10 relativně levných aut, na jejichž koupi nemůžete prodělat

Říká se, že nákup auta je ta nejhorší investice v životě. Přesto lze najít vozy, které už na hodnotě prakticky neztrácejí.
Seznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Kapitola 2
  3. Fotogalerie

Přijít na aukci a přeplatit padesáti miliony dolarů nejvyšší nabídku za Ferrari 250 GTO umí každý nechutně bohatý miliardář. Ovšem koupit poměrně obyčejné a relativně levné auto, které neztratí na hodnotě, chce trochu odvahy a především talent na investiční spekulace.

Poptávka po praktických rodinných vozech s dieselovým motorem odsoudila na samé dno nabídky ojetin vozy, které jsou sice zajímavé, ale z pohledu masy zákazníků buď nepraktické, statisticky nespolehlivé, nebo prostě jenom zbytečně rozežrané. A právě takové auto si musíte koupit, pokud nechcete prodělat a zároveň si chcete svou investici užít.

Opel Commodore C (1982) nás odvezl proti proudu času

Opel Commodore C (1982) nás odvezl proti proudu času

Spekulace ohledně vývoje hodnoty automobilů jsou velmi ošemetné, pokud se nebavíme o exkluzivních specialitách jako je Ferrari Enzo. Přesto máme pár tipů na poměrně obyčejná auta, která by se mohla odrazit od současného cenového dna a začít svému majiteli vydělávat peníze, aspoň pomalu.

Alfa Romeo Spider a GTV

Alfa Romeo tento Spider (a příbuzné kupé GTV) vyráběla v letech 1993 až 2004. Navrhl ho Enrico Fumia a i když to není kdo ví jak zázračné auto co se týče jízdní vlastností (a už vůbec ne mechanické spolehlivosti, zejména v případě motoru 2.0 TwinSpark), prostě je to zajímavá Alfa Romeo.

Navíc se říká, že správným automobilovým nadšencem se stanete až tehdy, když si koupíte Alfu Romeo. Ceny se dnes pohybují kolem 50 000 korun a pochybujeme, že budou někdy níž. Pokud tohle auto koupíte a udržíte v originálním stavu, nemůže už na ceně nic ztratit.

Audi TT

První generace Audi TT se vyráběla mezi roky 1998 a 2006. Na svou dobu se jednalo o velmi odvážné auto, aspoň tedy na poměry silně konzervativního Audi. Dokonce bylo tak odvážné, že ho lidé ani neuměli řídit a jeho nepředvídatelnou ovladatelnost ve vysokých rychlostech kritizoval i Walter Röhrl. Audi pak muselo na auto nalepit trochu nevzhledný spoiler a dovybavit ho systémem ESP.

Dnes ho koupíte za méně než 100 000 korun a má jednu nespornou výhodu. Je to totiž docela spolehlivé a kvalitní auto, které by si svou hodnotu mohlo udržet. Navíc je docela rychlé a celkem slušně jezdí. Ačkoli je nejlepší volbou přeplňovaný čtyřválec 1.8 Turbo, šestiválec 3,2 l se jako první sériové auto v historii prodávalo s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Stejně ale chtějte raději čtyřválec s manuálem.

BMW 750i E32

Vlastnictví dvanáctiválce je v dnešní downsizované době otázka principu. BMW řady 7 generace E32 není nejvzácnější auto. Není ani nejkrásnější a nedá se říci, že i nejrychlejší. Ve skutečnosti je to jenom obyčejná stará limuzína s trochu bochybnou veksláckou image.

Smysl tak dává skutečně jen s dvanáctiválcem, a ne jen proto, že se jedná o první poválečné německé auto, které se k němu vrátilo. Je to skvělý motor, poměrně spolehlivý a i na dnešní poměry silný a charakterní. Koupíte ho už za nějakých 70 000 korun a levněji dnes prakticky spolehlivý dvanáctiválec neseženete.

Fiat Coupé

Tento Fiat navrhl kontroverzní designér Chris Bangle a automobilka jich mezi lety 1993 a 2000 vyrobila přes 72 000 kusů. Není to tedy žádná rarita, navíc je to poměrně nespolehlivé a notoricky zlobivé auto. Jenže je zajímavé, nejezdí špatně a především jich přežívá v originálním stavu velmi málo.

Fiat Coupé je totiž, bohužel, oblíbeným cílem samozvaných garážových tunerů, což je pro každé auto pohroma srovnatelná s invazí kobylek. Pokud nějaký koupíte, a to můžete už za nějakých 30 000 korun, snažte se ho udržet v originálním stavu. Bude velmi ceněný a žádaný.

Mazda MX-5

Malá otevřená Mazda je historicky nejprodávanější roadster všech dob. Někomu možná také nesedne její „čtyřprocentní“ image a na někoho bude možná moc slabá. Jenže v tom je právě její kouzlo, je to bez diskuse jedno z nejsyrovějších sportovních aut, která si můžete koupit.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Na světě jich je ještě docela dost, ale počet aut v originálním stavu začíná povážlivě klesat. Kupte si tohle klasickou „mrkačku“ teď hned, dokud je poměrně levná. Nyní vám stačí nějakých 80 000 korun na zachovalý kus, ale poptávka po originálu už začíná pomalu převyšovat nabídku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Kapitola 2
  3. Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků