10 ojetin s nejčastěji stáčenými tachometry podle Cebie

Společnost zaměřená na prověřování původu aut zveřejnila vlastní statistiku modelů, u kterých eviduje nejvyšší procento ojetin s pozměněným stavem najetých kilometrů. Octavii doplňují na „stupních vítězů“ Fabia a Passat.

Bez jediného procenta celá polovina všech Octavií nabízených na českém trhu ojetin má upravený ukazatel počtu najetých kilometrů. Tvrdí to společnost Cebia. V žebříčku deseti nejčastěji stáčených ojetin podle Cebie figurují tři modely značky Škoda, dvě Audi a Volkswageny, po jednom zástupci mají BMW, Ford a Renault:

Model Podíl na trhu ojetin  Podíl stočených vozidel
Škoda Octavia  9,80 % 49 %
Škoda Fabia  7,20 % 46 %
VW Passat  3,40 % 45 %
Audi A6  1,00 % 44 %
BMW řada 3  1,60 % 43 %
Ford Focus  2,90 % 43 %
Škoda Superb  1,50 % 42 %
Renault Scénic  0,90 % 42 %
VW Golf  2,80 % 42 %
Audi A4  1,10 % 40 %

Nikoliv náhodou se žebříček do značné míry kryje s nejrůznějšími přehledy nejžádanějších ojetin, které zveřejňují třeba velké bazary. Čímž nijak nenaznačujeme, že právě v nich na stočená auta narazíte. Stejné modely jako ve velkých bazarech ale jistě patří k nejpoptávnějším i na celém trhu a největší zájem kupujících zákonitě přitahuje i největší počet nepoctivců.

Octavia 2.0 TDI najela 500.000 km. Proklepli jsme ji s expertem 

Octavia 2.0 TDI najela 500.000 km. Proklepli jsme ji s expertem 

Cebia uvádí, že nejmenší procento stočených exemplářů eviduje u modelů značek Kia a Hyundai. Další zajímavosti najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu

Cebia provozuje různé služby v oblasti prověřování původu a historie vozidel. Vyskytují se názory, že právě proto je na místě přistupovat k jejím mediálním výstupům s rezervou. Pdle kritiků má Cebia zákonitý zájem vykreslovat situaci v horších barvách, než jaká ve skutečnosti je, aby přesvědčila zákazníky o nezbytnosti svých služeb. 

Žádné zcela nezávislé či auditované statistiky o českém trhu ojetin nicméně neexistují a díky množství prověřovaných vozů představují data Cebie již velmi zajímavý statistický vzorek. 

Podívejte se, jak se v Rusku dělá z totálky Škody Octavia nové auto

Podívejte se, jak se v Rusku dělá z totálky Škody Octavia nové auto

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků