10 reklam na auta, které byly zakázány

Že žijeme v době bez cenzury? Ale jděte! Těchto deset reklam na auta zakázali. Často ale není obtížné pochopit, proč.

Vytvořit reklamu, která zaujme, je někdy dost obtížné. A proto tvůrci často balancují na hraně politické korektnosti. To víte, dnes neustále něco někoho kvůli něčemu uráží, aby se mezi sebou mohli lidé soudit. Stačí si vzpomenout na Top Gear...

Vybrali jsme deset reklam na auta, které v různých částech světa zakázali. V některých případech ale není moc těžké pochopit, proč, i když se nedá říci, že by to třeba přímo nás uráželo.

Aston Martin

Propagace certifikovaných ojetých vozů se britskému výrobci exkluzivních aut povedla tak, že ji ASA (britský úřad pro kontrolu reklamy) zakázal i v prestižním pánském magazínu. Pokud nevládnete angličtinou, tak vězte, že Aston Martin věří, že vám bude úplně jedno, že nejste první, kdo ji má. Ani reklama lákající na výhodný pronájem Astonu Martin se úředníkům nelíbila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Má lepší reklamu pro Super Bowl BMW, Toyota, Kia nebo Mercedes?

Má lepší reklamu pro Super Bowl BMW, Toyota, Kia nebo Mercedes?

BMW

Mnichovská automobilka, respektive její agentura, také občas přestřelila. Například nedávno zakázali reklamu na nové BMW M4, že prý navádí k nebezpečné jízdě. Ale to nebyla jediná zakázaná reklama na BMW. Těch byla celá řada, dokonce i legendární spot propagující BMW M5 E39. Ten zakázali v Německu kvůli tomu, že se nesmí auto propagovat v souvislosti s rychlostí.

Ve Velké Británii také zakázali reklamu na elektrické BMW Active E, neboť prý nesprávně informuje o emisích. BMW uvádělo, že elektrické auto přináší stoprocentní radost s nulovými emisemi a to je prý nepravdivá informace, když i při výrobě elektřiny vznikají emise.

Klepněte pro větší obrázek

Dodge

Zákazu neunikla ani reklama na Dodge Durango původně určená pro vysílání během Super Bowl. Komisi se zdála příliš sexistická, ale nám se zdá, že se spíše některého z posuzujících komisařů osobně dotkla...

Ford

Automobilka Ford se pokoušela v Indii vtipně prodat model Figo (trochu překarosovanou Fiestu) a jeho velký kufr. Jakkoli může být nápad s karikaturou Silvia Berlusconiho, Paris Hilton a Michaela Schumachera zajímavý, Ford ho odmítl. Přesto tvůrci reklamu ukázali na soutěži reklam v roce 2013, proti přání Fordu, a všechno vyvrcholilo soudním sporem o poškození dobrého jména Fordu, odchodem vedení reklamní agentury a propuštěním asi deseti kreativců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jaguar

Britská automobilka Jaguar, stejně jako některé další, musela stáhnout některé své spoty, ve kterých údajně klade příliš velký důraz na rychlost a nebezpečnou jízdu. Někteří úředníci jsou skutečně posedlí a musí za každou cenu napáchat dobro.

Mercedes-Benz

Mercedesu také zakázali některé reklamy. Asi nejkritizovanější byl spot s blondýnkou, která si přišla do knihovny objednat hamburger s hranolky a milkshake. Otázkou zůstává, co tímto klišé chtěl vlastně Mercedes ukázat.

A k Mercedesu máme ještě jeden bonus, i když to není reklama na Mercedes žádaná nebo schválená automobilkou. Jedná se o spot pro soutěž o nejlepší reklamu, kterou tvůrce Tobias Haase s tímto videem vyhrál. Fiktivní reklama prezentuje bezpečnostní asistenční systémy, které dokážou včas zareagovat na nebezpečí...

Nissan

Reklama na Nissan 300ZX, kterou režíroval Ridley Scott (ano, ten Ridley Scott, který natočil slavný film Vetřelec), byla vysílaná pouze jednou jedinkrát během Super Bowlu v roce 1990. Pak byla hned stažena, protože se k Nissanu donesly stížnosti, že prý povzbuzuje k agresivní jízdě a pouličnímu závodění.

Toyota

Určitě si vzpomenete na v Británii zakázanou reklamu na kupé Toyota GT86. Ano, i tahle reklama podle úředníků nabádá k agresivní a nezodpovědné jízdě. Naštěstí se v době internetu dostala reklama do světa a spolu s medializací zákazu měla ještě větší efekt. A to muselo úředníkům z ASA vadit asi nejvíc.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků