10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Luboš  |  11. 05. 2015 07:12

Kde je 1,5 Dci od Renaultu s kterým mám najeto 350000 km bez závad??

Odpovědět  |   | 
Karamba  |  11. 05. 2015 08:21

350 tisíc km v Renaultu? Tak ty jsi hrdina dne.

Odpovědět  |   | 
G3000  |  10. 08. 2015 21:39

No vidíte, já mám kangoo s 1,9 dti a mám najeto 490 000 a pořád s ním jezdím.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  25. 03. 2017 14:14

1,5 Dci rok 2006- 335000 km a pouze repas vstřiků

Odpovědět  |   | 
Venca  |  18. 06. 2017 14:32

no prave :D a ty nejsou zadarmo

Odpovědět  |   | 
fela  |  16. 11. 2017 16:47

Veď zadarmo nie. Ale ak má motor cca 400 tisím km, auto má hodnotu 500 €. Takže repasovať čokoľvek na ňom je asi zbytočné...

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  17. 11. 2017 22:49

Otázka pohledu. Je lepší za cenu repase koupit šrot bez historie?

Odpovědět  |   | 
Jirina  |  30. 01. 2018 11:32

Táhni na slovensko a nevotravuj tady cobole z blavy

Odpovědět  |   | 
vasek  |  04. 02. 2018 22:49

To by nejlépe sedělo na komunistu Babise co se tady všude roztahuje a káže čehům co maj a nemúžou dělat

Odpovědět  |   | 
Čobolák  |  15. 03. 2018 09:27

...Čo bolo, bolo... Terazky aj Čehúňovi vleziem do diskusie...

Odpovědět  |   | 
Cobylové  |  14. 08. 2018 12:41

Nějakej cobyl nám tady nebude poroučet - táhni cobyle zpátky do Česka!

Odpovědět  |   | 
vasek  |  04. 02. 2018 22:56

Proč ne? Já mam fiaty 1.4 a mají hrubě přes 500 000km jezdí od začátku na plyn a motory absolutně bez závad. Co se týče věcí okolo tak jsou tam slabiny.ale osmiventilové motory 1.4 jso výborné.

Odpovědět  |   | 
fritz  |  11. 05. 2015 08:28

Kdyz jsem vybiral auto, tak co jsem cetl recenze, zrovna 1.5 dCi byl hodnocen jako jeden z pruserovych motoru.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  11. 05. 2015 09:12

A která verze tohoto motoru to byla ?

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  12. 05. 2015 07:25

jakýkoliv do roku 2008

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  07. 05. 2017 10:08

měl jsem Renault Megane Grandtur 1,5 DCi 78kW 11 roků bez jediné závady!!! Četl jsem že
slabší verze 58kw a 65kw jsou na tom hůř a to hlavně pro jiné nastavení kompresních tlaků, levnější vsřikovače a jiných komponentů. Dobrý je ještě motor 1,5 DCi 81kW a taky 1,6 DCi 88kW. samozřejmě - kvalitní nafta!!!, včasná výměna olejů - 15 000km i dříve.

Odpovědět  |   | 
Dienstbier  |  18. 11. 2017 12:22

černoší v Itálii zablokovali cestu pro všechny auta
https://twitter.com/OnlineMagazin/status/9304... ...

Odpovědět  |   | 
romanz  |  18. 06. 2019 20:20

chlapec zavřený v lednici si snědl vlastní chodidlo..

Odpovědět  |   | 
fritz  |  11. 05. 2015 08:28

Kdyz jsem vybiral auto, tak co jsem cetl recenze, zrovna 1.5 dCi byl hodnocen jako jeden z pruserovych motoru.

Odpovědět  |   | 
pesu  |  11. 05. 2015 10:59

No, záleží kdo to hodnotil a kdo to četl, že? :)

1.5 dCi se vstřikováním Delphi je problém, ostatně jako téměř všechny motory s tímto vstřikováním. 1.5 dCi se vstřikováním Siemens, paradoxně jsou to ty nejvýkonnější, jsou známé držáky. Sám jsem jedno měl, najeto 140.000 km. To auto mělo za těch 8 let prakticky jen 2 závady (jedna v záruce, druhá á 500,- Kč). Jediné nepříjemné bylo, že jsem musel každé jaro doplnit klimatizaci.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  11. 05. 2015 19:30

Bohužel nejde o vstřikování, ale o zadírání motorů, klidně už kolem 200 tkm. Samozřejmě, některé kusy najedou mnohem víc, ale pro mnohé je to strop životnosti a rozsudek smrti (vrakoviště).

Odpovědět  |   | 

Šály.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  12. 05. 2015 08:38

na diskuzním fóru majitelů Rencků se tohle zadírání na klice začalo objevovat cirka od 120t km, nejčastěji to ale skapalo ve 150t km.

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  17. 11. 2017 22:56

Když jsem vybíral auto a procházel Renault fórum, tak se renaultisté shodovali na 150 tis. km jako stropu pro životnost 1.5 dCi a nešťastníkům s přidřeným motorem doporučovali nějak zprasit dokupy a hodit do áček. Tehdy můj zájem rychle opadl. Ale jednalo se o r.v. 2002-2005.

Odpovědět  |   | 
martin166  |  05. 07. 2018 14:02

nechci byt nejak vlezly ale jezdim poslednich cca 10 let jen v renaultu. At uz laguna 2,0i , 19 1,7i , espace 2,2 dci , vel satis 3,0 dci, a muzu rict jen jedine. Pri solidnim zachazeni a pri tankovani dobre nafty (verva + aditiva) nemam s auty jedinny problem. Manzelka ma scenica 1,5 dci 60kw rv. 2004 najeto 225k a pouze spotřební věci. TAkze pokud nekdo tvrdi ze se mu pri 150k rozsypal motor tak asi udelal neco spatne a nebo proste mam asi stesti na renaulty

Odpovědět  |   | 
eFeFeF  |  18. 12. 2017 00:24

U spomínaných motorov boli síce problémy so šálami, ale napr. u Nissanu nie a rozdiel bol v tom, že Nissan predpisoval interval výmeny oleja 20000km, ale Reanult 30000km... ...samozrejme na identických motoroch. Renault to to potom tiež prehodnotil, ale v novšom type motora to všetko vychytal včítane vstrekovačov, ktoré sa v západnej Európe nekazili toľko ako vo východnej (bolo to totiž kvôli kvalite nafty), ale nakoniec dal kombináciu myslím Bosch a Siemens a bolo po problémoch aj s "východnou naftou".

Odpovědět  |   | 
kjukolar  |  06. 08. 2018 11:08

a sranda že tu naftu nam nosia zaopadniari
asi tak ako potraviny - na východ - odpad

Odpovědět  |   | 
Mira  |  11. 08. 2015 14:33

Samozřejmě,že nejde o vstřikování,ale o známé zadírání kliky.U verzí do roku 2008 byly poddimenzované šály,ale to ví každej blb.Takže po 100000 vyměnit za modifikovanou náhradu a rázem máte usporný výkonný držák.

Odpovědět  |   | 
tom  |  16. 11. 2017 11:20

Jasne, výměna lozisek na klice je bezny každodenní ukon.

Odpovědět  |   | 
defekt  |  17. 11. 2017 07:12

Ložisko a šála je rozdíl!!

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 05. 2015 11:14

Taky mám jedno Dci (105k) 2006, najeto 196000 a bez závad..

Odpovědět  |   | 

1.5dCi u Renaultu za moc nestojí, ten se bohužel poruchám nevyhnul. Za to 1.6dCi patří k nejspolehlivějším (společně s 2.0dCi). Sám mám 1.9dCi, najeto 210k km a zatím naprosto v pořádku, ale také má své mouchy (EGR), ale nic neřešitelného či drahého (pokud se řeší včas).

Apple iPhone 8 64GB Space Gray (Vodafone) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
sd  |  18. 05. 2015 19:12

tak určitě máš vzádu nálepku apple, jinak ani nenastartuje

Odpovědět  |   | 
Kopy  |  21. 05. 2015 16:31

Sám mám renault grand scenic,osvědčená klasika1,6 ale v naftě ani náhodou a ta 1,5 dci tak to je asi vyjímka kus nebo několikátej motor v tom autě. Ten motor maj udělanej z prdele.

Odpovědět  |   | 
Mirda  |  24. 12. 2015 15:58

U W Golf Variant 1.9 TDI- 6 kvalt mám na motoru najeto 289 602 km bez závad

Odpovědět  |   | 
pupan  |  11. 07. 2018 07:38

Co sem lezeš s tim vyhuleným Koncernem,víš,že tyhle sračky renaultisti nesnášejí!!!

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  17. 11. 2017 22:44

1.5 dCi je takové francouzské HTP, které v tomto seznamu nemá co dělat. Spolehlivost záleží na ročníku a údržbě.

Odpovědět  |   | 
Ondrej  |  11. 05. 2015 08:35

Za to vam zkrouhne koncern a EU dotace. Ani jeden maloobjemovy turbem dopovany moturek ze sekacky. Vsechno povetsinou benzinove atmosfery z Japonska a Francie. Neverim svym ocim

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 05. 2015 09:32

Pridavam:
VW 1.6 55kW & 2.0 85kW - rozsypany som nevidel este ani jeden
Nissan 2.0 55 kW atmo diesel - doslova neznicitelny
Volvo 2.5 R5 benzin, znamy z posledneho Volva (850), to co prislo potom je jeden velky cinskobakelitovy gulaty HNUS

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 05. 2015 09:50

VW 2,0 85 kW byl opravdu pekny křáp. Jezdilo jich velmi málo a hodně rychle se přestal vyrábět.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 09:53

Co tím chtěl básník říci?

Odpovědět  |   | 

Vy jste mi tedy expert. Tenhle litinový motor se vyrábí od roku 1988 do současnosti (27 let). Začal v Audi 80, v Evropě skončil na benzín s EURO 4, ale mám dojem, že na CNG (se níženým výkonem na 80 kW) je v Caddy dosud. V Mexiku ho dosud montují jako základní motorizaci do Jetty. Vzhledem k tomu, že se objevil ve většině modelů koncernu VW (od Fabie po Sharan) ve většině kontinentů, bylo jich vyrobeno asi dost.

Odpovědět  |   | 
řidič  |  11. 05. 2015 12:28

neměl problémy se spotřebou, že byl chlastoun?? kolega ho měl v Octě a dost nadával...

Odpovědět  |   | 

V O1 jsem s ním příležitostně jezdíval, průměr jsem míval 6,7 dle PP. Největší slabina toho motoru je nuda. Táhne sice plynule, ale bez výkonové špičky, takže mu vyhovuje plynulá poklidná jízda.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 14:04

V oktě 1 byl i motor 1,4 OHV 44kw. To byla menší nuda,nebo větší nuda než 2,0 85kw?

Odpovědět  |   | 

Nezlobte mě Adolfe. 2,0 85 kW byl nudný z pohledu toho, že často sloužil jako vrcholná motorizace (např. v té Fabii nebo dokonce GIII GTi). Jinak byl až dieselově pružný a pro tu Octavii naprosto dostačující motorizace.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 14:33

Já jen chtěl trošku odlehčit téma

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 14:35

Sám jsem majitelem srandovní,ale spolehlivé motorizace 1,15 16V 55kw

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 05. 2015 15:03

1,15 a 55 kW? Diamant?

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 15:37

Ne.

Odpovědět  |   | 

D4F, že? Obávám se, že pro EURO 6 už ho nechtějí dočidlovat a končí.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 20:15

Euro 6 splní. Počítá se s ním. Naštěstí. Hrůzu typu Sandero 1,0 Sce hovno to pojede bych nechtěl. Stačí ,že s tím začala Škoda a ještě se tím chlubí.

Odpovědět  |   | 

Urcitē? To by bylo fajn, protože by tím Logan pro mne nevypadl ze hry. Usuzoval jsem podle toho, že Dačky i Clio s tímto motorem zmizely ze skladovek. Nejste náhodou pan Sandero z Autoklubdacia fóra?

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 05. 2015 07:13

Zmizely? Tento motor je pořád běžně v nabídce i pro nové Sandero ,Logan. Jeho osud je asi do budoucna sečtený,ale pokud bude automobilka,respektive Renault chtít,tak protáhnout ho i Eurem 7 by šlo.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  11. 05. 2015 21:34

Jenze v tom GTI III byla verze 110kW a s 16V hlavou. Tyto dva motory nemely zase tolik spolecneho...

Odpovědět  |   | 
Mino  |  12. 05. 2015 21:58

85kW dvoulitr v Golfu nebyl ani zdaleka vrcholná motorizace, k tomu měl opravdu hodně daleko. Ono vedle 110kW dvoulitru ( http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-2.0-gt... ... ) tam dávali ještě 2,8 šestiválec VR6 se 128kW ( http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-2.8-vr... ... ) a dokonce i 2,9 šestiválec VR6 se 140kW ( http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-2.9-vr... ... )

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 05. 2015 22:49

To tady někdo tvrdil???

Odpovědět  |   | 
Marex  |  16. 11. 2017 22:29

Tak to byl asi motor před smrtí, nebo nějakou vadu. Měl jsem ho v O I a až na zbytek vozu (čím více výbavy - tím více se to sypalo - holt koncern), tak ten motor neměl chybu. Měl celkem sílu a tahal dobře už v nízkých otáčkách, což bylo u atmosféry celkem nezvyklé. Provozoval jsem ho v LPG, takže jsem spotřebu neřešil. Ale na benzín se dalo jezdit do 8L město. Dálkové jízdy samozřejmě méně. Kdyby O I se nezačala citelněji po cca. 180tkm sypat, taky bych si ten vůz kvůli tomu motoru nechal na doježdění, protože motor byl prostě nezmar. Pořídil jsem pak z nostalgie Fabii I pro manželku s tímto motorem a taky šel do LPG a opět motor bez problémů, což opět nemohu napsat o zbytku vozu, holt koncern. Tyhle motory se ale koncernu, jako jedny z mála opravdu povedli. Jejich jediná slabina nebo spíše vlastnost byla pouze zvýšená spotřeba oleje, nicméně když srovnám, co mnohdy dokážou pozřít mnohé TSI motory, tak je to nic

Odpovědět  |   | 
Marek  |  11. 08. 2015 01:10

O1 combi s motorem 2.0 85kW jsem měl a kolem 150tkm jsem ho předělal do LPG a stále šlapal jako hodinky. Spotřeba kolem 7,5 - 8 litrů benzínu. Jezdil jsem hodně město, dálkové šli vždy pod 7L. Při provozu na LPG kolem 10,5L město. Pak šlo auto při stavu kolem 210tkm do světa stále v plné kondici. Rozhodně to nebyl línej motor, na typ motoru o tomto výkonu dosti živej (byl dobře zajetý) a motor měl i příjemný zvuk. Rozhodně povedený motor a snesl i hrubší zacházení.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  13. 08. 2016 23:11

mel jsem 2 octy s timto motorem a souhlasim ze se nejednalo o poruchovou jednotku, vyznacoval se vysokou spotrebou oleje a moc usporny teda nebyl....urcite bych ho ale nesrovnaval s japonskymi drzaky, do nich mel opravdu daleko.

Odpovědět  |   | 
tom  |  16. 11. 2017 11:23

A v cem?

Odpovědět  |   | 
GK  |  14. 01. 2018 12:53

Problém motoru 2.0 85kW byl ten že ho zcela zastínil 1.8T který pokud má servis vydrží jako TDi a je "zábavný"

Odpovědět  |   | 
lazywriter  |  16. 11. 2017 15:35

Jestli CNG, tak je to 1,4 TSI 82kW.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  11. 05. 2015 19:20
lamal_SK  |  11. 05. 2015 22:11

kazdy jeden zral viac oleja ako benzinu a to teda aj benzinu si vedel usrknut... je to tazka haraburda

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  12. 05. 2015 07:53

Ve Fabii jsem jezdil v průměru za 6,8 litru benzínu (dle dotankování), což mi přijde naprosto v pohodě a 1-1,5 litru oleje na 10tkm, což už znamená, že se holt musí občas otevřít kapota a olej dolít.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 05. 2015 07:58

V průměru je co? Údaj o hovně. Motor jaký? Spotřeba oleje pro lidi zvyklé na normální motory brutální K čemu ekomotor,když žere olej. Já měl vždy auta,kde kontrola oleje byla v podstatě zbytečná. Stačilo pouze měnit.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  12. 05. 2015 13:51

Motor ten, o kterém se ve vlákně mluví, tj. 2.0 85 kW. Jo, pro lidi zvyklé na normální motory brutální. Ale od lidí znalých toho dvoulitru jsem slyšel "tak to je dobré".

Odpovědět  |   | 
michalll  |  12. 05. 2015 15:55

ja ten motor mam ve fabce kombi. ve 120tkm predelan na lpg. ted jezdim cca za 10l/100km lpg. aktualne se blizim 250tkm a nemam pocit, ze by ten motor byl nejak na odpis.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  11. 08. 2015 01:21

Ta spotřeba LPG je skoro stejná jako u O1 kombi (10,5L). Kolik vám žral oleje?

Odpovědět  |   | 
michalll  |  17. 11. 2017 18:09

pardon, odpovedi jsem si vsiml az ted pri recyklaci clanku. dolevam oleje tak litr na 5 tisic km. jinak auto stale mam (je me oblibene v meste kvuli rejdu) a momentalni najezd je pres 320 tisic km. jedina zavada na motoru (byt na dodelanem LPG) byla vymena totalne vydrenych vstriku na LPG (pry maji zivotnost 60 tisic). menil jsem je asi pri 150 tisicich. spotreba stale kolem 10/100 (nejezdim duchodcovsky).

Odpovědět  |   | 
michalll  |  17. 11. 2017 22:11

jen doplnim, pri 150tkm tech vstriku (tedy 280tkm najezd auta).

Odpovědět  |   | 
tiburon  |  11. 05. 2015 12:13

To já viděl 2.0 85kW dva, jeden přidřenej na klice a druhej díra v pístu.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 12:15

Přidřený proč? Díra proč? Já už za svůj poměrně dlouhý život viděl věcí.

Odpovědět  |   | 
tiburon  |  11. 05. 2015 12:27

Přidřenej protože už byl vyběhanej a díra v pístu, to nikdo neví proč.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 05. 2015 12:39

Dam ruku do ohna ze to bolo tym, cim sa dnes v servisoch zamerne likviduju starsie, ale spolahlive motory. Zacina sa to na O, konci na J a je to na styri. Tazke uhadnut, ze.

A ziadny strach, my Vas uz z tych starsich, ale spolahlivych auto dostaneme:
http://www.auto.cz/ekologicka-dan-by-se-mohl... ...

A basta a bude ako my chceme a budete kupovat to, co my prikazeme. Kazde tri roky povinne nove auto. A ziadne vyhovorky, s kapitalizmom na vecne casy a do poslednej koruny a do posledneho zobraka!

Odpovědět  |   | 
Pachoba  |  12. 05. 2015 16:39

Ale prdlajs...diera v pieste = čiptuning. Nezabúdajte na to že je vela iných faktorov ktoré zničia motor. Napríklad mohol byť aj čiastočne zatopený, pri nehode napätie v bloku ktoré môže prasknúť atď...

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  16. 05. 2015 03:59

Jojo, to za socialismu to bylo jiný kafe. To jsme si pěkně mohli užívat Trabanta nebo Škody 105 třeba třicet let. A nikdo nás nenutil si kupovat furt nový. A přitom nabídka byla bohatá a peněz jsme měli habaděj.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 12:39

vyběhanej znamená kolik km? Dnes i 100000

Odpovědět  |   | 
tiburon  |  11. 05. 2015 13:30

Ten první měl asi 320 tis. A žral neskutečně olej, což byla jejich tipická vlastnost. Ten druhej měl najeto asi 80, pár koleček po trati a bylo.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  11. 08. 2015 01:28

Neskutečně, tj. kolik? Mě žral ten motor i po 200tkm co si vzpomínám necelých 100ml na 1000km, což je oproti dnešním TSI křápům doslova zanedbatelné množství. Byl to hodně odolný motor a rozuměl si dobře i s LPG.

Odpovědět  |   | 
MOJE JMÉNO  |  26. 03. 2016 16:53

Octavia TSI 1,2, 77kW, najeto 190.000km, litr oleje v kufru jsem ještě nenačal. Deci/1000km ? Tfuj tajbl !

Odpovědět  |   | 
Marek  |  08. 04. 2016 13:37

To je zvláštní...já mám s 1,2TSI najeto 140tis. a za rok nedolévám nic...

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  11. 05. 2019 10:24

140 000 na motoru TSI? tolik na něm nikdo nenajede, protože se to dříve rozpadne.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  11. 05. 2015 19:27

Můj plynař jich viděl dost a říkal, že je absolutně blbuvzdorný, jenom je holt potřeba pravidelně doplňovat olej a dát si pozor na kusy z Oktávek, které přišly po přesunutí výroby motoru do Mexika.

Odpovědět  |   | 
Maila  |  11. 05. 2015 21:51

Souhlasím s motorem Nissan 2.0 55 kW!!!
V Almeře N15 měl ve Španělsku najeto 700 tisíc, než jsme ho prodali. Při koupi od známého/mechanika měl najeto 600. I s rokozí proti mladším Mercededesům na tom byla o dost lépe.

Odpovědět  |   | 
Stojan Jakotyč  |  12. 05. 2015 21:41

To jako vážně někdo koupí auto s nalítanýma 600tis. na motoru? Vždyť auta s třetinovou kilometráží se dají sehnat za přepis. Opravdu nevím, co by mě donutilo na sebe napsat tak vyježděné auto.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 05. 2015 21:55

Však jo Koupíš auto s nalítanýma 200000 na tachometru.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 09:42

1,2 FIRE se vyrábí dodnes.

Odpovědět  |   | 
PetrG  |  11. 05. 2015 09:57

Tak určitě by stálo za zmínku Busso 1979–2005, bohužel lze koupit už jen v ojetině.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  11. 05. 2015 11:01

Alfa se jim ale asi nehodí do krámu... co na tom, že tohle byl skvělej motor, který byl díky chromovým svodům i potěchou pro oko

Odpovědět  |   | 
matty  |  16. 05. 2015 20:03

Sam ho mam 3.0 12v a parada

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 05. 2015 11:36

Tak kromě Honda i-DTEC jde všechno o tak jednoduché motory, že se na nich skoro není co pokazit (viz komentář k PSA 1.4 HDI 50 vs. 66 kW a VW 1.9 TDI 66 vs. 81 kW). Takže jedou pomalu, žerou, ale o to jedou déle

Odpovědět  |   | 
Tom  |  11. 05. 2015 21:37

No zrovna ten i-DTEC jsem videl parkrat s potrebou opravy. Tady bych se spolehlivosti uplne nesouhlasil, urcite by nebyl problem najit spolehlivejsi. Ale to, ze by napr. stare TDI zralo bych nesouhlasil. 4,5L v je i dnes dobra hodnota (pocitano v realnem provozu)

Odpovědět  |   | 
trololol  |  13. 05. 2015 15:31

s 66kW ALH se da i za 3.8 :D

nekde sem cet ze VW chce v roce 2017 vydat motory s prumernou spotrebou 3.9
tak to sme se za tech 20 let moc neposunuli

Odpovědět  |   | 
st  |  06. 09. 2015 21:06

je to moc smutné, ale je to tak.... v některých věcech jako by se zastavil čas....

Odpovědět  |   | 
jjj  |  11. 05. 2015 12:17

spolahlive motory dneska?

Co takto napr 1,4 a 1,6 CVVT od Hyundai/Kia?
Co takto 1,6 CRDI od Hyundai/Kia?

To su sucasne, velmi moderne a velmi spolahlive motory

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 12:26

skoda 1,3 OHV

Odpovědět  |   | 
honza  |  11. 05. 2015 13:04

Ve fáčku to mělo problém s těsněním pod hlavou (pořád se s tím dalo jet) a u stříkaček čas od času odcházely čerpadla v nádrži, což byla asi jediná závada, která mohla způsobit neočekávanou a náhlou nepojízdnost. Ještě si vzpomínám na cívky startérů - ale dalo se to roztlačit. Všechno se dalo opravit doma nebo u někoho v dílně, ceny dílů příznivé. Kromě toho těsnění ty ostatní závady měly souvislost s věkem či nešetrným zacházením, takže souhlasím, že to byl solidní motor. Mně stříkačka vozila za šest, celkové provozní náklady bezkonkurenční.

Odpovědět  |   | 
Turbo  |  12. 05. 2015 09:39

Mame vo firme Feliciu 1.3 Mpi...390 000 km...meneny len termostat 2x, diody na alternatore 2x, retaz, gumovy remen a inak len pravidelny servis...vramci vozidloveho parku je to na pocet km zatial najuspornejsie auto pocas 20 rokov sledovanej ceny udrzby vo fabrike...mame aj Subaru Legacy Outb.630 000 km...tam je to tiez spolahlive, ale po 350 000 km zacal papat olej. Inak len vodna pumpa, predrate kable k zapalovaniu a pravidelny servis.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  17. 05. 2015 08:29

1.3/1.4 OHV bych sem zařadil. Ne že by se mu pár drobností nedalo vytknout, ale hlavně zůstává za všech okolností pojízdný.

Odpovědět  |   | 
Kadel  |  10. 08. 2015 19:53

Skoda 1.4 MPI 50kw najeto 430000 km a pořád má chuť do života. Jenom trochu rezne.

Odpovědět  |   | 
Johny  |  11. 05. 2015 21:37

Provozuji 1,2 Kappa 86 000 km,jen olej,šlape jak hodinky. Ty mínusy ti asi dávají zamindrákovaní TSI šroťáci.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  11. 05. 2015 21:51

K tej 1,6 CRDi sa pripájam. Mám na ňom 243 tisíc za 6 rokov bez jedinej chyby.

Odpovědět  |   | 
tom  |  16. 11. 2017 11:26

Ty benziny H/K zrovna vzor spolehlivosti take nejsou, napr. problemy a rozvody...

Odpovědět  |   | 
PassaTdi  |  11. 05. 2015 12:38

Prosím Vás Lidi!!§§ ... 90procent článku jsou motory 10-15 a více let staré. K čemu je to dobré? takový článek! Proboha každý normální člověk si kupuje auto mnohem mladší i z bazaru (kolem 8let stáří ). A pokud si půjdu koupit auto 10-15 let staré tak je mi jedno jeho recenze, a je to křáp na dojetí... článek o pikaču a kolik rozruchu

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 12:40

Byla by radost mít dnešní auto a ty 15 a více let staré motory

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  12. 05. 2015 07:28

donedávna to bylo u některých automobilek možné koupit ... sice byly ty motory lehce upravené, ale základ vycházel z 20let starého motoru. Jenže to downsizing zabil ... vývoj začal prakticky od nova.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 05. 2015 12:43

...a preco by mi auto, o ktore sa riadne staram, nemohlo vydrzat dlhsie?
Zeby ekomarketingovy mozgovy vyplach ocividne zabral?

Odpovědět  |   | 
cynik  |  11. 05. 2015 15:09

Pretoze dnesne auta su cielene dimenzovane na to, aby nevydrzali

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  16. 05. 2015 04:04

To se ale před dvaceti lety tvrdilo taky. A před třiceti zrovna tak. A i před čtyřiceti. Já to totiž zažil.

Odpovědět  |   | 
Hanyz  |  11. 05. 2015 13:18

Ale vždyť Mitsu s MIVEC v 1,6 jezdí pořád. I nové auta, včetně ASX a C4 aircsross, či jak to je.. Tak proč staré?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 05. 2015 16:24

Naopak.
Je důležité si připomínat, co jsou vlastnosti trvanlivých a bezporuchových motorů - jednoduchá atmosféra s přiměřeným výkonem.
Přesným opakem je složitý přeplňovaný motor s vyhoněným litrovým výkonem.

Podle toho je potřeba vybírat.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  12. 05. 2015 11:51

Zlatá slova. Ale "když vono to 1.2TSI tak pěkně jede a táhne vocpodu" Ale pak příjde bazar (v tom lepším případě, v tom horším prodej na náhradní díly nebo šrotoviště) a velký pláč z toho, že ta šáde si už nedrží svou cenu.

Odpovědět  |   | 
k22  |  12. 05. 2015 13:33

Když on ten 1.2TSI má výkon 1.4ky, krouťák 1.8ky ale bohužel mechaniku té 1.2ky..

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 05. 2015 20:40

tak ten křáp na dojetí jsem koupil hondu aerodeck 200 tis nalítáno a půl mega udělá určitě v poho takže deset let provozu do práce není probl a koupil jsem ji za 26 tis kč. A hondy znám a jezdím na ních deset let a pár modelů jsem vystřídal a žádnej motor mě nenechal ve štychu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  11. 05. 2015 21:40

DOkud nedojde k lehke bouracce, ze ktere uz nevylezes, byt v novem aute bys mel jen par modrin

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 05. 2015 22:17

ted je to pár dní co na idnesu nebo novinkách byl článek čelní náraz do svahu jeden těžce zraněný druhý lehce. Já v hondě civic vtec 2000 výroba čelní náraz do svahu ve 120 šedesátistupnový svah vaky venku ještě mě to hodilo na boudu a ještě příkopem hezky z kopce na boudě asi 50 metrů. svah zoranej jak od traktoru střecha až k sedačce řidiče vylezl jsem a aní bouli jsem neměl. Brácha honda civic hatchback cca ve stodvaceti do lesíka mladý stromky silný 15 cm pár jich pokácel a všichni v autě v poho. co na to říct. že už tehdy se dělali bytelná auta jen blbá agresivní reklama vám tlačí bludy do hlavy aby jste si každý rok koupili hypermoderní auto s hypersuperkosmickou ochranou. Ocel je stále ocel co se týká travezr v autě a ta elektronika sice trochu hlevne ale stejně při nárazu to musí pohltit ochranej rám.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 22:33

Vaše rodina je tedy pěkně povedená grupa

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 05. 2015 22:36

Co fotr? Mutr?? Matka zbourala supermarket a fotr projel 2metry širokou zdí

Odpovědět  |   | 
LOL  |  12. 05. 2015 11:52

holt tankista.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 05. 2015 11:56

Doufám ,že je to jůtůb a fejksbůkuu

Odpovědět  |   | 

Nepremyslel jste o aktualizaci map v navigaci? Aby vas to furt nehnalo do polí a lesů.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  12. 05. 2015 05:37

Pane Muroň já jsem ještě ze starý školy kdy navi využívám jen výjimečně jednou za dva měsíce. cca Jezdím podle mapy klasický. Spousta lidí se spoléhá na naví a pak se diví když jedou pro rohlíky jsou o 300 km dál nebo v rybníku.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  12. 05. 2015 10:04

Vubec nevite o cem mluvite. Ten vas Civic je proti dnesnim autum vyrobeny z papiru, to ze jste mel jednou z p*dele kliku a prezil jednu bouracky na veci nic nemeni. Ostatne ten popis o te jizde po boude a zoranem poli ukazuje, ze to byla celkem pohodova havarka pri ktere se energie narazu postupne rozlozi. Mnohem horsi je trefit neco co neuhne typu strom, sloup nebo modernejsi auto, to uz pak neni takova pohoda.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 05. 2015 10:06

Starý Civic je pojízdná rakev.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 05. 2015 17:27

3 lidé si myslí opak

Odpovědět  |   | 
jirka  |  12. 05. 2015 18:45

sloup ok otec loni trefil sloup honda civic hatchback r.v 2000 vtec 115 koní. Semafor šel k zemi a na autě škoda 20 tisíc čelní náraz. I policajti se divili a nic mu nebylo.

Odpovědět  |   | 
Cechystan  |  12. 05. 2015 21:26

Tak to ja jedu takhle Trabantem, asi neco kolem stovosumdesati a najednou betonova zed... jsem tim prolkdyzistil jsem, ze melpromelaeasi tak 75cm na sir. Ja cumel, hasici cumeli, policajti taky... neuveritelny, co ten bakelit snese.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  13. 05. 2015 18:02

s blbcem se nemá cenu hádat na víc teď dva dny jezdím s jeep cherokee nafta 3.5 a nejede to špatně a dneska na okreskách mezi vesníčkami přede mnou fábie snažil se mě zbavit na těch klikatejch cestách a já si občas najel přes krajnici čili lehce řečeno přes příkop tomu autu je to šumák a nezbavil.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  15. 01. 2016 12:59

Paráda, auto skoro za dva míče a ani Fábie mu neujede...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 05. 2015 19:54

Nevim jak u jinejch znacek ale podivejte se na toto
Ze dnes stare volvo xc90 predci bezpecnosti dnesni nove vozy

https://m.youtube.com/watch...
Jj zajimave video

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  13. 05. 2015 04:09

To je právě ono - pokud budu chtít auto které spolehlivě jezdí, nezbývá nic jiného než koupit auto ve stáří nad 10 let. Jednoduchý levný servis, spolehlivost. Dnešní jebky jsou po pěti letech v horším stavu a jejich opravy jsou dražší, než u leckterého dvacetiletého auta. Nakonec - stačí porovnat HTP versus felicie..... HTP s nájezdem nad 150 tisíc je sebevražda, felicie je ve stopadesáti v nejlepších letech.

Odpovědět  |   | 
Miloševič  |  20. 02. 2016 12:05

Na HTP mám 430tis , ale jinak máte pravdu.

Odpovědět  |   | 
Pokakaný Trpaslík  |  11. 05. 2015 14:29

A co Felícia? na ňu sa prečo zabudlo 1.3 50kw bola pecka po slovensky kôstka.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 05. 2015 19:29

Mechanicky bezproblemovy.

Ak su problemy, potom skor s 'periferiami' > obcas vedel zamrziet alternator, hnevala aj elektrika, co je skoda, pretoze po mechanickej stranke je to nezmar. Jednu 1.3 MPi mame v rodine, zatial sa 2x (ale tesne za sebou, asi vyrobna vada serie) menil alternator, cize by som to bral ako jednu vymenu. Raz zadny diel vyfuku. Inak spotreba oleja v podstate nemeratelna, nieco ako dolievanie medzi vymenami (poctivo kazdych 15.000) samozrejme nepozna. Po cca 150.000 je uz citit ze spojka to mozno do 200.000 dotiahne ale potom bude treba opravit. Zvysok absolutne (az na zacinajucu kvitnucu kasnu na zadnych lemoch) bezproblemovy. Motor taha (na svoj vek a archaicku koncepciu) statocne, nemal problem s vleckou (na nej motorka), styrmi pasaziermi a plnou bagazou. Spotreba je pri 110kmh (typicka cestovna rychlost) niekde na 7l. Pracovity nezmar.

Odpovědět  |   | 

Honda je jistota. Na rozdíl od jiných, kde jde často o loterii.

Ještě to zvládnout v F1 a bude to dokonalé.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 05. 2015 15:51

Mám Ford Escort 1.8 TD (66kw) 1999 najeto přes 220 000 km a bez problemu
Olej nežere, turbo táhne, spotřeba kolem 6 L

Odpovědět  |   | 
petr  |  16. 05. 2015 16:09

Olej používám 15W-40
Za posledních 10 000 km jsem doléval cca 0,3l .
Nikdy (tuk tuk tuk) jsem z autem neměl takový problem abych nedojel do servisu....

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  11. 05. 2015 16:06

Ach jo. A zdroj informací? Motory jsou vybrány:
a) kopírováním náhodných článků ze zahraničních webů
b) náhodným výběrem po poradě s kolegou na druhé straně stolu
c) shromážděním všech drbů klepů a jiných poznámek od kolegů ze všech kanceláří na patře
d) převzatými archivními statistikami autorizovaných servisů či snad dokonce výrobce, anketou vlastníků vozů?
e) mix všeho předešlého

To, že to může být individuální výběr a spolehlivost či poruchovost je pouze domněnka redaktora je ok, ale bylo by profesionální to předem sdělit. V opačném případě se podělit zdrojem informací.


Odpovědět  |   | 

Myslím si, že jde o spolehlivý a objektivní zdroj informací, i když ne zrovna pro těnto článek

http://www.autorevue.cz/nejnespolehlivejsi-motory... ...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  11. 05. 2015 17:12

Ano, takové informace mají smysl.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  11. 05. 2015 16:56

Škoda, že tam není Škoda ...

Odpovědět  |   | 
Nimra  |  11. 05. 2015 18:39

A co dvoulitrový diesel z produkce PSA ve spolupráci s Fordem? V peugeotech/citroënech se jmenuje 2.0 HDi, běžně se s ním setkávám v mondeu, dříve třeba Volvo S40, Jaguar, Land Rover, tuším, že snad i Mazda...

Odpovědět  |   | 
mari  |  11. 05. 2015 19:28

mam ho v s-maxe 2009 a 220.000 km zatial bez jedinej poruchy... :)

Odpovědět  |   | 
Nimra  |  12. 05. 2015 08:20

Právě že já ho mám v Citroënu C5. Auto pořízeno jako nové (už tenkrát nebyl motor žádná novinka, ale díky tomu měl vychytané mouchy), nyní 322 tisíc kilometrů, zatím také OK (abych byl objektivní, pomíjím věci jako repase filtru pevných částic a výměna EGR ventilu, které zase tolik nesouvisí s motorem).

Odpovědět  |   | 
Cuco  |  12. 05. 2015 13:33

A s cim prosim ta suvisi DPF a EGR ??? S ulozenim naprav, ergonomiou, elektronikou ... to su zasa umelecke klucky.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  12. 05. 2015 14:05

Tak ještě ten DPF by se dal teoreticky pokládat za součást výfukového systému, ale EGR je jasná součást motoru.

Odpovědět  |   | 
Nimra  |  14. 05. 2015 00:41

DPF a EGR považuji za kurvítka navěšená na motor coby úlitba ekologům. Pod problémem s motorem chápu třeba propálený píst, praskliny v hlavě, odešlé turbo, dvouhmotový setrvačník, problém s rozvody, vstřikovači, chlazením atd.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  14. 05. 2015 17:25

Asi myslíte TDCi, že? Ty montované od roku 2002-2004 byly spíše poruchové. A to hlavně kvůli vstřikování. Od roku 2004 se montovaly vstřiky od jiného výrobce (tuším BOSCH), a ty už byly kvalitní. Já osobně měl Ford Mondeo 2.0 TDDi (85 kW), najeto 265.000 a ani jedna závada!! opravdu luxusní motor, který se montoval i do tranzitů, kde je kladen důraz na spolehlivost.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  11. 05. 2015 19:27

Chybí mi tam 1.8T od Audi. Až na ucpaný koš (vina uživatelů jezdící na LL režim) a častěji odcházející zapalovací cívky (tady taky vina i na místě majitele - včasná výměna svíček = celkem účinná prevence) se jedná o bezproblémový motor, který dokáže být slušně úsporný ale taky se s tím dá potrápit kdejaké silnější auto.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  11. 05. 2015 19:49

U motorů TDI, D, TDI, žádný klínek nikdy nebyl. Když stroje nerecenzuje strojař, motory motorář, tak to je vždy komedie. Tihle pisálci jsou schopní měnit rozvody dle plánku z internetu a na nulu se nedostanou ani s pomocí boží. Další generace už bude zřejmě fungovat do práce i zubařům. Nejhorší je když si někdo v 20myslí že sežral svět. K čemu 10let studia a praxe? Vždyť osmička vlevo nahoře dle Internetu stačí odvrtat. Nějaké pero? Dáme tam klínek a hotovo. Je to všude na internetu. Diví se pak někdo tomu, že se to střihne? A ještě jeden paradox. Těším se, až TDI-Pump Düse bude v recenzích mezi držáky a TDI-Common Rail v kolonce nekupovat. Potom už praskne smíchy kde kdo. Vsadím se že za 5let tu takové články budou. Když před 10ti lety se zde psalo o poruchových TDI a zlatých D TD a SDI. Není to komedie?

Odpovědět  |   | 
Driver  |  11. 05. 2015 19:52

Fušovat, Pumpe.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 05. 2015 20:37

a říkám to furt benzínová honda jak se zminili že je to všech 98 procent motorů. Mám hodnu a zase mě tu můžete za můj střep utlouct.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  11. 05. 2015 21:30

A kde máte nesmrtelnej pětiválec z Volva/Audi ? (D5252 T) Kam se na něj hrabe 1.9 66kw...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  12. 05. 2015 07:13

taky jsem se chtel zeptat na D5 z Volva....

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  12. 05. 2015 07:34

v podstatě všechny verze D5 nemají problém, až na některé 136kW verze, kde praskaly palice. O diesely se moc nezajímám, takže netuším jaké ročníky.
Stejně tak jsou bezproblémové benzinové pětiválce a šestiválce od Volva. A to jak atmosferické, tak přeplňované. Problémové byly akorát řadové šestiválce v 960 ... praskal tam blok.
U Volvího osmiválce je zapotřebí si dát pozor na prvních cirka 6000 motorů, kde bylo poddimenzované ložisko na vyvažovacím hřídeli ... při cirka 150t km to začalo mlátit v motoru. Je to opravitelné, ale není to levné. Pozdější motory na toto netrpí a jsou prakticky nesmrtelné.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 05. 2015 15:22

D5 není z volva. To je legendární pětiválec audi. Vymyslel ho v osumdesátých letech jeden neznámý geniální motorář a jmenoval se Ferdinand Piech.
Tvrdit, že to je motor Volvo/Audi je tentýž nesmysl jako, že motory 2,0hdi vyráběné u PSA jsou z vývoje PSA a Fordu. Velké kulové, ford to jenom u psa kupuje, protože on sám na pověstných motorech 2,2TDCI vyhořel jako papírový čert.

Odpovědět  |   | 
Hat  |  10. 08. 2015 17:02

Naftové pětiválce od Volva nemají bohužel nic společného s motory Audi, jsi poněkud mimo! Jedná se o vlastní konstrukci motorů Volva které jsou odvozené od benzínových pětiválců Volva! Tvrdíš něco o čemž nic nevíš! Zadej si Volvo S60 a o motorech se dozvíš víc, jedná se o motory od roku 2000!

Odpovědět  |   | 
Hat  |  10. 08. 2015 17:08

Pětiválce od Volva jsou z vlastní konstrukcí Volva! S Audi nemají nic společného, přišly do výroby v roce 2000! Od benzínového pětiválce byl odvozen motor naftový! Motory Volva mimo jiné používal i Ford a to do modelů Fokus a Mondeo!

Odpovědět  |   | 
sokar  |  10. 08. 2015 17:19

D5 jsem mel. Kolem 50000km novy motor pac praskla hlava valce. Ve 183000km totalne hotovo. Servis doporucil co nejdrive prodat. Tak si pak vyberte co dnes vydrzi. I kdyz Firemni oktavky kde se strida hromada ridicu tak jak gen1 tak2 najeto kolem 250t a zatim drzi bez problemu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  06. 08. 2018 12:03

Z konstrukční kanceláře pana Piecha pochází v prvním kole řadový pětiválec v Mercedesu a pak v audi a následně i ve fordu-volvu. Všichni zaplatili konstrukční práce a dodělali vlastní výrobní technologii. Pětiválec audi se v přeplňované verzi stále vyrábí a je to super motor např. v RS3.

Odpovědět  |   | 
luk  |  12. 05. 2015 10:14

Na mé Laguně I, 2.0 8V mám už něco kolem 450000Km a motor šlape pořád skvěle. :)

Odpovědět  |   | 
ruda  |  12. 05. 2015 11:21

a jede líp, jak novej, že?

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  12. 05. 2015 14:01

U těch starších motorů to ale není vtip. Než se zajedou do optimální formy, trvá to desítky tisíc km.

Odpovědět  |   | 
luk  |  12. 05. 2015 17:11

Co třepeš, když víš kulový.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  12. 05. 2015 11:29

Titulek "nelze šlápnout vedle" se dle mě moc nehodí k motoru 1.9 SDI.
Sice když jde o údržbu, skoro se zdá jako kdyby tam žádný motor ani nebyl, ale když se s tím má někam jet, tak se taky zdá jako kdyby tam žádný motor nebyl, protože to absolutně vůbec netáhne.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 05. 2015 11:37

Zase tak zlé to není

Odpovědět  |   | 
s  |  24. 01. 2016 14:54

Berte to to tak, že co v autě není to se nemůže pokazit. Opravdu SDI není synonymem pro svižnou jízdu na druhé straně se správnou údržbou se jedná o opravdu nezničitelný motor jemuž životnost a servisní nenáročnost mnohé dnešní agregáty mohou jen tiše závidět.

Odpovědět  |   | 
TomKala222  |  12. 05. 2015 12:15

K těm TDI u oktávky 1U

1.9 TDI AGR - známej měl nalítáno na služebáku kolem 550k km...
1.9 TDI ASV - kámoš má tento motor najeto 750k km...

Já mám na mojí 1.9 TDI ASV - rok 2000 - dá se stím jet i za 4l, akorát co človět u týto rotačky musí občas udělat je, že ji musí pořádně protáhnout, protože může zatuhnout regulace turba :)

Odpovědět  |   | 
Cuco  |  12. 05. 2015 13:43

Vazeny autor clanku,
vaha vzduchu nie je a nikdy nebola spotrebak a ma zavazny vplyv na motor. Skok do nudzaku pri predbiehani odporucam kazdemu mudrlantovi, ze je to nepodstatny diel za par supiek. A k tomu jazdu 700km v noci v tomto rezime. Stacilo montovat Hitaschi (ako u 2,5 TDI 132kW) miesto blata od Boschu.
1.9 TDI AVG 81kW Euro2 230 tkm, vaha 2x, olejnicka skoro od novoty (problemy na TUV), 1x altik, hadice. To je len motor.
Priemerka 6,2 za poslednych 100 tkm - ratane tankovanim. V zime mesto kratek trate 9 litrov.

Odpovědět  |   | 
DDT  |  12. 05. 2015 14:55

od kdy váha vzduchu nebyla spotřebák?

všechny váhy zduchu, lambda sondy, elektromag. ventily, čidla a aktuátory jsou spotřebák podléhající opetřebení svou činností a časem.

Odpovědět  |   | 
Cuco  |  12. 05. 2015 15:27

Spotrebak je jasne definovany ako diel, ktory nemeni skokovo vlastnosti auta (motora).
Vaha vzduchu nikdy nebola na rozpise servisu ako napr. rozvody, filtre, brzdy (samozrejme podla optrebovania).
Na inych autach som tento problem nikdy nemal (ani nic co tam pises), tak nam teraz porozpravaj o tom ako som jazdil inak prave s tym TDI ... to uz je nenormalne. Ty si dealer dielov ?
BTW 2.0 VVTi skoro 500 tkm bez problemov od kurvitok z tvojho servisneho listu ....

Odpovědět  |   | 
DDT  |  12. 05. 2015 16:17

nejsem dealer ničeho.
nepleť si pojmy, spotřebák je něco co se spotřebuje tu více, tu méně, v závislosti na používání. spotřebák se nedefinuje jako něco, co změní skokem vlastnosti čehokoliv.
že nebylo napsáno v servisním plánu, tam toho není napsáno...
olej v převodovce je také doživotní, že...

všechny tyhle čidla a aktuátory nevydrží víc než 1.500 motohodin, s tím že jsou poté mimo rozsah a mají velkou odchylku (již by neprošly předpisem pro nové), po 2.000 motohodinách jsou více méně na vyhození. fakt že i poté nějak fungují, nic nemění na tom, že už to nefunguje tak jak by mělo.

Odpovědět  |   | 
Cuco  |  12. 05. 2015 16:31

"spotřebák je něco co se spotřebuje tu více, tu méně, v závislosti na používání."
Prosim ta, vysvetli ako mozem vahu viac ci menej pouzivat, co tu drolis voloviny.

Ako to, ze vaha sa pri 1,9 TDI menila 1x pri 80 tkm a len a len na tomto motore ???
A je to jedine auto, ktore tento problem malo v tomto obdobi !
Takze zvysok flotily nemal spotrebak ???
Ci bol zvysok flotily boli kozmicke lode, alebo chces povedat sa jadzilo bez zapnutej vahy, ci uplne laboratornom prostredi ... este raz .... voloviny.
Napr. A6 Allroad 2,5 TDI ostala povodna az do predaja ca 300 tkm.
SPOTREBAK ma nenuti zastat.
Ak to kurvi vyrobca ci uz technologicky, materialovo alebo rovno navrhom, tak to neznamena, ze je to spotrebak.
Chod do showroomu a buchaj tam do stola, ze turbo je spotrebak, uvidime, co ti povedia ... najlepsie ked tam bude zakaznik.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  12. 05. 2015 18:16

Ale no tak.
Mám motor s mnohem více než 2000 motohodinami, má váhu a teploměr vzduchu, dvě lambda sondy a spoustu dalších čidel, nic z toho nebylo nikdy neměněno .... a na měření emisí i v diagnostice (včetně autodiagnostiky stárnutí lambda sond v rámci Readiness kódu) je vše OK. Tím neříkám, že ty čidla mají perfektní stav.
Ty starší TDíčka vůbec neměly autodiagnostiku emisních systémů, takže závada váhy vzduchu nebyla jen nějaká ochylka,která by se projevila na emisích nebo v diagnostice, ale v podstatě velká chyba, kdy řidicí jednotka motoru dostávala úplně špatné informace a motor pak vůbec nejel. Jiné diesely té doby to neměly, i když samozřejmě mohly mít odchylky od správných hodnot.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  13. 05. 2015 04:20

Váha vzduchu není ani tak problém VW, jako spíš Bosche. Stejný problém měl svého času i Mercedes. A proč tam cpát znova šunt od Bosche, když Pierburg dělá to samé levněji a lépe.....

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  11. 05. 2019 10:47

Ty máš ale vlhké sny.

Odpovědět  |   | 
josef  |  12. 05. 2015 16:51

a kde je nějaký motor BMW ??? to nejsou držáci ??

Odpovědět  |   | 
Stalin  |  12. 05. 2015 16:57

Motor JUMO ,to byl motor.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  12. 05. 2015 17:59

Motory BMW najdete v jiném článku:
http://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete... ...

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  13. 05. 2015 04:13

O motorech BMW se píše zde:
http://www.dfens-cz.com/view.php...
Vypadá to, že BMW mladší deseti let je technická katastrofa.

Odpovědět  |   | 
Sina  |  13. 05. 2015 21:28

Nedávno jsem si koupil Suzuki Swift r.v. 2009 motor 1.3 a velmi mě tedy potěšilo že jste zařadili i jeho motor do tohoto článku. Nicméně příliš na důvěryhodnosti mu nepřidává vaše tvrzení:
"Mechanika motoru je spolehlivá a odolná, nezlobí dokonce ani systém variabilního časování ventilů VVT , použitý u drtivé většiny aplikací (nemá jej pouze varianta 1.3 pro Ignis a Jimny do r. 2005 a nejstarší 1.5 pro SX4)."
Variabilní časování ventilů měl motor 1.5 nebo 1.6 litru ve verzi Sport. Ale 1.3 ve Swiftu nikdy variabilní časování ventilů nemělo. Motory 1.5 a 1.6 mají také v označení VVT, 1.3 nikoli.
O to více si tohoto motoru cením a s tím jsem auto kupoval :)

Odpovědět  |   | 
Sam  |  14. 05. 2015 20:26

Spomenul by som i-VTEC motory od Hondy. V podstate ktorýkoľvek z nich, či už tie 25 ročné, alebo tie úplne aktuálne

Odpovědět  |   | 
Paul  |  27. 05. 2015 11:17

+ VVTi od Toyoty....

Odpovědět  |   | 
jouda  |  15. 01. 2016 13:15

i-VTEC tak maximálně cca 10 letý. 25 let mají jen VTEC bez i, zbytek platí. Např. u mororu 1.8 i-VTEC (R18A2) není známá žádná sériová vada nebo nějaký jiný problém a to se prakticky beze změny vyrábí 10 let.

Odpovědět  |   | 

Chybí mi zde třeba 1.9dTi (72kW) od Renaultu. Nesmrtelný, technologicky shodný s 1.9TDi 66kW.

Apple iPhone 8 64GB Space Gray (Vodafone) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 05. 2015 19:29

Chybi zde motory od volva 2.4T5 a 2.4 D5

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 05. 2015 19:40

Mam 2.4 D5 120kw a mam najeto 340tis

Odpovědět  |   | 
Hat  |  10. 08. 2015 17:11

Ta máš zatím jen zajetý motor, minimální nájezd je 500000Km!

Odpovědět  |   | 
JaroB  |  21. 05. 2015 02:09

No mne tam chýba motor ktorý je fakt "držák" a to mercedes 2.2 CDI ...buď CDI 200 alebo 220 ....298000km a všetko na motore pôvodné okrem spotrebáku ...čerpadlo a trysky suché ako by to tak malo byť naveky
PS: iba štartér zamrzol ...trebalo vyčistiť a premazať + relé preventívne za 17€ a je ako nové No koľko štartov mal asi za sebou?

Odpovědět  |   | 
Laudonof  |  09. 07. 2015 22:57

Jj Octavia TDI muj miláček, od té doby co jsem si ji z Aček odvezl už nemám s autem problémy...

Odpovědět  |   | 
Hat  |  10. 08. 2015 17:15

JJ tvoje chyba, měl jsi si počkat do podzimu, to začnou do Octávie montovat tříválec TSI 1,0 85Kw a to bude jiný kafe!!!

Odpovědět  |   | 
Otto  |  10. 08. 2015 18:30

Nejde mi do hlavy ten hybrid. Akoto, že ten motor je taký držiak, keď sa stále zapína a vypína ?? Predsa štartovanie opotrebováva motor najviac, ked nie je tlak v olejovom systéme. (aj tu tuším bol článok ako S&S vylágruje motory do 100 000 km)

Odpovědět  |   | 
sy35  |  11. 08. 2015 15:59

Je to proto, že zde není smýván olejový film palivem - první elektrický motor MG1 nejprve roztočí spalovací motor na 1000 otáček, a až pak se vstřikuje palivo. Popsáno např. zde http://prius.wikia.com/wiki/Hybrid_Synergy_Drive... ... Funguje to perfektně:)

Odpovědět  |   | 
E430  |  10. 08. 2015 18:59

Naprosto tam u Mercedesu chybí motory s blokem M113 (430, 55 AMG, 500).

Odpovědět  |   | 
pcwifi  |  10. 08. 2015 23:17

Okta 1.9 TDI / 81kW, 263k km a krome komletniho servisu turba a nunosti nove spojky se nic nevykakalo nehlede na to ze vidim snad vic a vic jezdit jednickove okty, dost kombiky a paradoxne i 1.8T , ktere nejsou kdovijak usporne. U me sice zacina trpet lak, ale to se da vstrebat, dokud se nevysere motor a nebude to zrat nad 7L i v lete, tak nemenim, desim se novych aut, kurvitka se dneska davaj fakt vsude.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  11. 08. 2015 17:43

Mám 1.8t a všechno v klidu (octa 268000km

Odpovědět  |   | 
karel  |  12. 11. 2015 21:52

souhlas,já taky (A4 280 tis. km)

Odpovědět  |   | 
defender110  |  11. 08. 2015 07:38

A já mám najeto 863tis. km, a bez jediné závady. Ani olej nemusím měnit, ani filtry a vlastně ani tankovat, takový je to úžasný motor. A je to moje auto a je červené. Jinak jsem strašně potěšen, jaký jsme chytrý národ, pln odborníků přes motory.
A těm co píšou, že tam chybí ten či onen motor, přečtěte si poznámku autora článku, že ví, že ty nejlepší motory mají všichni doma v garáži a toto jsou jen další příklady, takže se nemusíte čertit.

