10 nejvýznamnějších aut se skládací/stahovací střechou

Jízda s větrem ve vlasech je záležitostí, která je lidem známá od dob koňských spřežení. Dříve šlo povětšinou o z nouze ctnost, dnes se jedná především o zábavu. Vybrali jsme pro vás desítku otevřených automobilů, které se výrazným písmem zapsali do historie.

Přestože za více než 100 let motorismu vzniklo velké množství skvělých otevřených automobilů, ať už šlo o landauety, kabria, roadstery či targy, některé z nich mají větší historický význam, než ostatní. Námi vybraná desítka zahrnuje vozy, které i přes značný věk vítězí v soutěžích krásy jako na běžícím pásu, auta, která v době svého představení zachraňovala celou automobilku, nebo taková, která se vyráběla téměř půl století.

Nechybí ani zástupci supersportovní kategorie, jejichž pohonné jednotky jsou deriváty motorů formule 1, případně se jedná ve své době o nejdražší a nejvýkonnější automobil na celém světě.

O jaké vozy se jedná? To se dozvíte v naší komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Alfa Romeo Giulietta 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 80 053 km
Cena: 250 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 163 126 km
Cena: 133 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 2
Rok výroby: 2010
Stav: 170 116 km
Cena: 200 000 Kč
Alfa Romeo 156 1,9
Rok výroby: 2002
Stav: 210 480 km
Cena: 40 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 148 020 km
Cena: 136 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 372 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků