podléhající opetřebení svou činností a časem.

Cuco
12. května • 15:27

Spotrebak je jasne definovany ako diel, ktory nemeni skokovo vlastnosti auta (motora).
Vaha vzduchu nikdy nebola na rozpise servisu ako napr. rozvody, filtre, brzdy (samozrejme podla optrebovania).
Na inych autach som tento problem nikdy nemal (ani nic co tam pises), tak nam teraz porozpravaj o tom ako som jazdil inak prave s tym TDI ... to uz je nenormalne. Ty si dealer dielov ?
BTW 2.0 VVTi skoro 500 tkm bez problemov od kurvitok z tvojho servisneho listu ....

DDT
12. května • 16:17

nejsem dealer ničeho.
nepleť si pojmy, spotřebák je něco co se spotřebuje tu více, tu méně, v závislosti na používání. spotřebák se nedefinuje jako něco, co změní skokem vlastnosti čehokoliv.
že nebylo napsáno v servisním plánu, tam toho není napsáno...
olej v převodovce je také doživotní, že...všechny tyhle čidla a aktuátory nevydrží víc než 1.500 motohodin, s tím že jsou poté mimo rozsah a mají velkou odchylku (již by neprošly předpisem pro nové), po 2.000 motohodinách jsou více méně na vyhození. fakt že i poté nějak fungují, nic nemění na tom, že už to nefunguje tak jak by mělo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tycoon
12. května • 18:16

Ale no tak.
Mám motor s mnohem více než 2000 motohodinami, má váhu a teploměr vzduchu, dvě lambda sondy a spoustu dalších čidel, nic z toho nebylo nikdy neměněno .... a na měření emisí i v diagnostice (včetně autodiagnostiky stárnutí lambda sond v rámci Readiness kódu) je vše OK. Tím neříkám, že ty čidla mají perfektní stav.
Ty starší TDíčka vůbec neměly autodiagnostiku emisních systémů, takže závada váhy vzduchu nebyla jen nějaká ochylka,která by se projevila na emisích nebo v diagnostice, ale v podstatě velká chyba, kdy řidicí jednotka motoru dostávala úplně špatné informace a motor pak vůbec nejel. Jiné diesely té doby to neměly, i když samozřejmě mohly mít odchylky od správných hodnot.

michal
27. ledna • 23:41

Jedny z prvních řad, vahy vyduchu bosch se u mototů tdi dost kazily .Po roce 2001. Už to vychytaly . Když jsi tam nadrátoval pierburg ,tak jsi měl po problémech .
Váha vyduchu se diagnostikují v porovnávacich blocích naměřených hodnot , má být naměřeno a je naměřeno, jinak málo kdy psala chybu i když byla v řiti.

JirkaK
13. května • 4:20

Váha vzduchu není ani tak problém VW, jako spíš Bosche. Stejný problém měl svého času i Mercedes. A proč tam cpát znova šunt od Bosche, když Pierburg dělá to samé levněji a lépe.....

Karol
5. března • 13:11

Presne!
Váha vzduchu jedine Pierburg, Bosh je sra.ka.Ináč Golf IV1.9 Tdi AGR 630 000 Km
Okrem váhy všetko pôvodné.

Cuco
12. května • 16:31

"spotřebák je něco co se spotřebuje tu více, tu méně, v závislosti na používání."
Prosim ta, vysvetli ako mozem vahu viac ci menej pouzivat, co tu drolis voloviny.Ako to, ze vaha sa pri 1,9 TDI menila 1x pri 80 tkm a len a len na tomto motore ???
A je to jedine auto, ktore tento problem malo v tomto obdobi !
Takze zvysok flotily nemal spotrebak ???
Ci bol zvysok flotily boli kozmicke lode, alebo chces povedat sa jadzilo bez zapnutej vahy, ci uplne laboratornom prostredi ... este raz .... voloviny.
Napr. A6 Allroad 2,5 TDI ostala povodna az do predaja ca 300 tkm.
SPOTREBAK ma nenuti zastat.
Ak to kurvi vyrobca ci uz technologicky, materialovo alebo rovno navrhom, tak to neznamena, ze je to spotrebak.
Chod do showroomu a buchaj tam do stola, ze turbo je spotrebak, uvidime, co ti povedia ... najlepsie ked tam bude zakaznik.

Martin
12. května • 11:29

Titulek "nelze šlápnout vedle" se dle mě moc nehodí k motoru 1.9 SDI.
Sice když jde o údržbu, skoro se zdá jako kdyby tam žádný motor ani nebyl, ale když se s tím má někam jet, tak se taky zdá jako kdyby tam žádný motor nebyl, protože to absolutně vůbec netáhne.

michal
27. ledna • 23:10

To je dobrý motor ale bez turba tak co bys čekal. Vstřikovače spolknou i friták bez problému.
Jediný nešvar má olejový čerpadlo kde se stávalo ,že prasknul řetízek. A mohl se zadřít (kdž jsi včas nezastavil).

s
24. ledna • 14:54

Berte to to tak, že co v autě není to se nemůže pokazit. Opravdu SDI není synonymem pro svižnou jízdu na druhé straně se správnou údržbou se jedná o opravdu nezničitelný motor jemuž životnost a servisní nenáročnost mnohé dnešní agregáty mohou jen tiše závidět.

Adolf
12. května • 11:37

Zase tak zlé to není

luk
12. května • 10:14

Na mé Laguně I, 2.0 8V mám už něco kolem 450000Km a motor šlape pořád skvěle. :)

ruda
12. května • 11:21

a jede líp, jak novej, že?:-D

luk
12. května • 17:11

Co třepeš, když víš kulový.

Tycoon
12. května • 14:01

U těch starších motorů to ale není vtip. Než se zajedou do optimální formy, trvá to desítky tisíc km.

Tom
11. května • 21:30

A kde máte nesmrtelnej pětiválec z Volva/Audi ? :-D (D5252 T) Kam se na něj hrabe 1.9 66kw... :-P

Hat
10. srpna • 17:08

Pětiválce od Volva jsou z vlastní konstrukcí Volva! S Audi nemají nic společného, přišly do výroby v roce 2000! Od benzínového pětiválce byl odvozen motor naftový! Motory Volva mimo jiné používal i Ford a to do modelů Fokus a Mondeo!

Zelí
6. srpna • 12:03

Z konstrukční kanceláře pana Piecha pochází v prvním kole řadový pětiválec v Mercedesu a pak v audi a následně i ve fordu-volvu. Všichni zaplatili konstrukční práce a dodělali vlastní výrobní technologii. Pětiválec audi se v přeplňované verzi stále vyrábí a je to super motor např. v RS3.

sokar
10. srpna • 17:19

D5 jsem mel. Kolem 50000km novy motor pac praskla hlava valce. Ve 183000km totalne hotovo. Servis doporucil co nejdrive prodat. Tak si pak vyberte co dnes vydrzi. I kdyz Firemni oktavky kde se strida hromada ridicu tak jak gen1 tak2 najeto kolem 250t a zatim drzi bez problemu.

Zelí
25. května • 15:22

D5 není z volva. To je legendární pětiválec audi. Vymyslel ho v osumdesátých letech jeden neznámý geniální motorář a jmenoval se Ferdinand Piech.
Tvrdit, že to je motor Volvo/Audi je tentýž nesmysl jako, že motory 2,0hdi vyráběné u PSA jsou z vývoje PSA a Fordu. Velké kulové, ford to jenom u psa kupuje, protože on sám na pověstných motorech 2,2TDCI vyhořel jako papírový čert.

Hat
10. srpna • 17:02

Naftové pětiválce od Volva nemají bohužel nic společného s motory Audi, jsi poněkud mimo! Jedná se o vlastní konstrukci motorů Volva které jsou odvozené od benzínových pětiválců Volva! Tvrdíš něco o čemž nic nevíš! Zadej si Volvo S60 a o motorech se dozvíš víc, jedná se o motory od roku 2000! :-D

jirka
12. května • 7:13

taky jsem se chtel zeptat na D5 z Volva....

eLzyx
12. května • 7:34

v podstatě všechny verze D5 nemají problém, až na některé 136kW verze, kde praskaly palice. O diesely se moc nezajímám, takže netuším jaké ročníky.
Stejně tak jsou bezproblémové benzinové pětiválce a šestiválce od Volva. A to jak atmosferické, tak přeplňované. Problémové byly akorát řadové šestiválce v 960 ... praskal tam blok.
U Volvího osmiválce je zapotřebí si dát pozor na prvních cirka 6000 motorů, kde bylo poddimenzované ložisko na vyvažovacím hřídeli ... při cirka 150t km to začalo mlátit v motoru. Je to opravitelné, ale není to levné. Pozdější motory na toto netrpí a jsou prakticky nesmrtelné.

jirka
11. května • 20:37

a říkám to furt benzínová honda jak se zminili že je to všech 98 procent motorů. Mám hodnu a zase mě tu můžete za můj střep utlouct.

Driver
11. května • 19:49

U motorů TDI, D, TDI, žádný klínek nikdy nebyl. Když stroje nerecenzuje strojař, motory motorář, tak to je vždy komedie. Tihle pisálci jsou schopní měnit rozvody dle plánku z internetu a na nulu se nedostanou ani s pomocí boží. Další generace už bude zřejmě fungovat do práce i zubařům. Nejhorší je když si někdo v 20myslí že sežral svět. K čemu 10let studia a praxe? Vždyť osmička vlevo nahoře dle Internetu stačí odvrtat. Nějaké pero? Dáme tam klínek a hotovo. Je to všude na internetu. Diví se pak někdo tomu, že se to střihne? :-D A ještě jeden paradox. Těším se, až TDI-Pump Düse bude v recenzích mezi držáky a TDI-Common Rail v kolonce nekupovat. Potom už praskne smíchy kde kdo. Vsadím se že za 5let tu takové články budou. Když před 10ti lety se zde psalo o poruchových TDI a zlatých D TD a SDI. Není to komedie?:-D

Driver
11. května • 19:52

Fušovat, Pumpe.

jouda
11. května • 19:27

Chybí mi tam 1.8T od Audi. Až na ucpaný koš (vina uživatelů jezdící na LL režim) a častěji odcházející zapalovací cívky (tady taky vina i na místě majitele - včasná výměna svíček = celkem účinná prevence) se jedná o bezproblémový motor, který dokáže být slušně úsporný ale taky se s tím dá potrápit kdejaké silnější auto.
:-)

Nimra
11. května • 18:39

A co dvoulitrový diesel z produkce PSA ve spolupráci s Fordem? V peugeotech/citroënech se jmenuje 2.0 HDi, běžně se s ním setkávám v mondeu, dříve třeba Volvo S40, Jaguar, Land Rover, tuším, že snad i Mazda...

Lukáš
14. května • 17:25

Asi myslíte TDCi, že? Ty montované od roku 2002-2004 byly spíše poruchové. A to hlavně kvůli vstřikování. Od roku 2004 se montovaly vstřiky od jiného výrobce (tuším BOSCH), a ty už byly kvalitní. Já osobně měl Ford Mondeo 2.0 TDDi (85 kW), najeto 265.000 a ani jedna závada!! opravdu luxusní motor, který se montoval i do tranzitů, kde je kladen důraz na spolehlivost.

mari
11. května • 19:28

mam ho v s-maxe 2009 a 220.000 km zatial bez jedinej poruchy... :)

Nimra
12. května • 8:20

Právě že já ho mám v Citroënu C5. Auto pořízeno jako nové (už tenkrát nebyl motor žádná novinka, ale díky tomu měl vychytané mouchy), nyní 322 tisíc kilometrů, zatím také OK (abych byl objektivní, pomíjím věci jako repase filtru pevných částic a výměna EGR ventilu, které zase tolik nesouvisí s motorem).

Cuco
12. května • 13:33

A s cim prosim ta suvisi DPF a EGR ??? S ulozenim naprav, ergonomiou, elektronikou ... to su zasa umelecke klucky.

Tycoon
12. května • 14:05

Tak ještě ten DPF by se dal teoreticky pokládat za součást výfukového systému, ale EGR je jasná součást motoru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nimra
14. května • 0:41

DPF a EGR považuji za kurvítka navěšená na motor coby úlitba ekologům. Pod problémem s motorem chápu třeba propálený píst, praskliny v hlavě, odešlé turbo, dvouhmotový setrvačník, problém s rozvody, vstřikovači, chlazením atd.

Sarcasticus
11. května • 16:56

Škoda, že tam není Škoda ...;-)

Aladin
11. května • 16:06

Ach jo. A zdroj informací? Motory jsou vybrány:
a) kopírováním náhodných článků ze zahraničních webů
b) náhodným výběrem po poradě s kolegou na druhé straně stolu
c) shromážděním všech drbů klepů a jiných poznámek od kolegů ze všech kanceláří na patře
d) převzatými archivními statistikami autorizovaných servisů či snad dokonce výrobce, anketou vlastníků vozů?
e) mix všeho předešléhoTo, že to může být individuální výběr a spolehlivost či poruchovost je pouze domněnka redaktora je ok, ale bylo by profesionální to předem sdělit. V opačném případě se podělit zdrojem informací.

Jiří Hlisnikovský
11. května • 16:31

Myslím si, že jde o spolehlivý a objektivní zdroj informací, i když ne zrovna pro těnto článekhttp://www.autorevue.cz/nejnespolehlivejsi-motory... ...

Aladin
11. května • 17:12

Ano, takové informace mají smysl.

Petr
11. května • 15:51

Mám Ford Escort 1.8 TD (66kw) 1999 najeto přes 220 000 km a bez problemu
Olej nežere, turbo táhne, spotřeba kolem 6 L

petr
16. května • 16:09

Olej používám 15W-40
Za posledních 10 000 km jsem doléval cca 0,3l .
Nikdy (tuk tuk tuk) jsem z autem neměl takový problem abych nedojel do servisu....

Jiří Hlisnikovský
11. května • 15:10

Honda je jistota. Na rozdíl od jiných, kde jde často o loterii.Ještě to zvládnout v F1 a bude to dokonalé.

Pokakaný Trpaslík
11. května • 14:29

A co Felícia?;-) na ňu sa prečo zabudlo 1.3 50kw bola pecka po slovensky kôstka.

Antiautomat
11. května • 19:29

Mechanicky bezproblemovy. Ak su problemy, potom skor s 'periferiami' > obcas vedel zamrziet alternator, hnevala aj elektrika, co je skoda, pretoze po mechanickej stranke je to nezmar. Jednu 1.3 MPi mame v rodine, zatial sa 2x (ale tesne za sebou, asi vyrobna vada serie) menil alternator, cize by som to bral ako jednu vymenu. Raz zadny diel vyfuku. Inak spotreba oleja v podstate nemeratelna, nieco ako dolievanie medzi vymenami (poctivo kazdych 15.000) samozrejme nepozna. Po cca 150.000 je uz citit ze spojka to mozno do 200.000 dotiahne ale potom bude treba opravit. Zvysok absolutne (az na zacinajucu kvitnucu kasnu na zadnych lemoch) bezproblemovy. Motor taha (na svoj vek a archaicku koncepciu) statocne, nemal problem s vleckou (na nej motorka), styrmi pasaziermi a plnou bagazou. Spotreba je pri 110kmh (typicka cestovna rychlost) niekde na 7l. Pracovity nezmar.

PassaTdi
11. května • 12:38

Prosím Vás Lidi!!§§ ... 90procent článku jsou motory 10-15 a více let staré. K čemu je to dobré? takový článek! Proboha každý normální člověk si kupuje auto mnohem mladší i z bazaru (kolem 8let stáří ). A pokud si půjdu koupit auto 10-15 let staré tak je mi jedno jeho recenze, a je to křáp na dojetí... článek o pikaču a kolik rozruchu

JirkaK
13. května • 4:09

To je právě ono - pokud budu chtít auto které spolehlivě jezdí, nezbývá nic jiného než koupit auto ve stáří nad 10 let. Jednoduchý levný servis, spolehlivost. Dnešní jebky jsou po pěti letech v horším stavu a jejich opravy jsou dražší, než u leckterého dvacetiletého auta. Nakonec - stačí porovnat HTP versus felicie..... HTP s nájezdem nad 150 tisíc je sebevražda, felicie je ve stopadesáti v nejlepších letech.

Miloševič
20. února • 12:05

Na HTP mám 430tis B-], ale jinak máte pravdu.

jirka
11. května • 20:40

tak ten křáp na dojetí jsem koupil hondu aerodeck 200 tis nalítáno a půl mega udělá určitě v poho takže deset let provozu do práce není probl a koupil jsem ji za 26 tis kč. A hondy znám a jezdím na ních deset let a pár modelů jsem vystřídal a žádnej motor mě nenechal ve štychu.

Tom
11. května • 21:40

DOkud nedojde k lehke bouracce, ze ktere uz nevylezes, byt v novem aute bys mel jen par modrin

jirka
11. května • 22:17

ted je to pár dní co na idnesu nebo novinkách byl článek čelní náraz do svahu jeden těžce zraněný druhý lehce. Já v hondě civic vtec 2000 výroba čelní náraz do svahu ve 120 šedesátistupnový svah vaky venku ještě mě to hodilo na boudu a ještě příkopem hezky z kopce na boudě asi 50 metrů. svah zoranej jak od traktoru střecha až k sedačce řidiče vylezl jsem a aní bouli jsem neměl. Brácha honda civic hatchback cca ve stodvaceti do lesíka mladý stromky silný 15 cm pár jich pokácel a všichni v autě v poho. co na to říct. že už tehdy se dělali bytelná auta jen blbá agresivní reklama vám tlačí bludy do hlavy aby jste si každý rok koupili hypermoderní auto s hypersuperkosmickou ochranou. Ocel je stále ocel co se týká travezr v autě a ta elektronika sice trochu hlevne ale stejně při nárazu to musí pohltit ochranej rám.

Ne321
12. května • 10:04

Vubec nevite o cem mluvite. B-] Ten vas Civic je proti dnesnim autum vyrobeny z papiru, to ze jste mel jednou z p*dele kliku a prezil jednu bouracky na veci nic nemeni. Ostatne ten popis o te jizde po boude a zoranem poli ukazuje, ze to byla celkem pohodova havarka pri ktere se energie narazu postupne rozlozi. Mnohem horsi je trefit neco co neuhne typu strom, sloup nebo modernejsi auto, to uz pak neni takova pohoda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JarekS
13. ledna • 13:09

To co tady pane píšete je kravina... Mel jsem hondu civic 1.4 ročník 97... Mel jsem nehodu pan v Nove toyote z roku 2018 měl ji asi 14 dní mi vjel do cesty z vedlejší silnice... naráz v 80km/h... honda? Ta chtela pouze novou kapotu blatník nárazník a svetlo a to jsem vzal pana čelem do boku.. auto jsem opravil za cca 5000. A jezdil jsem vesele dal .. pan s toyotou? Totalka... zlomena podlaha sloupek zarazeny do pulky auta. Dvere pryc. Zlomená střecha.. totalka proste... takze nazory ze nove auta jsou bezpečnější mi moc neprijde... kdyby pan mel plne auto prezije maximalne on... Hondy mam od 18.. a u hond jsem od maličká (rodina je ma) a vim ze krome koroze s nimi neni zadny problem... jo jasne je tam max jeste spotřeba oleje ale jinak motory přežijí kastlu... kdyz se clovek stara tak ho da z roku 97 je v lepším stavu nez "nove" auto z roku 2014 :) tak pane a ted do me.

Josef
15. května • 19:54

Nevim jak u jinejch znacek ale podivejte se na toto
Ze dnes stare volvo xc90 predci bezpecnosti dnesni nove vozyhttps://m.youtube.com/watch...
Jj zajimave video

jirka
12. května • 18:45

sloup ok otec loni trefil sloup honda civic hatchback r.v 2000 vtec 115 koní. Semafor šel k zemi a na autě škoda 20 tisíc čelní náraz. I policajti se divili a nic mu nebylo.

Cechystan
12. května • 21:26

Tak to ja jedu takhle Trabantem, asi neco kolem stovosumdesati a najednou betonova zed... jsem tim prolkdyzistil jsem, ze melpromelaeasi tak 75cm na sir. Ja cumel, hasici cumeli, policajti taky... neuveritelny, co ten bakelit snese.

jirka
13. května • 18:02

s blbcem se nemá cenu hádat na víc teď dva dny jezdím s jeep cherokee nafta 3.5 a nejede to špatně a dneska na okreskách mezi vesníčkami přede mnou fábie snažil se mě zbavit na těch klikatejch cestách a já si občas najel přes krajnici čili lehce řečeno přes příkop tomu autu je to šumák a nezbavil.

jouda
15. ledna • 12:59

Paráda, auto skoro za dva míče a ani Fábie mu neujede...

Adolf
12. května • 10:06

Starý Civic je pojízdná rakev.

Adolf
12. května • 17:27

3 lidé si myslí opak :-D

Rudolf  Muroň
11. května • 23:55

Nepremyslel jste o aktualizaci map v navigaci? Aby vas to furt nehnalo do polí a lesů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jirka
12. května • 5:37

Pane Muroň já jsem ještě ze starý školy kdy navi využívám jen výjimečně jednou za dva měsíce. cca Jezdím podle mapy klasický. Spousta lidí se spoléhá na naví a pak se diví když jedou pro rohlíky jsou o 300 km dál nebo v rybníku.

Adolf
11. května • 22:33

Vaše rodina je tedy pěkně povedená grupa:-D:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
11. května • 22:36

Co fotr? Mutr?? Matka zbourala supermarket a fotr projel 2metry širokou zdí :-D

LOL
12. května • 11:52

holt tankista. :-D

Adolf
12. května • 11:56

Doufám ,že je to jůtůb a fejksbůkuu:-D

runner42
11. května • 16:24

Naopak.
Je důležité si připomínat, co jsou vlastnosti trvanlivých a bezporuchových motorů - jednoduchá atmosféra s přiměřeným výkonem.
Přesným opakem je složitý přeplňovaný motor s vyhoněným litrovým výkonem.Podle toho je potřeba vybírat.

LOL
12. května • 11:51

Zlatá slova. Ale "když vono to 1.2TSI tak pěkně jede a táhne vocpodu" B-] Ale pak příjde bazar (v tom lepším případě, v tom horším prodej na náhradní díly nebo šrotoviště) a velký pláč z toho, že ta šáde si už nedrží svou cenu.

k22
12. května • 13:33

Když on ten 1.2TSI má výkon 1.4ky, krouťák 1.8ky ale bohužel mechaniku té 1.2ky..:-D

Hanyz
11. května • 13:18

Ale vždyť Mitsu s MIVEC v 1,6 jezdí pořád. I nové auta, včetně ASX a C4 aircsross, či jak to je.. Tak proč staré?

Antiautomat
11. května • 12:43

...a preco by mi auto, o ktore sa riadne staram, nemohlo vydrzat dlhsie?
Zeby ekomarketingovy mozgovy vyplach ocividne zabral?

cynik
11. května • 15:09

Pretoze dnesne auta su cielene dimenzovane na to, aby nevydrzali

bafunak
16. května • 4:04

To se ale před dvaceti lety tvrdilo taky. A před třiceti zrovna tak. A i před čtyřiceti. Já to totiž zažil.

Adolf
11. května • 12:40

Byla by radost mít dnešní auto a ty 15 a více let staré motory:-D:-D:-D

eLzyx
12. května • 7:28

donedávna to bylo u některých automobilek možné koupit ... sice byly ty motory lehce upravené, ale základ vycházel z 20let starého motoru. Jenže to downsizing zabil ... vývoj začal prakticky od nova.

jjj
11. května • 12:17

spolahlive motory dneska?Co takto napr 1,4 a 1,6 CVVT od Hyundai/Kia?
Co takto 1,6 CRDI od Hyundai/Kia?To su sucasne, velmi moderne a velmi spolahlive motory

tom
16. listopadu • 11:26

Ty benziny H/K zrovna vzor spolehlivosti take nejsou, napr. problemy a rozvody...

Peter
11. května • 21:51

K tej 1,6 CRDi sa pripájam. Mám na ňom 243 tisíc za 6 rokov bez jedinej chyby.

Johny
11. května • 21:37

Provozuji 1,2 Kappa 86 000 km,jen olej,šlape jak hodinky. Ty mínusy ti asi dávají zamindrákovaní TSI šroťáci.

Adolf
11. května • 12:26

skoda 1,3 OHV :-D

Kadel
10. srpna • 19:53

Skoda 1.4 MPI 50kw najeto 430000 km a pořád má chuť do života. Jenom trochu rezne.:-(

Petr
17. května • 8:29

1.3/1.4 OHV bych sem zařadil. Ne že by se mu pár drobností nedalo vytknout, ale hlavně zůstává za všech okolností pojízdný.

Turbo
12. května • 9:39

Mame vo firme Feliciu 1.3 Mpi...390 000 km...meneny len termostat 2x, diody na alternatore 2x, retaz, gumovy remen a inak len pravidelny servis...vramci vozidloveho parku je to na pocet km zatial najuspornejsie auto pocas 20 rokov sledovanej ceny udrzby vo fabrike...mame aj Subaru Legacy Outb.630 000 km...tam je to tiez spolahlive, ale po 350 000 km zacal papat olej. Inak len vodna pumpa, predrate kable k zapalovaniu a pravidelny servis.

honza
11. května • 13:04

Ve fáčku to mělo problém s těsněním pod hlavou (pořád se s tím dalo jet) a u stříkaček čas od času odcházely čerpadla v nádrži, což byla asi jediná závada, která mohla způsobit neočekávanou a náhlou nepojízdnost. Ještě si vzpomínám na cívky startérů - ale dalo se to roztlačit. Všechno se dalo opravit doma nebo u někoho v dílně, ceny dílů příznivé. Kromě toho těsnění ty ostatní závady měly souvislost s věkem či nešetrným zacházením, takže souhlasím, že to byl solidní motor. Mně stříkačka vozila za šest, celkové provozní náklady bezkonkurenční.

Pavel
11. května • 11:36

Tak kromě Honda i-DTEC jde všechno o tak jednoduché motory, že se na nich skoro není co pokazit (viz komentář k PSA 1.4 HDI 50 vs. 66 kW a VW 1.9 TDI 66 vs. 81 kW). Takže jedou pomalu, žerou, ale o to jedou déle :-D

Tom
11. května • 21:37

No zrovna ten i-DTEC jsem videl parkrat s potrebou opravy. Tady bych se spolehlivosti uplne nesouhlasil, urcite by nebyl problem najit spolehlivejsi. Ale to, ze by napr. stare TDI zralo bych nesouhlasil. 4,5L v je i dnes dobra hodnota (pocitano v realnem provozu)

trololol
13. května • 15:31

s 66kW ALH se da i za 3.8 :Dnekde sem cet ze VW chce v roce 2017 vydat motory s prumernou spotrebou 3.9
tak to sme se za tech 20 let moc neposunuli

st
6. září • 21:06

je to moc smutné, ale je to tak.... v některých věcech jako by se zastavil čas....:-(

PetrG
11. května • 9:57

Tak určitě by stálo za zmínku Busso 1979–2005, bohužel lze koupit už jen v ojetině.

matty
16. května • 20:03

Sam ho mam 3.0 12v a parada
:-D

Jig
11. května • 11:01

Alfa se jim ale asi nehodí do krámu... co na tom, že tohle byl skvělej motor, který byl díky chromovým svodům i potěchou pro oko

Adolf
11. května • 9:42

1,2 FIRE se vyrábí dodnes.

Antiautomat
11. května • 9:32

Pridavam:
VW 1.6 55kW & 2.0 85kW - rozsypany som nevidel este ani jeden
Nissan 2.0 55 kW atmo diesel - doslova neznicitelny
Volvo 2.5 R5 benzin, znamy z posledneho Volva (850), to co prislo potom je jeden velky cinskobakelitovy gulaty HNUS

Maila
11. května • 21:51

Souhlasím s motorem Nissan 2.0 55 kW!!!
V Almeře N15 měl ve Španělsku najeto 700 tisíc, než jsme ho prodali. Při koupi od známého/mechanika měl najeto 600. I s rokozí proti mladším Mercededesům na tom byla o dost lépe.

Stojan Jakotyč
12. května • 21:41

To jako vážně někdo koupí auto s nalítanýma 600tis. na motoru? Vždyť auta s třetinovou kilometráží se dají sehnat za přepis. Opravdu nevím, co by mě donutilo na sebe napsat tak vyježděné auto.

Adolf
12. května • 21:55

Však jo :-) Koupíš auto s nalítanýma 200000 na tachometru.

tiburon
11. května • 12:13

To já viděl 2.0 85kW dva, jeden přidřenej na klice a druhej díra v pístu.

Tycoon
11. května • 19:27

Můj plynař jich viděl dost a říkal, že je absolutně blbuvzdorný, jenom je holt potřeba pravidelně doplňovat olej a dát si pozor na kusy z Oktávek, které přišly po přesunutí výroby motoru do Mexika.

Adolf
11. května • 12:15

Přidřený proč? Díra proč? Já už za svůj poměrně dlouhý život viděl věcí.

tiburon
11. května • 12:27

Přidřenej protože už byl vyběhanej a díra v pístu, to nikdo neví proč.

Adolf
11. května • 12:39

vyběhanej znamená kolik km? Dnes i 100000:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tiburon
11. května • 13:30

Ten první měl asi 320 tis. A žral neskutečně olej, což byla jejich tipická vlastnost. Ten druhej měl najeto asi 80, pár koleček po trati a bylo.

Marek
11. srpna • 1:28

Neskutečně, tj. kolik? Mě žral ten motor i po 200tkm co si vzpomínám necelých 100ml na 1000km, což je oproti dnešním TSI křápům doslova zanedbatelné množství. Byl to hodně odolný motor a rozuměl si dobře i s LPG.

Marek
8. dubna • 13:37

To je zvláštní...já mám s 1,2TSI najeto 140tis. a za rok nedolévám nic...

JirkaX
11. května • 10:24

140 000 na motoru TSI? tolik na něm nikdo nenajede, protože se to dříve rozpadne.

ssy
23. ledna • 20:57

pako nikdy jsi ho neviděl,a jen kydáš z hospody,služební auta třívalve 200 bez poruch i 1.4 TDI.obuď se

MOJE JMÉNO
26. března • 16:53

Octavia TSI 1,2, 77kW, najeto 190.000km, litr oleje v kufru jsem ještě nenačal. Deci/1000km ? Tfuj tajbl ! B-]

Antiautomat
11. května • 12:39

Dam ruku do ohna ze to bolo tym, cim sa dnes v servisoch zamerne likviduju starsie, ale spolahlive motory. Zacina sa to na O, konci na J a je to na styri. Tazke uhadnut, ze.A ziadny strach, my Vas uz z tych starsich, ale spolahlivych auto dostaneme:
http://www.auto.cz/ekologicka-dan-by-se-mohl... ... A basta a bude ako my chceme a budete kupovat to, co my prikazeme. Kazde tri roky povinne nove auto. A ziadne vyhovorky, s kapitalizmom na vecne casy a do poslednej koruny a do posledneho zobraka!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bafunak
16. května • 3:59

Jojo, to za socialismu to bylo jiný kafe. To jsme si pěkně mohli užívat Trabanta nebo Škody 105 třeba třicet let. A nikdo nás nenutil si kupovat furt nový. A přitom nabídka byla bohatá a peněz jsme měli habaděj.

Pachoba
12. května • 16:39

Ale prdlajs...diera v pieste = čiptuning. Nezabúdajte na to že je vela iných faktorov ktoré zničia motor. Napríklad mohol byť aj čiastočne zatopený, pri nehode napätie v bloku ktoré môže prasknúť atď...

Petr
11. května • 9:50

VW 2,0 85 kW byl opravdu pekny křáp. Jezdilo jich velmi málo a hodně rychle se přestal vyrábět.

Jaroslav
11. května • 12:24

Na tomto "křápe" v Octavii 1 najazdených 450 000 km a fungoval by ďalej, keby moja žena na aute nehavarovala. Od 150 000 km (bol som druhý majiteľ) výlučne na LPG. Okrem bežného servisu (olej, sviečky, filtre a 3 x zapaľovacie káble) a výmeny senzora klepania bolo na motore všetko pôvodné, vrátane spojky. Takže asi toľko...

lamal_SK
11. května • 22:11

kazdy jeden zral viac oleja ako benzinu a to teda aj benzinu si vedel usrknut... je to tazka haraburda

Tycoon
12. května • 7:53

Ve Fabii jsem jezdil v průměru za 6,8 litru benzínu (dle dotankování), což mi přijde naprosto v pohodě a 1-1,5 litru oleje na 10tkm, což už znamená, že se holt musí občas otevřít kapota a olej dolít.

Adolf
12. května • 7:58

V průměru je co? Údaj o hovně. Motor jaký? Spotřeba oleje pro lidi zvyklé na normální motory brutální :-D K čemu ekomotor,když žere olej. Já měl vždy auta,kde kontrola oleje byla v podstatě zbytečná. Stačilo pouze měnit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
23. února • 0:25

Přesně nikdy jsem olej nemusel u žádného auta dolovat...a každých deset tis olej měním. Všechen dám vždy podle manuálu plus olej aditiva a vypustíme tak o deci mene..jak auto žere olej je to špatně přijde jedna závada za druhou....

Tycoon
12. května • 13:51

Motor ten, o kterém se ve vlákně mluví, tj. 2.0 85 kW. Jo, pro lidi zvyklé na normální motory brutální. Ale od lidí znalých toho dvoulitru jsem slyšel "tak to je dobré". :-D

michalll
12. května • 15:55

ja ten motor mam ve fabce kombi. ve 120tkm predelan na lpg. ted jezdim cca za 10l/100km lpg. aktualne se blizim 250tkm a nemam pocit, ze by ten motor byl nejak na odpis.

Marek
11. srpna • 1:21

Ta spotřeba LPG je skoro stejná jako u O1 kombi (10,5L). Kolik vám žral oleje?

michalll
17. listopadu • 18:09

pardon, odpovedi jsem si vsiml az ted pri recyklaci clanku. dolevam oleje tak litr na 5 tisic km. jinak auto stale mam (je me oblibene v meste kvuli rejdu) a momentalni najezd je pres 320 tisic km. jedina zavada na motoru (byt na dodelanem LPG) byla vymena totalne vydrenych vstriku na LPG (pry maji zivotnost 60 tisic). menil jsem je asi pri 150 tisicich. spotreba stale kolem 10/100 (nejezdim duchodcovsky).

michalll
17. listopadu • 22:11

jen doplnim, pri 150tkm tech vstriku (tedy 280tkm najezd auta).

Rudolf  Muroň
11. května • 11:52

Vy jste mi tedy expert. Tenhle litinový motor se vyrábí od roku 1988 do současnosti (27 let). Začal v Audi 80, v Evropě skončil na benzín s EURO 4, ale mám dojem, že na CNG (se níženým výkonem na 80 kW) je v Caddy dosud. V Mexiku ho dosud montují jako základní motorizaci do Jetty. Vzhledem k tomu, že se objevil ve většině modelů koncernu VW (od Fabie po Sharan) ve většině kontinentů, bylo jich vyrobeno asi dost.

lazywriter
16. listopadu • 15:35

Jestli CNG, tak je to 1,4 TSI 82kW.

řidič
11. května • 12:28

neměl problémy se spotřebou, že byl chlastoun?? kolega ho měl v Octě a dost nadával...

GK
14. ledna • 12:53

Problém motoru 2.0 85kW byl ten že ho zcela zastínil 1.8T který pokud má servis vydrží jako TDi a je "zábavný"

Karlos
13. srpna • 23:11

mel jsem 2 octy s timto motorem a souhlasim ze se nejednalo o poruchovou jednotku, vyznacoval se vysokou spotrebou oleje a moc usporny teda nebyl....urcite bych ho ale nesrovnaval s japonskymi drzaky, do nich mel opravdu daleko.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
16. listopadu • 11:23

A v cem?

Marek
11. srpna • 1:10

O1 combi s motorem 2.0 85kW jsem měl a kolem 150tkm jsem ho předělal do LPG a stále šlapal jako hodinky. Spotřeba kolem 7,5 - 8 litrů benzínu. Jezdil jsem hodně město, dálkové šli vždy pod 7L. Při provozu na LPG kolem 10,5L město. Pak šlo auto při stavu kolem 210tkm do světa stále v plné kondici. Rozhodně to nebyl línej motor, na typ motoru o tomto výkonu dosti živej (byl dobře zajetý) a motor měl i příjemný zvuk. Rozhodně povedený motor a snesl i hrubší zacházení.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jaroslav
11. května • 12:28

Presne tak. V Octavii 1 najazdených 450 000 km a fungoval by ďalej, keby moja žena na aute nehavarovala. Od 150 000 km (bol som druhý majiteľ) výlučne na LPG. Okrem bežného servisu (olej, sviečky, filtre a 3 x zapaľovacie káble) a výmeny senzora klepania bolo na motore všetko pôvodné, vrátane spojky. Takže asi toľko...

Rudolf  Muroň
11. května • 13:35

V O1 jsem s ním příležitostně jezdíval, průměr jsem míval 6,7 dle PP. Největší slabina toho motoru je nuda. Táhne sice plynule, ale bez výkonové špičky, takže mu vyhovuje plynulá poklidná jízda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marex
16. listopadu • 22:29

Tak to byl asi motor před smrtí, nebo nějakou vadu. Měl jsem ho v O I a až na zbytek vozu (čím více výbavy - tím více se to sypalo - holt koncern), tak ten motor neměl chybu. Měl celkem sílu a tahal dobře už v nízkých otáčkách, což bylo u atmosféry celkem nezvyklé. Provozoval jsem ho v LPG, takže jsem spotřebu neřešil. Ale na benzín se dalo jezdit do 8L město. Dálkové jízdy samozřejmě méně. Kdyby O I se nezačala citelněji po cca. 180tkm sypat, taky bych si ten vůz kvůli tomu motoru nechal na doježdění, protože motor byl prostě nezmar. Pořídil jsem pak z nostalgie Fabii I pro manželku s tímto motorem a taky šel do LPG a opět motor bez problémů, což opět nemohu napsat o zbytku vozu, holt koncern. Tyhle motory se ale koncernu, jako jedny z mála opravdu povedli. Jejich jediná slabina nebo spíše vlastnost byla pouze zvýšená spotřeba oleje, nicméně když srovnám, co mnohdy dokážou pozřít mnohé TSI motory, tak je to nic :-D

Adolf
11. května • 14:04

V oktě 1 byl i motor 1,4 OHV 44kw. To byla menší nuda,nebo větší nuda než 2,0 85kw?

Rudolf  Muroň
11. května • 14:29

Nezlobte mě Adolfe. 2,0 85 kW byl nudný z pohledu toho, že často sloužil jako vrcholná motorizace (např. v té Fabii nebo dokonce GIII GTi). Jinak byl až dieselově pružný a pro tu Octavii naprosto dostačující motorizace.

Tom
11. května • 21:34

Jenze v tom GTI III byla verze 110kW a s 16V hlavou. Tyto dva motory nemely zase tolik spolecneho...

Mino
12. května • 21:58

85kW dvoulitr v Golfu nebyl ani zdaleka vrcholná motorizace, k tomu měl opravdu hodně daleko. Ono vedle 110kW dvoulitru ( http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-2.0-gt... ... ) tam dávali ještě 2,8 šestiválec VR6 se 128kW ( http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-2.8-vr... ... ) a dokonce i 2,9 šestiválec VR6 se 140kW ( http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-2.9-vr... ... )

Adolf
12. května • 22:49

To tady někdo tvrdil???

Adolf
11. května • 14:33

Já jen chtěl trošku odlehčit téma :-D

Adolf
11. května • 14:35

Sám jsem majitelem srandovní,ale spolehlivé motorizace 1,15 16V 55kw:-D

mpolan
11. května • 15:03

1,15 a 55 kW? Diamant?

Adolf
11. května • 15:37

Ne.

Rudolf  Muroň
11. května • 16:08

D4F, že? Obávám se, že pro EURO 6 už ho nechtějí dočidlovat a končí.

Adolf
11. května • 20:15

Euro 6 splní. Počítá se s ním. Naštěstí. Hrůzu typu Sandero 1,0 Sce hovno to pojede bych nechtěl. Stačí ,že s tím začala Škoda a ještě se tím chlubí.

Rudolf  Muroň
11. května • 23:44

Urcitē? To by bylo fajn, protože by tím Logan pro mne nevypadl ze hry. Usuzoval jsem podle toho, že Dačky i Clio s tímto motorem zmizely ze skladovek. Nejste náhodou pan Sandero z Autoklubdacia fóra?

Adolf
12. května • 7:13

Zmizely? Tento motor je pořád běžně v nabídce i pro nové Sandero ,Logan. Jeho osud je asi do budoucna sečtený,ale pokud bude automobilka,respektive Renault chtít,tak protáhnout ho i Eurem 7 by šlo.

Adolf
11. května • 9:53

Co tím chtěl básník říci?

Expert
27. listopadu • 8:41

Že je tento typ motoru nespolehlivý.

Jaroslav
11. května • 12:26

Na tomto "křápe" v Octavii 1 najazdených 450 000 km a fungoval by ďalej, keby moja žena na aute nehavarovala. Od 150 000 km (bol som druhý majiteľ) výlučne na LPG. Okrem bežného servisu (olej, sviečky, filtre a 3 x zapaľovacie káble) a výmeny senzora klepania bolo na motore všetko pôvodné, vrátane spojky. Takže asi toľko...

Ondrej
11. května • 8:35

Za to vam zkrouhne koncern a EU dotace. Ani jeden maloobjemovy turbem dopovany moturek ze sekacky. Vsechno povetsinou benzinove atmosfery z Japonska a Francie. Neverim svym ocim :-D

Luboš
11. května • 7:12

Kde je 1,5 Dci od Renaultu s kterým mám najeto 350000 km bez závad??

Pavel
23. února • 0:05

Přesně 1,5 DCI 60kw2004 rv. najeto 254tisic km a žádná porucha každých deset tisíc výměna filtru a oleje.(při výměně dávám proplach na dekarbonizaci motoru cca 290kc 0d (kojota 750ml).jednou za mesic, přidám čistič palivového systému 115kc.a po výměně olej aditiva. Nemám problém od začátku najel jsem skoro 200000tis jsem druhý majitel auto mne. Nikdy nikde nenechalo,nikdy problém se startem vždy chytne na drc. Je to jeden z nejspolehlivějších motoru na trhu....jen se musíte o něj starat...jak vy k autu tak ono k vám. Taky nebudete jíst jogurt po trvanlivosti, nebo salát atd raději čerstvý jednou za 3 měsíce dám navíc k oleji 1000kc a ušetřil jsem na opravách co tady čtu tak 100000kc. Starejte se o auto a nebudou problémů mechanického rázu....jo elektrika Renault to je jiná stoujsem si užil když vám za jízdy začnou stahovat okénka venku kroupi nebo mráz a nejdou na horu nebo zaniká a odemika pořád do kola. Atd.... Ale nikdy se nestalo že by se rozsvítil servis. Jo a první rozvody jsem dělal až při 24000km. A zároveň sem nechal vyměnit pritlacak a ložisko ve spojce....tak neříkejte že DCI jsou na hovno... Jo spotřeba v létě 4,2 po městě 4,5 jako vzimne a když jezdím dálky tak i 3,6 tomu říkám úspora Žďár auto kari nicitele

twistedTSD
17. listopadu • 22:44

1.5 dCi je takové francouzské HTP, které v tomto seznamu nemá co dělat. Spolehlivost záleží na ročníku a údržbě.

Ales
23. prosince • 12:04

To je blbost. Neojebavat servis a nebrat 78 kW verzi. Pak je to spolehlivější jak koncern. Dyt se podívejte na jejich tragické motory. Dle statistik je koncern s motory v prdeli. Koroze taky všude. Zlatej rencek,co cca od 2002 nehnije

Pavel
23. února • 0:17

Nehnije polovina auta a hlavně ty blatníky atd plast.... A Hlavně Ten kdo koupí wv tak to nemá v hlavě v pořádku... Renault je jeden z největších výrobců motorů,bere od ních i mercedes, Nissan třeba Volvo 2,2 má také Renault 2,2 DCI atd.., tak se nenavazejte do Vagíny, Kolíci a starejte se o auta....každej diesel odejde když mu přejíždí každej olej nemění filtry zaslepunete egr ventyli čím u placaté sání atd.... Motor trpí jak krava... Ho jednou za rok vyčistím a mám klid olej u dieselu každých 10tis plus průplach motoru před výměnou oleje (měním vrchem přes čerpadlo)1 za měsíc průplach pal šustění mají ho i v tescu cca 125 Kč.nalit do plné nádrže a olejové aditiva cca 300kc.do nového oleje motor 1,5 DCI 2004 rv.nikdy jsem neměl poruchu nikdy a to jsem najel jako druhý majitel 200000km. A má najeto 254tis. A netlucou ani ventyli...to je auto ne kus od kusu ale člověk od člověka. Jo aby CH dodal jezdím po německých dálnicích každý den mu vyčistím maximalkou trubky 190km 12 km úseku po dálnici a výfuk cistej jak psi kule

Mirda
24. prosince • 15:58

U W Golf Variant 1.9 TDI- 6 kvalt mám na motoru najeto 289 602 km bez závad

Rebesov
19. prosince • 19:06

Jasně ty byly dobré tak si kup dnešního Golfa a uvidíš,

pupan
11. července • 7:38

Co sem lezeš s tim vyhuleným Koncernem,víš,že tyhle sračky renaultisti nesnášejí!!!

Kopy
21. května • 16:31

Sám mám renault grand scenic,osvědčená klasika1,6 ale v naftě ani náhodou a ta 1,5 dci tak to je asi vyjímka kus nebo několikátej motor v tom autě. Ten motor maj udělanej z prdele.

Petr Maleček (dj.kure)
15. května • 15:24

1.5dCi u Renaultu za moc nestojí, ten se bohužel poruchám nevyhnul. Za to 1.6dCi patří k nejspolehlivějším (společně s 2.0dCi). Sám mám 1.9dCi, najeto 210k km a zatím naprosto v pořádku, ale také má své mouchy (EGR), ale nic neřešitelného či drahého (pokud se řeší včas).

sd
18. května • 19:12

tak určitě máš vzádu nálepku apple, jinak ani nenastartuje :-D

Petr
11. května • 11:14

Taky mám jedno Dci (105k) 2006, najeto 196000 a bez závad..

fritz
11. května • 8:28

Kdyz jsem vybiral auto, tak co jsem cetl recenze, zrovna 1.5 dCi byl hodnocen jako jeden z pruserovych motoru.

pesu
11. května • 10:59

No, záleží kdo to hodnotil a kdo to četl, že? :) 1.5 dCi se vstřikováním Delphi je problém, ostatně jako téměř všechny motory s tímto vstřikováním. 1.5 dCi se vstřikováním Siemens, paradoxně jsou to ty nejvýkonnější, jsou známé držáky. Sám jsem jedno měl, najeto 140.000 km. To auto mělo za těch 8 let prakticky jen 2 závady (jedna v záruce, druhá á 500,- Kč). Jediné nepříjemné bylo, že jsem musel každé jaro doplnit klimatizaci.

Ales
23. prosince • 12:02

Raději budu mít vše Delphi. To je choulostivé. Hold nesmíte ojebat údržbu. Při 150 tisících mě ale neodešel motor.

Tycoon
11. května • 19:30

Bohužel nejde o vstřikování, ale o zadírání motorů, klidně už kolem 200 tkm. Samozřejmě, některé kusy najedou mnohem víc, ale pro mnohé je to strop životnosti a rozsudek smrti (vrakoviště).

Mira
11. srpna • 14:33

Samozřejmě,že nejde o vstřikování,ale o známé zadírání kliky.U verzí do roku 2008 byly poddimenzované šály,ale to ví každej blb.Takže po 100000 vyměnit za modifikovanou náhradu a rázem máte usporný výkonný držák.:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
16. listopadu • 11:20

Jasne, výměna lozisek na klice je bezny každodenní ukon.

defekt
17. listopadu • 7:12

Ložisko a šála je rozdíl!!;-):-P

Rebesov
19. prosince • 19:04

zase jeden chytrolín co???

eLzyx
12. května • 8:38

na diskuzním fóru majitelů Rencků se tohle zadírání na klice začalo objevovat cirka od 120t km, nejčastěji to ale skapalo ve 150t km.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
eFeFeF
18. prosince • 0:24

U spomínaných motorov boli síce problémy so šálami, ale napr. u Nissanu nie a rozdiel bol v tom, že Nissan predpisoval interval výmeny oleja 20000km, ale Reanult 30000km... ...samozrejme na identických motoroch. Renault to to potom tiež prehodnotil, ale v novšom type motora to všetko vychytal včítane vstrekovačov, ktoré sa v západnej Európe nekazili toľko ako vo východnej (bolo to totiž kvôli kvalite nafty), ale nakoniec dal kombináciu myslím Bosch a Siemens a bolo po problémoch aj s "východnou naftou".

kjukolar
6. srpna • 11:08

a sranda že tu naftu nam nosia zaopadniari
asi tak ako potraviny - na východ - odpad

twistedTSD
17. listopadu • 22:56

Když jsem vybíral auto a procházel Renault fórum, tak se renaultisté shodovali na 150 tis. km jako stropu pro životnost 1.5 dCi a nešťastníkům s přidřeným motorem doporučovali nějak zprasit dokupy a hodit do áček. Tehdy můj zájem rychle opadl. :-) Ale jednalo se o r.v. 2002-2005.

martin166
5. července • 14:02

nechci byt nejak vlezly ale jezdim poslednich cca 10 let jen v renaultu. At uz laguna 2,0i , 19 1,7i , espace 2,2 dci , vel satis 3,0 dci, a muzu rict jen jedine. Pri solidnim zachazeni a pri tankovani dobre nafty (verva + aditiva) nemam s auty jedinny problem. Manzelka ma scenica 1,5 dci 60kw rv. 2004 najeto 225k a pouze spotřební věci. TAkze pokud nekdo tvrdi ze se mu pri 150k rozsypal motor tak asi udelal neco spatne a nebo proste mam asi stesti na renaulty ;-)

Rudolf  Muroň
11. května • 23:45

Šály.

fritz
11. května • 8:28

Kdyz jsem vybiral auto, tak co jsem cetl recenze, zrovna 1.5 dCi byl hodnocen jako jeden z pruserovych motoru.

Jiří
7. května • 10:08

měl jsem Renault Megane Grandtur 1,5 DCi 78kW 11 roků bez jediné závady!!! Četl jsem že
slabší verze 58kw a 65kw jsou na tom hůř a to hlavně pro jiné nastavení kompresních tlaků, levnější vsřikovače a jiných komponentů. Dobrý je ještě motor 1,5 DCi 81kW a taky 1,6 DCi 88kW. samozřejmě - kvalitní nafta!!!, včasná výměna olejů - 15 000km i dříve.

Dienstbier
18. listopadu • 12:22

černoší v Itálii zablokovali cestu pro všechny auta
https://twitter.com/OnlineMagazin/status/9304... ...

romanz
18. června • 20:20

chlapec zavřený v lednici si snědl vlastní chodidlo..

neodborník
11. května • 9:12

A která verze tohoto motoru to byla ?

eLzyx
12. května • 7:25

jakýkoliv do roku 2008

Ales
23. prosince • 12:00

Já m 60 kW a stočeno. Dopočítání na něco přez 500 000. Spotřeba 4,1l. Nejsem první majitel,ale 100 tisíc s ním mám a výměna jen běžných věcí. Měním olej a ten co tam patří po 10 tisících. Aditivuju. Motor je stále ok a a nic nenasvědčuje tomu,že by to měli být jinak.

Karamba
11. května • 8:21

350 tisíc km v Renaultu? Tak ty jsi hrdina dne.

Pali
20. února • 7:51

Mám 385000km qashqai 1,5dci

Ivan B
1. října • 21:14

ja mám megane 1.5 dci 74 kw a 345000km bez závad ešte ma auto nenechalo na ceste stáť

Ja
17. prosince • 20:50

1 945 873 a pul km v 1203ce

...
7. srpna • 15:05

930.000 km v Cliu 1,5 dci

vasek
4. února • 22:56

Proč ne? Já mam fiaty 1.4 a mají hrubě přes 500 000km jezdí od začátku na plyn a motory absolutně bez závad. Co se týče věcí okolo tak jsou tam slabiny.ale osmiventilové motory 1.4 jso výborné.

Ivan
25. března • 14:14

1,5 Dci rok 2006- 335000 km a pouze repas vstřiků

Venca
18. června • 14:32

no prave :D a ty nejsou zadarmo

Rebesov
19. prosince • 19:00

Nějaký přechytralý? mám s Kadjarem 1,5 dci rv 16, 248tis krom destiček a předních kotoučů tak žádná investice

fela
16. listopadu • 16:47

Veď zadarmo nie. Ale ak má motor cca 400 tisím km, auto má hodnotu 500 €. Takže repasovať čokoľvek na ňom je asi zbytočné...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirina
30. ledna • 11:32

Táhni na slovensko a nevotravuj tady cobole z blavy

Pepe
31. prosince • 10:51

Ji6ina mužeš mi vykoužit muj Slovenský pták......

Petr
15. ledna • 9:46

Jirino Jirino,ty ses takova piiiica.

František
9. prosince • 11:07

Čo by ste bez nás robili veď aj predsedu vlády musíte mať zo Slovenska.

Andrea
31. října • 20:23

Lidi, proboha, to už se nemůžete chovat slušně ani v debatě o autech?

Čobolák
15. března • 9:27

:-D:-D:-D ...Čo bolo, bolo... Terazky aj Čehúňovi vleziem do diskusie... :-D:-D:-D

Cobylové
14. srpna • 12:41

Nějakej cobyl nám tady nebude poroučet - táhni cobyle zpátky do Česka!

vasek
4. února • 22:49

To by nejlépe sedělo na komunistu Babise co se tady všude roztahuje a káže čehům co maj a nemúžou dělat

Pišta Hufnágel
3. května • 11:10

Slovami klasika "každý národ má takú vládu, akú si zaslúži" a keď zlaté české ručičky musí riadiť čechoslovák, tak ste bratři asi nekde museli udělat chybu.

twistedTSD
17. listopadu • 22:49

Otázka pohledu. Je lepší za cenu repase koupit šrot bez historie?

G3000
10. srpna • 21:39

No vidíte, já mám kangoo s 1,9 dti a mám najeto 490 000 a pořád s ním jezdím.

dpcstb
1. října • 23:34

otec mal 1.9tdi a rozpadol sa uz po 200tis

Doporučujeme

Články odjinud