Odpovědět  |   | 
Johny  |  27. 10. 2015 19:52

To by mě zajímalo, kdo vyhledávání motory vybíral.ano, fiat fire ,1.9tdi je pecka a pár dalších, ale co bmw? 525tds co najede 700tisic(pokud s ním jezdíte slušně)

Odpovědět  |   | 
Jo-ja  |  27. 11. 2015 23:22

Jasně nejlepší motor na planetě kdy kdo udělal je pětiválec TDI od Audi..Nikdo už nic lepšího nevymyslel a lepšího nevymyslí.Prostě pořádny železný Detroit....co natoči miliarduVšechno na tom motoru drží včetně turba,váhy,čerpadla,vstříky sedmsettisíc atd.....Ostatní tedeička jsou vynikající,,ale už od tohoto motoru odvozená a choulostivější....No a co Mercedes??Ano,,jenže pravě ten,, měl motor od genialního konstruktéra ,pana Piecha,snad až do roku 2008 pětivalec 2.7cdi..Základem ze sedmdesátych let..,,který se pak připodobnělý dělal do Audi VW.....No a Báwo??TDS??Jak bylo zde zminováno??Nenechte se vysmát..Nádherný zvuk,,to jo,,ale jinak nic....Točky jak u benzínáku,, tím dizl konstrukčně trpí,,,spotřeba taktéž ,,pro vysoko položený krouták.Navíc hlava,,turbo,,pak ta axiální ložiska na klice...Motor pro nadšence,,takže vem to čert ,,,že je to kluprt,,šel bych do něj taky..Dneska ty rejly mě ABSOLUTNĚ nebaví..K jiným autum se nevyjadřuji..Jsou to podružna vozítka..

Odpovědět  |   | 
Luk.in  |  08. 01. 2016 13:07

2.4JTD-super diesel

Odpovědět  |   | 
mf  |  16. 11. 2017 08:38

1,9; 2,4; 2,8 a 3,0 JTD snad nejlepší diesely 😊

Odpovědět  |   | 
Roman  |  01. 03. 2016 09:40

Jedine 1,9 D od Peugeot/Citroen sice neni zavodak ale temer neznicitelnej v Partnerovi 692 000 km a furt funguje uvidime dal

Odpovědět  |   | 
Lol  |  28. 04. 2016 06:08

2.0 tdi bkp najeto 720.000km nez jsem ho prodal, problem byl cidla (nekonecny pribeh kapota) a sestihran (vyresil sharik 4x4 ve 320.000km). Olej menen do 12.000km.

Odpovědět  |   | 
Vin  |  04. 05. 2016 15:53

Honda 2,2 i-ctdi nebo i novejsi 2,2i-dtec opravdu povedene a drzi.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  13. 08. 2016 23:00

Chybi mi tady D5 od Volva, mam na mysli 1. generaci 163 koni, bez filtru pevnych castic. Uvedene v roce 2001, naprosto neproblemovy common rail s neuveritelnou spotrebou..

Odpovědět  |   | 
Bulldog  |  12. 09. 2016 07:30

No pánové a dámy. 1,6 81kw+ lpg...renault fluence, jsem prodal a mělo najeto od roku výr. 2010 poctivých 450000km.Slušný ne.?

Odpovědět  |   | 
Enzo  |  23. 09. 2016 17:51

1,5dci clio 231000 a měnil jsem jen rozvody spotřeba 4,8l


Odpovědět  |   | 
martin  |  20. 01. 2017 12:22

U té octávie tour je chyba, tam se od roku 2007 do roku 2010 byly už motory čerpadlo tryska. Rotační čerpadlo bylo naposledy do roku 2004

Odpovědět  |   | 
Jelkovslx  |  23. 04. 2017 21:24

Lancer 1993, 83kw a 350tis najeto. Motor nejlepší, ale auto kvete 😂

Odpovědět  |   | 
Miroslav  |  03. 09. 2017 13:19

Vlastním VW Gof Variant TDI 85 Kw 6 ti kvalt combi uvedený do provozu 2000,najeto mám 303650 km,motor poslouchá jak hodinky,oprava turba,výměna brzdových destiče3x výměna rozvod.řemenu s nap.kladkou,pravidelná výměna oleje po 15000 km,výměna vzduch.filtrů,s motorem se nic nedělalo,výměna předních brzdových kotoučů,uložení řad.mechanismu,v současné době prům.spotřeba NM 5-5.5l na 100 km.
Jsem v elmi spokojen s tímto automobilem.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  03. 10. 2017 11:51

Redaktore,kde je Mazda 6,to je číslo 1 a takhle opomenout.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  13. 11. 2017 10:00

Není pravda, klasické atmosféry OM.601 jsou ze hry. S kámošem máme v Mercedesech OM.601.912. Jeden má půl míče, druhý hrubě přes 800 000 a měsíčně polykají další tisíce kilometrů.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  16. 11. 2017 08:35

dlužno podotknout, že v letech 1998-2004 měly 1,9TDI (rotačky i PD), servisně kódované QC2, předepsanou výměnu oleje po 50 000km a nijak se to na jejich trvanlivosti neprojevilo.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  16. 11. 2017 09:33

Kde je Hemi 5.7

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 11. 2017 13:17

to je pravda, kazde druhe auto u nas.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2017 12:42

Jedinej spolehlivej motor je elektromotor

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  16. 11. 2017 12:44

trošku mi tam chybí od Opelu 1.7 dti, taky nesmrtelnej motor :)

Odpovědět  |   | 
mikaro  |  16. 11. 2017 13:14

ten nebol od Isuzu?

Odpovědět  |   | 
Tony  |  17. 11. 2017 02:52

Nejako mi tu chýbajú benzínové motory od hondy konkrétne bodové označenie B16 a pod.

Odpovědět  |   | 
Libor  |  19. 11. 2017 11:58

No Škoda Octavia 1,9 TDi - mám 321 000 km a původní klima i turbo. Pumpa vyměněna ve 315 tis. Jinak jen spotřebák. Žere 5,1,l/100km nafty a olej měním jen při garančkách. Co víc si přát ???

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  25. 04. 2018 20:35

S láskou vzpomínám na benziňák nezmar 2,0i 85kW co byl v Opelu Asconě C a pak ve Vectře A. Byl to tahoun od spodu jako diesel, pružný a spotřeba na dálky byla 6,5 a bylo jedno jestli po dálnici byla cestovní rychlost 160 nebo 120. Moc jsem se bavil když v 90. letech se na mojí zastarale vyhlížející hranatou Asconu nalepila nějaká naleštěná novinka a chystala se mě předjet... a já jí zmizel s tím "starým krámem" v dáli. Doplňování oleje mezi výměnami jsem neznal. Ten motor přežil Asconu i Vectru, obě se rozpadly korozí, ve stáří 18ti let.

Odpovědět  |   | 
Stormy  |  09. 09. 2018 18:04

Moc hezký příspěvek.

Odpovědět  |   | 
Opravář.  |  20. 05. 2018 15:53

Hloupí nacionalisti by měli mít odebrán vstup na NET.

Odpovědět  |   | 
Pesdro  |  25. 07. 2018 11:08

Opravář to bude asi pablb s favoritem

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 09. 2018 10:19

Většina nafty od Volva ty křápy od Psa či Vw hravě dvakrát přežije..

Odpovědět  |   | 
Adrian  |  06. 12. 2018 00:29

Tyvole takové malorážky smutné

Odpovědět  |   | 
Venca  |  07. 05. 2019 23:03

Máte tam chybu, do Octavia tour se přestaly motory s rotačním čerpadlem v roce 2005

Odpovědět  |   | 
Radek  |  04. 06. 2019 21:47

presne tak, Tour (Trumf) tam mely 1.9 TDI PD 74kW

Odpovědět  |   | 
===  |  11. 05. 2019 13:00

Jedině TDI v čipu a na hlínách.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  17. 06. 2019 17:44

Tak tak Peugeotek můj 1,9D XUD9 560 000km sice žádnej sprinter ale držák jak prase pořád nehodlá kleknout i v mrazech chytne na brnk chvilu zasteka jinak slape 😁 už teď je jasné že ten motor přežije kastlu klidně 3* která dosluhuje 😠 ty dnešní motory nízkoobsahové vyhnané turbama sou k hovnu co se týče výdrže!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A